Asa-zisa "Mobilitate durabilă" promovată intens de autorități e respinsă de cetățeni
Postat la: 11.12.2023 | Scris de: ZIUA NEWS
0
În timp ce Comisia Europeană insistă pe importanța transportului durabil și pe creșterea ponderii transportului public de pasageri, mijloacele de transport în comun sunt preferate tot mai puțin ca variante de deplasare, atât în România, cât și la nivelul UE.
Astfel, transportul public de pasageri a scăzut cu 2,18% în perioada 2008-2022 în România, se arată în studiul Indicatori naționali pentru dezvoltare durabilă, publicat recent de INS si preluat de Ziare.com
La nivel european, utilizarea mijloacelor de transport în comun urbane a înregistrat o scădere de aproape 2%, între 2011 și 2021.
Transportul public de pasageri a scăzut în țara noastră, în perioada 2008-2022, de la 14.637 milioane pasageri-km în anul 2008, la 10.755 în anul 2022, adică o evoluție de minus 2,18%.
În România, proiectul de lege "Codul Urbanismului" a trecut deja de Senat și este în Camera Deputaților, for decizional, unde a luat deja patru avize din Comisii, din cele 12 necesare pentru adoptare.
"Codul Urbanismului" implementează planurile de mobilitate urbană durabilă (numite și "orașele de 15 minute") în care se dorește ca transportul cu mașina proprietate personală să fie redus pe cât mai mult posibil în favoarea transportului în comun, dar și a altor mijloace "verzi" de deplasare, cum ar fi bicicletele.
Comparativ cu anul 2008, regiunile București-Ilfov și Nord-Vest au avut în 2022 cele mai mari scăderi ale transportului public, de 1.088, respectiv 860 milioane pasageri-km, înregistrând evoluții medii de minus 1,18%, respectiv minus 2,99%.
La polul opus se situează regiunile Sud-Muntenia și Centru, unde au fost înregistrate scăderi mai mici, de 66, respectiv 163 milioane pasageri-km.
În anul 2022, cea mai mare valoare a transportului public de pasageri a fost înregistrată în regiunea București-Ilfov (6.000 milioane pasageri-km), urmată de regiunea Nord-Vest (1.624 milioane pasageri-km).
De cealaltă parte se situează regiunea Sud-Vest Oltenia (350 milioane pasageri-km) și regiunea Centru (396 milioane pasageri-km).
Situația se păstrează și la nivelul UE, unde ponderea mijloacelor de transport în comun, cum ar fi trenul, dar și autobuze, autocare și troleibuze a scăzut între 2011 și 2021, iar mașina personală continuă să fie mijlocul de transport dominant în toate țările UE.
Mai mult decât atât, ponderea călătorilor-kilometri cu autoturismul în performanța totală de transport pe toate modurile a crescut în perioada amintită cu aproape 7%, la nivel european.
Dintre țările UE, transportul cu mașina a avut în 2021 cea mai mare pondere în performanța totală a transportului în Lituania (91,7%), urmată de Olanda (85,4%) și Finlanda (85,2%).
Iar utilizarea mijloacelor de transport în comun a înregistrat o scădere: minus 1,9% în ponderea transportului în comun urban - autocare, autobuze și troleibuze (de la 9% la 7,1%) și minus 1% în ponderea trenurilor (de la 6,6% la 5,6%), potrivit datelor Eurostat.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Panică la bordul unui avion care e decolat de la Londra - Un mort și zeci de răniți din cauza turbulențelor
O persoană a murit după ce avionul care zbura de la Londra către Singapore s-a confruntat cu turbulențe. Zeci de persoane sunt rănite. Avionul a fost deviat către alt aeroport.
-
Belgia și Ungaria lansează controversatele portofele digitale și pașaportul pentru vaccinuri înaintea reglementărilor UE
Belgia și Ungaria deschid calea în ceea ce privește lansarea portofelelor de identitate digitale înainte de intrarea în vigoare, la sfârșitul acestei luni, a regulamentului eIDAS ("servicii de identificare electronică și servicii de încredere") 2.0 al UE și a portofelului EUDI Wallet.
-
Instagram-ul lui Zuckerberg avertizează că nu îl etichetează pe Tucker Carlson în postarea de "La mulți ani"
Un avertisment a apărut pe Instagram-ul lui Zuckerberg pentru toti aceia care doreau sa-i transmita "La mulți ani" jurnalistului Tucker Carlson. Reteaua sociala anunta ca nu-l va tagui pe prorpietarul contului pentru ca este indezirabil.
-
ONU susține că "ID-ul digital global" al lui Bill Gates este necesar pentru "combaterea schimbărilor climatice"
Organizația Națiunilor Unite și-a reluat demersul de a impune lumii ID-ul digital al lui Bill Gates, susținând că identitatea digitalizată este "crucială" în lupta împotriva schimbărilor climatice.
-
Ce pedeapsă riscă Dan Vîlceanu pentru că l-a bătut pe Florin Roman în Parlament până i-a dat sângele pe nas
O bătaie a avut loc într-o sală din Parlament. Liberalii Dan Vîlceanu și Florin Roman au fost protagoniști. Primul a fost agresorul, iar cel de-al doilea, victima. Vîlceanu s-a încăierat cu Florin Roman, iar la un moment dat fostul ministru i-ar fi aplicat un genunchi în nas colegului său, care are în plan să facă plângere penală.
-
Amenzi usturătoare și legislație aberantă pentru românii care doresc să facă țuică, pălincă, sau vin în gospodărie
Românii care intenționează să producă acasă țuică sau palincă trebuie să respecte anumite prevederi legale dacă nu vor să plătească amenzi usturătoare cuprinse între 2.000 și 5.000 lei.
-
Dan Puric: "Făt-Frumos în loc s-o iubească pe Ileana Cosânzeana s-a culcat cu Baba Cloanța și a ieșit Ursula von der Leyen!"
Dan Puric o ironizează pe șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Marele actor și regizor a glumit, afirmând că nemțoaica este rezultatul unei relații nefirești: cea dintre Făt-Frumos și Baba Cloanța.
-
Inlocuiți Polonia cu România în text și o sa aflați adevarul: O colonie nu se poate ridica în picioare ca un stat suveran!
Articolul de mai jos a apărut pe siteul Brussels Signal și a fost scris de francezo-polonezul Daniel Foubert. Deși subiectul este Polonia, mutatis mutandis, textul poate fi la fel de bine și despre România.
-
Fostul director al CDC: "Este timpul să recunoaștem efectele secundare semnificative ale vaccinurilor Covid-19"
Dr. Robert Redfield, fost director al Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA, a declarat săptămâna trecută că mulți oficiali care au încercat să avertizeze publicul cu privire la potențialele probleme legate de vaccinurile Covid-19 au fost presați să tacă și că este timpul să se recunoască faptul că au existat efecte secundare „semnificative" care i-au îmbolnăvit pe oameni.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Suveica mafiei din agricultură: importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia și dam totul la export
- 2.Guvernul german admite cu documente indubitabile că nu a existat nicio pandemie de Covid
- 3.Instalarea Guvernului Mondial intra în linie dreaptă: Marele Summit pentru Viitor pentru impunerea Agendei 2030
- 4.Semnul ca incepe Marea Resetare financiara: Explozia prețului la aur arata ca marii magnati nu mai cred in bani si in depozite monetare
- 5.Țarcuri IT pentru viitoarele "animale umane": Nimeni nu explică dar iată ce inseamnă de fapt "Orașe inteligente" și "Orașe de 15 minute"
- 6.Părintele Pimen Vlad face dezvăluiri cutremurătoare: De unde vine, de fapt, Lumina Sfântă de la Ierusalim!
- 7.Măsura fiscală care intră în vigoare de la 1 iulie 2024: Impozit de 70% pentru proprietarii care închiriază locuințe în România!
- 8.Cimitirul automobilelor electrice. Reportaj Spiegel despre aglomerări de mașini nevândute, parcate în secret, inclusiv ale Tesla
- 9.Elon Musk lansează Tesla MedBeds - noile paturi medicale dotate cu tehnologie din Star Trek. Te vindeci in minute in loc de luni! VIDEO
- 10.Cum vrea Macron să dinamiteze alegerile din România, aruncându-ne în război cu Rusia
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu