ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Metoda controversată, dar isteață, prin care Microsoft vrea să fure utilizatorii Google. Ce au putut să facă

Postat la: 09.01.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Microsoft a adoptat o tactică neobișnuită și, pentru mulți, controversată, în încercarea de a atrage mai mulți utilizatori pentru motorul său de căutare, Bing. Dacă accesezi Bing fără să fii conectat la un cont Microsoft și cauți „Google", vei întâmpina o pagină care seamănă izbitor cu homepage-ul Google. Această strategie ridică întrebări serioase despre metodele prin care Microsoft încearcă să câștige teren în fața rivalului său.

Când utilizatorii caută „Google" pe Bing, sunt întâmpinați cu o interfață care imită aproape în totalitate estetica motorului de căutare al rivalului. Pagina afișează o bară de căutare centrală, un design similar cu Google Doodles și chiar un text sub bara de căutare, asemănător cu cel folosit de Google. Mai mult, Bing utilizează un scroll-down automat care ascunde bara sa tradițională de căutare, oferind iluzia că utilizatorii sunt deja pe platforma Google.

Rezultatele reale ale căutării pentru „Google" sunt disponibile mai jos, însă mulți utilizatori s-ar putea să nu mai ajungă până acolo. Ei ar putea introduce termenii de căutare direct în bara afișată pe noua interfață, fără să realizeze că încă folosesc Bing, și nu motorul de căutare Google.

Această strategie a atras critici dure din partea reprezentanților Google. Parisa Tabriz, șefa echipei Google Chrome, a reacționat pe platforma X cu un mesaj tranșant: „Imitația este cea mai sinceră formă de lingușire, dar Microsoft care face spoofing homepage-ului Google este încă o tactică într-o lungă istorie de șiretlicuri făcute pentru a cauza confuzie printre utilizatori și a le limita alegerea. An nou, un nou minim Microsoft."

Aceasta nu este prima dată când Microsoft recurge la astfel de metode pentru a atrage utilizatori. În trecut, compania a introdus pop-up-uri pe Windows care descurajau utilizarea Google Chrome, a implementat sondaje în paginile de descărcare pentru Chrome și a folosit notificări care imitau alerte de malware pentru a-i determina pe utilizatori să rămână pe Bing sau să folosească browserul Edge.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE