Claudia Țapardel: Nu vom accepta ca transportatorii români să fie sacrificati pentru interesul economic al statelor din Europa de Vest
Postat la: 11.01.2019 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Săptămâna aceasta a fost deosebit de importantă pentru piața de transport europeană. Membrii Comisiei pentru Transporturi din Parlamentul European s-au reunit pentru a vota noile propuneri de amendamente de compromis pe Pachetul Rutier, ca urmare a rezultatului negativ din luna iulie din plenul PE, când dosarele au fost întoarse comisiei de specialitate.
Astfel, membrii au supus la vot noile propunerile de amendamente de compromis ale raportorilor pe cele trei dosare cuprinse în Pachetul de Mobilitate. În ceea ce privește dosarul privind „regulile detașării lucrătorilor"(Merja Kyllonen), respectiv dosarul privind „timpii de conducere și odihnă" (Wim Van de Camp), rezultatul a fost unul de respingere a propunerilor venite din partea raportorilor, dar si a altor variante de compromis alternative.
Așadar, în momentul de față nu s-a ajuns la o poziție clar definită a comisiei de Transporturi pe aceste dosare. În ceea ce privește dosarul privind „accesul la profesie și accesul la piața de transport rutier de marfă" (dosarul privind regulile de cabotaj al raportorului Ismail Ertug), propunerile de amendamente de compromis ale raportorului au fost adoptate.
Comisia Europeană a lansat Pachetul Rutier cu scopul de a armoniza sectorul transporturilor la nivel european și pentru a face un pas înainte pentru crearea unui sistem de transport rutier funcțional și cu adevărat european. Tranziția către modernizarea fundamentală a mobilității în Uniunea Europeană întâmpină numeroase provocări și trebuie să fie corectă din punct de vedere social, însă fără a împovăra companiile de transport cu sarcini administrative suplimentare, precum declarațiile de detașare ale șoferilor sau verificarea în trafic a respectării legislației naționale și europene a muncii, care ar avea un impact negativ semnificativ asupra operațiunilor de transport rutier, și implicit a companiilor de transport.
"În calitate de membru al Comisiei pentru Transporturi și de reprezentant al României în PE, consider că rezultatul de astăzi este o dovadă a faptului că divergențele de opinie între Estul și Vestul Europei în ceea ce privește viitorul pieței europene de transport rutier încă persistă.
În ciuda numeroaselor discuții și negocieri purtate cu ceilalți reprezentanți ai statelor membre din Europa de Vest ne confruntăm cu o lipsă de flexibilitate din partea vesticilor, dovadă fiind rezultatul de astăzi din comisie, unde nu avem un consens pe două dintre cele mai importante dosare cuprinse în pachetul rutier. Așa după cum am spus în repetate rânduri, reducerea timpilor în care se pot efectua operațiuni de cabotaj sau includerea transportului internațional sub incidența Directivei privind Detașarea Lucrătorilor reprezintă o greșeală fundamentală care ar duce la distorsionarea pieței de transporturi din Uniunea Europeană.
Este inacceptabil să susținem o legislație europeană prin intermediul acestui pachet de mobilitate care să fie strict în interesul individual al unor state membre din Vestul Europei și în defavoarea celor din Est, prin promovarea și protejarea exclusivă a intereselor și obiectivelor companiilor occidentale", a declarat europarlamentarul social-democrat Claudia Țapardel.
Raportul privind accesul la profesie și accesul la piața de transport rutier, singurul care a primit vot pozitiv în Comisiei pentru Transporturi, prevede restricții foarte dure care vor afecta semnificativ piața transportatorilor rutieri din Europa Centrală și de Est. Una dintre măsuri se referă la perioada de restricționare a cabotajului care va fi de trei zile (în loc de șapte zile, conform legislației actuale).
O altă prevedere la fel de îngrijorătoare este obligația realizării a cel puțin unei operațiuni de încărcare/descărcare la fiecare patru săptămâni în statul membru de origine al companiei de transport. Acest aspect este extrem de sensibil pentru toți transportatorii din Centrul și Estul Europei, și o linie roșie pentru România.
„Din punctul meu de vedere, prevederile acestea sunt extrem de periculoase fiindcă nu doar că afectează libertățile fundamentale de circulație privind circulația persoanelor și mobilitatea forței de muncă în Uniunea European, ci au de asemenea și un impact negativ asupra eficienței transportului rutier și mediului înconjurător prin sporirea numărului de "curse în gol" ce vor duce la consum suplimentar de combustibil și la drumuri europene tot mai congestionate.
Este mai mult decât evident că măsurile acestea sunt menite să scoată de pe piață companiile de transport din Europa Centrală și de Est care au un mare succes pe piața de transport europeană. Chiar în dimineața aceasta am fost alături de reprezentanți a peste 700 de asociații de transport rutier internațional la mitingul pe care l-au organizat în fata Parlamentului European pentru a-si exprima nemulțumirea și revolta față de măsurile abuzive și arbitrare pe care le susțin raportorii, care evident că reprezintă interesele Europei de Vest, fiind total insensibili la solicitările si preocupările companiilor din Centrul si Estul Europei", a precizat europarlamentarul PSD Claudia Țapardel.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
- Crin Antonescu a anunțat Coaliția de la putere cum vrea să fie eliminat Călin Georgescu de la prezidențiale
-
Oamenii sunt dați la o parte: Inteligența Artificială dezvăluie modele ciudate de cipuri, descoperind în același timp noi funcționalități
Inteligența artificială reduce costurile și timpul de proiectare a cipurilor, dar asta nu este tot. Designul AI prezintă modele de circuite neobișnuite și eficiente. Microcipurile specializate care gestionează semnalele la vârful tehnologiei fără fir sunt lucrări uimitoare de miniaturizare și inginerie. Ele sunt, de asemenea, dificil și costisitor de proiectat.
-
România scade producția de energie electrică pentru 2025: Facturile vor sări și mai rău în aer
Facturile românilor ar urma să sară și mai rău în aer. Asta pentru că în 2025 România va scădea și mai mult producția de energie electrică, astfel că cererea va crește, iar prețurile se vor ajusta și ele.
-
Un celebru actor povestește cum a rămas fără casă în urma incendiilor dezastruoase din Los Angeles: Nu am văzut niciodată un loc atât de perfect ars
Actorul Mel Gibson a rămas fără casă în urma incendiilor devastatoare din zona Los Angeles. Gibson a povestit că din casa sa nu a mai rămas nimic. Ai putea să o pui într-o urnă, a spus celebrul actor.
-
China a descoperit o metodă de producție în masă a gândacilor cyborg. Ce sunt și la ce folosesc
O echipă de cercetători din China a descoperit o metodă de producție în masă a gândacilor cyborg. Deși scopul exact al acestei tehnologii rămâne incert, rezistența remarcabilă a acestor insecte deschide multiple posibilități de utilizare. Printre acestea, se numără monitorizarea zonelor periculoase inaccesibile pentru oameni, reducând astfel riscurile asociate.
-
Caz bizar: calvarul prin care a trecut o femeie, după ce o nunta falsă de pe Instagram s-a dovedit a fi reală
O femeie din Australia şi-a anulat căsătoria după ce şi-a dat seama că o ceremonie de nuntă falsă la care a luat parte pentru o farsă pe reţelele de socializare era de fapt reală. Mireasa neştiutoare a declarat că partenerul ei a fost un influencer de social media care a convins-o să ia parte la ceremonie ca o „farsă" pentru contul său de Instagram.
-
Practică cu adevărat șocantă: soldații nord-coreeni, aliați ai Rusiei în Ucraina, recurg la metode îngrozitoare de identificare a minelor
Soldații nord-coreeni ai lui Kim Jong Un, trimiși să lupte în Ucraina de partea rușilor, folosesc o practică șocantă de a detecta minele inamicului. Situația este cu atât mai ciudată cu cât aceștia nu sunt obligați, ci o fac de bunăvoie.
-
Oamenii de știință au identificat structuri gigantice necunoscute în adâncurile Pământului
Oamenii de știință au identificat structuri masive neașteptate în mantaua Pământului, la câțiva kilometri sub Oceanul Pacific, utilizând tehnologii avansate de analiză a undelor seismice. Această descoperire pune sub semnul întrebării teoriile existente despre formarea și evoluția planetei noastre.
-
Oceanele ating noi recorduri de temperatură. Descoperiri alarmante ale studiilor
Oceanele lumii au fost în 2024 mai calde comparativ cu oricare alt an de la începerea măsurătorilor, a constatat un studiu. Recordul se aplică atât temperaturilor de suprafaţă, cât şi căldurii stocate la o adâncime de 2.000 de metri, potrivit cercetătorilor conduşi de Lijing Cheng de la Institutul de Fizică Atmosferică al Academiei Chineze de Ştiinţe.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Cum a fost aranjata întalnirea lui Victor Ponta cu Donald Trump la Mar-a-Lago și care este legatura cu Calin Georgescu
- 2.De ce a plecat Georgescu din țară imediat după Şoşoacă?
- 3.Marian Munteanu decriptează ce se va întâmpla cu America dupa revenirea lui Donald Trump la Casa Albă: SUA se uneste cu Canada si achizitioneaza Groenlanda!
- 4.Ce au decis judecătorii CAB în dosarul Călin Georgescu-anularea alegerilor prezidențiale - Fostul candidat independent a fost prezent în instanță
- 5.Victor Ponta anunță o nouă eră după întâlnirea cu Donald Trump: "Lumea se va schimba radical începând cu 20 Ianuarie 2025!"
- 6.Trădare, dar să știm și noi: 21 de parlamentari suveraniști au votat pentru noua coaliție pro europeană
- 7.„Președintele Iohannis devine o vulnerabilitate pentru Uniunea Europeană în ansamblul ei"
- 8.Diana Șoșoacă refuză mandatul de senator al României. Motivul pentru a ales să nu fie parlamentar
- 9.Mandatul Președintelui României încetează de drept în 21 decembrie 2024, nici o clipă peste ora 00:00!
- 10.Colegi de globalism: Klaus Iohannis îl cunoaște pe Călin Georgescu de peste 20 de ani. Cei doi discutau despre implementarea "Agendei 21"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu