Aeroportul Otopeni - terenuri, cedate fără licitație companiilor Lufthansa și DHL?
Postat la: 06.02.2020 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Marile aeroporturi din Europa au organizat licitații internaționale pentru a alege cele mai avantajoase oferte pentru privatizarea acestora. Sofia, Instanbul și Dubai au dus adevărate lupte pentru a prelua pasagerii din vest spre Orientul Mijociu și Orientul Îndepărtat.
Hub-urile au fost marile provocări ale începutului de mileniu. Pentru multe companii e totuna dacă fac escală la Instanbul sau la București. Un document, intrat în posesia ziarului "România liberă," demonstrează amatorismul crâncen al miniștrilor din guvernul Orban. Două companii germane cer spijin ministerelor românești, prin intermediul ambasadorului german de la București, pentru a le facilita achiziționarea de terenuri la prețuri preferențiale.
Din cele scrise de ministrul economiei reiese că în guvernarea Orban a apărut un nou cod de deschis ușile: "Hei, domnule ministru, intrăm să deblocăm un dialog?" Sutele de membri ai Consiliilor de Administrație succesive ale Aeroportului Internațional Henri Coandă nu au avut preocuparea atragerii marilor operatori printr-o strategie coerentă.
La extinderea pistelor și a clădirilor pentru preluarea pasagerilor (în plus față de cei obișnuiți), aeroporturile din țările vecine s-au luat în calcul criterii pe baza eficienței și a traficului. Mari operatori internaționali de zbor au fost atrași cu oferte cât mai prietenoase, financiar sau pentru călători. Ziarele de specialitate ale lumii erau pline de anunțuri publicitare în vederea atragerii celor mai importanți competitori.
Deși și-a angajat management privat, Tarom-ul este tot în pierdere. Recent, guvernul Orban a alocat câteva zeci de milioane companiei de zbor care de abia își duce sufletul. Pentru slabele randamente financiare și declinul veniturilor, managerul german a fost dat afară.
Pentru că totul e pe procedură, iată cum oficialii vor să fenteze legea achizițiilor publice
La vânzarea sau cedarea unor terenuri, fără licitație, iese un oficial și spune că acțiunea ține de siguranța națională. Și că decizia se ia în CSAT. Astfel, se eludează și parlamentul și practica unitară a achizițiilor publice. Sub pavăza secretului de stat, orice ilegalitate se poate acoperi. Vigilența serviciilor e maximă, atunci când vine vreo vacă grasă de muls.
Ordnung und disziplin: dați companiilor germane terenuri fără licitație
Iată că, noaptea ca hoții, guvernul Orban pregătește cacealmaua germană cu extinderea aeroportului, fără vreo licitație, așa cum prevede legea.
Într-o notă, trimisă de Virgil-Daniel Popescu, ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, către ministrul transporturilor Lucian Nicolae Bode, calificată drept URGENȚĂ (vezi facsimil n.a.), care circulă prin guvern, se precizează că "Excelența Sa Dl. Cord Meier Klodt, ambasadorul Republicii Federale, a ridicat problemele semnalate de două dintre cele mai mari companii de servicii pentru transporturi aeriene și logistice, Lufhtansa Technic (LMT)și DHL, care doresc să-și extindă activitățile în zona Aeroportului Internațional Henri Coandă/prin investiții în noi spații pentru hangare/servicii."
În foaia care circulă cu zeci de ștampile prin guvern, semnată de ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, se arată că Excelența Sa s-a plâns oficialilor română că cererea privind achiziționarea de terenuri s-a blocat mai demult timp.
Excelența Sa a solicitat sprijin pentru reluarea dialogului cu instituțiile implicate în gestionarea și coordonarea Aeroportului Internațional Henri Coandă, se precizează în documentul, apostilat cu URGENT.
Excelența Sa are imunitate diplomatică. Niciun procuror nu-l poate întreba de sănătate și de interesele sale.
Conform directorului general de vânzări Lufthansa pentru România și Moldova, citat de Ziarul Financiar, România este a doua destinație folosită de clienții săi în Europa de Est, după Polonia.
Lângă Istanbul, autoritățile Turciei construiesc cel mai mare hub de transport aerian din lume, prin fonduri proprii.
Cum s-au legat activiştii cu lanţuri pe noile terenuri ale Heathrow
Anual, 14,5 milioane de pasageri tranzitează Aeroportul Internațional Otopeni. Pentru a ajunge la peste 80 de milioane de călători, Heathrow de lângă Londra, s-a extins la începutul primului deceniu al mileniului. Dezvoltatorii imobiliari au finanțat proteste ale societății civile, care luptau pentru ca cimitirele din zonă să nu fie răscolite. Prețul pe metro pătrat s-a mărit de 14 ori după lupta pentru oasele strămoșilor, organizată de câțiva activiști tocmiți cu ziua. Business-ul cu societatea civilă a mers. Autoritățile au trebuit să plătească, astfel că a fost un win-win.
Care este urgența într-o astfel de situație?
Terenurile din jurul Aeroportului Otopeni aparțin acestei instituții și altor proprietari publici și privați.
Surse din interiorul Ministerului Transporturilor susțin că această urgență e legată de graba de a se adjudeca terenurile la tarifuri preferențiale, adică darea pe nimic a unor valori de zeci de milioane, pe care Lufthansa și DHL nu sunt dispuse să le plătească la costurile pieței. Nu toate terenurile aparțin companiei aeroportuare. Aici e maxima suferință a operatorilor din transportul de mărfuri și de pasageri, mai mentioneaza sursa citata.
Noul SEAP, SICAP, este plin de anunțuri de cereri de oferte pentru obiectele sanitare sau produse de consum. Dar niciunul legat de vânzările sau de concesionări de terenuri. Ceva e putred, miroase a whursti săsești.
Cum fuge Lufthansa de o competiție curată?
Procedura legală e că la o vânzare de peste 100.000 de euro trebuie să se organizeze licitații. Cele două companii de top nu doresc o competiție liberă, după cum reiese din documentul intrat în posesia ziarului "România liberă." Concesionările se fac pe baza legii, dar nu eludând legile transparenței.
Potrivit surselor, și-ar dori o negociere directă, fără SEAP, fără ochii publicului. Ambasadorul e un agent de lobby. Faptul că nu se dorește o procedură onestă, deschisă, liberă, arată intenția celor două companii de corupere a oficialilor guvernului României.
Prin analogie, dacă vreo firmă românească ar dori ceva similar, pe ușa din dos ar intra procurorii de la DNA.
"Noaptea ca hoții"
Pe site-urile specializate ale instituțiilor subordinate guvernului sau companiei Aeroportul Internațional Henri Coandă nu apare niciun anunț privind disponibilitatea de a ceda vreun metru pătrat de teren operatorilor privați.
Ministrul economiei s-a întâlnit în luna ianuarie cu ministrul transporturilor la sediul primei instituții pentru facilitarea deblocării dialogului, la o întâlnire cu reprezentanții celor două companii, scrie în document.
Deci, practic, ce reiese dintr-o simplă hârtie care circulă interministerial e că mari companii nu doresc să participe la licitații deschise și se ascund sub sintagme de gen "acțiuni de deblocare a dialogului."
Noul cod al încercării de corupere a oficialilor
Oare vreo firmă românească ar putea sub flamura "deschiderii dialogului" să ia vreun metru pătrat din terenul statului la preț preferențial? DNA-ul și-ar desfășura acțiunile de forță. Doar pentru români zornăie cătușele, mai scriu cei de la "Romania libera".
Și prin acest exemplu se poate demonstra că lupta anticorupție e îndreptată doar către politicieni și oameni de afaceri români. Brațul gros al justiței teleghidate de forțele pădurilor nu se ating de Lufthansa sau DHL care fac presiuni pentru a intra pe ușa din dos în ministere.
Mai nou, corupția și tentativa de corupere a unor oficiali poartă numele de "acțiuni de deblocare a dialogului."
Poate vreo firmă românească să utilizeze acest limbaj codat? "Hei, domnule ministru, intrăm să deblocăm un dialog?"
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Norvegianul care mutila bărbați cărora le tăia organele sexuale, condamnat la 22 de ani de închisoare
Un caz șocant a tulburat liniștea Norvegiei și a Regatului Unit, dezvăluind întunericul unei subculturi extrem de periculoase. Marius Gustavson, în vârstă de 46 de ani, cetățean norvegian, a fost condamnat la o pedeapsă minimă de 22 de ani de închisoare pentru orchestrarea unei afaceri perverse, care a condus la mutilarea fizică extremă a mai multor bărbați vulnerabili.
-
De ce ne îngrășăm noaptea în timp ce dormim. Greșelile înainte de culcare pe care le fac mulți
Greșelile înainte de culcare care ne fac să ne îngrășăm noaptea. Orele pe care le petrecem dormind sunt esențiale pentru sănătatea noastră generală, inclusiv pentru controlul greutății. Cu toate acestea, anumite obiceiuri înainte de somn pot contribui, fără să știm, la creșterea în greutate.
-
Un alt gigant Pharma urmează exemplul AstraZeneca și renunță la vaccinul său anti-COVID. Cum explică reprezentanții companiei decizia
După compania britanică AstraZeneca, a venit rândul grupului Sanofi să renunţe la vaccinul său anti-COVID-19. Producătorul francez va comercializa de acum înainte serul produs de concurentul său american Novavax, pe care va încerca, de asemenea, să îl combine cu vaccinurile sale antigripale.
-
Un computer cu o putere de calcul colosală a fost pus să estimeze când va dispărea specia umană de pe Pământ
Schimbările climatice si alti factori sunt o preocupare permanentă pe care mulți oameni de știință încearcă să o rezolve. Iar aceștia au venit cu câteva idei foarte interesante și impresionante - inclusiv trimiterea de bule în spațiu pentru a ajuta la blocarea radiațiilor solare.
-
Incident misterios la Eurovision - un concurent nu a participat la repetiții înainte de marea finală. Cazul este investigat de EBU
Cântărețul Joost Klein care reprezintă Olanda la concursul Eurovision nu a participat la repetiții. Organizatorii nu au oferit explicații. De asemenea, nu se știe dacă olandezul va mai participa la marea finală.
-
Joe Biden pregătește una dintre cele mai importante decizii economice din mandatul său
Administraţia preşedintelui Joe Biden ar urma să anunţe săptămâna viitoare impunerea de noi taxe vamale asupra unor produse din China, în special în sectoarele strategice cheie, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
-
Procesul "Marcel Vela colaborator al Securității comuniste". A dat note informative cu numele de cod "Smena"!
Un fost judecător din Caraș Severin a atacat în justiție adeverința eliberată în octombrie 2023 prin care Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS) a decis că Marcel Vela, fost ministru PNL de Interne, nu a fost colaborator al Securității ca poliție politică. Adeverința CNSAS arată că Vela a dat note informative cu numele conspirativ "Smena", dar judecătorul cere ca liderul PNL să fie declarat colaborator al Securității.
-
The Economist: Ordinea internațională liberală se află în pragul colapsului. Prăbușirea economiei globale ar fi bruscă și ireversibilă
La o primă vedere, economia mondială pare că a rezistat cu brio în fața tuturor provocărilor pe care le-a avut de înfruntat în ultimul timp: America este în ascensiune chiar și după declanșarea războiului comercial cu China, iar Germania a evitat un dezastru economic după ce a renunțat la gazul importat din Rusia.
-
Eurovision 2024: Israelul s-a calificat în finala în ciuda protestelor de amploare din Malmo. Netanyahu s-a implicat în scandal
Israelul s-a calificat în finala de sâmbătă a concursului muzical Eurovision de la Malmo, în Suedia, unde mii de persoane au manifestat împotriva participării acestei ţări la competiţie pe fondul războiului din Gaza.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Misiune indeplinita: Anca Dragu a predat Republica Moldova la cheie pentru companiile străine care sunt deja în România
- 2.Suveica mafiei din agricultură: importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia și dam totul la export
- 3.Yuval Noah Harari: "Când va veni potopul elitele vor construi o arcă și îi vor lăsa pe ceilalți să se înece!"
- 4. Poti sa pierzi tot prin Escrocheria "Mă auziți acum?" Motivul pentru care să nu răspunzi cu "Da"
- 5.Sute de mii de japonezi se revoltă împotriva "Tiranicului Tratat privind pandemiile al OMS"!
- 6.Părintele Pimen Vlad face dezvăluiri cutremurătoare: De unde vine, de fapt, Lumina Sfântă de la Ierusalim!
- 7.Se pregătește pandemia de gripă aviara cu transmitere la om ca sa se puna in aplicare tratatul OMS
- 8.Dorel Vișan, Laura și Ciprian Mega, pe covorul roșu la Moscova! Filmul "21 de rubini" selectat de către Nikita Mihalkov pentru "Oscarul BRICS".
- 9.România poate pierde teritorii. Ungaria forțează autonomia ținutului secuiesc după ce am pierdut recursul impotriva Comisiei Europene
- 10.Profesor emerit la Universitatea din Osaka: "Pandemia a fost folosită ca pretext fals de către OMS pentru a stimula vaccinarea tuturor popoarelor" VIDEO
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu