Autobuzul făcut lângă Bucureşti pe care nu l-a vrut Gabriela Firea ca sa faca afacerea cu OTOKAR
Postat la: 13.02.2019 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Firma ilfoveană BMC Truck & Bus a început în 2014 procedurile pentru fabricarea şi omologarea la Registrul Auto Român a autobuzului propriu, după ce anterior fusese doar distribuitor unic pentru producătorul turc BMC.
Uzina de autobuze a avut iniţial circa 200 de angajaţi, însă numărul lor s-a redus la jumătate, după ce planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg. „Mi-a fost imposibil să-i ţin. Avem 50 de autobuze pe stoc", spune Silvia Colacea, directorul executiv al BMC Truck & Bus, precizând că acestea au fost fabricate şi asamblate în Romania, nu în Turcia.
Ea menţionează că în trei ani a reuşit să vândă doar 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome. Dotat cu aer condiţionat şi motor Mercedes, autobuzul Eurobus Diamond făcut la Ciorogârla nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti. Mai mult, până acum au fost vândute doar 27 dintre cele 77 de autobuze realizate în comuna ilfoveană, potrivit reprezentanţilor producătorului.
Un exemplu în acest sens este licitaţia de peste jumătate de miliard de lei prin care Primăria Bucureşti vrea să cumpere de la un singur producător 400 de autobuze, dintre care 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri si 30 de autobuze articulate de 18 metri.
Pentru că la Ciorogârla se fac deocamdată doar autobuze de 12 metri lungime, firma ilfoveană nu poate intra în cursa pentru câştigarea contractului. Prin urmare, aceasta a depus contestaţie şi a cerut Primăriei Capitalei să împartă licitaţia în mai multe loturi. Pe 31 iulie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) i-a respins însă contestaţia.
Mega-licitaţia Primăriei Capitalei, blocată de contestaţii. Firea cere modificarea legislaţiei
Ulterior, procedura relansată de Municipiul Bucureşti pentru achiziţia celor 400 de autobuze a fost contestată din nou de către BMC Truck & Bus, dar şi de către polonezii de la Solaris şi de turcii de la Oktocar. Pe 13 septembrie CNSC a decis suspendarea licitaţiei pentru cele 400 de autobuze, până la soluţionarea contestaţiilor.
Reprezentanţii Primăriei atrag atenţia că înnoirea și modernizarea parcului auto al RATB sunt esenţiale pentru planul de acţiuni privind descongestionarea traficului şi ameliorarea factorilor de mediu. „Este regretabil că măsuri menite să contribuie direct la creşterea calităţii vieţii bucureştenilor sunt puse în paranteză din motive birocratice", spun reprezentanţii municipalităţii.
După decizia CNSC de suspendare a licitaţiei, Primarul General Gabriela Firea şi-a exprimat nemulţumirea faţă de „contestatarii de profesie" şi a cerut modificarea legislaţiei.
„Constatăm că actuala legislaţie le permite unor contestatari de profesie, antrenați în jungla birocratică, să hărțuiască autoritățile contractante și chiar să blocheze proceduri de achiziții publice, cum este în cazul de față. Acest lucru se răsfrânge direct asupra cetățenilor, al căror acces la un transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort este restricționat pentru satisfacerea unor interese comerciale obscure și, în unele cazuri, oculte", a spus Gabriela Firea.
Ea solicită modificarea cadrului legislativ în domeniul achiziţiilor publice, în sensul responsabilizării celor care depun contestaţii, respectiv prin introducerea unui termen-limită şi a unui sistem de cauţiuni. „În acest fel, contestatarii de bună credinţă şi care semnalează vicii reale de procedură vor fi delimitaţi de cei care fac acest lucru în scopul obţinerii unui beneficiu direct din participarea la licitaţie şi nu din adjudecarea acesteia", a explicat Gabriela Firea.
Economii de 10 milioane de euro cu autobuzele de la Ciorogârla?
Pe de altă parte, Silvia Colacea susţine că Primăria Capitalei ar realiza economii substanţiale dacă ar împărţi licitaţia în mai multe loturi, astfel încât să se califice şi firma sa pentru cele 320 de autobuze de 12 metri. Suma economisită ar fi de circa 10 milioane de euro, având în vedere că un autobuz „made in Ilfov" e cu circa 30.000 - 40.000 de euro mai ieftin decât unul din import, potrivit reprezentantului BMC Truck & Bus.
Autobuzele Eurobus Diamond au o lungime de 12 metri, sunt dotate cu aer condiţionat, au podea joasă şi trei uşi de acces. Astfel de mijloace de transport circulă deja în oraşe precum Constanţa, Târgu Jiu, Caransebeş şi Iaşi. Costul de achiziţie variază între 158.000 de euro şi 170.000 euro/bucată, inclusiv TVA.
Modelul realizat la Ciorogârla a fost surprins recent şi la Chişinău, unde este împrumutat pentru teste, potrivit reprezentantului BMC Truck & Bus. Compania a propus testarea acestui autobuz şi în Bucureşti, dar nu a avut succes.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Preotul Ciprian Mega a fost primit de Vladimir Putin la Kremlin!
În urma discuțiilor publice iscate în Rusia de participarea filmului "21 de rubini" la BRICS FILM FESTIVAL, preotul-regizor Ciprian Mega a fost invitat în această seară de către președintele Putin la o discuție despre valențele culturale ale producției cinematografice românești, care a fost puternic cenzurată în România.
-
Un fotbalist de primă ligă a dat în judecată Pfizer și consideră ca vaccinul anti COVID are legătură cu accidentările sale
Accidentat des, François-Xavier Fumu Tamuzo a decis să îşi încheie cariera de fotbalist la jumătatea lunii aprilie, la doar 29 de ani.
-
Gușă despre inca o gafă de-a lui Geoană: "M-am dus la Moscova pentru deoarece așa am convenit cu americanii. De ce s-a mai dus și el pe-ascuns doar Dumnezeu știe!"
În anul 2009, Mircea Geoană a făcut o călătorie secretă la Moscova, fără să-și anunțe echipa de campanie. Pe atunci, Cozmin Gușă era șeful de campanie a lui Geoană. Invitat în cadrul emisiunii „Sub semnul întrebării", moderată de Robert Turcescu la Metropola TV, Cozmin Gușă a povestit care au fost motivele pentru care Geoană a făcut acest gest, care a distrus rapid tot ce se clădise până atunci.
-
Oat-zempic: Rețeta băuturii care ajută la pierderea a 20 de kilograme în doar două luni!
În lumea căutării nesfârșite pentru soluții de slăbit, apare o nouă tendință: „oat-zempic", un smoothie viral de ovăz, care promite pierderea a până la 20 de kilograme în doar două luni.
-
Din banii de la americani, Ucraina dă 8 miliarde de dolari pentru plata salariilor. Ministrul ucrainean de finanțe spune că are o mare problemă
Ministrul ucrainean de Finanțe Marchenko a declarat că 7,8 miliarde de dolari din pachetul de ajutor al SUA vor merge pentru plata salariilor și a altor nevoi financiare, dar din cauza situației de pe câmpul de luptă, perspectivele bugetare ale țării pentru 2025 sunt „incerte".
-
Slănic Prahova - surparea străzii: "S-ar putea să fie vestigii dacice. O apă subterană care spală nisipul"
Locuitorii din orașul Slănic Prahova trec în continuare prin momente de coșmar, după ce o stradă s-a surpat joi, 25 aprilie, la doar 40-50 de metri de blocurile de locuințe.
-
Proteinele Spike ajută celulele canceroase să supraviețuiască și să reziste chimioterapiei. Si vaccinurile ARNm Covid pot avea efecte similare
Proteina Spike din SARS-CoV-2, precum și cea produsă de „vaccinurile" Covid, poate promova cancerul prin faptul că interferează cu activitățile anticancer din organism, potrivit unui studiu recent pretipărite realizat de oamenii de știință de la Universitatea Brown.
-
România are al treilea cel mai mare preț la energie electrică din UE și al șaselea cel mai mare preț la gaze naturale
România ocupă doar locul 20 din 27 în Uniunea Europeană la indicele de accesibilitate pentru plata facturilor la utilități, pe baza costurilor estimate pentru energie electrică, gaze naturale, apă potabilă sau resturi menajere, așa cum sunt raportate de platforma Numbeo, pentru un apartament de 85 metri pătrați.
-
Craniile lui Mihai Viteazul si Radu cel Mare au fost fotografiate în anul 1893 la Mănăstirea Dealu
Unul dintre cei mai importanți conducători din istoria Țărilor Române a fost, cu siguranță, Mihai Viteazul. Pentru o scurtă perioadă, în ultimul an de domnie, acesta a condus de facto cele trei state medievale românești: Moldova, Transilvania și Țara Românească. De fapt, unirea celor trei regiuni a fost și motivul principal pentru care a fost asasinat.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Un psiholog a lucrat 20 de ani într-un mare spital din România cu o diplomă cumpărată dintr-un bar
- 2.Descendentul primului presedinte al Rusiei Comuniste explica planurile secrete ale celor 13 mari familii care conduc lumea spre Apocalipsă
- 3.BlackRock: "Noi conducem America, nu Biden. Ne dorim ca războiul din Ucraina să nu se termine niciodată"
- 4.O misterioasă boală legată de Covid face ravagii în întreaga lume. Medicii nu știu cum să oprească acest val uriaș de infectări care baga oamenii la terapie intensivă
- 5.Planul Soros respectă și îmbunătățește Planul Kalergi: cele 6 puncte principale dupa care se va modela viitorul Europei după Europarlamentare
- 6.SUA înregistrează peste 1 milion de decese în exces în rândul persoanelor de peste 65 de ani de când a început vaccinarea ARNm anti-Covid
- 7.Supravegeherea populației e conform planului secret. Rodeanu: PNL îi face cadou lui Predoiu o "Mică Securitate"!
- 8.Terapiile genetice experimentale și cercetările privind câștigarea funcției reprezintă doar începutul transumanismului
- 9.Guvernul Ciolacu exportă de fapt cereale ucrainene. Fermierii acuză că sunt trecute în acte ca exporturi agricole românești
- 10.Israelul isi face planurile pentru Gaza depopulata de palestinieni - O megaregiune futuristă între Eurasia și Africa pe placul Forumului de la Davos
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu