ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




CNAIR o contrazice pe Firea: Premierul Dăncilă a spus adevărul în privinţa finanţării europene pentru Centura Bucureşti

Postat la: 20.10.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) neagă afirmaţiile pe care Primarul Capitalei, Gabriela Firea, le-a făcut, vineri, în privinţa finanţării pentru Centura Bucureşti.

„Premierul Viorica Dăncilă a fost corect informată şi a spus adevărul atunci când a afirmat că dosarul prin care România solicită finanţare din bani europeni pentru Centură Capitalei se află în pregătire şi urmează să fie transmis la Bruxelles", au precizat reprezentanţii CNAIR, într-un comunicat de presă, referitor la afirmaţiile făcute de Gabriela Firea, vineri, la postul de televiziune Antena 3.

CNAIR susţine că, la dată de 15 octombrie 2018, a depus aplicaţia de finanţare în sistemul MYSMIS 2014+, pentru a accesa fondurile necesare proiectului „Infrastructură Integrată pentru Zona orbitală a Municipiului Bucureşti".

„Fondurile solicitate astfel din POIM 2014-2020, sunt destinate construcţiei noii autostrăzi de Centură Bucureşti Sud, pasajelor Mogoşoaia, Domneşti, Berceni şi Olteniţa şi lărgirii la 4 benzi a secţiunilor dintre A1 şi DN7, DN2 şi A2 şi A1 şi DN5 pe actuală Centură a Capitalei", au detaliat reprezentanţii CNAIR.

Acronimul POIM 2014-2020 reprezintă Programul Operaţional Infrastructura Mare, pentru care România are alocate 11,63 miliarde de euro, în exerciţiul bugetar 2014 şi 2020, dintre care 6,256 miliarde de euro au fost contractaţi, potrivit datelor afişate de Ministerul Fondurilor Europene.

„Transmiterea prin MYSMIS 2014+ permite declanşarea procesului de evaluare a proiectului de către organismul intermediar pentru transporturi (DGOIT), aflat în subordinea Ministerului Transporturilor. Această structură, în colaborare cu experţii Jaspers (organism tehnic al Comisiei Europene), evaluează şi validează documentaţia tehnico-economică, iar formularul final al cererii de finanţare, împreună cu documentaţia suport, verificată şi validată, sunt transmise Comisiei Europene pentru acordarea finanţării", au explicat reprezentanţii CNAIR.

În consecinţă, depunerea aplicaţiei în MYSMIS 2014+ înseamnă de fapt debutul procesului de accesare a finanţării nerambursabile.

„În orice moment Comisia Europeană poate avea cunoştiinţă de situaţia parcursului Cererilor de finanţare prin solicitarea unei informări din partea entităţilor implicate în procesul de evaluare. În contextul prezentat, putem concluziona că afirmaţiile privind absenţa Cererii de finanţare, pornesc dintr-o necunoaştere a procedurilor de accesare a fondurilor europene", au adăugat reprezentanţii CNAIR.

Reprezentanţii Companiei au precizat că toate datele prezentate de CNAIR sunt corecte. „Această companie nu îşi permite să vehiculeze informaţii false în ceea ce priveşte obiective de interes naţional şi european. De asemenea, subliniem că, în ceea ce priveşte obiectivele promovate, CNAIR îşi respectă cu onestitate angajamentele pe care şi le asumă", au mai spus reprezentanţii CNAIR.

CNAIR a anunţat, la 15 octombrie, că, în calitate de Solicitant, a elaborat şi depus, în data de 15 octombrie 2018, prin sistemul electronic Mysmis 2014+, instrument utilizat de către beneficiarii POIM 2014-2020 în procesul de accesare a finanţării, Aplicaţia de Finanţare pentru proiectul „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti". Aplicaţia a fost depusă în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), în cadrul Axei Prioritare 1- Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a metroului, Componenta 1, OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investiţii, Operaţiunea - Cresterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală.

„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă finalizarea reţelei de drumuri orbitale a Municipiului Bucureşti pentru a asigura o interconectare adecvată între cele 3 autostrăzi existente şi drumurile naţionale/europene, autostrăzi şi drumuri europene care pornesc de la km 0 în Bucureşti. Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie; reducerea costurilor de operare a vehiculelor cu aproximativ 15%; reducerea numărului de accidente ca urmare a evitării traversării zonelor urbane şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţirea condiţiilor de mediu, urmare a reducerii cantităţilor de emisii poluante, zgomot şi a poluării locale a aerului", au mai anunţat reprezentanţii Companiei, la începutul acestei săptămâni.

Rezultatele aşteptate în urma acestui proiect sunt: construcţia a 51,195 kilometri de secţiune de autostradă 2x2 (secţiunea de sud a Autostrăzii de Centură), 42 de poduri şi pasaje, 5 puncte de interconexiune, 4 parcări pe termen scurt, 1 zonă de servicii, 1 centru de întreţinere şi coordonare şi 1 punct de sprijin şi întreţinere.

Valoarea totală a proiectului este de 7,32 miliarde de lei (inclusiv TVA), din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (4,93 miliarde de lei), 25%contribuţia proprie (871 milioane de lei), iar 519,74 milioane de lei reprezentă cheltuieli încadrate drept neeligibile şi restul de 1 miliarde de lei, reprezentând TVA.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE