ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Degringolada Schengen!

Postat la: 13.12.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Stimați politicieni puși pe scandal și pe amenințări copilărești, dacă vreți să pedepsiți Austria și să căutați vinovați pentru situația creată, începeți cu anchetarea lui Dan Ioan Popescu și a lui Iulian Iancu pentru privatizarea Petrom, mai cercetați-i apoi și pe Băsescu și Videanu pentru permisiunea dată OMV să închidă Arpechim, mai vedeți și cum a condus Mihai Răzvan Ungureanu spionii țării dormind în pat cu OMV, mai vedeți și cum au ajuns la masa deciziilor cu predilecție cei căsătoriți cu angajații OMV, precum premierul Viorica Dăncilă sau vicepremierul Dan Barna.

Și, mai înainte de orice, schimbați-l din funcția de ministru pe colaboratorul OMV, Virgil Popescu. Și nu uitați să vă vindeți apartamentele și vilele din Austria. Și să vă tratați la spitalele din România, nu la cele asutriece. Abia apoi veți avea dreptul să cereți românilor să îi boicoteze pe austrieci. Vi s-a părut, dragi români, fie și pentru un moment, că guvernul de la București a avut vreun plan pentru intrarea României în spațiul Schengen? Vi s-a părut, fie și pentru o secundă, că a existat o strategie de aderare la spațiul Schengen a uriașei coaliții de guvernare sau a președintelui Klaus Iohannis? Nici vorbă de așa ceva. Totul a fost o improvizație de la un capăt la altul, totul a fost o acțiune de ultim moment, o acțiune dictată de panică, de neștiință și de lipsă de rigoare.

Cules la întâmplare, doar pentru exemplificare, unul dintre cele mai cele mai comice momente din filmul grotescului balet pe marginea subiectului Schengen pe care l-au făptuit guvernanții noștri este, fără îndoială, mesajul savuros al ministrului turismului, Daniel Cadariu, care, descoperind faptul că anual merg în vacanță în Austria, în principal la schi, în medie 370.000 de români s-a trezit vorbind: "Știm cu toții că nu numai în Austria sunt condiții ideale pentru schiat. Sunt astfel de condiții, poate în unele cazuri și mai bune, și în Elveția, Italia, Franța, Germania" (Sursa: AICI ). Cu alte cuvinte, ministrul turismului din România își îndeamnă proprii cetățeni să meargă la schi în Elveția, Italia, Franța sau Germania. Adică, oriunde numai în țara de la care își ia el salariul nu.

Nu cred că interesează pe cineva din guvernul excesiv de majoritar, dar România a pierdut, numai în primele nouă luni ale anului, 2 miliarde de euro din cauza faptului că românii pleacă în vacanță unde văd cu ochii, dar nu în țara în care politrucul Cadariu domnește peste turismul autohton. Atenție, deficitul de 2 miliarde de euro nu cuprinde și mult-așteptatul sezon de schi în care românii vor mai toca încă 1 miliard de euro pe pârtiile unde i-a trimis degeaba-plătitul ministru al turismului.

Dacă atât a priceput marea și eterna coaliție de la București, că trebuie să sabotăm Austria alegând pârtiile din Franța sau Elveția, înseamnă că ne așteaptă vremuri grele sub înțeleapta guvernare a regimului Iohannis. Culmea este că ministrul Cadariu a fost trimis în guvern de către baronul Gheorghe Flutur, care nu încetează să ne spună că al lui județ, Suceava adică, are toate datele pentru a fi o mare atracție turistică. Inclusiv a treia cea mai lungă (3 km) pârtie de schi din țară, Dealul Negru pe nume. Dar poate e de înțeles și Cadariu ăsta, doar provine din partidul care și-a făcut idol din schiorul Klaus Iohannis, cel mai bronzat și relaxat președinte de țară săracă de pe continent.

Ca să fiu sincer, asta este una dintre cele mai ușor de înțeles explicații ale ineptei prestații a guvernanților: cum poate să prospere o națiune dacă ministrul turismului își îndeamnă cetățenii să meargă la schi la mii de kilometri depărtare în loc să se îngrijească de aducerea lor în stațiunile din țară?

De altfel, după ce Austria ne-a închis ușa Schengen în nas, campania lansată de guvernanții noștri păcătuiește prin primitivism și nu face decât să accentueze senzația de improvizație de la vârful puterii. Adică, spun ei, singura armă cu care românii vor forța intrarea în spațiul Schengen este o campanie publică de renunțarea la legăturile cu firmele austriece din România. Deci, fără conturi la băncile austriece și fără alimentare la bezinăriile OMV. Hai să vedem cam cât de realistă este campania de renegare a firmelor austriece.

Să ne uităm un pic la bănci și să observăm că avem minim două bănci austriece printre primele 10 bănci din sistem. Zic minim pentru că și Unicredit este, măcar o treime, o bancă austriacă. Acum, dacă mințile înfierbântate din coaliția PNL-PSD-UDMR chiar cred că putem lesne renunța la băncile de pe pozițiile a doua și a patra din țară, bănci care au active cumulate de 157 de miliarde de lei (cam un sfert din totalul activelor bancare din țară, de 664 de miliarde de lei), apoi urgent ar trebui să evaluăm mințile acelea.

Dar măcar pentru amorul artei, hai să mergem pe scenariul sabotării băncilor austriece și să vedem care ar fi alternativa, să mutăm banii de la BCR și Raiffeisen la banca olandeză ING? Sau la cea maghiară OTP? Păi ați uitat că olandezii vor să ne fure portul Constanța și ungurii vor să ne ia Ardealul? Sau poate să mutăm banii la CEC, banca statului și la Eximbank, tot banca statului, care împreună nu fac nici măcar cât jumătate din băncile austriece de aici? Da, Banca Transilvania este mare și românească dar nu cred că se poate dubla peste noapte.

Și-apoi, dacă tot ne îndeamnă guvernanții să renunțăm la băncile austriece, ce-ar fi să ne dea chiar ei un exemplu și să răscumpere mâine toate obligațiunile cumpărate de către băncile austrice și să refuze orice împrumuturi viitoare de la BCR sau de la Raiffeisen. Ei, parcă ar fi cam greu cu exemplul personal, nu? Să mergem mai departe și să vedem cum va funcționa campania de sabotare a benzinăriilor OMV. Pentru început, să notăm că austriecii, controlând OMV Petrom dețin cam jumătate din piața benzinei din țară, așa cum aflăm chiar de la Consiliul Concurenței.  Și tot jumătate din piața de motorină o dețin huliții austrieci.

Să presupunem că, totuși, nimeni nu mai alimentează la pompele austriecilor? De unde vom lua benzină și motorină? Păi următoarele cele mai mari cote de piață le dețin rușii de la Lukoil și ungurii de la MOL. Cumpărând de la ei, fie vom alimenta mașina de război a lui Vladimir Vladimirovici, fie vom alimenta conturile din care Viktor Orban cumpără Ardealul, metru pătrat cu metru pătrat.

Dar poate vom cumpăra direct din benzinăriile Gazprom, ce ziceți? Da, avem și varianta să cumpărăm de la kazahii care dețin Rompetrol sau de la azerii care dețin Socar, dar parcă nici acolo nu sunt aplicate prea bine valorile europene, precum democrația și libertatea de exprimare. Ca să nu mai spunem că ar dura probabil ani de zile să importăm produsele petroliere care să înlocuiască produsele OMV. Iată, deci, o fundătură fără vreo ieșire în spirit civic european, așa cum le stă bine familiștilor români din "marile familii politice europene"....

Dar poate vreți să aflați cum ar fi să anulăm toate contractele de infrastructură pe care le au firmele austriece din România. Adică Strabag, Porr Construct, Wiebe sau Swietelsky. Ei bine, poate nu știați, dar Porr este firma care reface calea ferată cea mai veche din țara noastră, magistrala 902, București-Giurgiu, inclusiv celebrul pod de la Grădiștea. Oricum nu se mai circulă de zeci de ani pe calea ferată de la București la Giurgiu, ce-ar mai conta o întârziere de câțiva ani în plus...

Mai aflați că Wiebe și Swietelsky este asocierea care a primit de la aceiași oameni care cheamă acum la sabotarea austriecilor lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare din portul Constanța, lucrarea aia de care ziceam noi că depinde dezvoltarea României și salvarea Ucrainei prin exportul de cereale. De altfel, Wiebe și Swietelsky sunt două companii care chiar știu să facă bine și repede infrastructură feroviară.

Guvernul României a alocat cea mai mare felie din mult-lăudatul PNRR lucrărilor de modernizare (inclusiv dublare și electrificare) a căii ferate, iar firmele austriece din domeniu reprezintă cam o treime din capacitatea tehnică fizic prezentă în țară în acest domeniu. Așa că iarăși îmi este greu să înțeleg cum va putea funcționa saboatrea firmelor austriece în acest domeniu. De asemenea, ar fi interesant de explicat cam cum va fi sabotată firma Wienerberger, cel mai mare producator de blocuri ceramice (celebrele produse POROTHERM) din lume, care deține la noi nu mai puțin de 7 fabrici - 4 unitati de productie de caramida si 3 unitati de productie de pavaje.

Și acum să trecem la lucruri serioase și să tragem linie: guvernele de la București s-au pus, în ultimii 20 de ani în genunchi și așa au negociat totul pentru a se putea mândri la alegeri cu titluri care mai de care mai pompoase. Să ne aducem aminte că slugărnicia față de OMV datează încă din anul 2004. Atunci i-a fost vândută cea mai mare companie românească (Petrom) la un preț ridicol de mic, stabilit în urma unor evaluări care se bazau pe un preț al barilului de țiței de trei ori mai mic decât prețul din piață. Atunci s-au cedat către OMV la un preț infim a treia cea mai mare rezervă de țiței din UE și jumătate din a doua cea mai mare rezervă de gaze din UE.

Tot atunci au primit austriecii de la OMV și zăcămintele de gaze din Marea Neagră. Să mai spunem încă o dată că atunci când Petrom a fost oferit pe tavă austriecilor, pentru a li se face acestora loc, guvernul i-a alungat pe americanii de la Occidental Petroleum. Și o reamintire doar pentru procurorii DNA: ministrul care a făcut asta era un anume Dan Ioan Popescu, iar secretarul de stat responsabil era un anume Iulian Iancu, prospăt promovat la ANRE de către partidul său.

Mai apoi, regimul Băsescu le-a dat voie austriecilor să închidă a treia rafinărie a țării, Arpechim și al doilea cel mai mare combinat petrochimic din țară. Și tot regimul Băsescu l-a avut în fruntea SIE și, la final, chiar în fruntea guvernului pe soțul unei angajate a OMV, numitul Mihai Răzvan Ungureanu, locuitor al Vienei, de altfel. Îmi vine să râd când citesc că OMV este bănuit de a avea acționariat rusesc. Cine ați fi vrut să vă certifice asta, nu cumva SIE condus ani buni de către acest Ungureanu?

Nici regimul Iohannis nu a fost mai dârz cu austriecii: schiorul din Sibiu a dat la o parte două propuneri de premier de la PSD, parcă înadins, pentru a se ajunge la a treia, Viorica Dăncilă, soția unui alt angajat OMV, plătit cu aceeași sumă precum nevasta lui Ungureanu, adică cu 8000 de euro/lună. Și tot regimul Iohannis l-a uns vicepremier pe Dan Barna, alt posesor de soție care lucrează la OMV și tot pentru 8000 de euro/lună. În fine, slujul făcut către OMV a culminat cu numirea ca ministru al energiei a lui Virgil Popescu, posesor al unei firme (împreună cu soția din dotare) care exploatează în franciză trei benzinării OMV! Dacă stau și mă gândesc bine, Virgil Popescu nu e chiar primul ministru al energiei propulsat după o istorie de amor cu OMV, înaintea lui a fost Răzvan Nicolescu, ajuns ministru direct din funcția de director la OMV.

Ne putem uita un pic și pe la bănci, dacă vreți, și ne putem reaminti că Raiffeisen a primit pe tavă o bancă curățată de orice fel de probleme, doar-doar să fie mulțumiți stăpânii de la Viena. Pentru cine a uitat, de-neschimbat-ul Manole Matusalem Isărescu l-a trimis la sfârșitul mileniului trecut la Banca Agricolă pe însuși omul său de încredere, Eugen Rădulescu. Acesta a primit și dreptul de a conduce banca discreționar, fără Consiliu de Administrație, doar s-o prefacă în fată mare pentru pețitorii săi (la înaintare un fond de investiții, dar în spate Raiffeisen).

Ba chiar și la perla sistemului bancar de atunci, la BCR, statul român a acceptat o soluție de neacceptat, adică o "bancă" de economii, un fel de CEC al Austriei. Decizie care s-a dovedit o catastrofă pentru BCR, căci aceasta și-a pierdut jumătate din cota de piață. Ați auzit pe cineva de la BNR sau de la Guvern să țipe până acum că austriecii și-au bătut joc de cea mai mare bancă din țară de atunci? Întreb retoric, evident. Sau poate vă mai aduceți aminte de un fost ministru de finanțe, Sebastian Vlădescu. Ei bine, acesta a fost trimis la închisoare pentru o șpagă dată de către o firmă austriacă, pentru a primi plata pentru lucrările efectuate la magistrala feroviară București-Constanța. Oare nu ar fi fost corect, principial și european ca și acea firmă austriacă să plătească cumva că a dat șpagă? De exemplu, să nu mai fie primită la licitațiile din România?

Concluzia este simplă, stimați politicieni puși pe scandal și pe amenințări copilărești. Dacă vreți să pedepsiți Austria și să căutați vinovați pentru situația creaată, începeți cu anchetarea lui Dan Ioan Popescu și a lui Iulian Iancu pentru privatizarea Petrom, mai cercetați-i apoi și pe Băsescu și Videanu pentru permisiunea dată OMV să închidă Arpechim, mai vedeți și cum a condus Mihai Răzvan Ungureanu spionii țării dormind în pat cu OMV, mai vedeți și cum au ajuns la masa deciziilor cu predilecție cei căsătoriți cu angajații OMV, precum premierul Viorica Dăncilă sau vicepremierul Dan Barna. Și, mai înainte, de orice schimbați-l din funcția de ministru pe colaboratorul OMV, Virgil Popescu. Și nu uitați să vă vindeți apartamentele și vilele din Austria. Și să vă tratați la spitalele din România, nu la cele austriece. Abia apoi veți avea dreptul să cereți românilor să îi boicoteze pe austrieci.

Petrisor Peiu

albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE