Un obiect vechi de 3.000 de ani cu origini extraterestre a fost găsit în Elveția

Postat la: 03.08.2023 | Scris de: ZIUA NEWS

O echipă internațională de arheologi condusă de Muzeul de istorie din Berna, care a efectuat o cercetare ce va fi publicată în revista Journal of Archaeological Science în luna septembrie 2023, a făcut o descoperire extraordinară, care face înconjurul lumii. Experții au găsit un obiect de proveniență extraterestră, care a căzut din spațiu în Elveția, în zona lacului Morigen.

Artefactul, un vârf de săgeată, a fost descoperit inițial în secolul al XIX-lea, dar abia acum originea sa extraterestră a fost dovedită de cercetători. El conține material metalic dintr-un meteorit care a căzut pe Pământ în urmă cu aproape 3.000 de ani, în Epoca Bronzului, potrivit Forbes. Originea meteoritică este dovedită cu siguranță prin combinarea metodelor extinse și nou aplicate unui artefact arheologic. În compoziția sa au fost găsite mai multe metale, precum nichel, cobalt și germaniu.

Vârful de săgeată plat, măsoară doar 39,3 milimetri lungime și are doar 2,9 grame greutate, prezintă o textură laminată reprezentând cel mai probabil un model Widmanstätten deformat, urme de șlefuire pe suprafață și resturi de gudron de lemn. Cu mult înainte ca oamenii să poată topi fierul din minereurile naturale, artefactele din fier au apărut în evidența arheologică. Aceste „Obiecte de dincolo de lumea noastră" au într-adevăr o origine extraterestră, chiar dacă nu provin de la extratereștrii antici, care ar fi putut vizita Pământul.

Aceste mici obiecte descoperite pe planeta noastră sunt realizate din fragmente de fier, care au căzut pe Pământ sub forma unor meteoriți. Artefacte precum pumnale ceremoniale, figurine sau bijuterii din fier meteoric au fost găsite în Turcia, Grecia, Siria, Irak, Liban, Indonezia, Iran, Canada, Groenlanda, Rusia, China și Africa de Nord. O colecție de mărgele de fier găsite într-un mormânt vechi de 6.000 de ani a precedat epoca fierului din Egipt cu 2.000 de ani.

Acum, o echipă de arheologi și geologi a descoperit un vârf de săgeată făcut dintr-un material provenit de la un meteorit. Echipa a identificat compoziția chimică a materialului folosit - un aliaj fier-nichel-aluminiu - datorită unei combinații de imagini cu microscop electronic, raze X și analize de radiații de înaltă energie și a comparat rezultatele cu mostre cunoscute de meteoriți.

Vârful de săgeată analizat face parte dintr-o serie de vârfuri de săgeți, altfel realizate din bronz, găsite în urmă cu mai bine de 100 de ani la situl arheologic elvețian Mörigen, iar acum face parte din colecțiile Muzeului de Istorie din Berna. Locația Mörigen, o regiune din Epoca târzie a bronzului, localizată cândva lângă malul unui lac, a fost de interes special pentru cercetători, deoarece în apropiere este cunoscută o cădere de meteorit. Meteoritul de fier Twannberg, care cuprinde trei fragmente, este cel mai mare meteorit găsit vreodată în Elveția.

Lărgind căutarea, cercetătorii au observat că concentrațiile de nichel și germaniu pentru vârful săgeții Mörigen au similarități cu meteoritul Kaalijarv din Estonia, o țară de la Marea Baltică din nordul Europei. Singurul vârf de săgeată de fier făcut din metal meteoritic pe care l-au găsit arheologii a fost excavat dintr-o așezare din epoca târzie a bronzului (900-800 î.Hr.), în urmă cu aproape 3.000 de ani.