ZC
ZC

Ceva foarte neobișnuit a fost observat în galaxia noastră. O explozie centro-galactică ii pune pe cercetatori pe gânduri

Postat la: 15.09.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

Pe măsură ce oamenii de știință folosesc telescoape avansate pentru a explora cerul, aceștia au făcut descoperiri surprinzătoare care pun la îndoială înțelegerea noastră a Universului. Observațiile recente cu telescopul spațial cu raze X eROSITA au dezvăluit o structură masivă asemănătoare unei bule în apropierea centrului galaxiei noastre.

Inițial, nu era clar dacă această structură era un obiect local sau ceva legat de gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei noastre. Cercetările ulterioare sugerează că această bulă uriașă este probabil o caracteristică semnificativă spre centrul galactic, asemănătoare cu „bulele Fermi" descoperite anterior. Oamenii de știință propun ca aceste bule să fie rezultatul unor explozii intense de energie din centrul galactic.

Un studiu teoretizează că câmpurile magnetice acționează ca bariere, ghidând gazele fierbinți dinspre centru ca fumul printr-un coș de fum, creând raze X strălucitoare. Această descoperire îndeamnă la mai multe investigații privind natura acestor bule și rolul lor în evoluția galaxiei noastre și a altora. Înțelegerea acestor fenomene poate oferi informații valoroase despre funcționarea Universului.