Visul transumanistilor: Oamenii de știință studiază modalități de îmbinare a celulelor creierului uman cu inteligența artificială

Postat la: 26.07.2023 | Scris de: ZIUA NEWS

O echipă de cercetători a primit recent un grant de 600.000 de dolari de la Biroul de Informații Naționale din Australia pentru a studia modalități de îmbinare a celulelor creierului uman cu inteligența artificială.

În colaborare cu startup-ul Cortical Labs din Melbourne, echipa a demonstrat deja cu succes modul cum un grup de aproximativ 800.000 de celule cerebrale dintr-o cutie Petri au putut juca un joc „Pong".

Ideea principală este de a îmbina biologia cu inteligența artificială, ceea ce ar putea deschide noi posibilități pentru tehnologia bazată pe învățarea automată pentru mașini cu conducere autonomă, drone autonome și roboți de livrare, sau, cel puțin, aici speră să ajungă guvernul prin investiția sa.

Iar cercetătorii nu se feresc să facă afirmații îndrăznețe despre munca lor.

„Această nouă capacitate tehnologică poate depăși în viitor performanța hardware-ului existent, bazat exclusiv pe [experimente] in silicio", a declarat într-un comunicat Adeel Razi, lider de echipă și profesor asociat la Universitatea Monarch.

„Rezultatele unei astfel de cercetări vor avea implicații semnificative în mai multe domenii, cum sunt - fără a fi limitate la ele - planificare, robotică, automatizare avansată, interfețe creier-mașină și descoperirea de noi medicamente, ceea ce va oferi Australiei un avantaj strategic semnificativ", a adăugat Razi.

Potrivit lui Razi, tehnologia ar putea permite inteligenței unei mașini AI să „învețe de-a lungul vieții ei" precum celulele creierului uman, ceea ce îi va permite să învețe noi abilități fără a le pierde pe cele vechi, precum și să aplice cunoștințele existente la noi sarcini.

Razi și colegii săi urmăresc să crească celule ale creierului într-un vas de laborator numit sistemul DishBrain, pentru a cerceta acest proces de „învățare continuă pe tot parcursul vieții".

Este un proiect extrem de ambițios, care probabil va dura destul de mult timp până la finalizare.

„Vom folosi această subvenție pentru a dezvolta mașini AI mai bune care să reproducă capacitatea de învățare a acestor rețele neuronale biologice. Acest lucru ne va ajuta să creștem capacitatea hardware-ului și a metodelor până la punctul în care acestea vor deveni un înlocuitor viabil pentru operațiile in silico", a spus Razi.