ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Omorul de pe "Esplanadă". Cât de implicat e Robert Negoiță în moartea celor doi muncitori de la Biblioteca Nationala?!

Postat la: 12.08.2021 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Consilierii locali PNL si USR-PLUS ai primariei sectorului 3 al Capitalei ii adreseaza o "Scrisoare deschisă" lui Robert Negoiță, cerand-i o serie de lamuriri referitoare la moartea celor doi muncitori de la amplasamentul "Esplanada", in escavatiile de la Biblioteca Nationala:

Domnule primar,

La solicitarea noastră, a consilierilor locali USR-PLUS, PNL din Sectorul 3, a fost convocată o ședință extraordinară pentru aprobarea unei hotărâri de consiliu local privind creșterea disciplinei și transparenței lucrărilor publice realizate de Primăria Sector 3.

Inițiativa noastră a venit ca urmare a accidentului de muncă din data de 2 august 2021 din zona Bibliotecii Naționale, soldat cu mai multe victime dintre care două au decedat. Ancheta va stabili cauzele accidentului și persoanele care se fac vinovate de producerea acestuia.

Noi considerăm că tragedia care s-a petrecut este mai mult decât un accident de muncă, este urmarea unui mod de lucru cu deficiențe grave, care permite decizii discreționare, fără control și un minim echilibru. Acest mod de lucru pare că se practică în Primaria Sector 3 și în relația cu societățile acesteia de mai mult timp.

Ce am aflat în sedința din data de 11 august 2021 la care nu ați participat, nici dumneavoastră, nici directorii care au legătură cu lucrările din zona Bibliotecii Nationale:

a. Nimeni nu știe, la 10 zile după accident, ce lucrări se desfășurau acolo;
b. Nu s-a declanșat nici un control intern privind modul actual de lucru din Primărie, pentru a preveni repetarea tragediilor;
c. Nu a existat nicio intenție de a solicita un control extern privind procesele si procedurile de desfășurarea a lucrărilor publice;
d. Consiliul Local nu are nici o alta pârghie legală prin care să obțină informații de la dumneavoastră, în afara interpelării uzuale.

Suntem astfel puși în situația în care vă adresăm aceasta scrisoare deschisă, mai ales că ceea ce s-a întâmplat pe amplasamentul "Esplanada", unde se aduceau excavații de la Biblioteca Națională, contrazicea flagrant un răspuns de-al dumneavoastră la întrebările pe care vi le-am adresat în data de 7 iulie 2021. Ne-ați răspuns atunci că se face doar "salubrizarea amplasamentului" pentru a "înlătura pericolul generat de această locație".

Pornind de la acest răspuns ne întrebăm, cum ați putut dispune trimiterea unor muncitori fără să vă asigurați că aceștia nu vor fi ei înșiși în pericol?

Drept urmare, prin această scrisoare deschisă, vă solicităm să ne răspundeți public, prin afișarea răspunsurilor pe site-ul Primăriei, la următoarele întrebări, considerând că este dreptul și interesul cetățenilor Sectorului 3 să primim cu toții răspunsuri.

Iată întrebările și solicitările noastre:

1. La ce dată au început lucrările la locația de lângă Biblioteca Națională unde a avut loc accidentul de muncă de luni 02.08.2021?

2. Este adevărat că terenul respectiv se află în administrarea Ministerului Culturii?

3. Dacă terenul nu este în administrarea Primăriei Sector 3 pe ce bază s-au început lucrările?

4. Care este scopul lucrărilor, ce anume urma sa fie edificat acolo? Precizati specific, pe etape, deja efectuate precum și cele prognozate.

5. Cine este beneficiarul, respectiv cine a solicitat acele lucrări?

6. Cine, din cadrul primăriei, a decis începerea lucrărilor?

7. La ce data s-a decis începerea lucrărilor?

8. În ce mod s-a formulat decizia de începere a lucrării, verbal sau în scris?

9. Înainte de luarea deciziei de începere a lucrărilor s-au făcut noi studii geotehnice sau s-au luat în vreun fel în considerare cele existente? În ce mod și în moment?

10. Care sunt societățile și direcțiile din primărie care au efectuat lucrări pe acest teren?

11. Ce lucrări au efectuat fiecare dintre societățile și direcțiile menționate la pct. 10 și la ce date?

12. S-au primit controale/măsuri/decizii în legătură cu lucrările de la Biblioteca Națională premergator și ulterior accidentului?

13. Au fost făcute verificări de orice fel de vreo autoritate a statului la aceste lucrări premergator accidentului? Dacă da, enumerati si precizati rezultatele lor.

14. Pe ce baze au intervenit și efectuat lucrările, fiecare din societățile și direcțiile primăriei implicate?

15. De ce a fost nevoie de intervenții după ce Direcția de Administrare a Domeniului Public a efectuat lucrări acolo? Lucrările deja efectuate de Direcția de Administrare a Domeniului Public erau conforme cu siguranța în construcții? Dacă da, pe ce bază?

16. Cand a vizitat Primarul Sector 3 locul lucrărilor de la Biblioteca Națională?

17. Ce a observat Primarul Sector 3 referitor la desfășurarea lucrarilor si ce decizii a luat, atat verbale cât și scrise?

18. În ziua accidentului, premergator acestuia, cine a vizitat șantierul?

19. Ce observații s-au formulat și decizii s-au luat în ziua accidentului, premergator și ulterior acestuia? (inclusiv cele verbale)

20. A semnalat cineva (inclusiv verbal) că acolo sunt lucrări nelegale? Dacă da, cine și când.

21. A semnalat cineva (inclusiv verbal) că acolo sunt lucrări care nu respecta normele de sigurantă? Dacă da, cine și când.

22. Referitor muncitorii care au fost accidentati: de unde provin, cand au fost chemați la lucrări,cine i-a chemat, cu ce scop, ce tip de lucrări trebuiau sa efectueze?

23. Cine a solicitat în luna iunie să fie mutat malul de pamant din spatele teatrului de opereta Ion Dacian? Ce firma a avut înainte contract de a debarasa pământul rezultat din excavatii și cum a ajuns Primăria Sector 3 să se ocupe de aceasta actiune?

24. Ce măsuri s-au dispus imediat după accidentul de munca?

25. Ce alte măsuri, nu imediate, s-au dispus ca urmare a acestui accident de munca?

26. Care au fost măsurile primite de la diverse autoritati pentru lucrările de la Cartierul Justiției (Esplanada). Atașați inscrisuri, inclusiv deciziile emise de Primărie urmare acestor măsuri.

27. Sub ce capitole bugetare și la ce Direcție sau entitate a Sectorului 3 sunt alocate cheltuielile aferente acestor lucrări?

28. Ce alte lucrări se desfășoară de către Primăria sector 3 sau la ordinul acesteia pe terenuri care nu sunt în administrarea acesteia? atașați lista cu: obiectiv, descriere lucrare, data începerii, executant/subcontractori, beneficiar, justificare, sume alocate, de către ce direcție din Primărie sau entitate publică în legătură cu Primăria sectorului 3, capitolele bugetare, sume decontate,
către cine.

29. Ce alte lucrări se desfășoară de către Primăria sector 3 sau la ordinul acesteia fără proiect sau fără autorizații? atașați lista cu: obiectiv, descriere lucrare, data începerii, executant/subcontractori, beneficiar, justificare, sume alocate, de către ce direcție din primărie sau entitate publică în legatură cu Primăria sectorului 3, capitolele bugetare, sume decontate, către cine.

30. La locul lucrărilor nu exista nici un panou informativ. De ce?

31. Câte și ce alte lucrări se mai desfășoară de către Primăria sectorului 3 fără panouri informative?
32. În ce sisteme ale Primăriei sectorului 3 sunt înregistrate documente, decizii, autorizații și orice tip de informații privind lucrările de la Biblioteca Națională?

33. În ce sisteme ale primăriei sunt înregistrate documente, decizii, autorizari si orice tip de informații privind celelalte lucrări ale Primăriei Sector 3?
34. Furnizați toate documentele care au stat la baza lucrărilor de la Biblioteca Națională (decizii administrative, autorizații, orice fel de inscrisuri, comenzi, contracte etc.) .

35. Furnizați toate extrasele din sistemele Primăriei, inclusiv cele aflate în stadiu de testare, prin care s-au înregistrat acțiuni referitoare la lucrările de la Biblioteca Națională, inclusiv cele de închirieri/împrumuturi de active sau personal.

36. Furnizați execuția bugetară cea mai recentă, în format xls, detaliată pe obiective/lucrări a Direcției de Administrare a Domeniului Public, Direcției de Investiții și Achiziții, Direcției Generale de Salubritate, altor direcții/subordonate care au efectuat sau solicitat orice fel de lucrări publice și pe capitolele bugetare aferente.

37. Furnizați execuția bugetară cea mai recentă, în format xls, detaliată pe capitole bugetare a Direcției de Administrare a Domeniului Public, Direcției de Investiții și Achiziții, Direcției Generale de Salubritate, altor direcții/subordonate care au efectuat sau solicitat orice fel de lucrări publice.

38. Furnizați execuția bugetară cea mai recentă, în format xls, detaliată la nivelul cel mai granular pe toate componentele/reperele, distinct pe fiecare din capitolele 67.02 Cultură, recreere și religie, 67.02.05.03. Întreținere grădini publice, parcuri, zone verzi, 70.02 Locuințe, servicii și dezvoltare publică, 74.02 Protecția mediului, 84.02 Transporturi precum și alte capitole pe care sunt înregistrate lucrări publice.

Semneaza: Grupurile de consilieri USR-PLUS și PNL din cadrul Consiliului Local al Sectorului 3

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE