ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Un proiect de lege al Ministerului Transporturilor ar putea bloca vacantele ieftine si pelerinajele romanilor

Postat la: 20.10.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Un proiect de ordin al Ministrului Transporturilor, care isi propune sa reglementeze transportul cu autocarul in Romania, ar putea sa blocheze accesul la vacante al turistilor cu venituri modeste. In acelasi timp, daca va fi aprobat, acest proiect va limita participarea romanilor la pelerinaje si va ingreuna totodata circulatia turistilor straini in tara noastra.

Daca acest proiect, aflat acum in dezbatere publica, va fi aprobat de catre Ministrul Transporturilor, autocarele care transfera turistii de la aeroport la hoteluri, intre statiuni sau in circuite interne si pelerinaje, nu ii vor mai putea imbarca pe turistii care s-au hotarat sa calatoreasca cu mai putin de 24 de ore inainte de inceperea programului turistic, potrivit reprezentantilor agentiei Christian Tour. Un articol al proiectului prevede ca „Pe tot parcursul calatoriei, in cazul transportului de persoane prin servicii ocazionale, componenta grupului trebuie sa ramana aceeasi".

Cu alte cuvinte, daca o agentie de turism vrea sa transfere turisti din zona Moldovei la Bucuresti pentru o cursa charter catre Grecia sau Turcia, autocarului ii va fi interzis prin lege sa opreasca in orasele prin care trece pentru a imbarca turistii. Astfel, un turist din Barlad va fi obligat sa se urce intr-o cursa regulata pana la Iasi pentru a prinde autocarul de transfer catre Bucuresti care, culmea, va trece prin orasul sau fara sa poata opri. Turistul va pierde si timp, si bani, din cauza unei reglementari absurde care voit sau nevoit nu va face altceva decat sa intareasca monopolul companiilor de transport regulat.

Dar nu doar turistii care calatoresc pentru odihna vor fi afectati. Proiectul se va rasfrange si asupra programelor de pelerinaj religios desfasurate in Romania de catre Biserica. Grupurile de pelerini dintr-o comuna cu mai multe biserici vor fi obligate sa se reuneasca intr-un singur loc de unde sa-i preia autocarul. Acesta nu va avea voie, conform proiectului, sa mai opreasca la fiecare parohie pentru a putea urca oamenii batrani si bolnavi in cautarea unei alinari a suferintelor.

Mai mult decat atat, daca un grup organizat de turisti va ateriza pe un aeroport din Romania si va fi preluat de acolo cu un autocar de transfer, masina nu va mai putea sa opreasca la fiecare dintre hotelurile in care sunt cazati turistii, ci doar la unul singur, urmand ca turistii sa se descurce pe cont propriu mai departe. Sau daca un avion charter cu 160 de turisti straini ajunge pe Aeroportul Mihail Kogalniceanu (Constanta) si acestia sunt cazati in 15 hoteluri din Mamaia, pentru a-i transporta legal conform noului proiect, agentia de turism organizatoare va trebui sa le puna la dispozitie cate un autocar pentru fiecare hotel, chiar daca autocarele vor avea traseu comun. Acest lucru va atrage importante cheltuieli suplimentare pentru organizator, care se vor regasi in costul pachetului, scumpind astfel destinatia Romania, si asa insuficient vizitata de catre straini.

Proiectul propune inclusiv obligativitatea comunicarii catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR) a datelor cursei cu cel putin 24 de ore anterior inceperii efectuarii calatoriei. Practic, orice modificare banala, cum ar fi de exemplu renuntarea unui turist la cursa respectiva din motive personale sau intentia unui alt turist de a merge intr-un circuit, manifestata cu doar cateva ore inaintea calatoriei, vor transforma programul turistic intr-o activitate ilicita.

Mia mult, in situatia in care un turist gaseste un pachet de vacanta cu autocarul foarte ieftin, lansat cu doar o zi inainte de plecare si redus substantial, oferta des intalnita in randul agentiilor de turism, nu va putea beneficia de aceasta oportunitate. Limitand accesul la ofertele Last Minute si ingreunand transferurile cu autocarul, proiectul blocheaza accesul la vacante si relaxare in primul rand turistilor cu venituri mici. Acest fapt survine intr-un context in care concurenta de pe piata turistica din zona low cost, a facut ca in ultimii ani sa se bucure de vacante un numar tot mai mare de persoane cu venituri modeste.

„Din dorinta unor grupuri de interese de a bloca accesul la piata de transport al unor companii care efectueaza curse turistice ocazionale in mod legal si de a-i proteja astfel pe cei care detin de multi ani monopolul de facto asupra acestei industrii, vor fi afectati in primul rand simplii turisti, romani sau straini care ne viziteaza tara", spune Marius Pandel, CEO Christian Tour.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE