Pe navigabilul Sulina nivelul apei a scăzut peste 70 de cm după lucrarile de adancire de pe Canalul Bâstroe. Ecosistemul din România este distrus de ucraineni!
Postat la: 21.02.2023 | Scris de: ZIUA NEWS
0
„Ucrainenii deversează materialul dragat în Marea Neagră, iar curenții maritimi aduc aceste aluviuni pe Bara Sulina, ceea ce provoacă scăderea adâncimilor. Deja pe Bara Sulina a scăzut adâncimea cu 70 de cm". Potrivit Convenției de la Belgrad din 1948 singurul canal navigabil acceptat în Delta Dunării este Canalul Sulina.
Dacă ucrainenii vor continua să ne sfideze și vor înainta cu lucrările de adâncire a canalului Bâstroe, România riscă să rămână fără apă pe brațele Tulcea, Sulina și Sf. Gheorghe. Consecințele nu vor fi legate doar de distrugerea Deltei Dunării, ci și economice, pentru că va fi anhilat cel mai important canal de navigație, cel de pe Sulina. Specialiștii din zonă ne spun că cel mai periculos moment va fi dacă Ucraina va intra cu săptăturile pe brațul Chilia, unde sunt ape comune și s-ar trece la încălcarea frontierelor.
După ce ne-am autosabotat economic, blocând portul Constanța pentru agenții economici români, pentru a asigura cale liberă navelor ucrainene, după ce tirurile supraîncărcate din Ucraina ne-au distrus drumurile, după ce le-am acordat refugiaților bani și drepturi de care românii nici nu visează să beneficieze, iată că ne primim răsplata. Ucraina profită de susținerea SUA și a UE în conflictul cu Rusia și forțează un proiect la care lucrează din 2000. Deschiderea pentru circulația navelor mari a canalului Bâstroe. Care sunt consecințele pentru România? Dezastruoase. Pe lângă distrugerea Delei Dunării, România va rămâne fără apă pe brațele Tulcea, Sulina și Sf. Gheorghe, iar taxele percepute pentru navigația pe canalul Sulina se vor muta în Ucraina. "Acum ucrainenii folosesc această situație nefericită a războiului în avantajul lor. Joacă o carte. Prin canalul Bâstroe ucrainenii ajung unde ar ajunge și când navigau pe brațul Sulina, dar prin brațul Sulina costă bani. Există statistici care arată că, la deschiderea navigației pe brațul Bâstroe, chiar după faza I, la 5 metri și un pic adâncime, mare parte din traficul pe Sulina s-a mutat pe Bâstroe, pentru că ucrainenii percepeau taxe mult mai mici la tranzitarea canalului", ne-a declarat Marian Tudor, director general al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Delta Dunării Tulcea (INCDDD). În plus, România are proiecte pe care le dezvoltă la Sulina, cu zona liberă, cu zone de acostare, și ar însemna o lovitură economică foarte grea pentru țara noastră. Dacă lucrările la canalul Bâstroe vor continua, riscul va fi ca România să aibă mai puțină apă pe brațele Tulcea, Sulina și Sf. Gheorghe, iar factorul de control al Deltei Dunării este apa, fără care vor fi afectate și flora și fauna. Și așa au început să apară din ce în ce mai des ani secetoși, care au condus la scăderea debitelor Dunării, susțin specialiștii.
Și totuși, directorul general al INCDDD Tulcea, Marian Tudor, nu crede că ucrainenii vor putea să sape brațul Chilia. Acesta amintește că așa a fost și la primul diferend. Ucrainenii au făcut lucrările pe brațul Bâstroe și a răbufnit în public abia când au ieșit pe brațul Chilia, adică pe ape comune. "Că nu-i tot aia ca atunci când sapi la tine în curte și vecinul doar te înjură peste gard. Lucrările de adâncire pe care le-au făcut și le mai fac încă la canalul Bâstroe nu sunt suficiente pentru scopul lor. Următorul pas necesar este să adâncească pragurile de pe brațul Chilia până la adâncimea care să permită navigația cu vase mari. Dar aici se intră pe teritoriu comun și este deja mult mai complicat pentru că șenalul, porțiunea cea mai adâncă, nu este totdeauna pe mijloc, ci depinde de sinuozitatea brațului. Deci săpăturile ar trebui făcute câteodată mai spre un mal, altădată mai spre celălalt mal, iar asta presupune acordul total al vecinului. Iar la o eventuală încălcare a frontierelor, nivelul la care se discută este altul", ne-a precizat Marian Tudor, directorul general al INCDDD Tulcea.
Scandalul a început, de fapt, pe 16 ianuarie 2022. Filiera folosită de ucraineni, de data aceasta, a fost Ministerul Transporturilor, nu Ministerul de Externe, cum ar fi trebuit. În mod obișnuit, când se discuta despre problema Bâstroe, tot schimbul de documente, studii, orice, se făcea prin Ministerul de Externe. De data aceasta, la Reprezentanța permanentă a României la UE, a venit o solicitare din parte Ucrainei pe transporturi, de includere a canalului Bâstroe în coridorul European TEN-T, semn că aranjamentul s-a făcut deja la Comisia Europeană. În 18 ianuarie solicitarea a plecat spre România și în 7 februarie a reacționat Ministerul Transporturilor, trimițând o informare la Ministerul Mediului. Iar termenul impus de Comisia Europeană pentru a primi un punct de vedere era de o lună, adică 17 februarie.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Se deschide un nou front al războiului global: Navele de război rusești intră în Marea Roșie în timp ce acolo patrulează deja coaliția condusă de SUA
Flota din Pacific a marinei ruse a confirmat că a trimis mai multe dintre navele sale de război prin strâmtoarea Bab al-Mandab și în Marea Roșie, într-un moment în care atacurile Houthi împotriva transportului maritim internațional sunt în curs de desfășurare și în timp ce apele sunt încă patrulate de coaliția militară condusă de SUA.
-
Profesorul care a "ghicit" până acum toți pașii lui Putin în război: Rusia va mai anexa încă patru regiuni din Ucraina!
Ucraina ar putea pierde controlul asupra unei mari părți a teritoriilor sale, a declarat profesorul american John Mearsheimer într-un interviu acordat lui Palki Sharma.
-
Creștere cu 79% a mortalității cancerigene sub 50 de ani: Există 5 cauze din ce au descoperit experții britanici
Experții britanici dau un avertisment serios persoanelor sub 40 și 50 de ani, după ce studii recente au descoperit că există o tendință periculoasă în rândul populației tinere în privința stilului deficitar de viață. Astfel, cancerul lovește mortal sub 50 de ani, având o creștere uriașă de 79% între anii 1990 și 2019, conform cercetărilor experților.
-
Răsturnare de situație: serviciile secrete americane nu au oferit Rusiei toate informațiile despre posibilul atac terorist
Agențiile de informații americane nu au oferit Federației Ruse toate datele pe care le aveau despre amenințarea teroristă de la mallul Crocus. Serviciile secrete din SUA se temeau să-și dezvăluie sursele.
-
Baza de la Kogălniceanu stârnește îngrijorare la Kremlin - Rușii cred că NATO se pregătește de război la Marea Neagră
Activităţile NATO din Europa de est şi din regiunea Mării Negre sunt concentrate pe pregătirea aliaţilor săi pentru o potenţială confruntare cu Rusia, a afirmat Ministerul de Externe rus joi, menţionând activităţi de militarizare în regiune.
-
Ciolacu dă „undă verde" pentru încă 110 km de drum de mare viteză
Două obiective prevăzute în Programul Investiţional 2021-2030, pentru care este alocată suma totală de 16,53 miliarde de lei, au primit „undă verde" din partea Guvernului Ciolacu.
- Eficientizarea proceselor agricole cu ajutorul tehnologiei
-
Ținta România: Vladimir Putin spune că Rusia nu va ataca țări NATO dar că va lovi aeroporturile de pe care acestea vor decola indiferent care ar fi acelea!
Președintele rus, Vladimir Putin, a declarat, miercuri, că Rusia nu are proiecte privind nicio ţară din NATO şi nu va ataca Polonia, statele baltice sau Republica Cehă, dar dacă Occidentul îi livrează Ucrainei avioane de luptă F-16, atunci acestea vor fi doborâte de forţele ruse.
-
"Boala carnivoră" care se transmite și la om se răspândește accelerat și inexplicabil în Japonia: Peste 500 de cazuri la nivel național!
Japonia înregistrează o creștere misterioasă a numărului de persoane cu sindrom de șoc toxic streptococic (STSS), o infecție bacteriană streptococică A rară, dar foarte gravă, definită drept "boală carnivoră".
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Afacerile familiei Mihai Gâdea despre care puțină lume știe. Soția șefului de la Antena 3 CNN este o antreprenoare de succes
- 2.S-a decis data de la care UE va interzice sobele pe lemne și în România. Cine ne dă bani pentru pompe de căldură
- 3.Imobilizarea planificată a populațiilor: UE vrea să interzică repararea mașinilor mai vechi de 15 ani!
- 4.Un grup de muncitori forestieri au găsit în interiorul unui copac un câine mumificat de peste 50 de ani
- 5.Mașinile electrice eliberează de 1.850 de ori mai multe emisii toxice și sunt mai dăunătoare pentru mediu decât cele pe benzină
- 6.Impozitul pe proprietate, complet diferit din 2025. Cum arată noua formulă de calcul care ar putea tripla datoriile românilor către stat
- 7.Teoria conspirației după verdictul în procesul Roșia Montana: "Este de neînţeles de ce nu a putut să se abţină ministrul de la comentarii"
- 8.Crenguţa Leaua este cea care a salvat România de la plata unor despagubiri colosale in Dosarul Roșia Montană
- 9.Cineastul G. Edward Griffin expune Conspirația Cancerului
- 10.Cel mai mare producător de panouri solare prevestește sfârșitul lor: "Din acest motiv nu pot supraviețui!"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu