Strămoșii omului au coexistat cu dinozaurii până când un meteorit a căzut pe Pământ

Postat la: 04.07.2023 | Scris de: ZIUA NEWS

Studii recente efectuate de paleobiologi de la Universitățile din Freiburg și Bristol au dus la o descoperire uimitoare: mamiferele placentare au existat pe Pământ în același timp cu dinozaurii, dar numai pentru o perioadă scurtă de timp înainte de un eveniment catastrofal global - impactul unui asteroid, care a dus la dispariția în masă a dinozaurilor.

Cercetătorii au analizat fosilele și datele genetice pentru a determina când au apărut primele mamifere placentare și cum au evoluat acestea în perioada în care dinozaurii dominau Pământul.

Ca urmare, s-a constatat că primele mamifere placentare au apărut în urmă cu aproximativ 200 de milioane de ani, dar diversitatea și distribuția lor a crescut semnificativ doar cu câteva milioane de ani înainte de impactul cu asteroidul.

Această descoperire implică faptul că mamiferele placentare au fost capabile să coexiste cu dinozaurii doar pentru o perioadă scurtă de timp. Acest lucru se datorează probabil schimbărilor din ecosistem și disponibilității resurselor după impactul catastrofal cu asteroidul.

Aceste noi date ridică întrebări interesante cu privire la interacțiunile dintre mamiferele placentare și dinozauri.

Anterior se credea că dinozaurii erau singurele forme de viață dominante pe Pământ în acea perioadă, dar acum este clar că mamiferele placentare au jucat, de asemenea, un rol important în ecosistem.

Această descoperire este, de asemenea, importantă pentru înțelegerea noastră privind evoluția și supraviețuirea organismelor.

Mamiferele placentare, inclusiv oamenii, sunt unul dintre cele mai de succes și mai diverse grupuri de organisme de pe Pământ, iar coexistența lor cu dinozaurii poate fi unul dintre motivele succesului lor remarcabil.