Fenomen îngrozitor descoperit în lume. Un ingredient al vieții începe să dispară și produce extincția în masă

Postat la: 02.09.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Un studiu amplu condus de oamenii de știință de la Institutul Max Planck și Universitatea Princeton a descoperit un fenomen amenințător pentru viața de pe Pământ, în multe regiuni ale lumii. Astfel, experții au constatat că în ultimii 50 de ani, zonele cu deficit de oxigen din oceane au crescut.

Cercetătorii au pus această micșorare a concentrație de oxigen pe seama încălzirii globale și a creșterii temperaturilor pe plan mondial, potrivit Nature. Echipa de cercetători a descoperit, de asemenea, că regiunile cu deficit de oxigen din oceane s-au micșorat în timpul a două faze calde din istoria planetei noastre, din urmă cu aproximativ 16 și 50 de milioane de ani.

Înțelegerea acestor schimbări care se produc în oceane este importantă pentru că "atunci când oxigenul devine rar, viața are o perioadă dificilă", a spus Alfredo Martinez-Garcia, de la Institutul Max Plack din Mainz, Germania, care a participat la studiu. De exemplu, în regiunile cu oxigen scăzut din Oceanul Pacific de Est și în nordul Oceanului Indian, numai microbii și organismele specializate cu metabolism lent - cum ar fi meduzele - pot supraviețui.

În studiul actual publicat în revista Nature din 31 august 2022, autorii au descoperit că în timpul celor două perioade calde ale Pământului, ale Cenozoicului, din urmă cu 16 și 50 de milioane de ani, diferențele de temperatură între latitudinile înalte și joase erau mult mai mici decât în prezent. În apele de coastă, deficitul sporit de oxigen poate deteriora ecosistemele și poate amenința activitățile umane. Cu toate acestea, zonele cu deficit de oxigen din oceanul deschis sunt fundamentale pentru ciclul chimic și biologic al Pământului. Cercetătorii avertizează asupra schimbărilor climatice și încălzirii globale provocate de activitatea umană, necesitând măsuri urgente pentru limitarea acestor efecte la nivel mondial. Lipsa oxigenului din oceane poate duce la extincția în masă a animalelor marine.