NASA avertizează asupra Apocalipsei Internetului care ar putea dezactiva rețelele timp de luni sau chiar ani de zile

Postat la: 13.06.2023 | Scris de: ZIUA NEWS

NASA a lansat o navă spațială în cadrul unei misiuni de prevenire a unei potențiale "apocalipse a internetului", care ar putea lăsa oamenii de pe Pământ fără acces la rețelele de comunicatii globale.

Misiunea sondei solare Parker Solar Probe (PSP) a NASA a călătorit cu succes prin vânturile solare pentru prima dată, adunând date vitale care ar putea ajuta la prevenirea unei pene de curent în bandă largă la nivel mondial.

Oamenii de știință au avertizat cu privire la impactul potențial al unei viitoare furtuni solare, denumită în mod obișnuit "apocalipsa internetului", care ar putea lovi în următorii zece ani.

Radiațiile rezultate ar putea pune la pământ sateliții și liniile electrice, lăsând oamenii deconectați timp de luni.... sau chiar ani de zile.

The Mirror relatează: Nava spațială, care a fost lansată în urmă cu cinci ani, a făcut o călătorie remarcabilă care a dus-o aproape de suprafața soarelui, unde este generat vântul solar.

Vântul solar constă într-un flux continuu de particule încărcate care emană din atmosfera cea mai exterioară a soarelui, cunoscută sub numele de coroană.

În ciuda condițiilor extreme de căldură și radiații intense, sonda Parker Solar Probe a perseverat pentru a obține informații cruciale despre funcționarea soarelui.

Profesorul Stuart Bale, autorul principal al studiului și afiliat la Universitatea California din Statele Unite, a explicat importanța înțelegerii vântului solar.

El a spus: "Vânturile transportă o mulțime de informații de la Soare către Pământ. Așadar, înțelegerea mecanismului din spatele vântului solar este importantă din motive practice pe Pământ.

"Acest lucru va afecta capacitatea noastră de a înțelege modul în care soarele eliberează energie și conduce furtunile geomagnetice - care reprezintă o amenințare pentru rețelele noastre de comunicații."

Un astfel de eveniment ar putea lăsa oamenii fără acces la internet timp de luni sau chiar ani de zile, lăsând sateliții și liniile electrice nefolositoare.

Sonda Parker Solar Probe, cu instrumentele sale avansate, a detectat vântul solar cu detalii de neegalat, descoperind informații cruciale care se pierd pe măsură ce vântul iese din coroană sub formă de fotoni și electroni.

Echipa de cercetători americani a comparat această experiență cu "a vedea jeturile de apă care emană dintr-un cap de duș prin explozia de apă care te lovește în față".

Aceste descoperiri au ajutat la identificarea unui fenomen cunoscut sub numele de "fluxuri de supergranulare" în interiorul găurilor coronale, unde apar câmpuri magnetice.

Echipa sugerează că aceste regiuni servesc drept puncte de origine pentru vântul solar de mare viteză.

Găsite în mod obișnuit la polii Soarelui în timpul perioadelor de liniște, găurile nu au un impact direct asupra Pământului.

Cu toate acestea, în timpul fazei active a Soarelui, la fiecare 11 ani, când câmpul magnetic al acestuia se răstoarnă, aceste găuri apar pe suprafața Soarelui, generând rafale de vânt solar îndreptate direct spre planeta noastră.