Despre Taxi versus Uber, fără perdea. Adevăruri incomode
Postat la: 10.09.2019 | Scris de: ZIUA NEWS
0
După scandaluri, runde de mitinguri și proteste în piața Victoriei, războiul dintre taximetriștii mioritici și compania UBER a rămas ca-n tren. Transportatorii cică ar fi câștigat ceva, UBER-iștii circulă bine-merci, ce-i drept mai cu fereală, dar nimeni nu mai țipă. Cum o fi reușit dibacea și priceputa coană Viorica de la palat să-i mulțumească pe toți, numai ea știe.
A oprit conflictul, dar oare i-a mulțumit și pe cei mulți și majoritari, adică pe clienți?! Asta, aștept să îmi spuneți voi. Până atunci și până or să apară sondaje de opinie pe tema asta (când n-or mai fi ocupate casele de sondare cu politica...), eu o să vă spun câteva adevăruri brutale și poate dureroase pentru unii. O luăm pe puncte, ca la algebră.
1 - Aplicația UBER și serviciile oferite prin ea au fost gândite, de la bun început, ca unele ieftine. Trebuiau să fie vizibil sub prețul practicat de companiile clasice de taximetrie, în așa fel încât să atragă o categorie socială ce nu folosea de regulă taxiul. Sau, mai direct, care nu-și permitea luxul unui astfel de serviciu. Edificator este ce se întâmplă în patria mamă a UBER. Luați un taxi de la aeroportul Las Vegas până în centru și întorceți-vă cu transport din aplicație. O să credeți că prima cursă a fost o escrocherie. Încercați aceeași experiență la Londra și nu veți mai pune piciorul în celebrele Black Cab... În România, Taxi vs Uber e cam același lucru, la ore decente de trafic.
2 - În vreme ce șoferii companiilor de taxi din multe țări te pot surprinde plăcut, prin conversație, bagaj cultural, cunoașterea străzilor, cei de la UBER sunt mai pe "repede -nainte". Te-au înhățat și în timp ce de duc la destinație, mai dau câte-un whatsup, mai rezolvă câte ceva sau vânează pe aplicație următoare cursă. În România este fix pe dos. O conversație decentă poți găsi doar la UBER. Sau o muzică bună, canapele curate și un condus mai nesportiv. La mașinile galbele ai o șansă mare să asculți manele și să te delectezi cu povești de viață ale băieților de cartier. Asta, dacă nu-i prinzi nervoși, te ignoră și se concentrează pe mamele și familiile celorlalți participanți la trafic.
3 - Treaba cu mașinile e și mai pe dos la noi. Știți cu toții ce zic! Vrei aer condiționat, vrei mașină cu suspensii, odorizant de interior și canapele confortabile, atunci n-ai ce căuta la companiile de profil. Taxiurile galbene sunt frecvent sicrie umblătoare, numai bune pentru programul Rabla.
4 - Lupta lui UBER cu guvernele este una teribilă. La fel ca în toată lumea, UBER România a primit un buget fabulos de marketing. Așa că, de fiecare dată când vedeți o campanie mediatică pro-UBER și anti companiile de taximetrie, să știți că sunt bani mulți la mijloc. E drept, la noi taximetriștii au atâtea bube-n cap, încât fac extrem de ușoară munca celor plătiți să-i atace.
5 - În România, contactarea celor de la UBER de către clienții nemulțumiți este extrem de dificilă. Sigur, în aplicație găsești tot soiul de topicuri pe subiecte comune. Dar dacă nu te încadrezi acolo, te-ai nenorocit! De exemplu, ce faci dacă un șofer UBER îți ia comanda, zice că vine în 7 minute, dar apoi vezi că o ia în altă direcție. Vă spun eu: dacă nu te prinzi de asta în primele 2-3 minute, va trebui să anulezi tu comanda și să plătești o penalizare de 5-6 lei! Nu mă credeți, încercați. Și să îmi spuneți apoi cum ați dat de UBER ca să-l reclamați pe obraznicul care v-a ars la buzunar...
În spatele particularităților românești ale acestei activități stă o mare ticăloșie a autorităților. E vorba în special de primărie, iar de data asta nu doar de mandatul Gabrielei Firea. În România, mai ales în București, taximetria este premeditat ținută ca serviciu social! Motivul: niciun primar nu a fost capabil să rezolve problema transportului bucureștean. Pentru că nu avem metrou, iar transportul suprateran e vesnic aglomerat, edilii au găsit soluția de avarie. Peste tot în lume, taxiul e considerat un lux. La noi este "metroul săracului". Imaginați-vă că, de mâine am avea taxiuri la prețul celor din Germania. Sau din Ungaria. Sau de unde vreți, din lumea civilizată. Ar ieși revoluție la primărie. Mii de muncitori, studenți, pensionari ar lua cu asalt administrația și ar cere metrou, autobuze cu program normal în tot Bucureștiul și tramvaie de 3-4 ori mai dese. E capabil primarul să facă asta?! I-ar mai rămâne bani de tocat pe reclame, concerte, panseluțe, târguri și bâlciuri?! Sigur că nu! Așa că le dă tuturor alternativa: taxiuri ieftine!
Povestea asta vine cu efecte secundare. Cum să ai taxiuri îngrijite, șoferi spălați și ordine pe străzi, când noi plătim pe taxi, cât britanicii pe metrou. Sau nemții pe autobuzele de noapte?! Asta, în condițiile în care prețul carburantului e peste tot la fel!! De-asta în afară mergi cu Mercedes, iar la noi cu Logan cu mușamale pe post de husă. De resursa umană, nu mai vorbesc. În vreme ce afară șoferii tremură de frica locului de muncă, la noi patronii de taxi fac sluș în fața angajaților, de frică să nu le plece la concurență. Așa că, de fiecare dată când luați un taxi mioritic, să vă gândiți la Firea. Sau la cei de dinaintea ei. De bine sau de rău, după cum vreți...
Dan Bucura
ULTIMA ORA
-
Preotul Ciprian Mega a fost primit de Vladimir Putin la Kremlin!
În urma discuțiilor publice iscate în Rusia de participarea filmului "21 de rubini" la BRICS FILM FESTIVAL, preotul-regizor Ciprian Mega a fost invitat în această seară de către președintele Putin la o discuție despre valențele culturale ale producției cinematografice românești, care a fost puternic cenzurată în România.
-
Un fotbalist de primă ligă a dat în judecată Pfizer și consideră ca vaccinul anti COVID are legătură cu accidentările sale
Accidentat des, François-Xavier Fumu Tamuzo a decis să îşi încheie cariera de fotbalist la jumătatea lunii aprilie, la doar 29 de ani.
-
Gușă despre inca o gafă de-a lui Geoană: "M-am dus la Moscova pentru deoarece așa am convenit cu americanii. De ce s-a mai dus și el pe-ascuns doar Dumnezeu știe!"
În anul 2009, Mircea Geoană a făcut o călătorie secretă la Moscova, fără să-și anunțe echipa de campanie. Pe atunci, Cozmin Gușă era șeful de campanie a lui Geoană. Invitat în cadrul emisiunii „Sub semnul întrebării", moderată de Robert Turcescu la Metropola TV, Cozmin Gușă a povestit care au fost motivele pentru care Geoană a făcut acest gest, care a distrus rapid tot ce se clădise până atunci.
-
Oat-zempic: Rețeta băuturii care ajută la pierderea a 20 de kilograme în doar două luni!
În lumea căutării nesfârșite pentru soluții de slăbit, apare o nouă tendință: „oat-zempic", un smoothie viral de ovăz, care promite pierderea a până la 20 de kilograme în doar două luni.
-
Din banii de la americani, Ucraina dă 8 miliarde de dolari pentru plata salariilor. Ministrul ucrainean de finanțe spune că are o mare problemă
Ministrul ucrainean de Finanțe Marchenko a declarat că 7,8 miliarde de dolari din pachetul de ajutor al SUA vor merge pentru plata salariilor și a altor nevoi financiare, dar din cauza situației de pe câmpul de luptă, perspectivele bugetare ale țării pentru 2025 sunt „incerte".
-
Slănic Prahova - surparea străzii: "S-ar putea să fie vestigii dacice. O apă subterană care spală nisipul"
Locuitorii din orașul Slănic Prahova trec în continuare prin momente de coșmar, după ce o stradă s-a surpat joi, 25 aprilie, la doar 40-50 de metri de blocurile de locuințe.
-
Proteinele Spike ajută celulele canceroase să supraviețuiască și să reziste chimioterapiei. Si vaccinurile ARNm Covid pot avea efecte similare
Proteina Spike din SARS-CoV-2, precum și cea produsă de „vaccinurile" Covid, poate promova cancerul prin faptul că interferează cu activitățile anticancer din organism, potrivit unui studiu recent pretipărite realizat de oamenii de știință de la Universitatea Brown.
-
România are al treilea cel mai mare preț la energie electrică din UE și al șaselea cel mai mare preț la gaze naturale
România ocupă doar locul 20 din 27 în Uniunea Europeană la indicele de accesibilitate pentru plata facturilor la utilități, pe baza costurilor estimate pentru energie electrică, gaze naturale, apă potabilă sau resturi menajere, așa cum sunt raportate de platforma Numbeo, pentru un apartament de 85 metri pătrați.
-
Craniile lui Mihai Viteazul si Radu cel Mare au fost fotografiate în anul 1893 la Mănăstirea Dealu
Unul dintre cei mai importanți conducători din istoria Țărilor Române a fost, cu siguranță, Mihai Viteazul. Pentru o scurtă perioadă, în ultimul an de domnie, acesta a condus de facto cele trei state medievale românești: Moldova, Transilvania și Țara Românească. De fapt, unirea celor trei regiuni a fost și motivul principal pentru care a fost asasinat.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.România este condusă de un sistem închis format din câteva clanuri ale PCR
- 2.Diversiune organizată de către Barack Obama?
- 3.Republica Moldova și România, Ucraina 2?
- 4.Iranul dă șah Israelului și Americii
- 5.De ce-ar juca Ciolacu pe mâna lui Coldea?! Marcele, ocolește filiera Vizer!
- 6.Caracatița Raed Arafat
- 7.Dacă Valentin Lazea ar fi fost sincer măcar cinci minute...
- 8.Dictatura OMS
- 9.Trezește-te, popor român!
- 10.Condiția mea pentru George Simion e fermă!
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu