ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Escrocherie de proporții: nu răspunde dacă ești apelat de un număr care începe cu aceste trei cifre

Postat la: 16.12.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Dacă primești un apel de la un număr necunoscut sau dubios și te îngrijorează că ar putea fi o înșelătorie, fii atent la primele trei cifre ale numărului. Experții în securitate cibernetică spun că escrocii preferă să folosească unele coduri de zonă din patru state din SUA pentru a păcăli victimele.

Cele mai frecvent utilizate coduri de zonă de către escroci, în 2024, sunt: 720 (Colorado), 272 (Pennsylvania), 959 (Connecticut) și 346 (Texas). Aceste prefixuri sunt adesea folosite pentru a păcăli victimele să răspundă, creând impresia că apelul provine dintr-o zonă de încredere. Fii precaut și verifică întotdeauna sursa apelurilor necunoscute înainte de a răspunde sau de a oferi informații personale.

Potrivit unui raport realizat de compania ReversePhone, citat de Daily Mail, escrocii folosesc o tehnică de „falsificare a numerelor" pentru a modifica informațiile de identificare ale apelantului, astfel încât să afișeze un număr cu un prefix intrigant sau de încredere. Acest truc îi determină pe destinatari să creadă că apelul provine dintr-o sursă legitimă. Drept urmare, mai multe state din SUA sunt afectate de un val de comunicații frauduloase.

ReversePhone.com este o companie recent fondată (2024), cu sediul în New York City, specializată în oferirea de servicii care ajută utilizatorii să identifice apelanții necunoscuți și să se protejeze împotriva apelurilor de tip spam sau a tentativelor de înșelătorie. De asemenea, compania colaborează cu firme de securitate cibernetică, furnizând date despre tendințele de fraudă telefonică.

„Mulți escroci preferă să utilizeze prefixe telefonice din state dens populate pentru a crea o impresie de autenticitate și încredere", au explicat reprezentanții ReversePhone. Compania a identificat trei dintre cele mai frecvent utilizate numere în escrocherii: (763) 274-3899, (217) 402-1312 și (202) 456-1111.

„Numerele utilizate în escrocherii sunt adesea asociate cu un volum ridicat de apeluri, mai ales în perioadele aglomerate, cum ar fi sărbătorile. În aceste momente, escrocii lansează frecvent scheme, promițând diverse «premii» sau trimițând «notificări bancare urgente»", au mai explicat cei de la ReversePhone.

Experții în securitate recomandă să ignorați apelurile de la numere necunoscute, să blocați contactele suspecte și să raportați orice apel etichetat ca „posibil apel fraudulos" („posibil spam").

Raportul a analizat datele din jurnalele de reclamații ale apelurilor clienților, stocate în instrumentele de căutare a numerelor inversate, și a identificat numerele frecvent utilizate de escroci care folosesc tehnica „falsificării numerelor" sau „falsificării ID-ului apelantului".

„Această tehnică crește șansele ca victimele să răspundă apelului. De aceea, este recomandat să nu răspundeți apelurilor de la numere necunoscute", au mai menționat reprezentanții ReversePhone.

Având în vedere că astfel de escrocherii pot apărea oriunde, inclusiv în România, specialiștii în securitate cibernetică recomandă să fii foarte atent atunci când primești apeluri necunoscute sau solicitări de informații personale. De asemenea, se poate întâmpla ca un apel să fie falsificat, iar tu să nu îți dai seama imediat de acest lucru, așa că este important să fii extrem de precaut înainte de a oferi date sensibile.

Cea mai frecventă reclamație raportată a fost legată de escrocheriile bancare, cu peste 1.370 de cazuri înregistrate în zonele cu cele mai utilizate prefixe, care implicau acordarea accesului la conturile bancare ale victimelor sau transferul de bani într-un alt cont.

Un utilizator a povestit că a primit un apel de la cineva care se prezenta drept reprezentant al unei prestigioase bănci americane (Capital One) și care îi solicita să verifice informațiile cardului de credit pentru afaceri. „După ce le-am oferit toate detaliile, au preluat controlul asupra telefonului meu pentru a obține codurile de verificare de la bănci. Apoi, folosind aceste coduri, s-au conectat la banca mea și au efectuat un transfer bancar de 20.000 de dolari din unul dintre conturi", a povestit victima.

Unele potențiale victime au raportat că li s-a cerut să introducă pe telefoanele lor coduri precum *72 sau **21, ceea ce le-ar fi oferit hoților acces instantaneu la informațiile lor.

O victimă a povestit că un escroc s-a prezentat drept reprezentant al companiei sale de carduri de credit și i-a spus că a existat o încercare de fraudă pe carduri. Apelantul i-a cerut să furnizeze data de expirare a cardurilor - singura problemă a fost că victima nu deținea niciunul dintre cardurile menționate. „Mi-a spus că mă va redirecționa către managerul ei și apoi a închis telefonul. Evident, încercau să obțină informațiile cardului meu", a povestit victima pentru ReversePhone.

Aceste tipuri de înșelătorie sunt tot mai frecvent întâlnite și în România, astfel că este esențial să fim atenți la apelurile suspecte și să nu oferim informații sensibile.

Escrocheriile legate de colectarea datoriilor și de cardurile de credit au fost, de asemenea, printre cele mai frecvente probleme raportate în SUA. Potrivit unui raport recent, au fost înregistrate 1.148 de cazuri de colectare ilegală a datoriilor și 942 de cazuri legate de fraude cu carduri de credit doar în acest an. În anumite zone din Statele Unite, inclusiv Colorado (720), Pennsylvania (272), Connecticut (959) și Texas (346), s-a înregistrat un număr ridicat de apeluri și mesaje frauduloase. Conform unui raport recent, fiecare dintre aceste regiuni a primit mai mult de 200 de apeluri sau mesaje suspecte în 2024.

Escrocii au vizat în special numerele de telefon asociate cu planuri preplătite sau cu furnizori care oferă activări rapide, deoarece pentru acestea este necesar să se furnizeze mai puține informații personale. În plus, au exploatat funcții avansate ale unor furnizori de servicii telefonice, precum redirecționarea apelurilor sau „falsificarea ID-ului apelantului" (tehnica de „spoofing"), pentru a face apelul să pară că provine de la un număr cunoscut sau de încredere, chiar dacă sursa era una frauduloasă. Acest truc face ca victimele să fie mai predispuse să răspundă apelului sau să ofere informații personale, crezând că vorbesc cu o persoană sau o organizație legitimă.

Unele dintre cele mai importante companii de telecomunicații din SUA au fost vizate în mod frecvent în acest an, ceea ce demonstrează că escrocii se concentrează pe rețelele cu un număr mare de utilizatori, pentru a-și maximiza impactul și a accesa un număr cât mai mare de victime. Acest lucru subliniază importanța măsurilor de securitate mai stricte și a protecției împotriva fraudelor în telecomunicații, având în vedere că atacurile pot afecta milioane de utilizatori, scrie adevarul.ro.

Experții în securitate vă recomandă ca, în cazul în care răspundeți unui astfel de apel, să nu oferiți informații personale, cum ar fi numerele de cont, numerele de securitate socială, numele de fată al mamei, parolele sau alte date de identificare. De asemenea, aceștia recomandă o atenție sporită în situațiile în care se face presiune pentru a furniza aceste informații imediat.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE