Tratatul OMS cu statele membre pentru viitoarele pandemii statueaza un Minister Global al Sănătății (document)
Postat la: 01.04.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Publicam in cele urmeaza un document al Organizatiei Mondiale a Sananatii care statueaza un organism interguvernamental de negociere inter state pentru viitoarele pandemii care sa conduca la functionarea la unison a entitatilor membre (statale si non-statale), in fapt un veritabil minister global al sanatatii.
Document in original AICI. Mai jos, traducerea textului:
Prima întâlnire a Organismului Interguvernamental de Negociere pentru redactarea și negocierea unei convenții, acord sau alte instrumente internaționale ale OMS privind prevenirea, pregătirea și reacția la pandemii (Geneva - februarie 2022)
CONTEXT
1. În decembrie 2021, prin decizia SSA2(5) (2021), Adunarea Mondială a Sănătății, în cadrul celei de-a doua sesiuni extraordinare, a instituit, în conformitate cu articolul 41 din Regulamentul său de procedură, un Organism Interguvernamental de Negociere deschis tuturor statelor membre și membrilor asociați (denumit în continuare "OIN").
2. Din punct de vedere structural, OIN va funcționa ca o subdiviziune a Adunării Sănătății. În această calitate, va examina și va face recomandări Adunării Sănătății cu privire la chestiuni care îi sunt atribuite în mod specific de către Adunarea Sănătății, astfel cum se indică în decizia SSA2(5).
3. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își va defini și va conveni asupra metodelor de lucru și a termenelor sale, în conformitate cu decizia respectivă și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului. O propunere de metodă de lucru, bazată pe dispozițiile relevante ale deciziei SSA2(5) și pe practicile dezvoltate în legătură cu alte procese interguvernamentale ale OMS, este prezentată mai jos spre analiză.
METODA DE LUCRU
Obiective - În conformitate cu decizia SSA2(5):
4. OIN a fost înființat pentru a redacta și negocia o convenție, un acord sau un alt instrument internațional al OMS privind prevenirea, pregătirea și răspunsul în caz de pandemie, în vederea adoptării în temeiul articolului 19 sau al altor dispoziții din Constituția OMS, după cum consideră OIN că este adecvat.
5. În continuarea celor de mai sus, OIN stabilește un proces incluziv condus de statele membre, care va fi facilitat de copreședinții și vicepreședinții OIN, pentru a identifica mai întâi elementele de fond ale instrumentului și apoi pentru a începe elaborarea unui proiect de lucru, care va fi prezentat, pe baza progreselor realizate, spre examinare OIN la cea de-a doua reuniune a sa, care va avea loc cel târziu la 1 august 2022, la sfârșitul căreia OIN va identifica dispoziția din Constituția OMS în temeiul căreia ar trebui adoptat instrumentul.
6. Procesul menționat la alineatul (5) de mai sus ar trebui să se bazeze pe date concrete și ar trebui să țină seama de discuțiile și rezultatele Grupului de lucru al statelor membre privind consolidarea pregătirii și a reacției OMS la urgențele sanitare, luând în considerare necesitatea coerenței și a complementarității între procesul de elaborare a noului instrument și activitatea în curs de desfășurare în temeiul Rezoluției WHA74.7 (2021), în special în ceea ce privește punerea în aplicare și consolidarea Regulamentului sanitar internațional (2005). În plus față de dispozițiile deciziei SSA2(5), OIN va ține seama, printre altele, de discuțiile și rezultatele altor grupuri de lucru în curs de desfășurare legate de OMS, după caz, inclusiv pentru a evita orice suprapunere a eforturilor și pentru a facilita o abordare coerentă.Raportare și calendar
7. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN își supune rezultatul spre examinare celei de-a șaptesprezecea Adunări Mondiale a Sănătății, împreună cu un raport de activitate pentru cea de-a șaptesprezecea Adunare Mondială a Sănătății. În plus, în anexa la prezenta propunere de metodă de lucru sunt incluse un calendar preliminar și o listă de rezultate, care pot fi actualizate pe măsură ce OIN își desfășoară activitatea.
Participarea și desfășurarea lucrărilor
8. OIN va fi deschis tuturor statelor membre ale OMS și va lucra într-o manieră incluzivă.
9. OIN își va desfășura activitatea pe bază de consens și în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării Mondiale a Sănătății.
Participarea părților interesate relevante
10. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN poate, în măsura în care decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării Mondiale a Sănătății, să implice participarea următoarelor entități, recunoscând importanța unei implicări largi pentru a asigura un rezultat de succes: reprezentanți ai organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective; observatori; reprezentanți ai actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS; și alte părți interesate și experți și organisme de experți relevanți, conform deciziei OIN.
11. Atunci când OIN se angajează cu părțile interesate relevante, în conformitate cu cele de mai sus, se aplică următoarele:
(a) principiile primordiale sunt transparența și previzibilitatea;
În prezent, observatorii sunt: Sfântul Scaun; Palestina; GAVI (Alianța pentru vaccinuri); Ordinul de Malta; Comitetul Internațional al Crucii Roșii; Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie; Uniunea Interparlamentară; și Fondul mondial de luptă împotriva SIDA, tuberculozei și malariei.
(b) părțile interesate relevante vor participa la sesiunile deschise ale OIN și nu vor lua parte la luarea deciziilor de către OIN, în conformitate cu Regulamentul de procedură al Adunării sănătății; și
(c) contribuțiile furnizate de părțile interesate relevante vor respecta pe deplin principiul relevanței și vor face obiectul unor chemări la ordine din partea copreședinților.
12. Aranjamentele pentru tipurile specifice de părți interesate relevante vor fi următoarele.
(a) Observatori. Observatorii sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte.
(b) Entități care au relații efective. Reprezentanții organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și ai altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective în conformitate cu articolul 70 din Constituția OMS sunt invitați să participe la sesiunile deschise ale reuniunilor OIN și pot primi dreptul de a lua cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise, la cererea unui copreședinte, și de a acționa ca resurse tehnice în cadrul deliberărilor OIN în general.
(c) Alte părți interesate relevante. BNI poate decide, de asemenea, la propunerea Biroului, să invite alte părți interesate relevante, inclusiv actori nestatali și experți individuali sau reprezentanți ai organismelor de experți, să participe la reuniunile deschise (sau la sesiuni specifice) ale BNI și, la cererea copreședinților, să ofere contribuții cu privire la subiecte specifice aflate în discuție și/sau să ia cuvântul în cadrul acestor sesiuni deschise. Chestiunea participării și modalitățile de participare a părților interesate relevante invitate în conformitate cu prezentul alineat sunt stabilite de către OIN.
Biroul va identifica și va propune, pentru a fi luate în considerare de către OIN, subiecte pentru care părțile interesate relevante pot fi invitate să ofere contribuții în conformitate cu prezentul alineat (c). În acest sens, Biroul va ține seama, după caz, de: obiectivele și nevoile specifice ale OIN; subiectul (subiectele) în discuție; contextul de responsabilitate al părților interesate; activitatea, accentul și/sau expertiza părților interesate în ceea ce privește aspectele legate de pregătirea și răspunsul la pandemii, aspectele legate de inițiativa "O singură sănătate", aspectele transversale ale diferitelor instrumente existente în domeniul sănătății și/sau aspectele legate de securitatea sanitară globală; și promovarea reprezentării geografice a părților interesate relevante.
Reuniunile OIN
13. În conformitate cu decizia SSA2(5), OIN trebuie să:
(a) să organizeze prima sa reuniune cel târziu la 1 martie 2022, să își aleagă copreședinții și vicepreședinții și să definească și să convină asupra metodei sale de lucru și a calendarului, în conformitate cu decizia menționată anterior și pe baza principiilor incluziunii, transparenței, eficienței, conducerii statelor membre și consensului;
(b) își organizează cea de a doua reuniune cel târziu la 1 august 2022, pentru a examina proiectul de lucru al instrumentului, care urmează să fie prezentat pe baza progreselor înregistrate;
(c) să organizeze reuniuni ulterioare, la cererea copreședinților, ori de câte ori este necesar.
14. Reuniunile OIN se vor desfășura fie personal (la sediul OMS din Geneva, Elveția), fie în format hibrid, fie virtual, după caz, inclusiv pe baza situației epidemiologice globale și a avizelor furnizate de comitetul de acces la campus de la sediul OMS.
Subgrupuri (inclusiv grupuri de redactare) și lucrări intersesionale
15. Pentru a avansa discuțiile între sesiunile OIN, Biroul OIN sau OIN însuși poate solicita Secretariatului OMS să organizeze informări și consultări intersesionale cu statele membre1 cu privire la chestiuni atribuite OIN de către Adunarea sănătății.
16. OIN poate înființa un număr limitat de subgrupuri, inclusiv grupuri de redactare, pentru a avansa discuțiile privind obiectivele OIN, în funcție de necesități. În cadrul examinării înființării unor eventuale subgrupuri, se va evita dublarea activității. Subgrupurile se pot reuni în perioada dintre sesiuni. Biroul va coordona reuniunile pentru a se asigura că reuniunile diferitelor subgrupuri nu se suprapun unele cu altele. Subgrupurile se pot reuni în perioada intersesională și, dacă este posibil, se vor reuni numai succesiv.
17. Subgrupurile vor fi deschise participării tuturor statelor membre. Subgrupurile vor fi prezidate de unul dintre cei patru vicepreședinți.
18. Președinții subgrupurilor vor prezenta un raport verbal cu privire la constatările sau rezultatele deliberărilor lor în cadrul reuniunii.
19. Președinții subgrupurilor vor prezenta, de asemenea, un rezumat verbal al lucrărilor fiecărei sesiuni a subgrupurilor la deschiderea următoarei reuniuni a OIN.
20. Normele care reglementează participarea părților interesate relevante în cadrul OIN (punctele 10-12 de mai sus) se aplică, de asemenea, participării acestora în subgrupuri.
Participarea la grupurile de redactare va fi limitată la statele membre.
21. La sfârșitul fiecărei reuniuni a OIN se întocmesc rapoarte de procedură.
Biroul OIN
23. OIN va avea un Birou format din șase funcționari, câte unul din fiecare dintre cele șase regiuni ale OMS: doi copreședinți, care să reflecte un echilibru între țările dezvoltate și cele în curs de dezvoltare, și patru vicepreședinți. OIN este de acord că copreședinții și vicepreședinții poartă o responsabilitate egală în coordonarea activității organismului, în special în ceea ce privește facilitarea procesului menționat la punctul 5 de mai sus.
24. Biroul se va reuni în persoană, în format hibrid sau virtual, ori de câte ori este necesar, inclusiv între reuniunile OIN.
25. Biroul, condus de copreședinți, va facilita activitatea OIN, în dialog strâns cu membrii săi. În acest sens, funcțiile Biroului vor fi următoarele:
(a) să propună metodele de lucru ale OIN;
(b) să programeze reuniunile OIN și să elaboreze ordinea de zi provizorie a acestor reuniuni;
(c) să examineze, după caz, documentele pregătite înainte de reuniunile OIN, inclusiv pentru a facilita expedierea în timp util a documentelor de lucru;
(d) să coordoneze activitatea între subgrupuri, dacă este cazul;
(e) de a face propuneri statelor membre cu privire la modalitățile de urmat, spre examinare;
(f) să faciliteze pregătirea și prezentarea rapoartelor finale ale OIN către Adunarea Mondială a Sănătății, în conformitate cu decizia SSA2(5).
Sprijin din partea Secretariatului OMS
26. 26. Secretariatul OMS va oferi sprijin OIN prin:
(a) convocarea reuniunilor sale la cererea copreședinților, atât de frecvent cât este necesar;
(b) organizarea de audieri publice, ca urmare a deciziei SSA2(5) și în conformitate cu standardele OMS
practica standard a OMS, înainte de cea de-a doua reuniune a OIN pentru a informa deliberările sale;
(c) facilitarea participării, în măsura în care OIN decide astfel, în conformitate cu regulamentul de procedură relevant și cu rezoluțiile și deciziile Adunării sănătății, a reprezentanților organizațiilor din sistemul Organizației Națiunilor Unite și a altor organizații interguvernamentale cu care OMS a stabilit relații efective, a observatorilor, a reprezentanților actorilor nestatali care au relații oficiale cu OMS, precum și a altor părți interesate și experți relevanți, astfel cum decide OIN, recunoscând importanța unui angajament larg pentru a asigura un rezultat de succes;
(d) punerea la dispoziția OIN a serviciilor și facilităților necesare pentru desfășurarea activității sale, inclusiv informații și consiliere complete, relevante și în timp util;
(e) și ținând la curent OIN, inclusiv Biroul, cu privire la alte grupuri de lucru în curs de desfășurare ale OMS, după caz.
Urmeaza tabele si anexe (vezi document original AICI).
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Elon Musk pompează în mame-surogat înainte de Apocalipsă. Miliardarul plătește scump născătoarelor propriilor copii pentru a crea o legiune de progenituri inteligente
Elon Musk, cel mai bogat om al planetei, este in centrul unui nou scandal, dupa o investigație publicata de Wall Street ...
-
Acuzații grave. Rusia ar fi folosit DOGE și Starlink pentru a accesa date sensibile ale guvernului american
Un denunțator din cadrul unei agenții federale americane susține, prin intermediul avocatului sau, ca platforma tehnolog ...
-
După manipularea pietei de capital, familia si apropiatii lui Trump baga banii masiv in criptomonede. Urmeaza o dedolarizare accelerata!
Donald Trump, apropiatii sai și familia sa sunt tot mai intersați de industria cripto, arata o analiza Bloomberg. Trump ...
-
Scandal imens pe manipularea pieței de capital: O "trumpistă" a speculat masiv pe bursă înainte ca Trump să suspende războiul comercial
Aleasa trumpista Marjorie Taylor Greene a cumparat actiuni in valoare de zeci de mii de dolari inainte ca presedintele a ...
-
Parkinson este o boală produsă de om. La fel e si Alzheimer!
În vara anului 1982, șapte consumatori de heroina au fost internați intr-un spital din California, paralizați și m ...
-
Americanii se pregătesc pentru ce e mai rău: își construiesc refugii și se înarmează pentru ziua în care haosul va cuprinde lumea
Odata privita ca o atitudine de nișa, mișcarea cetațenilor pregatiți pentru situații de criza capata tot mai multa amplo ...
-
SECTA GARDNER ȘI INSTITUȚIONALIZAREA PEDOFILIEI ÎN ROMÂNIA
Investigație Jurnalistica de Sorin Roșca Stanescu De la Falsificarea Probelor de Polițista Diugan Dana și Procuroru ...
-
Controversă la Ministerul Finanțelor: O fostă inculpată, numită secretar general. Ar fi primit șpagă un Audi A3 şi o poşetă Louis Vuitton
Guvernul continua sa faca numiri controversate in funcții-cheie. Premierul Marcel Ciolacu a aprobat joi, 3 aprilie, la p ...
-
Șeful SIE vrea să-și albească doctoratul cu ajutorul instanței. Plagiatele din lucrare au fost "clasate" de Comisia de Etică de la Academia SRI
În luna februarie, directorul Serviciului de Informații Externe (SIE), Petru Gabriel Vlase, a dat in judecata Mini ...
-
Ce salarii și sporuri au judecătorii CCR. Lista actualizată a indemnizațiilor celor mai criticați magistrați după hotărârea istorică privind alegerile
Curtea Constituționala a Romaniei (CCR) se afla sub atenția intensa a opiniei publice, mai ales dupa decizia istorica de ...
-
Istoria secretă a Războiului din Ucraina. O investigatie New York Times - America a depășit multe dintre liniile sale roșii
Pe timp de razboi, e mereu dificil sa filtrezi propaganda, care vine din toate direcțiile. Acum de exemplu vedem cum inc ...
-
Rezerva de aur a Germaniei, la mâna lui Donald Trump. Nemții sunt îngrijorați că liderul SUA „încearcă să distrugă cea mai importantă industrie din țară"
Germania pastreaza aur in valoare de peste 100 de miliarde de euro in Statele Unite ale Americii, dar viitorul acestor a ...
-
Un document secret al Pentagonului arată că prioritățile militare ale SUA se reorientează spre China. America va sprijini Europa doar cu descurajarea nucleară a Rusiei
Secretarul Apararii, Pete Hegseth, a reorientat armata americana pentru a acorda prioritate descurajarii Chinei de a cuc ...
-
Războinicii europeni sunt in reparatii capitale! Franta si Marea Britanie au mai multi amirali decat nave. România e ca o rățușcă de plastic pe valuri
Pe fondul entuziasmului spitalicesc al lui Napoleon Starmer și Macron Bonaparte, trebuie sa fac o constatare. Britania c ...
-
Lovitura de teatru: Laura Vicol și Sorin Grindeanu formează un cuplu și urmează să se căsătorească
Laura Vicol și Sorin Grindeanu se iubesc și ar urma sa se casatoreasca in toamna! Unde ar vrea cei doi sa petreaca dupa ...
-
Uluitoarele sume de bani pe care l-au încasat șefii Hidroelectrica anul trecut
Directorii și supraveghetorii Hidroelectria primesc, potrivit contractelor de mandat, o indemnizație totala compusa dint ...
-
E revoltător ce s-a descoperit in documentele desecretizate cu privire la asasinarea lui Kennedy
În documentele publicate cu privire la asasinarea lui Kennedy, jurnalistul american Ben Norton a descoperit ca CIA ...
-
Economist: România se îndreaptă către stagflaţie. E cel mai prost scenariu, demn de o ţară aflată în război
Economia romaneasca a intrat intr-o zona extrem de periculoasa, cu o activitate tot mai redusa pe majoritatea ramurilor ...
-
AMEPIP - Cartoful fierbinte al Premierului Marcel Ciolacu
Cum se derobeaza de raspundere Secretariatul General al Guvernului prin șeful lui secretarul general Mihnea Claudiu Drum ...
-
Blindatele Armatei Române (NATO) vor fi asamblate de Rusia
Sub privirile blande ale serviciilor noastre de informații, Rusia se insinueaza pas cu pas in structurile de aparare ale ...
-
Financial Times si Fox News: Rusia și-ar putea extinde influența în România și Bulgaria cu acordul SUA
Rusia ar putea sa iși extinda influența in zone din Romania și Bulgaria, cu acordul SUA. Asta s-ar putea decide in cele ...
-
Atacul lui Trump asupra elitelor cuprinde aproape toate aspectele vieții americane: "Încearcă să schimbe cultura Americii, precum și politica acesteia"
Președintele Donald Trump iși intensifica atacul pe mai multe fronturi asupra a ceea ce susținatorii vad ca o instituție ...
-
I-au cerut lui Trump să retragă trupele de la baza Kogălniceanu. "Afirmația că România e mai sigură ca niciodată e ridicolă și iresponsabilă"
Doua reviste conservatoare americane au cerut administrației Trump sa iși retraga trupele de la Baza Kogalniceanu din Ro ...
-
Adevărul îngrozitor despre mama lui Putin: cum l-a transformat într-un om barbar experiența ei cu moartea cea mai cumplită
Pe strazile inghețate și acoperite de zapada ale Leningradului, familiile iși duceau rudele moarte - aproape mumificate ...
-
Protejata lui Burduja - cu Porsche si BMW în garaj aterizată la Ministerul Energiei ca "expertă" după ce și fâțâit fundul prin Germania
Mihaela Al Madani, o fosta asistenta de manager din Germania, a fost angajata pe un post de consilier superior in Minist ...
-
Monarhia AI a lui Donald Trump - Despre acceleraționism, NRx și ideologii născute la intersecția dintre tehnologie, religie și filosofie
de Mihnea Maruța (...) Futuriștii italieni, majoritatea oameni de litere, disprețuiau femeile, luptau impotriva moralism ...
-
„Dosarul lui Ciolacu e la el!" - Păgubiții Nordis, în război și cu magistrații. Acuzații grave la adresa a doi judecători și a unui procuror
Revolta pagubiților Nordis continua, dupa ce inculpații din dosar au fost puși in libertate, in luna februarie, in urma ...
-
Șah mat: Triumful tehnocrației - Cum Trump, Elon și elita tehnologică pregătesc terenul pentru o lume nouă
de ERIK WIKSTRÖM Va invit sa va lasați temporar deoparte preconcepțiile cu privire la modul in care funcționeaza lu ...
-
Comisia Europeană vrea să utilizeze economiile cetățenilor pentru apărarea UE. Ursula von der Leyen tinteste 10 trilioane de euro VIDEO
Comisia Europeana estimeaza nivelul total al economiilor neutilizate ale cetațenilor UE la 10 trilioane de euro și inten ...
-
Marea Desecretizare: Joe Biden implicat în dosarele asasinarii lui JFK
Donald Trump a desecretizat peste 80.000 de pagini din dosarul asasinarii lui John Fizgerald Kennedy, de la Dallas. &Ici ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu