Primăria Capitalei a organizat dezbatere publică pe taxa Oxigen. Care au fost concluziile
Postat la: 30.09.2019 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Primăria Capitalei a organizat luni dezbatere publică pentru proiectul care vizează introducerea unei viniete pentru mașinile din alte județe care intră în București și interzicerea accesului mașinilor cu normă de poluare sub Euro 3 în zona centrală.
Majoritatea celor prezenți la dezbatere au declarat că proiectul trebuie îmbunătățit, astfel încât mașinile electrice și hybrid să nu plătească vinieta, indiferent de județul unde sunt înmatriculate, motocicletele și scuterele să fie de asemenea exceptate, iar mașinile pe disel și benzină să fie taxate diferit, în funcție de cât poluează. În plus, mai mulți reprezentanți ai societății civile, dar și ai transportatorlor au declarat că taxa trebuia să fie ultima soluție, iar mai întâi municipalitatea să îmbunătățească transportul public, piste pentru biciclete, iar orașul să aibă o șosea de centură funcțională.
Majoritatea celor prezenți la dezbatere nu au avut ceva împotriva taxării, dar au dorit să se aplice corect, în funcție de cât poluează fiecare mașină. Marius Tudor, secretar general al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), a propus chiar extinderea taxei de acces în centru și în oraș etapizat și pentru normele de poluare Euro 3, Euro 4 și Euro 5, dar și mărirea perimetrului unde mașinile poluante vor avea acces. Reprezentantul Asociației Ecopolis a cerut și el taxarea mașinilor cu normă de poluare Euro 4.
Dezbaterea a fost moderată de Sorin Chiriță, administratorul public al orașului, iar acesta a declarat că propunerile cetățenilor vor fi analizate și dacă sunt pertinente vor fi introduse în proiectul de hotărâre.
"Vor fi luate în considerare toate propunerile pertinente şi vor fi cuprinse în proiectul de hotărâre. Spre exemplu, includerea autoturismelor Euro 3, acele autoturisme care sunt în leasing, aşa cum a precizat şi doamna primar general, care e clar că nu pot fi autoturisme vechi, chiar dacă sunt leasing-uri preluate sau persoane care nu au rol fiscal pe raza Municipiului Bucureşti şi au autoturismul în afara Capitalei va trebui să fie exceptate. Pe de altă parte, analizăm şi ceea ce înseamnă transportul pe două roţi", a precizat Chiriţă.
Marian Ivan, reprezentantul OPTAR, a declarat că înainte de a aplica o astfel de taxă, Primăria Capitalei trebuia să aplice celelalte măsuri din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, respectiv să îmbunătățească transportul public, să facă benzi pentru biciclete, să nu mai permită parcarea fară taxă în centrul orașului.
"Prima problemă este legată de comunicare. Noi discutăm astăzi un proiect care nu mai este de actualitate. Proiectul a fost modificat și nu știm cum arată. Apoi, în loc să se vorbească despre o taxă, fiidcă o taxă este o soluție extremă, trebuiau luate multe alte măsuri, respectiv respectat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă care propune pentru reducerea poluării un management al parcării, atât timp cât oamenii parchează oriunde în acest oraș gratuit, adică pe trotuar, normal că folosesc mașina, benzi unice, piste de biciclete. Niciuna dintre aceste măsuri nu a fost începută măcar, iar în aceste condiții normal că poluarea a crescut și va crește. PMUD prevede două măsuri foarte simple, eliminarea suflantelor cu combustibil și a udării străzilor, care nu au niciun efect. În continuare în București se irosesc bani pe cele două acțiuni care contribuie la poluarea anului. Nu trebuie un proiect, trebuie doar transmis Primăriilor de Sector să nu mai irosească bani pe asta. Studiul din PMUD a stabilit că 24% dintre șoferi ar renunța la deplasarea cu autoturismul dacă ar avea un transport public viabil și ar ajuge cu 20% mai devreme. În București 83% dintre călătorii sunt mai scurte de 10 km are se pretează la mersul cu bicicleta, iar 45% sunt mai mici de 3 km. Iată cum faptul că nu au fost accesibilizate trotuarele contribuie la creșterea poluării. Doar 8% dintre Bucureșteni plătesc parcarea, dacă ar fi existat un plan de management al parcării s-ar fi redus poluarea", a declarat Marian Ivan.
Marius Tudor, reprezentantul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile a declarat că inițiativa este bună, în trend cu practica europeană și chiar a cerut taxarea etapizată a mașinilor până la cele cu normă de poluare Euro 6, dar și extinderea zonei din centrul orașului unde accesul se va taxa.
"Considerăm că inițiativa este una utilă, în linie cu practica europeană. Totuși credem că sunt necesare câteva corecții pentru creșterea eficienței acestui program. Aplicarea restricțiilor de circulație să se facă în mod etapizat și diferențiat în funcție de norma de poluare, până la Euro 6. (...) Etapizarea despre care vorbeam mai sus ar trebui să cuprindă și etinderea progresivă a zonei de restricții. Prima etapă ar trebui să includă și norma de poluare Euro 3, nu doar Euro 2, apoi programul să meargp mai departe cu restricții pentru Euro 4, apoi Euro 5. În ceea ce privește achizițiile publice de autovehicule, autoritățile ar trebui să achiziționeze în procent de 30%, începând cu 2020, mașini electrice, hybrid, plug in și hidrogen, începând de anul viitor. Același procent ar trebui să li se aplice și companiilor de taxi. Continuând cu taxiurile, acestea ar trebui să aibă acces în zona delimitată doar cele Euro 5 Disel și Euro 4 benzină, iar ulterior Euro 6 disel și Euro 5 benzină. În final, mai propunem înființarea unui fond pentru aer curat unde să se verse taxele din acest program din care să fie finanțate primele de casare și stimulentele pentru autovehicule verzi și derularea de programe ca populația să înțelegă consecințele poluării", a declarat Marius Tudor, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
Alin Tănase, coordonator campanii Green Peace, a declarat că introducerea acestei taxe nu este suficientă pentru reducerea poluării.
"Considerăm că introducerea acestei taxe este o măsură necesară pentru București, însă nu este suficient. Trebuie diferențiat pentru motoarele disel și benzină. Cele disel sunt mult mai poluante și trebuie taxate ca atare. Trebuie cuplată cu alte măsuri: piste de bicilete, transport public electrificat. O altă problemă este că avem deficiențe majore în monitorizarea calității aerului. Doar două stații din 6 măsoară poluanții din trafic. Proiectul trebuie amendat și completat", a declarat acesta.
Ghinea Constantin, Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale, a declarat că în condițiile în care orașul nu are șosea de centură nu este de acord cu introducerea acestor taxe. "Nu suntem de acord cu această taxă care nu rezolvă absolut nimic. Ne dorim ca toate hipermarketurile să fie scoase în afara orașului. Ne dorim o centură adevărată a Bucurestiului, nu mizeria in care ne zbatem, măcar o centură ca a Sofiei, cu 3 benzi pe sens", a declarat acesta.
Răzvan Pavel, Asociația Natională pentru Dezvoltarea Motociclismului, a cerut scutirea motocicletelor și mopedelor de aceste taxe.
"Solicitarea noastră este de a exclude aceste autovehicule de la aceste taxe. În acest moment nu este clar. Scuterele şi motocicletele sunt recunoscute la nivel mondial pentru reducerea poluării. Este un studiu pe care l-au publicat cei de la Agenţia Franceză pentru Mediu şi care spune că scuterele şi motocicletele sunt mai puţin poluante. Apoi, cei care au și mașină și motocicletă, o să aleagă să plătească taxa doar pentru mașină, ceea ce va duce la creșterea numărului de mașini. O altă problemă este că normele Euro pentru motociclete și scutere sunt diferite. Cele mai noi au Euro 4", a declarat acesta.
Florian Ivan, Asociația Imaginea României, a spus că proiectul încalcă drepturile și libertățile unor cetățeni și va depune argumentarea în scris.
Costel Popa, reprezentantul Asociației Ecopolisa cerut și taxarea mașinilor Euro 4: " Apreciez ideea acestui proiect de hotărâre, mi se pare foarte bună. Cred că dacă nu este inclus și Euro 4 în această taxare, măsura este pe sfert. Parcul auto Euro 4 generează circa 55% din poluare. Propunerea concretă este că și dacă se taxează mai puțin mașinile Euro 4, măsura va descuraja. Taxele acestea pot fi revizuite în timp dacă apar tehnologii noi", a declarat acesta.
Primăria Capitalei a lansat, în august, în dezbatere publică proiectul care prevede interzicerea maşinilor sub Euro 3 în Centrul Capitalei, precum şi introducerea unei viniete pentru maşinile care nu sunt din Bucureşti sau Ilfov. Luni este ultima zi în care proiectul mai stă în dezbatere publică, apoi va fi supus aprobării Consiliului General.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Psihiatrii avertizează împotriva tratamentelor dăunătoare și experimentale pentru persoanele de sex masculin și feminin
O organizație psihiatrică de top din Europa îi avertizează pe medici să nu promoveze "tratamente" transgender "experimentale" pentru copiii și adolescenții confuzi de gen.
-
Tot mai multi oameni de știință confirmă că realitatea este o iluzie, iar fizica cuantică arată că Einstein s-a înșelat!
Un experiment realizat la Centrul pentru dinamică cuantică al Universității Griffith a demonstrat că conceptul sceptic al lui Einstein de "acțiune ciudată la distanță" există cu adevărat.
-
O gripă sezonieră agresivă a fost denumită Covid. Ea a venit și a trecut înainte de sfârșitul anului 2019
Pandemia de Covid din 2020 a fost instigată de guverne și ajutată de mass-media corporatistă. Covid-19, cum a fost denumita artificial o gripa sezonieră destul de agresivă, "a venit și și-a făcut treaba sezonieră în toamna-iarna lui 2019", scrie Joel Smalley, expert in biotehnologie.
-
CEO-ul Pfizer afirmă: "Cancerul este noul Covid". Compania lui Bourla se pregătește să lanseze o nouă injecție oncologică ARNm
Directorul general al Pfizer, Albert Bourla, s-a lăudat săptămâna trecută că "cancerul este noul Covid", de pe urma căruia Big Pharma speră să obțină profituri masive prin vânzarea de medicamente împotriva cancerului.
-
Un profesor de medicină japonez avertizează lumea în legătură cu periculoasele injecții cu "replicon autoreplicant"
Renumitul profesor de medicină japonez Masayasu Inoue a avertizat împotriva administrării unui nou tip de "vaccin" cu ARNm fabricat în Japonia, care va fi gata în cursul acestui an.
-
Luxul lui Iohannis si apetitul pentru avioane private: Contract-cadru de 8,5 milioane de lei pentru patru ani
Patru companii au câștigat un acord-cadru pe patru ani pentru servicii de transport aerian de călători în țară și străinătate în urma unei licitații organizate de Administrația Prezidențială, potrivit anunțului oficial de pe portalul achizițiilor publice. Contractul-cadru are valoarea maximă de 8,5 milioane de lei.
-
Cum va fi utilizată inteligența artificială la Festivalul de Film de la Cannes. Ce alte tehnologii vor fi folosite în premieră
Securitatea la cea de-a 77-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va fi una tehnologizată, cu dispozitive experimentale folosite într-un moment în care planul Vigipirate se află la cel mai înalt nivel, în preajma Jocurilor Olimpice de la Paris.
-
După carnea artificială, cafeaua sintetică e pe Agenda 2030. Si asta "va salva planeta" si ne va scoate din ghearele "crizei climatice"
"O băutură care va apărea în curând pe piață are un gust mai bun decât cafeaua. E făcută din alte ingrediente, dar are un efect similar. Și e de așteptat ca multă lume să opteze de acum pentru ea.", ne anunta Wall Street Journal.
-
Pentru Nicușor Dan, respectul banului public este vorbă în vânt
Nicușor Dan este acuzat în ultima vreme de dublă măsură în ceea ce privește gestionarea bugetul public. Pe de o parte, actualul edil declară faptul că prin acțiunile sale a salvat Primăria Capitalei de la faliment și este un garant pentru cheltuirea judicioasă a banului public.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.O invenție revoluționară. Levitația a devenit posibilă
- 2.Misiune indeplinita: Anca Dragu a predat Republica Moldova la cheie pentru companiile străine care sunt deja în România
- 3.Suveica mafiei din agricultură: importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia și dam totul la export
- 4.Yuval Noah Harari: "Când va veni potopul elitele vor construi o arcă și îi vor lăsa pe ceilalți să se înece!"
- 5. Poti sa pierzi tot prin Escrocheria "Mă auziți acum?" Motivul pentru care să nu răspunzi cu "Da"
- 6.Sute de mii de japonezi se revoltă împotriva "Tiranicului Tratat privind pandemiile al OMS"!
- 7.Părintele Pimen Vlad face dezvăluiri cutremurătoare: De unde vine, de fapt, Lumina Sfântă de la Ierusalim!
- 8.Se pregătește pandemia de gripă aviara cu transmitere la om ca sa se puna in aplicare tratatul OMS
- 9.Dorel Vișan, Laura și Ciprian Mega, pe covorul roșu la Moscova! Filmul "21 de rubini" selectat de către Nikita Mihalkov pentru "Oscarul BRICS".
- 10.Geoinginerie financiară: trilioane de aerosoli vor fi pulverizati din avion împotriva încălzirii globale
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu