Tratatul OMS cu statele membre pentru viitoarele pandemii statueaza un Minister Global al Sănătății (document)
Postat la: 01.04.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Publicam in cele urmeaza un document al Organizatiei Mondiale a Sananatii care statueaza un organism interguvernamental de negociere inter state pentru viitoarele pandemii care sa conduca la functionarea la unison a entitatilor membre (statale si non-statale), in fapt un veritabil minister global al sanatatii.
Document in original AICI. Mai jos, traducerea textului:
Prima întâlnire a Organismului Interguvernamental de Negociere pentru redactarea și negocierea unei convenții, acord sau alte instrumente internaționale ale OMS privind prevenirea, pregătirea și reacția la pandemii (Geneva - februarie 2022)
CONTEXT
1. În decembrie 2021, prin decizia SSA2(5) (2021), Adunarea Mondială a Sănătății, în cadrul celei de-a doua sesiuni extraordinare, a instituit, în conformitate cu articolul 41 din Regulamentul său de procedură, un Organism Interguvernamental de Negociere deschis tuturor statelor membre și membrilor asociați (denumit în continuare "OIN").
2. Din punct de vedere structural, OIN va funcționa ca o subdiviziune a Adunării Sănătății. În această calitate, va examina și va face recomandări Adunării Sănătății cu privire la chestiuni care îi sunt atribuite în mod specific de către Adunarea Sănătății, astfel cum se indică în decizia SSA2(5).
3. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își va defini și va conveni asupra metodelor de lucru și a termenelor sale, în conformitate cu decizia respectivă și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului. O propunere de metodă de lucru, bazată pe dispozițiile relevante ale deciziei SSA2(5) și pe practicile dezvoltate în legătură cu alte procese interguvernamentale ale OMS, este prezentată mai jos spre analiză.
METODA DE LUCRU
Obiective - În conformitate cu decizia SSA2(5):
4. OIN a fost înființat pentru a redacta și negocia o convenție, un acord sau un alt instrument internațional al OMS privind prevenirea, pregătirea și răspunsul în caz de pandemie, în vederea adoptării în temeiul articolului 19 sau al altor dispoziții din Constituția OMS, după cum consideră OIN că este adecvat.
5. În continuarea celor de mai sus, OIN stabilește un proces incluziv condus de statele membre, care va fi facilitat de copreședinții și vicepreședinții OIN, pentru a identifica mai întâi elementele de fond ale instrumentului și apoi pentru a începe elaborarea unui proiect de lucru, care va fi prezentat, pe baza progreselor realizate, spre examinare OIN la cea de-a doua reuniune a sa, care va avea loc cel târziu la 1 august 2022, la sfârșitul căreia OIN va identifica dispoziția din Constituția OMS în temeiul căreia ar trebui adoptat instrumentul.
6. Procesul menționat la alineatul (5) de mai sus ar trebui să se bazeze pe date concrete și ar trebui să țină seama de discuțiile și rezultatele Grupului de lucru al statelor membre privind consolidarea pregătirii și a reacției OMS la urgențele sanitare, luând în considerare necesitatea coerenței și a complementarității între procesul de elaborare a noului instrument și activitatea în curs de desfășurare în temeiul Rezoluției WHA74.7 (2021), în special în ceea ce privește punerea în aplicare și consolidarea Regulamentului sanitar internațional (2005). În plus față de dispozițiile deciziei SSA2(5), OIN va ține seama, printre altele, de discuțiile și rezultatele altor grupuri de lucru în curs de desfășurare legate de OMS, după caz, inclusiv pentru a evita orice suprapunere a eforturilor și pentru a facilita o abordare coerentă.Raportare și calendar
7. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își supune rezultatul spre examinare celei de-a șaptesprezecea Adunări Mondiale a Sănătății, împreună cu un raport de activitate pentru cea de-a șaptesprezecea Adunare Mondială a Sănătății. În plus, în anexa la prezenta propunere de metodă de lucru sunt incluse un calendar preliminar și o listă de rezultate, care pot fi actualizate pe măsură ce OIN își desfășoară activitatea.
Participarea și desfășurarea lucrărilor
8. OIN va fi deschis tuturor statelor membre ale OMS și va lucra într-o manieră incluzivă.
9. OIN își va desfășura activitatea pe bază de consens și în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării Mondiale a Sănătății.
Participarea părților interesate relevante
10. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN poate, în măsura în care decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării Mondiale a Sănătății, să implice participarea următoarelor entități, recunoscând importanța unei implicări largi pentru a asigura un rezultat de succes: reprezentanți ai organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective; observatori; reprezentanți ai actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS; și alte părți interesate și experți și organisme de experți relevanți, conform deciziei OIN.
11. Atunci când OIN se angajează cu părțile interesate relevante, în conformitate cu cele de mai sus, se aplică următoarele:
(a) principiile primordiale sunt transparența și previzibilitatea;
În prezent, observatorii sunt: Sfântul Scaun; Palestina; GAVI (Alianța pentru vaccinuri); Ordinul de Malta; Comitetul Internațional al Crucii Roșii; Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie; Uniunea Interparlamentară; și Fondul mondial de luptă împotriva SIDA, tuberculozei și malariei.
(b) părțile interesate relevante vor participa la sesiunile deschise ale OIN și nu vor lua parte la luarea deciziilor de către OIN, în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării sănătății; și
(c) contribuțiile furnizate de părțile interesate relevante vor respecta pe deplin principiul relevanței și vor face obiectul unor chemări la ordine din partea copreședinților.
12. Aranjamentele pentru tipurile specifice de părți interesate relevante vor fi următoarele.
(a) Observatori. Observatorii sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte.
(b) Entități care au relații efective. Reprezentanții organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective în conformitate cu articolul 70 din Constituția OMS sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte, și de a acționa ca resurse tehnice în cadrul deliberărilor OIN în general.
(c) Alte părți interesate relevante. BNI poate decide, de asemenea, la propunerea Biroului, să invite alte părți interesate relevante, inclusiv actori nestatali și experți individuali sau reprezentanți ai organismelor de experți, să participe la reuniunile deschise (sau la sesiuni specifice) ale BNI și, la cererea copreședinților, să ofere contribuții cu privire la subiecte specifice aflate în discuție și/sau să ia cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise. Chestiunea participării și modalitățile de participare a părților interesate relevante invitate în conformitate cu prezentul alineat sunt stabilite de către OIN.
Biroul va identifica și va propune, pentru a fi luate în considerare de către OIN, subiecte pentru care părțile interesate relevante pot fi invitate să ofere contribuții în conformitate cu prezentul alineat (c). În acest sens, Biroul va ține seama, după caz, de: obiectivele și nevoile specifice ale OIN; subiectul (subiectele) în discuție; contextul de responsabilitate al părților interesate; activitatea, accentul și/sau expertiza părților interesate în ceea ce privește aspectele legate de pregătirea și răspunsul la pandemii, aspectele legate de inițiativa "O singură sănătate", aspectele transversale ale diferitelor instrumente existente în domeniul sănătății și/sau aspectele legate de securitatea sanitară globală; și promovarea reprezentării geografice a părților interesate relevante.
Reuniunile OIN
13. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN trebuie să:
(a) să organizeze prima sa reuniune cel târziu la 1 martie 2022, să își aleagă copreședinții și vicepreședinții și să definească și să convină asupra metodei sale de lucru și a calendarului, în conformitate cu decizia menționată anterior și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului;
(b) își organizează cea de a doua reuniune cel târziu la 1 august 2022, pentru a examina proiectul de lucru al instrumentului, care urmează să fie prezentat pe baza progreselor înregistrate;
(c) să organizeze reuniuni ulterioare, la cererea copreședinților, ori de câte ori este necesar.
14. Reuniunile OIN se vor desfășura fie personal (la sediul OMS din Geneva, Elveția), fie în format hibrid, fie virtual, după caz, inclusiv pe baza situației epidemiologice globale și a avizelor furnizate de comitetul de acces la campus de la sediul OMS.
Subgrupuri (inclusiv grupuri de redactare) și lucrări intersesionale
15. Pentru a avansa discuțiile între sesiunile OIN, Biroul OIN sau OIN însuși poate solicita Secretariatului OMS să organizeze informări și consultări intersesionale cu statele membre1 cu privire la chestiuni atribuite OIN de către Adunarea sănătății.
16. OIN poate înființa un număr limitat de subgrupuri, inclusiv grupuri de redactare, pentru a avansa discuțiile privind obiectivele OIN, în funcție de necesități. În cadrul examinării înființării unor eventuale subgrupuri, se va evita dublarea activității. Subgrupurile se pot reuni în perioada dintre sesiuni. Biroul va coordona reuniunile pentru a se asigura că reuniunile diferitelor subgrupuri nu se suprapun unele cu altele. Subgrupurile se pot reuni în perioada intersesională și, dacă este posibil, se vor reuni numai succesiv.
17. Subgrupurile vor fi deschise participării tuturor statelor membre. Subgrupurile vor fi prezidate de unul dintre cei patru vicepreședinți.
18. Președinții subgrupurilor vor prezenta un raport verbal cu privire la constatările sau rezultatele deliberărilor lor în cadrul reuniunii.
19. Președinții subgrupurilor vor prezenta, de asemenea, un rezumat verbal al lucrărilor fiecărei sesiuni a subgrupurilor la deschiderea următoarei reuniuni a OIN.
20. Normele care reglementează participarea părților interesate relevante în cadrul OIN (punctele 10-12 de mai sus) se aplică, de asemenea, participării acestora în subgrupuri.
Participarea la grupurile de redactare va fi limitată la statele membre.
21. La sfârșitul fiecărei reuniuni a OIN se întocmesc rapoarte de procedură.
Biroul OIN
23. OIN va avea un Birou format din șase funcționari, câte unul din fiecare dintre cele șase regiuni ale OMS: doi copreședinți, care să reflecte un echilibru între țările dezvoltate și cele în curs de dezvoltare, și patru vicepreședinți. OIN este de acord că copreședinții și vicepreședinții poartă o responsabilitate egală în coordonarea activității organismului, în special în ceea ce privește facilitarea procesului menționat la punctul 5 de mai sus.
24. Biroul se va reuni în persoană, în format hibrid sau virtual, ori de câte ori este necesar, inclusiv între reuniunile OIN.
25. Biroul, condus de copreședinți, va facilita activitatea OIN, în dialog strâns cu membrii săi. În acest sens, funcțiile Biroului vor fi următoarele:
(a) să propună metodele de lucru ale OIN;
(b) să programeze reuniunile OIN și să elaboreze ordinea de zi provizorie a acestor reuniuni;
(c) să examineze, după caz, documentele pregătite înainte de reuniunile OIN, inclusiv pentru a facilita expedierea în timp util a documentelor de lucru;
(d) să coordoneze activitatea între subgrupuri, dacă este cazul;
(e) de a face propuneri statelor membre cu privire la modalitățile de urmat, spre examinare;
(f) să faciliteze pregătirea și prezentarea rapoartelor finale ale OIN către Adunarea Mondială a Sănătății, în conformitate cu decizia SSA2(5).
Sprijin din partea Secretariatului OMS
26. 26. Secretariatul OMS va oferi sprijin OIN prin:
(a) convocarea reuniunilor sale la cererea copreședinților, atât de frecvent cât este necesar;
(b) organizarea de audieri publice, ca urmare a deciziei SSA2(5) și în conformitate cu standardele OMS
practica standard a OMS, înainte de cea de-a doua reuniune a OIN pentru a informa deliberările sale;
(c) facilitarea participării, în măsura în care OIN decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării sănătății, a reprezentanților organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și a altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective, a observatorilor, a reprezentanților actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS, precum și a altor părți interesate și experți relevanți, astfel cum decide OIN, recunoscând importanța unui angajament larg pentru a asigura un rezultat de succes;
(d) punerea la dispoziția OIN a serviciilor și facilităților necesare pentru desfășurarea activității sale, inclusiv informații și consiliere complete, relevante și în timp util;
(e) și ținând la curent OIN, inclusiv Biroul, cu privire la alte grupuri de lucru în curs de desfășurare ale OMS, după caz.
Urmeaza tabele si anexe (vezi document original AICI).
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Cum a făcut bani Potra: "Când aduci șoferi de camioane, agenți de securitate și oameni de peste 60 de ani... mi-am dat seama că nu era bine organizat!"
O investigație privind utilizarea de catre Republicii Congo a sute de luptatori romani angajați dezvaluie modul in care ...
-
Condiții draconice impuse de Rusia în negocieri: document secret scos la iveală din zona serviciilor secrete rusești
Potrivit Washington Post, Rusia a pregatit un document in februarie 2025, potrivit caruia Federația Rusa "ar trebui sa l ...
-
Dezvăluiri grave din pandemie - Angela Merkel a mușamalizat un raport al serviciilor secrete care spunea că virusul a scăpat din laborator
Germania a mușamalizat un raport exploziv al serviciilor de informații, care a constatat o probabilitate mare ca pandemi ...
-
Institutul Robert Lansing: Serviciile secrete ruse, în spatele tentativei de lovitură de stat din România
Serviciile secrete militare ruse sunt considerate responsabile pentru incercarea de destabilizare a situației din Romani ...
-
Donald Trump după Consiliul European: "Mami (UE) nu are bani. Dar tata (USA) e SUPĂRAT!"
Pe pagina sa de socializare președintele Donald Trump trage o concluzie amara atat pentru UE cat și pentru Ucraina. Uniu ...
-
Ideologul lui Trump nu e la fel de cunoscut ca ideologul lui Putin. Curtis Yarvin are o parte din viziunea lui Aleksandr Dughin
Așa cum Aleksandr Dughin este vazut ca si ideologul lui Vladimir Putin, asa si Donald Trump pare sa aiba un ideolog. Si ...
-
Vila ministrului Sorin Grindeanu a fost proiectată de o firmă din rețeaua Nordis. Legăturile imobiliare dintre greii PSD
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se afla în mijlocul unei controverse privind legaturile sale cu grupul ...
-
Fotografii incendiare: Potra s-a intalnit in Dubai cu o rusoaică plină de bani. Mercenarul s-a ales cu un teanc imens in valuta si cu un nou contract
Horațiu Potra este un personaj aflat sub lupa serviciilor secrete, iar în acest moment, arestat în lipsă. Mi ...
-
Cash sau Kash Patel? 20 de centi la un dolar pentru vanzarea de arme. Directorul FBI a cerut investigatie despre ce s-a intamplat cu banii americanilor pentru Ucraina
Kash Patel, nou numitul director al FBI, a declarat că poporul american are dreptul să știe ce a făcut regimul Zelenski ...
-
Vladimir Putin vrea un acord pentru repornirea Nord Stream 2 cu sprijinul SUA. Europa va depinde de Administrația Trump
Un fost spion și prieten apropiat al lui Vladimir Putin a pus la cale o repornire a gazoductului rusesc Nord Stream 2 că ...
-
Specialiștii în economie dezvăluie de ce Donald Trump vrea resursele Ucrainei: Ar concura masiv China
Specialiștii în economie dezvăluie de ce președintele SUA vrea cu tot dinadinsul să pună mâna pe resursele n ...
-
Generalul Pahontu ar fi de fapt bomboana de pe coliva inmormantarii afacerilor de la Cimitirul Ghencea militar
Deocamdată, in ancheta generalului Zisu s-au devoalat doar afacerile legate de extinderea cimitirului Ghencea, diverse s ...
-
Băieții deștepți și bogați din Energie. Câți bani au șefii de la Transelectrica, Hidroelectrica și Nuclearelectrica
Băieții deștepți și bogați din Energie: Salarii uriașe și conturi pline pentru șefii companiilor din domeniul energetic. ...
-
Burduja habar n-are dacă importăm gaz rusesc: "molecula de gaz nu are steag". Totuși, unde a disparut gazul românesc din depozite cu care se lauda asta toamna?
Frigul golește rezervele de gaz ale României. Ardem zilnic, doar pentru încălzire, 50 de milioane de metri c ...
-
WP: Americanii i-au pus pe masă lui Zelenski un document secret prin care cedează jumătate din resursele Ucrainei către SUA
Oficialii americani, care s-au întâlnit cu președintele ucrainean Volodimir Zelenski la München, i-au ...
-
Dezvăluiri incredibile: Cătălin Zisu a ajuns general cu trei stele fără să aibă pregătirea necesară
Apar dezvăluiri revoltătoare privind modul în care generalul Zisu ar fi ajuns să ocupe prestigoasa funcție, fără s ...
-
Misterul contractului dintre Pentagon și Reuters pentru 'înșelăciune socială la scară largă' și 'inginerie socială' - Agenția de presă reacționează la acuzații
Președintele Donald Trump și Elon Musk au făcut dezvăluiri despre un contract de apărare al Pentagonului care a fost atr ...
-
Istoricul Marius Oprea: ”Fenomenul” Georgescu este o amplă operațiune a GRU. Rețeaua ”corbii tineri” și serviciile secrete rusești
Așa-zisul "fenomen" Georgescu și agenturile de rezerviști (și nu doar rezerviști) din jurul acestuia reprezintă o amplă ...
-
Ciorbă politică! Patronul Nordis l-ar fi denunțat la DIICOT pe Nicuşor Dan în mega-scandalul imobiliar pentru cerere de mită
Vladimir Ciorbă, acționar principal al grupului Nordis, este pe cale să zguduie pentru a doua oară scena politică din Ro ...
-
Ca sa intelegem demisia lui Iohannis: Trimisul special al lui Trump a fost deja la Bucuresti intr-o vizita fulger!
Trimisul special al președintelui Donald Trump pentru politică externă, Richard Grenell a fost deja la București duminic ...
-
Richard Grenell: "Nu Rusia, ci administrația Biden a manevrat alegerile din România!"
Ziarul american The New York Sun lansează o bombă în exclusivitate, afirmînd că trimisul special al lui Trum ...
-
UE legalizează supravegherea biometrică în masă cu reglementarile privind inteligența artificială
La 2 februarie, AI Act, care a intrat în vigoare în august, a atins primul termen de conformitate. Acestea s ...
-
Turnurile 5G si rețelele Wi-Fi vor putea în curând să vă spioneze fără consimțământul dumneavoastră și fără deviceuri smart
Conform autorilor unui nou studiu, radiațiile fără fir ar putea fi utilizate pentru a supraveghea oamenii fără știrea sa ...
-
Suveranistul Trump promite să le ia palestinienilor țara și ucrainenilor bogățiile subsolului!
Primirea lui Beniamin Netanyahu la Casa Albă a oferit imaginea „obscenității publice" sau a „banalității rău ...
-
Marcel Ciolacu se afundă în capcana ilegalităților contabile din Nordis. Cine a plătit de fapt zborurile la Nisa si Madrid
Premierul Marcel Ciolacu a prezentat, miercuri, tardiv, două facturi, însoțite de chitanțe, care atestă că și-ar f ...
-
Bizarerie în dosarul Nordis: Ginerele lui Traian Băsescu cere despăgubiri, în timp ce Ioana Băsescu a fost pusă sub acuzare
Situație bizară în dosarul Nordis. Radu Pricop este unul dintre creditorii care speră să recupereze bani din aface ...
-
Numele lui Călin Georgescu apare într-un mega dosar de trafic de droguri, la nivel internațional
Numele lui Călin Georgescu apare într-o mega anchetă jurnalistică condusă de către jurnalistul italian Edoardo Anz ...
-
Serviciile franceze, speriate de cazul Georgescu - Amplu raport despre "manipularea algoritmilor și instrumentalizarea influencerilor"
Un raport public emis de VIGINUM, serviciul francez de supraveghere și protecție împotriva ingerințelor digitale s ...
-
Guvernul Ciolacu omoară intenționat dezvoltarea sectorului privat la ordinul UE. Investițiile de peste 2 milioane euro se fac de acum cu voie de la Guvern
La finalul anului trecut guvernul a aprobat OUG 152/2024 cu cerintele UE. Publicată în Monitorul Oficial în ...
-
Călin Georgescu, suspectat de implicare într-o schemă de fraudă care are legături cu mafia drogurilor din Spania
Călin Georgescu, fostul candidat la alegerile prezidențiale, este suspectat de implicare într-o schemă de fraudă c ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu