ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Agenda Davos: Amprenta de carbon va influența decisiv prețul produselor!

Postat la: 25.01.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Companiile angajate în accelerarea procesului de tranziție către o economie cu zero emisii de carbon propun deja soluții software prin care să poată fi stabilită amprenta de carbon a produselor comerciale, astfel încât consumatorii să le poată cumpăra în cunoștință de cauză.

Prin urmare, populația va participa activ la reducerea emisiilor de dioxid de carbon prin achiziționarea unor produse cu amprenta de carbon cât mai redusă. În cadrul Forumului Mondial de la Davos, liderii companiilor de top explorează diverse soluții care vor ajuta la tranziția către zero net emisii de carbon. Abordarea schimbărilor climatice va necesita noi gândiri și abordări, vom avea nevoie de o serie de abordări și soluții inovatoare care pot scala impactul pentru a transforma rapid un viitor fără combustibili fosili, arată un nou material publicat în cadrul Agendei Davos.

Liderii companiilor de top explorează soluții și abordări care vor ajuta la tranziția net zero, inclusiv unele care ar putea fi surprinzătoare. Pentru a proteja clima, trebuie să adaptăm modul în care călătorim, ne încălzim casele, mâncăm sau luăm decizii de cumpărare. Dar înțelegerea modului în care acțiunile noastre pot avea un impact nu este întotdeauna ușoară.

În ciuda normelor ISO, nu există suficiente specificații standardizate pentru a determina amprenta de carbon a produselor (PCF) pentru produse individuale. În absența unor astfel de reguli detaliate, PCF-urile acelorași produse de la diferite companii nu pot fi încă comparate pe deplin. Se impun deci noi modalități, tehnologii și abordări în legătură cu modul cum vom scala schimbările și cum vom face progrese reale pentru acțiunea climatică, precizează sursa citată.

Astfel, pentru a ajuta clienții să înțeleagă mai bine impactul alegerii unui produs în detrimentul altuia, cei de la BASF au dezvoltat o soluție digitală puternică pentru a calcula amprenta de carbon (PCF) a unui produs, pe tot parcursul procesului de fabricare/obținere, pentru cele 45.000 de produse ale companiei. Calcularea PCF-urilor pentru produsele chimice este complexă, dar fezabilă - cu ajutorul datelor de emisie de încredere, o metodologie de calcul imparțială și o soluție digitală puternică. Datele oferă, de asemenea, perspective care ajută la identificarea potențialelor de reducere a emisiilor, susțin cei de la BASF.

În esență, industriile vor trebui să se alinieze la metodologii comune, iar producătorii vor trebui să îmbrățișeze principiul de a împărtăși datele despre amprenta de carbon a produselor lor cu partenerii lor de-a lungul lanțului valoric. Soluția digitală a BASF este disponibilă pe piață, prin acordarea de licențe către casele de software, pentru a prijini și alte companii în determinarea amprentei de carbon a produselor lor și în înțelegerea mai bună a factorilor lor de emisie.

În același timp, BASF se implică activ în numeroase consorții industriale și inter-industriale pentru a promova alinierea la o metodologie comună de evaluare a ciclului de viață, precum și pentru a stabili mecanisme și platforme de schimb de date. Pentru că numai cu informațiile corecte la îndemână se pot lua măsuri eficiente, susțin cei de la BASF.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE