Ce moștenire i-a lăsat Cuc noului ministru
Postat la: 23.10.2017 | Scris de: ZIUA NEWS
Proiectul autostrăzii prin munți Pitești-Sibiu este blocat, cel a al autostrăzii Tg. Mureș-Iași, care leagă Moldova de Occident, are contractul suspendat pentru primii 100 de kilometri, licitațiile pentru o porțiune de autostradă din zona Bacăului nu au găsit ofertanți, 2 kilometri din porțiunea de autostradă Lugoj-Deva nu au contract de execuție lucări, un lot din autostrada Transilvania nu are acord de mediu, iar la autostrada Sebeș-Turda întârzie de trei an autorizația de construire la un nod rutier foarte complex, trei proiecte pentru drumuri expres sunt blocate la Ministerul Finanțelor.
Acestea sunt moștenirile lăsate de către Răzvan Cuc, ministrul care nu a știut să comunice foarte bine, conform șefului său de partid, Liviu Dragnea, lui Felix Stroe. Și nu sunt singurele probleme. La CFR există un director interimar, departamantul de investiții și dezvoltare are nevoie de o reorganizare în condițiile în care nu sunt atrași numeroșii bani europeni. CFR Călători continuă să se afunde iar concurența zonei private devine tot mai acerbă. La CFR Marfă s-au șters datorii de aproape 400 milioane de euro, cu voia Bruxelles-ului, dar cu condiția privatizării până în 2015. Suntem în 2017! În sectorul naval, ritmul de investiții este foarte scăzut, iar conducerile Administrațiilor portuare nu se remarcă cu nimic. În sectorul transportului aerian, Tarom este la pământ, o pistă de la Otopeni crapă peste tot, aeroportul are nevoie de recertificare, iar la Romatsa există un director interimar căruia i se tot prelungește mandatul. În ceea ce privește metroul, sunt probleme cu finanțarea constructorului magistralei din Drumul Taberei și lucrările au început să mearga la relanti.
Autostrăzile
Noul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, a declarat în cadrul primei ședințe de Guvern la care a participat, într-un avânt caracteristic anilor de dinainte de '90, că se va lucra "30 de zile pe lună, cât e nevoie pe zi, fără sărbători", premierul Mihai Tudose cerându-i, în glumă, dispensă pentru luna februarie care are, de regulă, 28 de zile. Lăsând la o parte aceste vorbe, Stroe are în față o situație destul de complicată la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Fostul consilier al primului ministru Dacian Cioloș pe teme de infrastructură, Cătălin Drulă, susține că este nevoie de recrutare de specialiști cu experiență în funcțiile cheie la CNAIR înlocuind astfel incompetența celor numiți exclusiv pe criterii politice care au dus la dezastru în ultimii patru ani, fie că vorbim de proiecte de modernizare drumuri naționale sau studii de fezabilitate, știm cu ce rezultate au fost promovați de predecesorul dumneavoastră. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) așteaptă să fie operațională. Există o OUG de înființare care a fost dat în 2016 dar până acum nu s-a făcut nimic. Tot în 2016 s-a semnat un contract de asistență tehnică cu ASFINAG (compania austriacă de autostrăzi). Asta ar asigura garanția calității serviciilor din partea unei companii moderne, cu oameni buni, angajați transparent și promovați meritocratic.
În privința proiectelor noi, mult dorita autostradă Pitești-Sibiu, cerută insistent de Dacia, este blocată. CNAIR dorește să lanseze proiectarea și execuția în baza studiului de fezabilitate din 2008 care nu are studiile geotehnice necesare și multe alte lipsuri identificate de experții europeni în 2013. „Este rețeta dezastrului și a unor viitoare blocaje, rezilieri și despăgubiri de plătit. Pe secțiunile din capete sunt probleme cu exproprierile și nu există acord de mediu și nimeni nu lucrează la asta", spune Drulă. La autostrada Tg. Mureș-Iași, ex-ministrul Răzvan Cuc nu a reușit în timpul mandatului să desuspende contractul semnat (dar niciodată început) pentru proiectarea primei secțiuni de 100 km. din Transilvania (Tg. Mureș-Ditrău). Există consultant (contract semnat), există finanțare, este necesar și suficient doar ordinul de începere a lucrărilor pe car să-l dea ministrul Stroe. În Moldova, licitațiile lansate în 2016 pentru autostrada A7 (A3-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani) nu au câștigători și a trecut un an de când au fost lansate.
Cât privește proiectele deja existente, cel mai important coridor de transport al României, A1, nu are contract de execuție lucrări pentru porțiune critică pe care sunt prevăzute două tunele în lungime totală de 2 km. (între Lugoj și Deva). CNAIR dă vina pe urși. Autostrada Transilvania (A3) are nevoie de acord de mediu între Tg. Mureș și Oradea și contracte semnate de ani de zile, cu finanțare disponibilă, nu pot fi începute. Autostrada Sebeș-Turda (A10) are nevoie de autorizație de construire pentru nodul cu autostrada A1 de la Sebeș. Proiectele de drumuri expres de legătură, cu mare câștig pentru investiție, pregătite în ultimii 3 ani: Timișoara-A1, Cluj-A3, Vama Giurgiu-DN5 sunt blocate în acest moment la Ministerul Finanțelor, din nou riscăm să zacă prin sertare și apoi să ne plângem că avem SF-uri expirate, e necesar ca aceste proiecte să fie aprobate în Guvern,
Drulă îi cere ministrului Stroe să îi dea afară pe directorii de la Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri. „Așa cum s-au făcut lucrările de întreținere cu criblură anul aceste este o rușine și regionalele au stat pasive/complice cu executanții acestor lucrări care au spart parbrizele mașinilor românilor. Bugetul pentru întreținerea șoselelor în 2017 este la jumătate față de cel din 2016. Din păcate nici aceste disponibilități nu au fost utilizate până la rectificare. Bugetul pentru 2017 ar fi trebuit să fie cel puțin la nivelul celui din 2016. Probabil că este târziu deja, să discutăm de o suplimentare bugetară pentru acest an, dar în 2018 trebuie să revină cel puțin la nivelul din 2016", a mai spus Drulă.
Căile ferate
La CFR există un director interimar și în perioada când acesta ocupă funcția rezultatele sunt mediocre. Compania ratează mulți bani europeni dacă se merge cu actuala configurație a departamentului de investiții și dezvoltare. De exemplu, pentru ultimul contract mare au trecut 3 ani de la lansarea licitației până la semnare. La CFR Călători situația este dramatică în contextul exploziei operatorilor privați. La CFR Marfă, Bruxelles-ul ne-a cerut să privatizăm compania din 2015, dar până acum nu s-a întâmplat nimic. Există riscul ca România să fie obligată să recupereze ajutorul de stat de aproape 380 milioane de euro dat societății. La Autoritatea de Reformă Feroviară există, spune Drulă, 40 de oameni care nu fac absolut nimic. Aceștia trebuie să cumpere material rulant de 400 milioane de euro (bani europeni) și să restructureze calea ferată, însă în 10 luni ei nu au fost în stare să își facă un site.
Transporturile navale
Dunărea se blochează în fiecare an pentru că bulgarii nu draghează bucata lor și România pierde foarte mulți bani prin lipsă de predictibilitate a coridorului de transport dunărean. Exista deja un memorandum semnat în septembrie 2016 pentru modificarea acordului de la Belgrad din '55. Anul acesta trebuia să se întâmple mai multe negocieri cu bulgarii astfel încât să putem draga noi la ei când ei nu reușesc acest lucru. La Portul Constanța investițiile merg foarte lent, la Administrațiile Porturilor Dunărene Maritime și Fluviale conducerile nu se remarcă cu nimic, iar la Administrația Canalelor Navigabile există locuri de muncă liniștite și cu salarii bune.
Problemele de la Tarom
Tarom poate scăpa doar prin privatizare, altfel va avea soarta Malevului unguresc. Compania este acaparată politic, având în vedere că din Consiliul de Administrație face parte Răzvan-Alexandru Marică, viitorul ginere al baronului de Giurgiu, Nicolae Bădălau. La Aeroporturi București, directorul interimar este fostul șef de cabinet al lui Răzvan Cuc. E primul lui loc de muncă. Într-un an a reușit doar să pună borduri prin parcare în timp ce pista stângă de la Otopeni e neterminată și nesemnalizată, pista dreapta crapă peste tot și trebuie demarată urgent reparația capitală. În plus, aeroportul trebuie recertificat conform Regulamentului 139 la sfârșitul anului. Dacă ar fi să se acționeze în litera legii, aeroportul ar trebui închis, însă foarte probabil va opera cu restricții. La Romatsa, compania unde se câștigă cel mai bine la stat, există un director interimar căruia i-a fost prelungit ilegal mandatul, spune Drulă. Nu este semnat contractul colectiv de muncă și din această pricină există permanent riscul grevei controlorilor de trafic.
Metroul
Metroul din Drumul Taberei este gata în proporție de 90%, însă în ultima perioadă lucrările au început să fie lăsat mai moale iar principala problemă o reprezintă finanțarea. De asemenea, nu este foarte clar cât de rentabilă este construcția metroului spre Otopeni, care costă peste un miliard de euro, în locul unei căi ferate.
Sursa: cotidianul.ro
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
UE legalizează supravegherea biometrică în masă cu reglementarile privind inteligența artificială
La 2 februarie, AI Act, care a intrat în vigoare în august, a atins primul termen de conformitate. Acestea s ...
-
Turnurile 5G si rețelele Wi-Fi vor putea în curând să vă spioneze fără consimțământul dumneavoastră și fără deviceuri smart
Conform autorilor unui nou studiu, radiațiile fără fir ar putea fi utilizate pentru a supraveghea oamenii fără știrea sa ...
-
Suveranistul Trump promite să le ia palestinienilor țara și ucrainenilor bogățiile subsolului!
Primirea lui Beniamin Netanyahu la Casa Albă a oferit imaginea „obscenității publice" sau a „banalității rău ...
-
Marcel Ciolacu se afundă în capcana ilegalităților contabile din Nordis. Cine a plătit de fapt zborurile la Nisa si Madrid
Premierul Marcel Ciolacu a prezentat, miercuri, tardiv, două facturi, însoțite de chitanțe, care atestă că și-ar f ...
-
Bizarerie în dosarul Nordis: Ginerele lui Traian Băsescu cere despăgubiri, în timp ce Ioana Băsescu a fost pusă sub acuzare
Situație bizară în dosarul Nordis. Radu Pricop este unul dintre creditorii care speră să recupereze bani din aface ...
-
Numele lui Călin Georgescu apare într-un mega dosar de trafic de droguri, la nivel internațional
Numele lui Călin Georgescu apare într-o mega anchetă jurnalistică condusă de către jurnalistul italian Edoardo Anz ...
-
Serviciile franceze, speriate de cazul Georgescu - Amplu raport despre "manipularea algoritmilor și instrumentalizarea influencerilor"
Un raport public emis de VIGINUM, serviciul francez de supraveghere și protecție împotriva ingerințelor digitale s ...
-
Guvernul Ciolacu omoară intenționat dezvoltarea sectorului privat la ordinul UE. Investițiile de peste 2 milioane euro se fac de acum cu voie de la Guvern
La finalul anului trecut guvernul a aprobat OUG 152/2024 cu cerintele UE. Publicată în Monitorul Oficial în ...
-
Călin Georgescu, suspectat de implicare într-o schemă de fraudă care are legături cu mafia drogurilor din Spania
Călin Georgescu, fostul candidat la alegerile prezidențiale, este suspectat de implicare într-o schemă de fraudă c ...
-
Dosarul "Nordis": Țepe de proporții cu binecuvântarea statului. Caracatița politică are tentacule până la vârf
Dosarul "Nordis" a bubuit a DIICOT, dar acțiunea procurorilor vine după ani de zile în care oamenii au primit țepe de ma ...
-
Zeci de utilizatori WhatsApp, inclusiv jurnaliști, spionați printr-un program al unei companii israeliene
Aproape 100 de jurnaliști și alți membri ai societății civile au fost spionați pe WhatsApp cu ajutorul unui program crea ...
-
Presiune uriașă în Scandalul Nordis: Au fost adusi la parchet si părinții lui Vladimir Ciorbă. E dezlegare la denunțuri
Laura Vicol, fosta pesedistă de top, și soțul ei, afaceristul Vladimir Ciorbă, sunt aduși la DIICOT, cu o cohortă jurnal ...
-
Depopulare: Femeile vaccinate anti-covid din Cehia au cu 66% mai puține șanse să nască STUDIU
Datele din Republica Cehă arată că femeile vaccinate cu covid au cu 66% mai puține șanse să nască în comparație cu femei ...
-
Țigănie la Romsilva. Fostul director a ieșit la pensie, a încasat prima de 100.000 de euro și s-a reangajat la loc!
Teodor Țigan, fostul director general al Romsilva care a luat 100.000 de euro primă de pensionare, s-a reangajat, iar ac ...
-
Geanina Hagima: Reîmpărțirea Lumii prin Războiul Nano prin presiunea injectării oamenilor cu interfață Bio-Cyber
Foarte important acest articol al doctoritei Ana Mihalcea! Practic este o concluzie la tot ce s-a intamplat pana acum. A ...
-
D-ale lu' Burduja: Hidroelectrica și Nuclearelectrica au vândut în 2024 energie Chișinăului la un preț de 2 ori mai redus decât cel plătit pe OPCOM
Cei doi mari producători autohtoni, controlați în proporție de peste 80% de statul român, Hidroelectrica și Nuclearelect ...
-
Salariu de nabab de la Hidroelectrica fără a avea nicio expertiză în domeniu. Burduja trebuie sa dea socotelă!
După ce a părăsit funcția de prefect de Vâlcea, Sebastian Fârtat a reapărut într-un post cheie la Hidroelectrica, una di ...
-
Europa se dă bătută. Nu mai are nici cea mai mică șansă despre cum să oprească asaltul islamismului
Săptămâna trecută a fost cu siguranță cea mai neagră pe care a trăit-o Europa în ultimii ani. La o zi după ce un imigran ...
-
Operatiunea "Silent Hammer": Tucker Carlson dă detalii despre planul administratiei Biden de a-l asasina pe Putin și de a împinge lumea în al treilea război mondial
Tucker Carlson a rupt vălul de pe unul dintre cele mai întunecate adevăruri ale timpurilor noastre: administrația Biden ...
-
Administrația Biden a încercat să-l omoare pe Putin - ipoteză incendiară lansată de jurnalistul american Tucker Carlson
Jurnalistul american Tucker Carlson a lansat o ipoteză care face vâlvă pe rețelele de socializare: administrația Biden a ...
-
„Palatul Împăratului". Klaus Iohannis nu va primi vila de protocol din Bulevardul Aviatorilor în care s-au investit milioane de euro
Președintele Klaus Iohannis nu va locui în vila de protocol dintr-o zonă exclusivistă a Capitalei, clădire în care statu ...
-
Timeo Danaos: Theodoros Roussopoulos e cel care a sesizat Comisia de la Venetia in privinta loviturii de stat patronata de Klaus Iohannis
Raportul devastator al Comisiei de la Veneția despre lovitura de stat din România - anularea arbitrară a alegerilor - ca ...
-
Contractul prin care a fost închiriat tezaurul furat. Olandezii erau obligați să asigure paza DOCUMENT
Corpul de Control al prim-ministrului a ajuns luni dimineața la Ministerul Culturii pentru a ridica documentele referito ...
-
De ce mai cere si trump bani in plus pentru inarmarea NATO: Complexul industrial militar american a avut o crestere de vânzări de sute de miliarde de dolari în 2024
Vânzările de echipamente militare americane către guverne străine în 2024 au crescut cu 29%, până la un record de 318,7 ...
-
Sebastian Burduja minte cum respiră. Ministrul Energiei a cerut Hidroelectrica să reducă cu 20% cheltuielile cu salariile si sponsorizarile dupa ce tot el le-a aprobat
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat că a solicitat tuturor companiilor din portofoliu să reducă cu 20% chel ...
-
Trump face pe placul firmelor de asigurari de sanatate care i-au finantat campania: A semnat un ordin care va restricționa accesul la servicii medicale pentru zeci de milioane de americani
Donald Trump a restricționat accesul la servicii de sănătate pentru zeci de milioane de americani săraci, printr-un decr ...
-
Rasa alba piere, fiind inlocuita de o populatie metisa. Declin demografic alarmant: "Omenirea va suferi un colaps fără precedent în istoria modernă!"
Un nou raport al McKinsey Global Institute (MGI) avertizează că economiile majore se îndreaptă spre un „colaps al popula ...
-
Furtuna economică perfectă. Cum arată perspectivele analiștilor financiari în timp ce Consiliul European strânge cu ușa România
Deficitul bugetului de stat prognozat pentru anul 2025 s-a majorat la valoarea medie a anticipaţiilor de 7,3% din PIB, i ...
-
Dreptul SUA asupra Canalului Panama. Cum se poate declanșa un război cu China
Conform Tratatelor Torrijos-Carter din 1977, Canalul Panama constituie un patrimoniu inalienabil al națiunii centro-amer ...
-
CIA a declasificat o carte despre cum va sfârși lumea
O carte clasată de CIA timp de peste 50 de ani aduce în prim-plan o teorie surprinzătoare despre sfârșitul lumii. „The A ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu