Inainte de Tesla a fost Dacia Metro, primul automobil electric românesc din anii '70, subiectul unui test NASA
Postat la: 04.06.2023 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Deși prima Dacie electrică a fost lansată doar acum doi ani, românii au inventat un automobil electric cu peste cinci decenii în urmă. În anii '70, Dacia electrică a fost supusă testelor chiar și de către echipa de la NASA, anunță wall-street.ro.
Primul automobil 100% electric lansat de Dacia apărea pe piață auto în urmă cu doi ani, reprezentând colaborarea dintre Renault și chinezii de la Dongfeng. Chiar dacă se crede despre Dacia Spring că a fost primul automobil românesc 100% electric, află că, în urmă cu 50 de ani, când avea loc criza petrolului, românii s-au gândit la această sursă alternativă de energie.
Dacia Spring se poate lăuda că este unul dintre cele mai populare și totodată cele mai accesibile EV-uri de pe piața locală. Românii, cu ajutorul tichetelor obținute prin Rabla Plus, ajung să cumpere modelul electric de la Dacia cu suma de 9.242 de euro.
Cu toate acestea, Dacia Spring nu este automobilul care iese de pe porțile uzinii de la Mioveni, fiind mai mult un Renault care a fost supus procesului de rebranding și care ia fiină în China. La fel ca și în cazul primei Dacii 100% electrice care apărea în urmă cu cinci decenii, la bază are vechiul model 1300.
În anul 1969, Dacia lansa 1300 care era, de fapt, un Renault 12 însă care prezenta alte sigle, premiera celor două automobile având loc la sfârșitul anului respectiv. Patru ani mai târziu, țările care produceau petrol au anunțat o măsură față de statele care au susținut Israelul în conflictul din acel an.
La acea vreme, Statele Unite ale Americii s-a numărat printre țările care au fost de partea Israelului, astfel că la scurt timp, în America avea loc criza petrolieră, iar cozi kilometrice se formau la benzinăriile din țară, dar și o raționalizare a combustibilului într-o țară care avea atâta nevoie de „aurul negru".
Atunci a avut loc și luarea în calcul a unei soluții alternative de propulsie a motoarelor autoturismelor. Chiar dacă la începutul secolului XX, automobilul electric era întâlnit la tot pasul în SUA, fiind și momentul în care majoritatea taxiurilor din New York erau 100% electrice, în continuare cererea pentru automobile cu propulsie pe bază de combustibil fosil era destul de crescută.
Acest tip de propulsie fusese uitat însă în perioada crizei de petrol, astfel că americanii au stagnat cercetările cu privire la baterii mai performante, fiind de părere că nu vor ajunge destul de departe cu ajutorul vehiculelor electrice într-o lume în care dezvoltarea însemna nevoia petrolului arab.
Peste noapte au apărut diferite companii care converteau automobilele care rulau cu ajutorul combustibilului în mașini electrice. Una dintre aceste companii a fost Electric Vehicle Associates - EVA, care lua ființă în Ohio în anul 1974.
Această firmă nu efectuau doar modificări la modelul Renault 12, însă produceau modele electrice și pentru alte companii, astfel că pe porțiel fabricii ieșeau și Ford Fairmont sau AMC Pacer. Camioane, mașini și utilitare erau trecute pe propulsie electrică, primind totodată și un alt nume.
Dacia „pe baterie" se numea Metro, fiind o variantă a Dacia 1300 de pe benzină care a fost comercializat sub un alt nume atunci când Dacia încerca exportul de mașini pe piața auto britanică. Românii au folosit așadar denumirea de „Danem" pentru berline și „Dacia Duster" pentru Aro 10.
Metro era o mașină de forma lui R12 cu cutie automată cu trei rapoarte înainte ca inginerii de la EVA să încarce berlina cu baterii de plumb. Masa totală a mașinii ajungea astfel la 1.400 de kilograme, în timp ce autonomia nu depășea 93 de kilometri la o viteză de 40 km/h.
În cazul în care șoferul respectivului Metro ar fi dorit să ajungă la destinație cu o viteză mai mare, de 55 km/h, atunci autonomia mașinii scădea considerabil la 55 de kilometri. Înc eea ce privește viteza maximă a lui Metro, aceasta era de 90 km/h, în timp ce accelerația de la 0 la 72 km/h era efectuată în 27 de secunde.
Reprezentanții EVA afirmau motorul de 10 kw ar fi rezistat până la 45.000 de kilometri înainte ca acesta să fie schimbat. Încărcarea bateriilor ar fi durat o noapte întreagă la o priză de 100 w, respectiv 6 ore la o baterie de 220 v.
Compania înfățișa mașina ca fiind o berlină „ de lux cu costuri de exploatare de doar 1/4 față de un model compat cu motor obișnuit". Clienții trebuiau însă să ia în calcul un aspect important al întreținerii: adăugarea de apă la baterii pentru a le menține în parametri normali de funcționare.
În ceea ce privește costul, aceasta se ridica la suma de 9.500 de dolari, ceea ce în prezent ar fi echivalentul a 53.500 de dolari. Dacă ne raportăm la prețul Dacia 1300, costul lui Metro ajungea să fie de două ori mai scumpă.
Chiar și NASA a luat în calcul ideea mașinilor electrice, astfel că Agenția Spațială Americană a efectuat mai multe teste cu R12 electrice ale acelor ani. În anul 1976, NASA testa mai multe vehicule electrice, printre care și EVA Metro, NASA verificând și performanțele unui Renaul cu 5 baterii încorporate
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Guvernul german admite cu documente indubitabile că nu a existat nicio pandemie de Covid
Guvernul federal din Germania a fost forțat să recunoască faptul că așa-numiții "adepți ai teoriei conspirației" au avut dreptate în legătură cu tot ceea ce s-a întâmplat în timpul pandemiei Covid.
-
Instalarea Guvernului Mondial intra în linie dreaptă: Marele Summit pentru Viitor pentru impunerea Agendei 2030
Ideea unui „summit pentru viitor" a apărut, oficial, la aniversarea a 75 de ani de la constituirea ONU; împlinirea acestei vârste rotunde a picat (coincidență) fix în 2020, Anno uno al pandemiei.
-
Ucraina și noua carne de tun: "Ne confruntăm cu un val de dezertări în rândul tinerilor recruți!"
Forțele armate ucrainene s-au plâns de valul de dezertări în rândul tinerilor recrutați, transmite postul de radio Europe1, citând un ofițer ucrainean.
-
Se confirmă teoria conform căreia persoanele vaccinate în pandemie sunt cei care au împrăștiat Covid peste tot
Cel mai recent studiu, realizat de medicii infecționiști de la Clinica Cleveland, Ohio, SUA, a demonstrat că numărul de doze de vaccin Covid este direct proporțional cu riscul de a contracta virusul. Lucrarea științifică reconfirmă studii anterioare, care au arătat că cei mai susceptibili de a se infecta cu SARS-Cov-2 sunt, de fapt, cei vaccinați, ceea ce pune într-o perspectivă diferită narativul oficial.
-
Poarta către Lumea de Dincolo a început să se deschidă. Lumea stiintifică e în panică preconizând urmări catastrofale
Megasurparea Batagay, supranumită „Poarta către Lumea de Dincolo", situată în Siberia, reprezintă una dintre cele mai dramatice manifestări ale schimbărilor climatice din regiune. Această formațiune geologică, care s-a dezvoltat inițial ca urmare a activităților umane și a fenomenelor naturale, continuă să crească într-un ritm alarmant.
-
O teorie a lui Einstein legată de găurile negre a fost demonstrată de oamenii de ştiinţă
Oamenii de ştiinţă au demonstrat una dintre teoriile lui Albert Einstein, dovedind nu doar existenţa unei regiuni "de plonjare" din jurul unei găuri negre în care materia se prăbuşeşte, ci şi a faptului că această zonă exercită unele dintre cele mai puternice forţe gravitaţionale identificate până în prezent în galaxie.
-
Ce-l asteaptă pe Klaus Iohannis. UE se pregătește pentru un război apocaliptic: apărare chimică, biologică, radiologică şi nucleară!
Comisia Europeană a anunţat joi rezultatele cererilor de propuneri din 2023 din cadrul Fondului european de apărare (FEA), în valoare de 1,031 de miliarde de euro sub formă de finanţare din partea UE, pentru a sprijini 54 de proiecte europene comune restante de cercetare şi dezvoltare în domeniul apărării, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
-
Robert Fico nu a fost primul: Lista liderilor europeni care au fost ținta unor atentate
Premierul slovac Robert Fico a fost împuşcat şi rănit grav, miercuri, devenind cel mai recent lider european care a fost ţinta unei tentative de asasinat. Presa slovacă a declarat că atacatorul este un bărbat în vârstă de 71 de ani, iar guvernul susţine că ar fi vorba de o motivaţie politică.
-
România Digitală: Cum vor fi raportate sesizările privind conținutul malițios Deepfake distribuite pe Tiktok, Facebook sau Google
Oricine va putea să încarce pe pagina de internet a Ministerului Digitalizării sesizări cu privire la conținutul audio/video manipulat digital (deepfake) distribuit pe internet în scopuri malițioase, iar mai departe analizarea și transmiterea datelor de la populație direct către administratorii marilor platforme se va face în maxim o oră, potrivit unui ordin publicat joi seara în Monitorul Oficial.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Suveica mafiei din agricultură: importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia și dam totul la export
- 2.Semnul ca incepe Marea Resetare financiara: Explozia prețului la aur arata ca marii magnati nu mai cred in bani si in depozite monetare
- 3.Părintele Pimen Vlad face dezvăluiri cutremurătoare: De unde vine, de fapt, Lumina Sfântă de la Ierusalim!
- 4.Dorel Vișan, Laura și Ciprian Mega, pe covorul roșu la Moscova! Filmul "21 de rubini" selectat de către Nikita Mihalkov pentru "Oscarul BRICS".
- 5.Elon Musk lansează Tesla MedBeds - noile paturi medicale dotate cu tehnologie din Star Trek. Te vindeci in minute in loc de luni! VIDEO
- 6.Cimitirul automobilelor electrice. Reportaj Spiegel despre aglomerări de mașini nevândute, parcate în secret, inclusiv ale Tesla
- 7.Cum vrea Macron să dinamiteze alegerile din România, aruncându-ne în război cu Rusia
- 8.Măsura fiscală care intră în vigoare de la 1 iulie 2024: Impozit de 70% pentru proprietarii care închiriază locuințe în România!
- 9.OMS anunță pe Facebook că "a semnat cu România Strategia de Cooperare 2024 - 2030". Rafila ascunde continutul documentului!
- 10.Interviul necenzurat oferit de preotul Ciprian Mega - regizorul filmului "21 Rubini" - redacției "Europa Liberă"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu