ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Psihanaliza ministrului Daniel David

Postat la: 06.02.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

Psihanaliza ministrului Daniel David

Daniel David, ministrul Educației, pare să fie cam semidoct și nici nu prea pricepe cum funcționează sistemul de învățământ în fruntea căruia a fost pus.

Ministrul Educației s-a dus la un podcast, unde a dat de înțeles că nu prea înghite existența în programa școlară a orei de Religie.
David sugerează la podcast că acceptă ora de Religie doar ținându-se de nas, pentru că nu are încotro, aceasta fiind stabilită prin lege organică, însă s-a grăbit să adauge că elevii nu sunt obligați să consume în școli "opiul popoarelor", cum numea Karl Marx religia, deoarece ora de Religie este opțională și elevii participă numai cu acordul părinților.

Daniel David a dat o conotație negativă predării Religiei, precizând că ora de Religie este "imousă" prin lege organică. El a spus că "pe termen scurt și mediu implementează legea (Educației n.m.) care este organică". Cu alte cuvinte, pe termen lung, dacă ar fi după el, ar scoate ora de Religie.

Din punctul meu de vedere, David a arătat la podcast că este deopotrivă semidoct, neavând proprietatea termenilor dar și ignorant în ce privește funcționarea ministerului pe care îl conduce, atunci când a fost întrebat de gazda podcastului "Ce îl încurcă, unde-i problema (cu ora de Religie n.m.)".

Răspunzând la întrebare, Daniel David a început să bată câmpii. El a spus textual că:

1. În orele de Religie nu ar trebui să faci prea mult catehism, ca să zic așa, nu ar trebui să-l pregătești (pe elev n.m.) ca și cum urmează să fie, nu știu, diacon sau preot.

2. Sigur, trebuie făcute și lucruri care țin de cultul respectiv, dar ar trebui să se facă și multe lucruri care țin de morală, de comunicarea interreligioasă.

3. Și foarte important, lucruri care să-i învețe unde se separă religia de extremismul religios".

Să le luăm pe rând:

1. Ministrul Educației nu știe ce înseamnă catehism și face confuzie între catehism pe de o parte și învățământul religios din școli pe de altă parte, precum și între catehism și teologia pastorală, care pregătește personalul de cult, preoții.

Pregătirea viitorilor preoți nu se face prin catehizare. Studenții la teologie învață cum să slujească Sfânta Liturghie sau practic, cum să scufunde în cristelniță bebelușii când îi botează, cum să le acopere ochii, nasul și gura. Este evident ca așa ceva nu se predă la ora de Religie, după cum jonglează David cu termeni pe care nu îi înțelege.

Catehismul se face în general în biserici și urmărește aprofundarea relației dintre credincios și Dumnezeu și integrarea credinciosului în viața liturgică și duhovnicească a Bisericii.

Catehismul se face și în vederea primirii Sfintelor Taine, cum ar fi cununia sau botezul. Când preotul le explică nașilor de cununie sau botez ce obligații duhovnicesti au față de fini, el face cateheză.

Ora de Religie din școli este cu totul altceva. La fel ca orice materie de studiu, istorie, geografie, matematică, Religia se predă conform unei metodologii aprobate de Ministerul Educației.

Ora de religie utilizează metode didactice specifice învățământului, cum ar fi prelegerea, discuțiile ghidate, studiul de caz și analiza critică. Accentul este pus pe dezvoltarea cunoștințelor și a gândirii critice.

Pe scurt, dacă ministrul David crede că la orele de Religie materia nu se predă conform metodologiei aprobate de minister, ci în timpul orelor se face "catehizare", (despre care tocmai a arătat că nu știe ce este), nu are decât să trimită inspectorii școlari la orele de Religie să constate dacă materia nu se predă conform metodologiei și dacă este cazul, să ia măsuri pentru îndreptarea situației.

Ministrul David a dovedit astfel că nu știe cum funcționează Ministerul Educației, cel puțin la nivel preuniversitar și că nu știe ce competențe are el, ca ministru, în acest domeniu.

2. Este șocant că un tip cu pretenții intelectuale ca Daniel David crede că religia este una și morala este alta. Oare nu o fi auzit de morala creștină, care apropo, stă la baza societății occidentale, chiar dacă aceasta este în prezent secularizată?

3. Mai grav este că ministrul David pune semnul egalității între extremism și religie și nu doar în acest context, ci și programatic,
Reforma nr 34 inițiată de ministrul David vizează "formarea de competenţe...fără ingerinţe ideologice, politice sau extremist-religioase.

David ar trebui să nu se ascundă după degete. Prin "ingerințe extremist-religioase" el se referă la Ortodoxie, credința împărtășită de 86% dintre români.

Este o linie de mesaj sau de propagandă a "reformatorilor" precum că Biserica Ortodoxă Română ar fi sursa naționalismului și extremismului. Așadar, David afirmă că se opune ingerințelor ideologice, dar tocmai promovează o ideologie punând semnul egalității între religie (de fapt Ortodoxie) și extremism.

David spune multe trăznăi în general. M-am referit în postare strict la ce a spus la podcastul respectiv, care mi-a atras atenția. Nu am nicio concluzie la finalul acestei postări. Ce-i cu David? Nu mare lucru. Nu e nici primul, nici ultimul. Atât s-a putiut!

George Scarlat

loading...
PUTETI CITI SI...

Psihanaliza ministrului Daniel David

Postat la: 06.02.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Daniel David, ministrul Educației, pare să fie cam semidoct și nici nu prea pricepe cum funcționează sistemul de învățământ în fruntea căruia a fost pus.

Ministrul Educației s-a dus la un podcast, unde a dat de înțeles că nu prea înghite existența în programa școlară a orei de Religie.
David sugerează la podcast că acceptă ora de Religie doar ținându-se de nas, pentru că nu are încotro, aceasta fiind stabilită prin lege organică, însă s-a grăbit să adauge că elevii nu sunt obligați să consume în școli "opiul popoarelor", cum numea Karl Marx religia, deoarece ora de Religie este opțională și elevii participă numai cu acordul părinților.

Daniel David a dat o conotație negativă predării Religiei, precizând că ora de Religie este "imousă" prin lege organică. El a spus că "pe termen scurt și mediu implementează legea (Educației n.m.) care este organică". Cu alte cuvinte, pe termen lung, dacă ar fi după el, ar scoate ora de Religie.

Din punctul meu de vedere, David a arătat la podcast că este deopotrivă semidoct, neavând proprietatea termenilor dar și ignorant în ce privește funcționarea ministerului pe care îl conduce, atunci când a fost întrebat de gazda podcastului "Ce îl încurcă, unde-i problema (cu ora de Religie n.m.)".

Răspunzând la întrebare, Daniel David a început să bată câmpii. El a spus textual că:

1. În orele de Religie nu ar trebui să faci prea mult catehism, ca să zic așa, nu ar trebui să-l pregătești (pe elev n.m.) ca și cum urmează să fie, nu știu, diacon sau preot.

2. Sigur, trebuie făcute și lucruri care țin de cultul respectiv, dar ar trebui să se facă și multe lucruri care țin de morală, de comunicarea interreligioasă.

3. Și foarte important, lucruri care să-i învețe unde se separă religia de extremismul religios".

Să le luăm pe rând:

1. Ministrul Educației nu știe ce înseamnă catehism și face confuzie între catehism pe de o parte și învățământul religios din școli pe de altă parte, precum și între catehism și teologia pastorală, care pregătește personalul de cult, preoții.

Pregătirea viitorilor preoți nu se face prin catehizare. Studenții la teologie învață cum să slujească Sfânta Liturghie sau practic, cum să scufunde în cristelniță bebelușii când îi botează, cum să le acopere ochii, nasul și gura. Este evident ca așa ceva nu se predă la ora de Religie, după cum jonglează David cu termeni pe care nu îi înțelege.

Catehismul se face în general în biserici și urmărește aprofundarea relației dintre credincios și Dumnezeu și integrarea credinciosului în viața liturgică și duhovnicească a Bisericii.

Catehismul se face și în vederea primirii Sfintelor Taine, cum ar fi cununia sau botezul. Când preotul le explică nașilor de cununie sau botez ce obligații duhovnicesti au față de fini, el face cateheză.

Ora de Religie din școli este cu totul altceva. La fel ca orice materie de studiu, istorie, geografie, matematică, Religia se predă conform unei metodologii aprobate de Ministerul Educației.

Ora de religie utilizează metode didactice specifice învățământului, cum ar fi prelegerea, discuțiile ghidate, studiul de caz și analiza critică. Accentul este pus pe dezvoltarea cunoștințelor și a gândirii critice.

Pe scurt, dacă ministrul David crede că la orele de Religie materia nu se predă conform metodologiei aprobate de minister, ci în timpul orelor se face "catehizare", (despre care tocmai a arătat că nu știe ce este), nu are decât să trimită inspectorii școlari la orele de Religie să constate dacă materia nu se predă conform metodologiei și dacă este cazul, să ia măsuri pentru îndreptarea situației.

Ministrul David a dovedit astfel că nu știe cum funcționează Ministerul Educației, cel puțin la nivel preuniversitar și că nu știe ce competențe are el, ca ministru, în acest domeniu.

2. Este șocant că un tip cu pretenții intelectuale ca Daniel David crede că religia este una și morala este alta. Oare nu o fi auzit de morala creștină, care apropo, stă la baza societății occidentale, chiar dacă aceasta este în prezent secularizată?

3. Mai grav este că ministrul David pune semnul egalității între extremism și religie și nu doar în acest context, ci și programatic,
Reforma nr 34 inițiată de ministrul David vizează "formarea de competenţe...fără ingerinţe ideologice, politice sau extremist-religioase.

David ar trebui să nu se ascundă după degete. Prin "ingerințe extremist-religioase" el se referă la Ortodoxie, credința împărtășită de 86% dintre români.

Este o linie de mesaj sau de propagandă a "reformatorilor" precum că Biserica Ortodoxă Română ar fi sursa naționalismului și extremismului. Așadar, David afirmă că se opune ingerințelor ideologice, dar tocmai promovează o ideologie punând semnul egalității între religie (de fapt Ortodoxie) și extremism.

David spune multe trăznăi în general. M-am referit în postare strict la ce a spus la podcastul respectiv, care mi-a atras atenția. Nu am nicio concluzie la finalul acestei postări. Ce-i cu David? Nu mare lucru. Nu e nici primul, nici ultimul. Atât s-a putiut!

George Scarlat

albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE