Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Proiectul vinietei OXIGEN pentru Bucuresti a fost adoptat. Cum se va plati taxa

Postat la: 24.10.2019 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Consiliul general a adoptat, in sedinta de joi, proiectul vinietei pentru Bucuresti. In consecinta, in jur de 593.000 de proprietari de masini din Capitala si din Ilfov ar urma sa plateasca taxa pentru a putea circula pe soselele din oras.

Proiectul a fost initiat de Gabriela Firea. 31 dintre cei 53 de consilieri generali cu mandat valid au votat pentru introducerea vinietei. 13 s-au abtinut, iar 7 au votat impotriva. Inaintea votului, a avut loc o dezbatare de cateva zeci de minute, in care consilierii Puterii si cei ai Opozitiei s-au bruiat reciporc. Atat initiatorul proiectului de vinieta pentru Bucuresti - adica PSD prin intermediul primarului general Gabriela Firea - cat si ALDE si USR au depus amendamente la proiect.

Printre amendamentele depuse de Gabriela Firea se numara si scutirea, pana la 1 ianuarie 2021, de obligatia de a plati vinieta pentru Bucuresti a celor care detin masini cu norma de poluare Euro 4. In schimb, obligatiile prevazute initital in proiect - adica obligatia de a cumpara vinieta si restrictiile de a intra in zona de centru de luni pana vineri - s-au mentiut pentru toti ceilalti 593.000 de proprietari de masini cu norma de poluare inferioara celei Euro 4 din Bucuresti si Ilfov.

Printre amendamentele adoptate ale ALDE s-a numarat si unul care prevede interzicerea totala a circulatiei pe strazile din Capitala a masinilor cu norma de poluare Euro 3 sau inferioara, pana la inceputul anului 2024. Administratia Firea a anuntat inca din vara ca vrea sa introduca o taxa pe care sa o plateasca proprietarii masinilor poluante care circula prin Bucuresti. Scopul taxei n-ar fi acela de a colecta bani la bugetul local, ci de a descongestiona traficul.

Intr-o prima varianta, mecanismul de taxare propus de Gabriela Firea era plin de hibe. Spre exemplu, presupunea, printre altele, taxarea inclusiv a masinilor electrice care urmau sa circule prin Capitala, daca erau inmatriculate in alte judete. Or, intr-un astfel de caz, motivul reducerii poluarii pentru aplicarea taxei nu mai putea fi invocat.

Ulterior, proiectul introducerii taxei a fost supus dezbaterii publice. Iar, in cele din urma, la finalul saptamanii trecute, pe site-ul PMB s-a publicat un proiect de hotarare care descrie noul mod in care administratia Firea isi doreste sa aplice taxa. Calculul facut este ca, dupa introducerea vinietei, bucurestenii ar putea sa considere ca este mai avantajos sa lase masina acasa si sa circule, in schimb, cu autobuzul, cu troleibuzul sau cu tramvaiul.

Potrivit noului mecansim de taxare, pentru toate masinile care au norma de poluare sub Euro 5 se va plati taxa. Cu cat masina are o norma de poluare mai mica, taxa e mai mare. In plus, masinile sub Euro 3 nu vor mai putea circula prin centrul Capitalei. In cele din urma, mecanismul s-a relaxat si mai mult, in conditiile in care s-a decis ca soferii care au masini cu norma de poluare Euro 4 sa nu mai plateasca vinieta, in cursul anului viitor.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE