ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




OMS face presiuni pentru o alianță tehnologică permanentă pentru a instituționaliza mesajele digitale privind sănătatea și controlul comportamentului

Postat la: 24.04.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

OMS face presiuni pentru o alianță tehnologică permanentă pentru a instituționaliza mesajele digitale privind sănătatea și controlul comportamentului

O personalitate de rang înalt din cadrul Organizației Mondiale a Sănătății pledează pentru un parteneriat reînnoit și durabil între autoritățile din domeniul sănătății la nivel mondial și giganții din Silicon Valley, deplângând ceea ce el consideră a fi o scădere a cooperării tehnologice corporative în urma saga COVID-19.

Andy Pattison, Team Lead for Digital Channels la OMS, și-a exprimat frustrarea față de ceea ce el a descris ca un angajament în scădere din partea platformelor tehnologice majore după ce restricțiile pandemice au început să se ridice. El a propus formarea a ceea ce a numit „un colectiv online în domeniul sănătății", cu scopul de a reproduce nivelul de cooperare observat în timpul COVID-19, dar pe o bază constantă, instituțională, mai degrabă decât una declanșată de urgențe. Scopul, a explicat el, este de a încorpora aceste relații atât de profund încât un răspuns digital la scară pandemică să devină rutină, nu reactiv.

„Grupul de sănătate lucrează împreună în lumea reală", a spus Pattison, „dar în lumea digitală, avem tendința de a începe din nou". Viziunea sa este o alianță permanentă a companiilor de tehnologie și a autorităților din domeniul sănătății, gata să transmită mesaje unificate în orice moment, nu numai în situații de criză.

Organizația Mondială a Sănătății vrea, practic, să facă un parteneriat, așa-zis „de durată", cu autoritățile globale pentru sănătate, dar și cu giganții din Silicon Valley, pentru că ei zic că e păcat faptul că această cooperare la toate nivelurile nu mai este la fel de funcțională ca pe timpul Covid-19, când practic toată populația lumii a fost forțată sau i s-a indus ideea să achiziționeze anumite vaccinuri, anumite tratamente, produse și distribuite de câțiva giganți: Pfizer, Moderna și așa mai departe.

Asta înseamnă, în traducere liberă, că ei vor să colaboreze atât cu autoritățile care promovează anumite medicamente globale, cât și cu social media pentru a urmări comportamentele oamenilor și problemele oamenilor și apoi pentru a induce, atât la nivel funcțional, cât și la nivel de percepție, pe social media, să inoculeze oamenilor ideea că au nevoie de anumite medicamente, produse, evident, de anumite entități-gigant, pe modelul vaccinului, pentru a se însănătoși.

Asta încalcă, practic, un principiu de bază al marketingului și anume că nu ai voie să faci apel la fricile oamenilor pentru a vinde un produs sau un serviciu, pentru că nu e etic și, sigur, pentru că așa e vorba de o concurență neloială. E cel mai simplu să vinzi atunci când faci apel la frică.

Acest impuls pentru coordonarea digitală persistentă urmează ceea ce Pattison a descris ca o perioadă de sinergie fără precedent între OMS și companiile de tehnologie în timpul pandemiei. Potrivit acestuia, aceste parteneriate s-au format deja înainte de COVID-19, concentrându-se pe vaccinuri precum ROR, dar s-au intensificat rapid odată cu începerea pandemiei.

Meta, fostul Facebook, a jucat un rol-cheie, a spus el, ajutând la coordonarea unei mese rotunde inițiale cu alte platforme tehnologice majore. Această întâlnire a pus bazele unei creșteri a colaborării corporative cu OMS, de la înăsprirea politicilor de cenzură a „dezinformării" și inserarea conținutului aprobat de OMS în feed-urile utilizatorilor, până la amplificarea directă a mesajelor organizației prin intermediul rețelelor sociale.

„Gama de proiecte a fost de la partea de politică... până la colaborarea cu managerii de produs... pentru a amplifica o mare parte din conținutul nostru prin canalele lor", își amintește Pattison. Aceste acțiuni au făcut parte dintr-o amplă campanie de control al narațiunii digitale privind sănătatea publică, OMS ghidând platformele cu privire la modul de gestionare a fluxului de informații.

Pattison a precizat că organizația nu își măsoară succesul doar în like-uri sau impresii. Scopul real este manipularea comportamentală. „Dovada reală a succesului... este de fapt schimbarea comportamentului", a spus el, subliniind faptul că influența asupra procesului decizional, nu doar vizibilitatea, este criteriul de măsurare pentru campaniile lor online.

Această schimbare nu este lăsată doar la latitudinea canalelor instituționale. Pattison a evidențiat cu mândrie o inițiativă a OMS cunoscută sub numele de Fides, un program conceput pentru a recruta și amplifica persoanele influente din domeniul sănătății care sunt dispuse să transmită punctele de discuție ale OMS către publicul lor. Influențatorilor li se furnizează mesaje și date cheie, iar dacă conținutul „rezonează", aceștia sunt încurajați să îl transforme în postări atractive, adesea îmbrăcate cu umor sau emoție pentru a asigura un apel mai larg.

„Lucrăm cu companiile de tehnologie [pentru] a-i stimula pe acești oameni", a explicat el, referindu-se la promovarea algoritmică și sporirea vizibilității facilitate de platformele social media. Această integrare strânsă între companiile private, instituțiile legate de guvern și persoanele selectate creează o buclă de feedback bine pusă la punct, în care relatările despre sănătate sunt modelate, transmise și monitorizate pentru eficacitate.

Pattison consideră că filiera influențatorilor și algoritmii Big Tech sunt instrumente puternice pentru adaptarea relatărilor aprobate de OMS la contextele locale, menținând în același timp controlul central asupra mesajului. „Nu este OMS care le spune oamenilor în mod generic despre ceva", a spus el. „Este un creator din Uganda care vorbește despre... ultimul scandal... făcându-l relevant".

Pe măsură ce OMS se repoziționează pentru viitoarele crize de sănătate, strategia sa de comunicare digitală este clară: strângerea legăturilor cu giganții tehnologiei, menținerea controlului asupra discursului digital privind sănătatea și prioritizarea modificării comportamentului în detrimentul simplei diseminări a informațiilor. Planul de acțiune post-pandemic al organizației pare să nu se refere atât la restabilirea încrederii publice prin transparență, cât la instituționalizarea unei infrastructuri de gestionare a mesajelor construită pe fundamentele epocii cenzurii.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

OMS face presiuni pentru o alianță tehnologică permanentă pentru a instituționaliza mesajele digitale privind sănătatea și controlul comportamentului

Postat la: 24.04.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

O personalitate de rang înalt din cadrul Organizației Mondiale a Sănătății pledează pentru un parteneriat reînnoit și durabil între autoritățile din domeniul sănătății la nivel mondial și giganții din Silicon Valley, deplângând ceea ce el consideră a fi o scădere a cooperării tehnologice corporative în urma saga COVID-19.

Andy Pattison, Team Lead for Digital Channels la OMS, și-a exprimat frustrarea față de ceea ce el a descris ca un angajament în scădere din partea platformelor tehnologice majore după ce restricțiile pandemice au început să se ridice. El a propus formarea a ceea ce a numit „un colectiv online în domeniul sănătății", cu scopul de a reproduce nivelul de cooperare observat în timpul COVID-19, dar pe o bază constantă, instituțională, mai degrabă decât una declanșată de urgențe. Scopul, a explicat el, este de a încorpora aceste relații atât de profund încât un răspuns digital la scară pandemică să devină rutină, nu reactiv.

„Grupul de sănătate lucrează împreună în lumea reală", a spus Pattison, „dar în lumea digitală, avem tendința de a începe din nou". Viziunea sa este o alianță permanentă a companiilor de tehnologie și a autorităților din domeniul sănătății, gata să transmită mesaje unificate în orice moment, nu numai în situații de criză.

Organizația Mondială a Sănătății vrea, practic, să facă un parteneriat, așa-zis „de durată", cu autoritățile globale pentru sănătate, dar și cu giganții din Silicon Valley, pentru că ei zic că e păcat faptul că această cooperare la toate nivelurile nu mai este la fel de funcțională ca pe timpul Covid-19, când practic toată populația lumii a fost forțată sau i s-a indus ideea să achiziționeze anumite vaccinuri, anumite tratamente, produse și distribuite de câțiva giganți: Pfizer, Moderna și așa mai departe.

Asta înseamnă, în traducere liberă, că ei vor să colaboreze atât cu autoritățile care promovează anumite medicamente globale, cât și cu social media pentru a urmări comportamentele oamenilor și problemele oamenilor și apoi pentru a induce, atât la nivel funcțional, cât și la nivel de percepție, pe social media, să inoculeze oamenilor ideea că au nevoie de anumite medicamente, produse, evident, de anumite entități-gigant, pe modelul vaccinului, pentru a se însănătoși.

Asta încalcă, practic, un principiu de bază al marketingului și anume că nu ai voie să faci apel la fricile oamenilor pentru a vinde un produs sau un serviciu, pentru că nu e etic și, sigur, pentru că așa e vorba de o concurență neloială. E cel mai simplu să vinzi atunci când faci apel la frică.

Acest impuls pentru coordonarea digitală persistentă urmează ceea ce Pattison a descris ca o perioadă de sinergie fără precedent între OMS și companiile de tehnologie în timpul pandemiei. Potrivit acestuia, aceste parteneriate s-au format deja înainte de COVID-19, concentrându-se pe vaccinuri precum ROR, dar s-au intensificat rapid odată cu începerea pandemiei.

Meta, fostul Facebook, a jucat un rol-cheie, a spus el, ajutând la coordonarea unei mese rotunde inițiale cu alte platforme tehnologice majore. Această întâlnire a pus bazele unei creșteri a colaborării corporative cu OMS, de la înăsprirea politicilor de cenzură a „dezinformării" și inserarea conținutului aprobat de OMS în feed-urile utilizatorilor, până la amplificarea directă a mesajelor organizației prin intermediul rețelelor sociale.

„Gama de proiecte a fost de la partea de politică... până la colaborarea cu managerii de produs... pentru a amplifica o mare parte din conținutul nostru prin canalele lor", își amintește Pattison. Aceste acțiuni au făcut parte dintr-o amplă campanie de control al narațiunii digitale privind sănătatea publică, OMS ghidând platformele cu privire la modul de gestionare a fluxului de informații.

Pattison a precizat că organizația nu își măsoară succesul doar în like-uri sau impresii. Scopul real este manipularea comportamentală. „Dovada reală a succesului... este de fapt schimbarea comportamentului", a spus el, subliniind faptul că influența asupra procesului decizional, nu doar vizibilitatea, este criteriul de măsurare pentru campaniile lor online.

Această schimbare nu este lăsată doar la latitudinea canalelor instituționale. Pattison a evidențiat cu mândrie o inițiativă a OMS cunoscută sub numele de Fides, un program conceput pentru a recruta și amplifica persoanele influente din domeniul sănătății care sunt dispuse să transmită punctele de discuție ale OMS către publicul lor. Influențatorilor li se furnizează mesaje și date cheie, iar dacă conținutul „rezonează", aceștia sunt încurajați să îl transforme în postări atractive, adesea îmbrăcate cu umor sau emoție pentru a asigura un apel mai larg.

„Lucrăm cu companiile de tehnologie [pentru] a-i stimula pe acești oameni", a explicat el, referindu-se la promovarea algoritmică și sporirea vizibilității facilitate de platformele social media. Această integrare strânsă între companiile private, instituțiile legate de guvern și persoanele selectate creează o buclă de feedback bine pusă la punct, în care relatările despre sănătate sunt modelate, transmise și monitorizate pentru eficacitate.

Pattison consideră că filiera influențatorilor și algoritmii Big Tech sunt instrumente puternice pentru adaptarea relatărilor aprobate de OMS la contextele locale, menținând în același timp controlul central asupra mesajului. „Nu este OMS care le spune oamenilor în mod generic despre ceva", a spus el. „Este un creator din Uganda care vorbește despre... ultimul scandal... făcându-l relevant".

Pe măsură ce OMS se repoziționează pentru viitoarele crize de sănătate, strategia sa de comunicare digitală este clară: strângerea legăturilor cu giganții tehnologiei, menținerea controlului asupra discursului digital privind sănătatea și prioritizarea modificării comportamentului în detrimentul simplei diseminări a informațiilor. Planul de acțiune post-pandemic al organizației pare să nu se refere atât la restabilirea încrederii publice prin transparență, cât la instituționalizarea unei infrastructuri de gestionare a mesajelor construită pe fundamentele epocii cenzurii.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE