Ministrul propus la Comunicații, Lucian Șova, a fost implicat în mafia transportatorilor
Postat la: 29.06.2017 | Scris de: ZIUA NEWS
![Ministrul propus la Comunicații, Lucian Șova, a fost implicat în mafia transportatorilor](https://www.ziuanews.ro/static/i/imagini-articole/ministrul-propus-la-comunica-ii-lucian-ova-a-fost-implicat-n-mafia-transportatorilor-1.jpg)
ZIUAnews a semnalat in urma cu ceva timp ca ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a decis ca in locul Doru Stefan la sefia Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier (ISCTR) sa fie numita Florentina Ciordas, inspector de specialitate la Agenţia Naţionala pentru Achiziţii Publice (ANAP) si totodata sotia solistului de muzica populara angajat al Ministerului de Interne-Radu Ciordas.
Numirea Florentinei Ciordas in aceasta functie este oarecum surprinzatoare intrucat aceasta a fost protagonista unui scandal de proportii in anul 2004 privind atribuirea licentelor pentru transportul interjudetean intre Bucuresti si judetul Ilfov. In acea perioada, Florentina Ciordas se numea Florentina Tont si era director adjunct al Autoritatii Rutiere Romane (ARR) , iar in acel scandal al licentelor a fost implicat si actualul deputat PSD de Bacau- Lucian Sova, care a fost nominalizat pentru sefia Ministerului Comunicatiilor, fiind pana acum si totodata secretarul general al Comisiei pentru transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor. Hotnews relata in 18 iulie 2005 despre faptul ca „Mafia transportatorilor ne tine departe de Europa" si ZIUAnews va prezenta integral acel articol.
Sfârșit de coșmar, speranțe...
16 decembrie 2004, un certificat de grefa emis de Curtea de Apel Bucuresti Setia a VIII - a Contencios Administrativ si Fiscal, in Dosarul nr.5173/2004, a suspendat atribuirea licentelor de executie pentru cursele si traseele din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic judetean,
interjudetean intre doua judete limitrofe (inclusiv intre Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov) si interjudetean valabil in perioada 01.01.2005 - 31.12.2007, demersul justitiei romane fiind salutat de circa 80% din operatorii rutieri de persoane care se aflau in pragul falimentului sau in situatia de a ajunge sa lucreze pentru magnatii din domeniu.
Conform unor surse de incredere, cosmarul celor multi fusese cauzat de interesele economico-financiare ale unui grup format din functionari publici din M.T.C.T., A.R.R., I.G.C.T.I. si oameni de afaceri, principalii fiind: SOVA LUCIAN (director general al Directiei Generale din M.T.C.T., administrator indirect al S.C. COMINFORTRANS S.A.Bacau), LUPASCU MARIA LUIZA (fost director general al A.R.R., demisa in data de 14.02.2005), TONT FLORENTINA (director general adjunct pana la data de 14.02.2005), DUMINICA SEBASTIAN (director general al Sistemului Infornatic de Alocare Electronica din cadrul I.G.C.T.I.), STAN IOAN VICTOR (liderul Federatiei Nationale a Sindicatului Soferilor din Romania, administrator indirect al mai multor firme de transport marfa si persoane la care este actionara sotia acestuia - STAN VASILICA), CARABULEA ILIE (administrator si actionar a peste 25 firme cu capital autohton si international), COBRESCU ILIE(actionar si administrator al mai multor firme de profil printre care S.C. MILLENIUM TRANS IMPEX S.R.L. si S.C. ALLEGRO MAXI TAXI S.R.L., presedinte al Federatiei Nationale a Patronatului din Transportul Rutier din Romania), care prin actiuni oculte modificasera legislatia in domeniu astfel incat 80% din traseele cuprinse in Programul national de transport sa fie gestionate de catre firmele pastorite de ei. In randul transportatorilor se vehiculeaza ca demersul functionarilor M.T.C.T., A.R.R. si I.G.C.T.I. avea la baza suma de peste 200.000 de euro, valoare care urma sa creasca in functie de procentul de trasee alocat pseudo-sindicalistului STAN VICTOR, omului de afaceri sibian CARABULEA si firmelor apartinand conducerii F.N.P.T.R.R.
Dezamăgire, început de coșmar... machiavelism
Speranta ca cel mai mare cosmar al transporturilor rutiere de persoane din Romania a fost spulberat definitiv datorita schimbarilor efectuate de noua putere politica in cadrul M.T.C.T. a inceput sa se naruie in momentul in care SOVA LUCIAN a inceput sa creioneze noua metodologie pentru alocarea traseelor din data de 03 iunie 2005. Astfel, asa cum era de asteptat, SOVA LUCIAN impreuna cu acolitii in alocari trucate (vezi si alocarile de autorizatii pentru transportul international de marfa), au creionat o noua metodologie de atribuire care respecta in general cadrul legal, probleme discrete fiind la modalitatile de acces la sistemul informatic precum si cele generate de lipsa unui manual de utilizare ale site-ului de alocare. In data de 18.03.2005, I.G.C.T.I. si A.R.R. au semnat si aprobat Metodologia de aprobare, moment in care sperante pentru o minima legalitate mai existau, insa mersul evenimentelor...
Machiavelismul ca atribut al grupării
Metoda si mijloc, machiavelismul isi are un adept in persoana lui SOVA LUCIAN si a acolitilor acestuia. Sustinut in vechiul regim de experienta politica dobandita pe plaiurile Bacaului, acesta a reusit printr-o abilitate educata la masa negocierilor contigentelor de autorizatii in cadrul Comisiilor internationale de transport, sa genereze un curent de opinie pozitiv in randul marilor operatori rutieri, asociatiilor patronale/sindicale si in mediul politic pentru sustinerea sa pe functia de director general al Directiei Generale de Transport din M.T.C.T. Cititorul insa nu cunoaste ca adevarata abilitate a lui SOVA LUCIAN consta in negocierile cu caracter personal ale acestuia care prin sprijinirea unor mari firme de transport (SPENDITION UMB S.R.L. podu Turcului Bacau, TRANS COJAN COM S.R.L. Bucuresti, FRIGOEXPRES Oradea, VALYTRANS TY S.R.L. Constanta, VEMA IMPEX S.R.L.Lupeni, judetul Hunedoara, CETA G-RAL S.R.L. Bucuresti, VECTRA INTERNATIONAL S.R.L. si VECTRA SERVICE S.R.L., ambele din Zarnesti, judetul Brasov, GEORGIA GROUP SPENDITION S.R.L. Cristesti Mures, EUROSPEED CENEAN INTERNATIONAL TRANSPORT S.R.L. Cluj, ROLITRANS S.R.L. Bucuresti, ALIN TRANS IMPEX S.R.L. Brad, Judetul Hunedoara etc.) obtine votul pentru ramanerea in functia detinuta. Votul de sprijin vine si din partea celei mai mari organizatii sindicale ale soferilor condusa de STAN IOAN VICTOR - patronul din umbra al grupului de asociati ai FLY TAXI.
Chiar si patronii in transportul rutier, prin reprezentantii acestora COBRESCU ILIE (Federatia condusa de acesta este infiintata la solicitarea si sub indrumarea lui STAN IOAN VICTOR si este formata din administratori si actionari ai firmelor unde sunt angajati membrii renumitului sindicat mentionat mai sus), COJAN VASILE si MURARU COSTICA (cunoscuti cititorilor pentru scandalul atacului armat asupra directorului A.R.R. - SUCIU FLORIN ) il sustin si ei, contra unui sprijin substantial constand din trasee, autorizatii de transport international etc. Un alt atu pentru a desfasura la limita legii, al lui SOVA LUCIAN, este sotia acestuia, ne spunea un operator rutier care a vrut sa-si pastreze anonimatul de teama represaliilor grupului mafiot, care este cadru cu functie inalta in cadrul Inspectoratului Judetean de Politie Bacau fapt cei confera acestuia protectia de care are nevoie. Mai mult sau mai putin, prin parghiile manageriale detinute de grupul mafiot, politica in transporturi se desfasoara in functie de necesitatile economico-financiare ale acestuia, iar deciziile administrative sunt orientate catre propriile interese.
Spaima oamenilor de afaceri care nu fac parte din cercul relational al grupului este cauzata de mijloacele folosite de acestia, de la violenta, controale comandate la firmele contestatare sau care nu sustin cauza lor, pana la schimbarea din functie sau sustinerea unor factori decizionali din mediul administrativ si politic. La bursa zvonurilor se spune ca cei din grup si acolitii "cotizeaza in proportie de 35% cu fostii si 65% cu actualii", ceea ce ridica intrebarea: grupul se reorienteaza in functie de moment sau oamenii lor sunt promovati pentru ca sumele din cotizatii sa nu creasca ?
Raspunsul: SOVA - exista, TONT - persoana desemnata la firmele lui COBRESCU, LUPASCU - sefa resurselor umane tot la Cobrescu, UNGUREANU EDUARD (consilierul de taina al lui Sova) - exista, SACASAN CARMEN (sefa consilierilor juridici si de contencios de la A.R.R.
- semnatara documentelor de alocare, cameleonul lui Sova) - exista s.a.m.d.
Speranța poate reînvia cu sprijinul celei de-a IV -a puteri în stat
Surpriza! Sub semnatura lui GHEORGHE DOBRE - ministrul transporturilor, in data de 14 aprilie a.c., in Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr.18422001, cu modificarile si completarile ulterioare, document administrativ care modifica criteriile de evaluare si punctajele care se acorda in cazul atribuirii curselor din Programul national de transport. Ceea ce aste cel mai important este faptul ca initiatorul acestui ordin SOVA LUCIAN (tot SOVA) a modificat in asa fel punctajul incat societatile care ar fi trebuit sa castige la alocarea de la sfarsitul anului 2004 sa obtina traseele dorite.
Semnatura pe documentul administrativ a fost obtinuta de catre SOVA si grupul sau, prin inducerea in eroare a ministrului de resort - minimalizand demersul si profitand de probleme ce reclama o atentie desavarsita cum ar fi: autostrada BECHTEL, contractele de parteneriat public-privat, cartierul A.N.L.HENRY COANDA, coridorul IV Pan European etc. Secretul modificarii este "Capitolul vechimea pe trasee si modul de calcul al acesteia" care nu este clar reglementat ceea ce permite direct fraudarea alocarii si, implicit, aparitia dupa licitatire a unui val imens de contestari ce pot duce la blocarea transportului si la miscari sociale spontane. Reactiile vor fi grave si de intensitati diferite, existand chiar si riscul unei interventii a reprezentantilor Uniunii Europene care sa atraga atentia forurilor responsabile din Romania ca sunt incalcate dispozitiile Tratatului de aderare - Cap.IX - Transporturi, fapte ce poate agrava integrarea tarii noastre in 2007.
Vinovat de dezastrul iminent este tot functionarul public SOVA LUCIAN, care impreuna cu CARABULEA ILIE au stabilit metodologia, dar in special ordinul si punctajele. SOVA LUCIAN, sub pretextul unor consultari publice cu asociatiile profesionale si sindicate, s-a intalnit cu partasii la frauda nationala: COBRESCU, COJAN si altii si au pregatit decapitarea activitatii de transport rutier de persoane prin firme administrate sau protejate, urmaresc si vor obtine 80% din trasee si supunerea operatorilor rutieri. SOVA a gandit bine, din punctul de vedere al grupului pentru care lucreaza: alocarea din iunie este valabila 3 ani, vechimea pe traseu ramane o constanta a alocarii, firmele potential concurente vor fi eliminate de pe piata, iar ei vor detine monopolul in transporturi pentru o perioada foarte lunga. Intrebarea este: accepta Uniunea Europeana acest mod fanariotico-balcanic de efectuare a activitatilor economice intr-o piata libera? Raspunsul va fi cu siguranta NU."
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
UE legalizează supravegherea biometrică în masă cu reglementarile privind inteligența artificială
La 2 februarie, AI Act, care a intrat în vigoare în august, a atins primul termen de conformitate. Acestea s ...
-
Turnurile 5G si rețelele Wi-Fi vor putea în curând să vă spioneze fără consimțământul dumneavoastră și fără deviceuri smart
Conform autorilor unui nou studiu, radiațiile fără fir ar putea fi utilizate pentru a supraveghea oamenii fără știrea sa ...
-
Suveranistul Trump promite să le ia palestinienilor țara și ucrainenilor bogățiile subsolului!
Primirea lui Beniamin Netanyahu la Casa Albă a oferit imaginea „obscenității publice" sau a „banalității rău ...
-
Marcel Ciolacu se afundă în capcana ilegalităților contabile din Nordis. Cine a plătit de fapt zborurile la Nisa si Madrid
Premierul Marcel Ciolacu a prezentat, miercuri, tardiv, două facturi, însoțite de chitanțe, care atestă că și-ar f ...
-
Bizarerie în dosarul Nordis: Ginerele lui Traian Băsescu cere despăgubiri, în timp ce Ioana Băsescu a fost pusă sub acuzare
Situație bizară în dosarul Nordis. Radu Pricop este unul dintre creditorii care speră să recupereze bani din aface ...
-
Numele lui Călin Georgescu apare într-un mega dosar de trafic de droguri, la nivel internațional
Numele lui Călin Georgescu apare într-o mega anchetă jurnalistică condusă de către jurnalistul italian Edoardo Anz ...
-
Serviciile franceze, speriate de cazul Georgescu - Amplu raport despre "manipularea algoritmilor și instrumentalizarea influencerilor"
Un raport public emis de VIGINUM, serviciul francez de supraveghere și protecție împotriva ingerințelor digitale s ...
-
Guvernul Ciolacu omoară intenționat dezvoltarea sectorului privat la ordinul UE. Investițiile de peste 2 milioane euro se fac de acum cu voie de la Guvern
La finalul anului trecut guvernul a aprobat OUG 152/2024 cu cerintele UE. Publicată în Monitorul Oficial în ...
-
Călin Georgescu, suspectat de implicare într-o schemă de fraudă care are legături cu mafia drogurilor din Spania
Călin Georgescu, fostul candidat la alegerile prezidențiale, este suspectat de implicare într-o schemă de fraudă c ...
-
Dosarul "Nordis": Țepe de proporții cu binecuvântarea statului. Caracatița politică are tentacule până la vârf
Dosarul "Nordis" a bubuit a DIICOT, dar acțiunea procurorilor vine după ani de zile în care oamenii au primit țepe de ma ...
-
Zeci de utilizatori WhatsApp, inclusiv jurnaliști, spionați printr-un program al unei companii israeliene
Aproape 100 de jurnaliști și alți membri ai societății civile au fost spionați pe WhatsApp cu ajutorul unui program crea ...
-
Presiune uriașă în Scandalul Nordis: Au fost adusi la parchet si părinții lui Vladimir Ciorbă. E dezlegare la denunțuri
Laura Vicol, fosta pesedistă de top, și soțul ei, afaceristul Vladimir Ciorbă, sunt aduși la DIICOT, cu o cohortă jurnal ...
-
Depopulare: Femeile vaccinate anti-covid din Cehia au cu 66% mai puține șanse să nască STUDIU
Datele din Republica Cehă arată că femeile vaccinate cu covid au cu 66% mai puține șanse să nască în comparație cu femei ...
-
Țigănie la Romsilva. Fostul director a ieșit la pensie, a încasat prima de 100.000 de euro și s-a reangajat la loc!
Teodor Țigan, fostul director general al Romsilva care a luat 100.000 de euro primă de pensionare, s-a reangajat, iar ac ...
-
Geanina Hagima: Reîmpărțirea Lumii prin Războiul Nano prin presiunea injectării oamenilor cu interfață Bio-Cyber
Foarte important acest articol al doctoritei Ana Mihalcea! Practic este o concluzie la tot ce s-a intamplat pana acum. A ...
-
D-ale lu' Burduja: Hidroelectrica și Nuclearelectrica au vândut în 2024 energie Chișinăului la un preț de 2 ori mai redus decât cel plătit pe OPCOM
Cei doi mari producători autohtoni, controlați în proporție de peste 80% de statul român, Hidroelectrica și Nuclearelect ...
-
Salariu de nabab de la Hidroelectrica fără a avea nicio expertiză în domeniu. Burduja trebuie sa dea socotelă!
După ce a părăsit funcția de prefect de Vâlcea, Sebastian Fârtat a reapărut într-un post cheie la Hidroelectrica, una di ...
-
Europa se dă bătută. Nu mai are nici cea mai mică șansă despre cum să oprească asaltul islamismului
Săptămâna trecută a fost cu siguranță cea mai neagră pe care a trăit-o Europa în ultimii ani. La o zi după ce un imigran ...
-
Operatiunea "Silent Hammer": Tucker Carlson dă detalii despre planul administratiei Biden de a-l asasina pe Putin și de a împinge lumea în al treilea război mondial
Tucker Carlson a rupt vălul de pe unul dintre cele mai întunecate adevăruri ale timpurilor noastre: administrația Biden ...
-
Administrația Biden a încercat să-l omoare pe Putin - ipoteză incendiară lansată de jurnalistul american Tucker Carlson
Jurnalistul american Tucker Carlson a lansat o ipoteză care face vâlvă pe rețelele de socializare: administrația Biden a ...
-
„Palatul Împăratului". Klaus Iohannis nu va primi vila de protocol din Bulevardul Aviatorilor în care s-au investit milioane de euro
Președintele Klaus Iohannis nu va locui în vila de protocol dintr-o zonă exclusivistă a Capitalei, clădire în care statu ...
-
Timeo Danaos: Theodoros Roussopoulos e cel care a sesizat Comisia de la Venetia in privinta loviturii de stat patronata de Klaus Iohannis
Raportul devastator al Comisiei de la Veneția despre lovitura de stat din România - anularea arbitrară a alegerilor - ca ...
-
Contractul prin care a fost închiriat tezaurul furat. Olandezii erau obligați să asigure paza DOCUMENT
Corpul de Control al prim-ministrului a ajuns luni dimineața la Ministerul Culturii pentru a ridica documentele referito ...
-
De ce mai cere si trump bani in plus pentru inarmarea NATO: Complexul industrial militar american a avut o crestere de vânzări de sute de miliarde de dolari în 2024
Vânzările de echipamente militare americane către guverne străine în 2024 au crescut cu 29%, până la un record de 318,7 ...
-
Sebastian Burduja minte cum respiră. Ministrul Energiei a cerut Hidroelectrica să reducă cu 20% cheltuielile cu salariile si sponsorizarile dupa ce tot el le-a aprobat
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat că a solicitat tuturor companiilor din portofoliu să reducă cu 20% chel ...
-
Trump face pe placul firmelor de asigurari de sanatate care i-au finantat campania: A semnat un ordin care va restricționa accesul la servicii medicale pentru zeci de milioane de americani
Donald Trump a restricționat accesul la servicii de sănătate pentru zeci de milioane de americani săraci, printr-un decr ...
-
Rasa alba piere, fiind inlocuita de o populatie metisa. Declin demografic alarmant: "Omenirea va suferi un colaps fără precedent în istoria modernă!"
Un nou raport al McKinsey Global Institute (MGI) avertizează că economiile majore se îndreaptă spre un „colaps al popula ...
-
Furtuna economică perfectă. Cum arată perspectivele analiștilor financiari în timp ce Consiliul European strânge cu ușa România
Deficitul bugetului de stat prognozat pentru anul 2025 s-a majorat la valoarea medie a anticipaţiilor de 7,3% din PIB, i ...
-
Dreptul SUA asupra Canalului Panama. Cum se poate declanșa un război cu China
Conform Tratatelor Torrijos-Carter din 1977, Canalul Panama constituie un patrimoniu inalienabil al națiunii centro-amer ...
-
CIA a declasificat o carte despre cum va sfârși lumea
O carte clasată de CIA timp de peste 50 de ani aduce în prim-plan o teorie surprinzătoare despre sfârșitul lumii. „The A ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu