ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




BMW consideră că bateriile litiu-ion au ajuns la lada de gunoi a istoriei tehnologiei!

Postat la: 12.12.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Electricitatea a devenit o parte semnificativă a automobilului abia în ultimii zece ani, dar, potrivit lui Simon Erhard, un important inginer BMW intervievat de popularul site-ul american Inside EVs, suntem deja aproape de noua generație de baterii.

Este vorba despre bateriile cu electrolit solid, care promit lucruri mari datorită unei densități energetice mai mari într-un spațiu mai mic, permițând astfel reducerea dimensiunii bateriei pentru aceeași capacitate sau, dimpotrivă, obținerea unor baterii cu o capacitate chiar mai mare decât în prezent. Dar va mai dura câțiva ani până când această tehnologie va evolua suficient de mult pentru a-și îndeplini promisiunile și pentru a ajunge în stadiul de producție industrială.

Erhard crede că tranziția către "bateriile solide" va avea loc în aproximativ zece ani. El merge chiar atât de departe încât spune că o baterie solidă complet operațională va fi disponibilă încă din 2030, în puțin peste șapte ani. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că în următorii ani vom rămâne la bateriile litiu-ion pe care le cunoaștem deja, deși cu îmbunătățiri suplimentare.

BMW va lansa din 2025 o nouă platformă optimizată pentru vehiculele electrice, denumită Neue Klasse, care va găzdui și baterii litiu-ion de nouă generație: o mai bună integrare în șasiu, un timp de încărcare îmbunătățit, o autonomie de până la aproximativ 1.000 km și un proces de producție despre care se spune că este mai ecologic, cu 60% mai puține emisii de CO2...

Există multe motive de bucurie pe hârtie, chiar dacă Simon Erhard atrage atenția asupra faptului că această tehnologie pare să fi atins un plafon în ceea ce privește industrializarea. "Din punct de vedere al densității energetice, cred că ne aflăm în vârful chimiei pentru celulele litiu-ion într-o aplicație industrială. Dacă doriți o tehnologie echilibrată care să fie disponibilă pe scară largă pe piață, cred că nu se poate merge mai departe", spune el.

În așteptarea sosirii masive a tehnologiei cu electrolit solid, în următorii ani am putea asista și la apariția unor baterii care să valorifice cele mai bune din cele două lumi, permițând recăpătarea unei autonomii de câteva sute de kilometri în doar câteva minute. Rămâne de văzut dacă această soluție intermediară va fi viabilă din punct de vedere economic, ceea ce rămâne punctul nevralgic al războiului pentru companiile care le produc.

Cu o rezistență la supraîncălzire net superioară bateriilor actuale, tehnologia cu semiconductori permite încărcarea frecventă și ultra-rapidă, precum și renunțarea la necesitatea unui sistem de răcire a bateriei, economisind astfel greutate și spațiu în vehicule. Această economie de greutate este coroborată și de absența lichidului în celule, ceea ce limitează și riscul unui incendiu foarte complicat de stins în caz de flashhover.

Dar dacă ne uităm la stadiul actual al tehnologiei, mai este încă mult până departe. În primul rând, acceptarea curenților mari rămâne o constrângere, afectând astfel timpii de reîncărcare și puterea maximă care poate fi furnizată de baterie. Există, de asemenea, o problemă de dimensiune, deoarece în prezent este dificil să se creeze baterii cu electrolit solid care să fie la fel de compacte ca cele mai bune baterii litiu-ion deja disponibile pentru aceeași cantitate de energie, limitând astfel interesul pentru această tehnologie.

Cu toate acestea, este rezonabil să ne așteptăm ca în decurs de un deceniu, cu producători precum BMW, dar și giganți ai industriei precum Volkswagen Group și Toyota, propunerea să evolueze suficient de mult pentru a deveni viabilă, atât din punct de vedere tehnic, cât și economic. Comparați autonomiile reale ale celor mai bune mașini electrice în conformitate cu ciclul nostru standardizat de măsurare. Capacitatea bateriei, consumul, autonomia, noi vă spunem totul!

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE