ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Google și-a actualizat algoritmul AI: Internetul va fi de nerecunoscut in mai putin de un an. Vor urma falimente in lanț

Postat la: 27.05.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

0

În ultimii doi ani, o serie de actualizări ale Căutării Google reprezintă o schimbare dramatică a celui mai puternic instrument de pe internet, complet cu o funcție AI fără precedent.

Dacă ați introdus vreodată „recenzii pentru purificatoare de aer" pe Google, probabil că ați căutat tipul de conținut pe care îl veți găsi pe HouseFresh.com. Site-ul a fost lansat în 2020 de către Gisele Navarro și soțul ei, pe baza unui deceniu de experiență în scris despre produse pentru calitatea aerului din interior. Și-au umplut subsolul cu purificatoare, efectuând teste riguroase bazate pe știință și scriind articole pentru a ajuta consumatorii să trimită hype-ul de marketing, relatează BBC.

HouseFresh este un exemplu a ceea ce a fost o industrie înfloritoare de editori independenți care produc exact tipul de conținut original pe care Google spune că vrea să îl promoveze. Și într-adevăr, la scurt timp după lansarea site-ului web, gigantul tehnologic a început să arate HouseFresh în partea de sus a rezultatelor căutării. Site-ul a devenit o afacere înfloritoare, cu 15 angajați cu normă întreagă. Navarro avea planuri mari pentru viitor.

Apoi, în septembrie 2023, Google a făcut una dintr-o serie de actualizări majore ale algoritmului care rulează motorul său de căutare. „Ne-a decimat", spune Navarro. „Deodată, termenii de căutare care obișnuiau să aducă în discuție HouseFresh trimiteau oamenii către reviste mari de stil de viață care în mod clar nici măcar nu testează produsele. Articolele sunt pline de informații despre care știu că sunt greșite".

A doua actualizare a algoritmului Google a venit în martie și a fost și mai pedepsitoare. Miile de vizitatori zilnici ai HouseFresh s-au redus la doar sute. „Am fost absolut zdrobiți", spune Navarro. În ultimele săptămâni, HouseFresh a trebuit să concedieze cea mai mare parte a echipei sale. Dacă nimic nu se schimbă, spune ea, site-ul este condamnat.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat pentru BBC că compania lansează modificări la Căutare numai după ce teste riguroase confirmă că schimbarea va fi utilă pentru utilizatori și că compania oferă proprietarilor de site-uri ajutor, resurse și oportunități pentru feedback cu privire la clasamentele lor în Căutare.

Google rămâne ferm în poziția sa conform căreia modificările vor fi un beneficiu pentru web, iar modificările la algoritmul de căutare sunt doar începutul. Săptămâna trecută, CEO-ul Google, Sundar Pichai, a stat în fața unei mulțimi la conferința anuală a dezvoltatorilor a companiei și a anunțat una dintre cele mai semnificative mișcări din istoria motorului de căutare. În continuare, a spus Pichai, Căutarea Google va oferi propriile răspunsuri generate de AI la multe dintre întrebările dvs., o funcție numită „Prezentare generală AI", care este deja lansată pentru utilizatorii din Statele Unite. „Rezultatul este un produs care face treaba pentru tine", a spus Pichai. „Căutarea Google este IA generativă la scara curiozității umane."

Prezentările AI sunt doar una dintre numeroasele schimbări dramatice pe care Google le-a adus produsului său principal în ultimii doi ani. Compania spune că efortul său recent de a moderniza Căutarea va introduce o nouă eră a tehnologiei și va ajuta la rezolvarea multor probleme care afectează web-ul. Dar criticii spun că contrariul poate fi adevărat. Pe măsură ce Google își reutilizează algoritmii și folosește inteligența artificială pentru a trece de la un motor de căutare la un motor de căutare și răspunsuri, unii se tem că rezultatul ar putea fi nu mai puțin decât un eveniment la nivel de extincție pentru companiile care fac o mare parte din conținutul tău preferat.

Un lucru este cert: munca Google este pe cale să aibă un impact profund asupra a ceea ce mulți dintre noi văd atunci când intrăm online. Modificările au apărut deoarece Google recunoaște că web-ul are o problemă. L-ai văzut chiar tu, dacă ai folosit vreodată un motor de căutare. Internetul este dominat de o școală de creare de site-uri cunoscută sub numele de „optimizare pentru motoarele de căutare" sau SEO, tehnici care sunt menite să ajusteze articolele și paginile web pentru o mai bună recunoaștere din Căutarea Google. Google oferă chiar și sfaturi SEO, instrumente și sfaturi pentru proprietarii de site-uri web. Pentru milioane de companii care se bazează pe mecanizările mașinii de căutare, SEO poate fi un joc inevitabil .

Problema este că SEO poate fi abuzat. Proprietarii întreprinzători de site-uri și-au dat seama că uneori puteți câștiga mai mulți bani făcând conținut conceput pentru a satisface algoritmii Google , mai degrabă decât ființele umane pe care aparent este proiectat să îi servească.

Eforturile Google de a rezolva această problemă nu au întotdeauna succes. Dacă ați fost vreodată frustrat de ceea ce apare atunci când căutați ceva de genul „Ce mai buni pantofi sport pentru femei", știți problema. Adesea, rezultatele pentru termeni populari de căutare sunt aglomerate cu site-uri web care conțin foarte puține informații utile, dar tone de anunțuri și link-uri către comercianți cu amănuntul care câștigă editorilor o parte din profit. Ceea ce se pierde adesea este ceea ce cauți probabil când deschizi Google: informații de la oameni cunoscători și pasionați de subiectul lor.

Războiul Google împotriva rezultatelor căutării spam a crescut. În 2022, compania a emis o „ Actualizare utilă a conținutului " pentru algoritmul său menită să elimine conținutul creat exclusiv în scopul de a se clasa mai sus în Căutare. Google a emis o actualizare ulterioară în septembrie 2023 și o a treia modificare a algoritmului în martie a acestui an . Google spune că rezultatul este „cu 45% mai puțin conținut de calitate scăzută, neoriginal în rezultatele căutării". Ar putea fi privit ca un succes sălbatic.

„Actualizările noastre recente au scopul de a conecta oamenii cu conținut care este util, satisfăcător și original, dintr-o gamă variată de site-uri de pe web", a declarat un purtător de cuvânt al Google pentru BBC. „Pe măsură ce lucrăm pentru îmbunătățirea Căutării, continuăm să ne concentrăm pe trimiterea de trafic valoros către site-uri și pe sprijinirea unui web sănătos și deschis."

De exemplu, datele de la instrumentul de analiză SEMrush sugerează că site-ul web pentru New York Magazine a pierdut 32% din traficul de căutare Google în ultimele șase luni, în timp ce GQ.com s-a redus cu 26%. Datele indică Urban Dictionary , un dicționar popular de slang în limba engleză, care a scazut aproximativ 18 milioane de vizualizări de pagini, reprezentând mai mult de jumătate din traficul de căutare. OprahDaily.com a scăzut cu aproape 58%. (SEMrush este un instrument standard în industrie, dar cifrele sale sunt estimări și aceste date măsoară doar traficul care vine din Căutarea Google, în special.)

Un purtător de cuvânt al revistei New York a spus că aceste constatări sunt incomplete și nu reflectă analiza internă a companiei. Reprezentanții GQ, Oprah Daily și Urban Dictionary nu au răspuns solicitărilor de comentarii până la data publicării acestui articol. Cu toate acestea, experții și mai mult de o jumătate de duzină de directori media și proprietari de site-uri web au declarat pentru BBC că tendințele largi ale datelor sunt prea reale.

În locul acestor site-uri, există o platformă pe care o vei vedea mult, mult mai mult: Reddit. Potrivit SEMrush, Reddit a înregistrat o creștere care a însemnat o creștere de 126% a traficului din Căutarea Google. Compania simte deja beneficiul. Reddit tocmai și-a anunțat primele câștiguri trimestriale de când a devenit o companie cotată la bursă în martie 2024. Veniturile sale totalizează 243 de milioane de dolari (191 de milioane de lire sterline) , în creștere cu 48% față de anul precedent.

„Creșterea traficului pe care Reddit o vede este fără precedent pe internet", spune Lily Ray, vicepreședinte al strategiei și cercetării SEO la agenția de marketing Amsive și o celebritate în lumea SEO. „Conținut de gătit, conținut pentru adulți, jocuri video, grădinărit, modă, totul este doar Reddit."

Reddit nu este singurul câștigător după actualizările recente ale algoritmului Google. Datele SEMrush arată că alte site-uri generate de utilizatori, cum ar fi Quora și Instagram, au înregistrat creșteri astronomice similare și au existat creșteri impresionante și la LinkedIn și Wikipedia. Într-un sens, Google doar urmărea o tendință. În ultimii câțiva ani, grupuri de utilizatori de internet pricepuți au început să adauge cuvântul „Reddit" la sfârșitul căutărilor lor pe web, în ​​speranța că va aduce oameni care își împărtășesc opiniile sincere, spre deosebire de site-urile care încearcă să joace sistemul Google. Este ceva ce a remarcat legătura publică Google pentru căutare, Danny Sullivan .

„Am descoperit că oamenii doresc adesea să învețe din experiențele altora, așa că scoatem la suprafață conținut din sute de forumuri și alte comunități de pe web", spune un purtător de cuvânt al Google. „Acordul nostru cu Reddit nu a inclus absolut clasarea conținutului său mai sus în Căutare." Dar rezultatele Google sunt un joc cu sumă zero.

Dacă motorul de căutare trimite trafic către un site, trebuie să-l ia de pe altul, iar efectele asupra perdanților din această ecuație Reddit sunt la fel de dramatice. „Google tocmai comite război împotriva site-urilor web ale editorilor", spune Ray. „Este aproape ca și cum Google ar fi proiectat o actualizare a algoritmului pentru a urmări în mod special bloggerii mici. Am vorbit cu atât de mulți oameni care tocmai au șters totul", spune ea.

O serie de proprietari de site-uri web și experți în căutare care au vorbit cu BBC au spus că a avut loc o schimbare generală a rezultatelor Google catre site-uri web cu mărci mari consacrate și departe de site-uri mici și independente, care pare total deconectată de calitatea conținutului.

Schimbarea a fost imediată pentru Daniel Hart, redactor-șef al site-ului de știri de divertisment Ready Steady Cut din Marea Britanie . „După actualizarea Google din septembrie, traficul nostru s-a înjumătățit imediat și s-a înrăutățit doar. Tocmai am fost loviti de chestiile Reddit în special, dar suntem și înlocuiți de site-uri web de spam care ne fură conținutul. Nu are sens. ", spune Hart. În lunile următoare, veniturile pierdute au forțat Ready Steady Cut să-și reducă echipa de 20 de scriitori și editori la doar patru, spune Hart.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat că actualizările recente ale companiei au dat o lovitură majoră conținutului spam și neoriginal, iar Google urmărește îndeaproape evoluția practicilor abuzive care duc la informații de calitate scăzută în Căutare.

După actualizările Google, compania a oferit sfaturi proprietarilor de site-uri web și a spus că există o cale de recuperare.
Hart spune că site-ul a angajat consultanți și s-a orientat pentru a se concentra pe recomandările Google, petrecând nopți nedormite lucrând pentru a actualiza site-ul. După aproape un an, nimic nu a ajutat. „Mi-am pierdut ultimele opt luni din viață încercând să urmez sfatul Google". el spune. „Google susține că vrea conținut de la oameni cu experiență de primă mână și context util, iar noi suntem un exemplu masiv în acest sens. Este doar sfâșietor". Dar cea mai mare abatere, potrivit proprietarilor de site-uri web și creatorilor de conținut care au vorbit cu BBC, sunt răspunsurile generate de AI.

Google susține că vederile sale de ansamblu ale inteligenței artificiale în rezultatele căutării vor fi un avantaj pentru site-uri web. Liz Reid, șefa de căutare Google, a scris într-o postare pe blog că rezultatele căutării AI ale companiei cresc de fapt traficul pe care Google îl trimite către site-uri web. „Prezentarea generală a AI primește mai multe clicuri decât dacă pagina ar fi apărut ca o listă web tradițională pentru acea interogare", a scris Reid. „Pe măsură ce extindem această experiență, ne vom continua să ne concentrăm pe trimiterea de trafic valoros către editori și creatori." Cu toate acestea, compania nu a distribuit niciuna dintre datele care susțin această afirmație, iar mulți proprietari de site-uri web și experți din industrie se tem că efectul opus este la fel de probabil.

Katie Berry, proprietara site-ului de consiliere pentru curățenie Housewife How-Tos , presupune că utilizatorii își vor încheia căutările doar dacă AI-ul Google răspunde la întrebări pentru ei. Rezultatele căutării AI „ răspund la întrebări superficial și adesea incorect, astfel încât oamenii să nu-mi viziteze site-ul", spune Berry. Potrivit lui Berry, traficul site-ului ei a scăzut cu 70% după actualizarea Google din 2022 și a scăzut și mai mult după ce Google a început să testeze noua sa IA. „Site-ul meu a avut mai mult trafic în primele luni de existență decât primește acum, chiar dacă clasamentul meu nu s-a schimbat atât de mult", spune ea.

Alții, cum ar fi scriitorul de călătorii David Leiter, spun că potențialele consecințe sunt deosebit de problematice, deoarece simt că AI-ul Google le fură de-a dreptul conținutul. De exemplu, Leiter spune că o căutare pentru „Best Slot Canyons Near Las Vegas" a folosit pentru a afișa un articol pe site-ul său, World Travel Guy . Cu toate acestea, o căutare la începutul acestei săptămâni a adus un răspuns generat de AI în partea de sus a paginii.

„Google a înlocuit articolul meu cu caseta gigantică AI Overview și scuipă un răspuns care este în mare parte greșit", spune Leiter. „Primele patru locuri pe care le listează nu sunt nici măcar canioane slot. Un canion slot este un tip specific de canion cu un pasaj îngust, dar AI nu înțelege acest lucru. În schimb, enumeră doar canioane aleatorii și chiar o potecă de mers pe jos." Prezentare generală AI a inclus un link către articolul lui Leiter, dar numai dacă v-ați făcut timp să faceți clic pe o săgeată minusculă din partea de jos a rezultatului. Leiter spune că nu crede că va primi mai mult trafic decât obișnuia ca rezultat al căutării. În ambele cazuri, este o mică consolare. Leiter spune că actualizările recente ale algoritmului Google au șters 95% din traficul său.

Google recunoaște că instrumentele AI pot oferi informații inexacte, dar spune că lucrează constant pentru a îmbunătăți rezultatele. Un purtător de cuvânt al Google spune că AI Overviews sunt, în general, preluate din mai multe pagini web, nu din surse unice, iar răspunsurile sunt concepute pentru a evidenția link-uri relevante. Purtătorul de cuvânt spune că editorii pot folosi o etichetă specială pe paginile lor web pentru a controla dacă AI Overviews include sau nu un link către site-urile lor. Cu toate acestea, odată ce un model AI răzuiește conținutul dvs., poate fi imposibil să eliminați acele date.

Directorii media nu sunt singurii care pun la îndoială controlul Google asupra internetului. Google se luptă simultan cu numeroase procese antitrust împotriva diferitelor părți ale afacerii extinse a companiei de 1,7 miliarde de lire sterline (2,2 miliarde de dolari). Compania așteaptă în prezent o decizie într-un proces intentat de Departamentul de Justiție al SUA în care acuză Google că deține un monopol ilegal în industria motoarelor de căutare. Dacă gigantul tehnologic pierde cazul, sancțiunile ar putea varia de la amenzi masive până la destrămarea forțată a companiei.

Google, care controlează peste 90% din afacerile de căutare la nivel mondial, susține că succesul companiei provine numai din faptul că produce produse superioare. Un purtător de cuvânt al Google spune că compania se confruntă cu „concurență imensă" și că oamenii au multe opțiuni cu privire la modul în care caută informații online.

„Înțeleg că Google nu datorează nici nouă, nici nimănui altcineva trafic", spune Navarro, de la HouseFresh. „Dar Google controlează drumurile. Dacă mâine decid că drumurile nu vor ajunge într-un oraș întreg, acel oraș moare. Este prea multă putere să ridic din umeri și să spui: „Ei bine, este doar piața liberă", spune ea. .

„S-ar putea să încerc să lucrez în lumea offline, să împachetez totul și să îngrijesc un magazin undeva", spune Navarro. „Poate că a fost naiv să credem că am putea reuși doar făcând conținut original grozav pe care oamenii vor să-l citească."

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE