Sindromul microundelor 5G face ravagii în întreaga lume. Radiațiile afectează din ce în ce mai multe persoane

Postat la: 27.07.2023 | Scris de: ZIUA NEWS

Un raport din 1981 pregătit pentru NASA avertizase deja asupra efectelor negative ale radiațiilor cu microunde. Fiica lui Courtney Gilardi, în vârstă de 10 ani, nu a avut niciodată probleme cu somnul. Dar în august 2020, în dimineața de după ce un turn de telefonie mobilă 5G a fost instalat la 450 de metri de casa lor din Pittsfield, Massachusetts, s-a trezit plângându-se de dureri de cap, amețeli, un bâzâit în cap și o stare generală de rău.

În mod normal, ea se trezește la 8 dimineața, dar în acea zi, nu a coborât până după-amiază. "Nu arăta bine și a spus că avea dureri de cap, amețeli, era amețită. Acestea nu sunt cuvinte pe care le-a folosit vreodată pentru a descrie cum se simțea înainte", a spus doamna Gilardi.

Fetița, sora ei și însăși doamna Gilardi, care a spus că a început să se confrunte cu tulburări de somn, bătăi rapide ale inimii și migrene, au fost diagnosticate în curând cu sindromul microunde, o afecțiune despre care se știe că se dezvoltă după ce o persoană este expusă la câmpuri electromagnetice (CEM) emise de tehnologiile fără fir. Sfatul medicului a fost simplu: Stați departe de casă.

Sindromul de microunde se referă la sensibilitatea și dezvoltarea simptomelor cauzate de radiațiile de microunde din mediul înconjurător. Acest tip de radiație este folosit pentru a încălzi alimentele în cuptoarele cu microunde. Oamenii sunt expuși în principal la radiațiile cu microunde prin intermediul dispozitivelor și antenelor wireless. Turnurile de telefonie mobilă, modemurile Wi-Fi, telefoanele, tabletele, dispozitivele inteligente de purtat și aparatele inteligente de uz casnic emit în mod continuu aceste unde 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an.

Simptomele expunerii la radiații cu microunde includ insomnie, dureri de cap, oboseală, stres, durere și chiar erupții cutanate. Persoanele cu boli cronice pot experimenta o înrăutățire a simptomelor preexistente ca parte a sindromului microundei, potrivit cercetării. Efectele radiațiilor cu microunde asupra sănătății au fost mult timp dezbătute, studiile finanțate de industrie concluzionând adesea că nu există nicio legătură între expunere și sănătate.

Studiile randomizate pe oameni lipsesc din cauza unor considerente etice, dar studiile prospective pe oameni, precum și studiile pe animale și pe celule sugerează efecte biologice potențial dăunătoare. În 1971, cercetătorii de la Naval Medical Research Institute au publicat un raport privind efectele biologice ale câmpurilor electromagnetice, inclusiv ale radiațiilor de radiofrecvență și cu microunde (pdf). Raportul a examinat efectele acestora asupra oamenilor, animalelor și celulelor.

Profesorul Martin Pall de la Universitatea de Stat din Washington, specializat în sindromul oboselii cronice, sensibilitatea chimică multiplă și efectele câmpurilor electromagnetice cu frecvență de microunde de intensitate redusă asupra corpului uman, a rezumat efectele biologice după cum urmează:

• Patruzeci de efecte neuropsihiatrice, inclusiv modificări ale structurii creierului, ale funcției cerebrale, ale răspunsurilor psihologice și ale comportamentului.
  • Opt efecte hormonale, inclusiv hipertiroidism și disfuncție hipofizară.
  • Efecte cardiace, inclusiv scăderea activității cardiace și modificări ale ritmului cardiac.
  • Rupturi cromozomiale și modificări ale structurii cromozomiale.
  • Modificări histologice la nivelul testiculelor.
  • Moartea celulară, un proces important în bolile neurodegenerative.
  • Alte efecte biologice au inclus modificări ale metabolismului și digestiei.

Raportul Bioinitiative, întocmit în colaborare cu Dr. David Carpenter, profesor de științe ale sănătății mediului la Școala de Sănătate Publică a Universității din Albany, a investigat corelația dintre CEM și sănătate. Acesta a constatat că reacțiile biologice adverse pot fi declanșate chiar și la niveluri mult sub standardele industriale de expunere maximă a corpului, stabilite la 1,6 wați pe kilogram (pdf).

Standardul actual se bazează pe ipoteza că radiațiile cu microunde afectează organismul doar prin căldură, fără a lua în considerare efectele sale nontermice. Cu toate acestea, expunerea la radiații EMF nontermice la un nivel cronic de 0,00034 microwați prin intermediul telefoanelor mobile a fost asociată cu o reducere semnificativă a numărului de spermatozoizi. Microwattul reprezintă o milionime de watt.

În plus, copiii și adolescenții expuși la 0,02 microwați pentru o perioadă scurtă de timp au raportat simptome precum dureri de cap, iritații și dificultăți de concentrare la școală, potrivit raportului. "Nu există cu adevărat un nivel despre care să poți spune cu încredere absolută că este sigur pentru toată lumea", a declarat Dr. Carpenter pentru The Epoch Times.

El a adăugat că stabilirea unui standard fără efecte biologice este nerealistă, având în vedere creșterea rapidă a utilizării tehnologiei wireless de la publicarea raportului în 2007, ceea ce a dus la creșterea expunerii persoanelor la radiații cu microunde. În timp ce raportul s-a confruntat cu un control pentru lipsa de evaluare inter pares, toate studiile incluse în acesta au fost supuse unei evaluări inter pares.

Înainte de introducerea telefoanelor mobile și a dispozitivelor fără fir, raportul Moscow Signal a documentat transmisiile cu microunde ale Uniunii Sovietice din 1953 până în 1976, cu frecvențe cuprinse între 2,5 și 4,4 gigahertzi (GHz), care se aliniază cu gama de frecvențe a rețelelor Wi-Fi și 4G de astăzi.

Deși guvernul SUA a stabilit în cele din urmă că expunerea a fost o tentativă de spionaj fără efecte semnificative asupra sănătății personalului ambasadei, această concluzie a fost contestată. În 1975, Walter Stoessel, ambasadorul Statelor Unite în Uniunea Sovietică, s-a îmbolnăvit, având sângerări oculare și murind ulterior de leucemie. Și alți membri ai personalului ambasadei au dezvoltat cancer, alimentând controversa legată de legătura dintre radiațiile cu microunde și cancer.

Un an mai târziu, Departamentul de Stat al SUA a comandat un studiu care a comparat starea de sănătate a personalului ambasadei de la Moscova și a familiilor acestora cu cea a omologilor din orașele din Europa de Est, despre care se presupunea că nu au fost supuși la aceeași expunere. Studiul a constatat că personalul din Moscova nu a suferit efecte negative semnificative în urma expunerii la microunde. O revizuire din 2019 a studiului epidemiologic a sugerat că rezultatele inițiale au fost atenuate de către Departamentul de Stat și că unele întrebări-cheie rămân fără răspuns.