ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Vești proaste pentru românii cu mașini vechi - Cum ar urma să arate noua taxă auto, diferită de cea introdusă de Tăriceanu

Postat la: 10.02.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

Vești proaste pentru românii cu mașini vechi - Cum ar urma să arate noua taxă auto, diferită de cea introdusă de Tăriceanu

România intenționează să introducă un nou impozit menit să descurajeze deținerea de autovehicule vechi și poluante, după ce timp de peste un deceniu astfel de inițiative au fost evitate de clasa politică. Potrivit anunțului făcut de Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, impozitul va fi unul anual, diferențiat în funcție de emisiile de CO2 ale autovehiculelor.

Această măsură vine în urma solicitărilor repetate ale industriei auto. Mihai Bordeanu, directorul Dacia România, a declarat recent că a transmis Guvernului o propunere de taxare a mașinilor vechi și poluante, argumentând că actualele programe de tip Rabla nu sunt suficiente pentru a reduce poluarea. Impozitul va fi calculat în funcție de emisiile de CO2 și, eventual, de norma Euro a vehiculului. Aceasta reprezintă o schimbare semnificativă față de taxa de primă înmatriculare introdusă în trecut de Guvernul Tăriceanu, care viza doar achizițiile de vehicule.

Noua formulă are avantajul că nu este discriminatorie, deoarece nu blochează importul de automobile second-hand, ci le impozitează pe baza gradului de poluare. Acest sistem este deja aplicat în majoritatea țărilor europene. Multe state europene au adoptat sisteme de impozitare bazate pe emisiile de CO2. De exemplu:

  • Belgia: Taxează la achiziție (până la 2.500 de euro) și anual, în funcție de emisiile de CO2.
  • Danemarca: Impozitul anual variază între 88 și 3.000 de euro, în funcție de consum.
  • Franța: Aplică un sistem malus/bonus, care taxează suplimentar mașinile cu emisii ridicate.
  • Germania: Combină impozitarea pe baza capacitații motorului cu o taxă CO2, de 2 euro per gram peste 95 g/km.
  • Grecia: Proprietarii plătesc până la 3,72 euro per gram de CO2 peste 90 g/km.
  • Italia: Aplică taxe doar la achiziție, cu un sistem bonus/malus.
  • Irlanda: Impozit progresiv, de la 120 de euro anual pentru mașini electrice până la 2.350 de euro pentru vehiculele cu emisii mari.

Noua taxă pregătită de Guvernul României ar putea urma modele similare, având în vedere presiunile de la nivel european pentru reducerea poluării și promovarea vehiculelor electrice. Măsura ar putea avea un impact semnificativ asupra pieței auto, descurajând deținerea de autovehicule vechi și stimulând achizițiile de automobile cu emisii reduse.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Vești proaste pentru românii cu mașini vechi - Cum ar urma să arate noua taxă auto, diferită de cea introdusă de Tăriceanu

Postat la: 10.02.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

România intenționează să introducă un nou impozit menit să descurajeze deținerea de autovehicule vechi și poluante, după ce timp de peste un deceniu astfel de inițiative au fost evitate de clasa politică. Potrivit anunțului făcut de Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, impozitul va fi unul anual, diferențiat în funcție de emisiile de CO2 ale autovehiculelor.

Această măsură vine în urma solicitărilor repetate ale industriei auto. Mihai Bordeanu, directorul Dacia România, a declarat recent că a transmis Guvernului o propunere de taxare a mașinilor vechi și poluante, argumentând că actualele programe de tip Rabla nu sunt suficiente pentru a reduce poluarea. Impozitul va fi calculat în funcție de emisiile de CO2 și, eventual, de norma Euro a vehiculului. Aceasta reprezintă o schimbare semnificativă față de taxa de primă înmatriculare introdusă în trecut de Guvernul Tăriceanu, care viza doar achizițiile de vehicule.

Noua formulă are avantajul că nu este discriminatorie, deoarece nu blochează importul de automobile second-hand, ci le impozitează pe baza gradului de poluare. Acest sistem este deja aplicat în majoritatea țărilor europene. Multe state europene au adoptat sisteme de impozitare bazate pe emisiile de CO2. De exemplu:

  • Belgia: Taxează la achiziție (până la 2.500 de euro) și anual, în funcție de emisiile de CO2.
  • Danemarca: Impozitul anual variază între 88 și 3.000 de euro, în funcție de consum.
  • Franța: Aplică un sistem malus/bonus, care taxează suplimentar mașinile cu emisii ridicate.
  • Germania: Combină impozitarea pe baza capacitații motorului cu o taxă CO2, de 2 euro per gram peste 95 g/km.
  • Grecia: Proprietarii plătesc până la 3,72 euro per gram de CO2 peste 90 g/km.
  • Italia: Aplică taxe doar la achiziție, cu un sistem bonus/malus.
  • Irlanda: Impozit progresiv, de la 120 de euro anual pentru mașini electrice până la 2.350 de euro pentru vehiculele cu emisii mari.

Noua taxă pregătită de Guvernul României ar putea urma modele similare, având în vedere presiunile de la nivel european pentru reducerea poluării și promovarea vehiculelor electrice. Măsura ar putea avea un impact semnificativ asupra pieței auto, descurajând deținerea de autovehicule vechi și stimulând achizițiile de automobile cu emisii reduse.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE