Aeroportul Otopeni, caz pentru CSAT. Baza NATO în pericol, trafic aerian blocat
Postat la: 25.07.2017 | Scris de: ZIUA NEWS
Cazul debandadei de pe aeroportul Otopeni ar trebui să ajungă în atenția CSAT, susțin reprezentanții Partidului Ecologist Român, care avertizează asupra pierderii certificării deținute în prezent de aeroport, pentru aeronavele de transport greu, cu consecințe directe asupra activității bazei NATO din imediata vecinătate.
„Aeroportul Otopeni, definit aeroport NATO, este administrat și condus de persoane incompatibile cu funcția de manager responsabil al unei organizații operator de aerodrom. Încercările de menținere a certificării pistelor în lipsa efectuării reparațiilor obligatorii pun în pericol securitatea și integritatea pasagerilor și a aeronavelor. Lipsa soluțiilor în menținerea nivelului de calificare a pistelor de decolare/ aterizare va conduce inevitabil la restricționarea operării aeronavelor militare și civile mari", reclamă președintele PER, Dănuț Pop, într-un comunicat de presă remis PSNews.ro.
Impas major
Starea proastă a pistelor de aterizare, bretelelor de rulaj și a buzunarelor în care sunt adăpostite aeronavele care aterizează pe aeroportul Henri Coandă-Otopeni reprezintă un adevărat pericol pentru avioanele de mari dimensiuni.
Bucățile de bitum și asfalt care sar din pistă la fiecare aterizare ar putea lovi motoarele navelor provocând daune majore sau chiar tragedii, iar chestiunea pare să nu își găsească o rezolvare prea curând.
O serie de licitații lăsate în derulare de directorul Sorinel Ciobanu, demis în 2016, a intrat într-un blocaj total, ca urmare a contestațiilor depuse de firmele competitoare, iar cum instanțele nu reușesc să facă lumină în aceste cazuri, aeroportul ar putea să își piardă actuala certificare internațională.
Efectul nu ar fi resimțit doar în traficul de călători de pe principala poartă aeriană de intrare în România, ci și nivelul activității bazei NATO din imediata vecinătate a aeroportului civil, avioanele de transport Hercules folosind aceleași piste ca și aeronavele civile.
Suspendarea activității de transport greu a tehnicii militare pe cale aeriană către baza NATO din București ar ridica și destule semne de întrebare din partea țărilor aliate față de angajmentele asumate de România.
După spusele ecologiștilor, în acest moment, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mândrescu, folosește orice șperaclu politic la îndemână pentru a forța Autoritatea Aeronautică Română să își modifice strategia de conversie a certificatului de operare de aerodrom pentru a ține pistele operaționale pentru aeronavele de mari dimenisuni, chiar și cu riscul producerii unei tragedii.
„Încercările disperate ale conducerii CNAB de a folosi influența politică în determinarea Autorității Aeronautice Române să accepte modificarea strategiei privind conversia certificatului de aerodrom, aruncă în ilegalitate certificatul emis de aceștia, mutând responsabilitatea și răspunderea, în cazul unui incident sau accident", mai reclamă Dănuț Pop.
Cu dedicație
Pentru a-și deschide porțile spre biroul lui Armand Petrescu, directorul general al Autorității Aeronautice Civile din Romaânia, dar și pentru a-și mulțumi protectorii, vicepremierul Marcel Ciolacu și președintele executiv al PSD, Nicolae Bădălău, directorul CNAB, Bogdan Mândrescu a aprobat o serie de cârpeli care să lase o vagă impresie că pe aeroport se și remediază ceva.
Astfel, o firmă din Buzău, județ din care provin atât Ciolacu, cât și Mândrescu, a primit un contract de reparații de întreținere cu mixturi a pistelor uzate, în vreme ce bordurile din parcarea auto a aeroportului sunt schimbate prin intervenția firmei Gecor SRL Girgiu, deținuă de Marian Mina, finul lui Bădălău.
„Sunt cârpeli, nu se rezolvă nimic prin aceste lucrări. Mă rog, înainte se făceau cu personal propriu,. Acum s-a recurs la această metodă pentru că directorul are de demonstrat ceva față de protectorii săi.
Ideea este că licitațiile pentru asfaltarea unei piste de pe aeroport au rămas blocate, în prezent folosindu-se mai mult pista 08L/26R, iar actuala conducerea nu are la îndemână decât varianta cârpelilor. Riscul unor accidente dramatice rămâne același. Fără o reabilitare corectă a pistelor, mixtura turnată pentru a le cârpi va sări și ea la fiecare aterizare a unei aeronave grele. Dacă intră la motor o bucată mai mare de asfalt... mă rog, mai bine să nu vă gândiți la așa ceva.
Varianta celor de la PER, cu trimiterea unui raport către CSAT prin care să se atragă atenția asupra problemei cu baza NATO este corectă. CSAT-ul poate decide că este o situație excepțională și poate sări peste procedurile de scoatere la licitație a lucrărilor, mergând pe varianta încredințării directe a lucrărilor.
În acest moment, pe varianta cârpelilor gândită de Mândrescu și baronii PSD riscăm ori să vedem o tragedie înfiorătoare la aterizarea unei aronave mari, ori să ne mulțumim cu un downgrade al certificatului aeroportului, astfel încât acesta va deservi numai companii low-cost, cu aeronave mici: Wyzzair, Blue Air, Ryanair etc. ", explică, sub protecția anonimatului, un fost membru al Consiliului de Administrație al CNAB.
Stare deplorabilă
Pista de aterizare utilizată frecvent pe Otopeni, 08l/26R a fost catalogată ca improprie pentru aterizarea aeronavelor de mari dimensiuni încă din 2013, la 6 ani după lucrările de refacere a ei. În prezent, doar 2.200 metri din lungimea de 3300 metri sunt considerați a fi conformi cu cerințele minime de rulaj a avioanelor.
Cealaltă cale de rulaj se prezintă într-o stare și mai proastă și se închide frecvent pentru efectuarea unor lucrări de urgență, care de obicei constau în astuparea gropilor de pe pistă, după cum a constatat și Cătălin Drulă, membru al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputatilor, într-o postare de pe pagina sa de Facebook.
Ca răspuns la problemele sesizate de deputatul Drulă la începutul acestei luni, purtătorul de cuvânt al aeroportului Otopeni, Valentin Iordache, a confirmat existența problemelor la cele două piste de aterizare, dar a explicat că acestea sunt operate cu avizul expres al autorității de reglememntare în domeniu.
„Pista 2 se utilizează într-adevăr cu prag decalat și nu este o situatie recentă. Este o situație mai veche și depinde și de niste aspecte din justiție, iar pe pista 1 se fac regulat intervenții pentru reparații curente.
Dacă nu s-ar putea opera în siguranță pe piste, nu s-ar opera. Se operează cu avizul expres al Autorității Civile Române, ca și pentru orice altă pistă de aeroport din țara asta". a explicat Iordache, conform ziare.com.
Sursa: psnews.ro
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Document incendiar! Scandal uriaș la CCR: raportul scurs ilegal în presă și presiuni politice înaintea deciziei pe pensiile magistraților
Raportul intocmit de judecatorul-raportor Elena-Simina Tanasescu in dosarul privind sesizarea Înaltei Curți de Cas ...
-
Profesor universitar din Franța: "Nicușor Dan nu are diplomă de Licență"
Informația a fost dezvaluita de Horea Mihai Badau, profesor universitar in Franța. Acesta a obținut un raspuns oficial d ...
-
Cum și-au obținut frații Tate libertatea. Rolurile jucate de Victor Ponta, Marcel Ciolacu și de alegerile prezidențiale anulate în poveste. Anchetă amplă a New York Times
Andrew Tate și fratele sau, Tristan, influenceri controversați din așa-numita „manosfera", au fost eliberați din R ...
-
DIICOT dă lovitura în dosarul "Fabrica de moșteniri": Notari, executori, administratori și interpuși care luau casele bătrânilor, trimiși în judecată
Anchetatorii DIICOT Constanța au finalizat una dintre cele mai complexe cauze de criminalitate organizata din ultimii an ...
-
Contracte cu România și achiziții militare suspendate la NATO după dezvăluiri despre mită de milioane de euro și influență în interiorul agenției NSPA
Agenția NATO pentru Sprijin și Achiziții (NSPA) se afla in centrul uneia dintre cele mai ample investigații de corupție ...
-
GENEZA RĂULUI: Cum algoritmii oligarhilor americani pregătesc sfârșitul democrației
"La inceput era Cuvantul, și Cuvantul era la Dumnezeu, și Dumnezeu era Cuvantul". Așa incepe Evanghelia dupa Ioan. Ce es ...
-
Ca sa înțelegem de ce Putin continuă războiul și de ce vrea sa reînființeze NovaRassiya despre care tot pomenește
Poate ca mulți s-au mirat de ce anual foarte multi evrei, in jur de 25-30.000 fac un soi de pelerinaj in inima Ucrainei. ...
-
O amantă de ministru a băgat o țară întreagă în rahat. La propriu și la figurat
Pentru cei care sunt inca sceptici vizavi de faptul ca un singur act marunt de corupție poate nenoroci o țara intreaga, ...
-
Dezvăluiri-bombă în WSJ - "Faceți bani, nu război": planul real al lui Trump și Putin pentru Ucraina
Trei oameni de afaceri puternici - doi americani și un rus - s-au aplecat asupra unui laptop in Miami Beach luna trecuta ...
-
Presa ucraineană: Mesajele americanilor pentru Zelenski cu percheziții la șeful lui de cabinet
SUA profita de perchezițiile din biroul șefului de cabinet al lui Vladimir Zelenski, Andrei Yermak, pentru a transmite u ...
-
Fraudă de milioane de euro cu fonduri europene alocate reabilitării unor clădiri din învățământ
Primaria municipiului Focșani a semnat in data de 15.04. 2022 Contractul de Finanțare pentru proiectul european „C ...
-
Secretul influenței lui Jeffrey Epstein: de ce milionarii și liderii lumii nu-i puteau spune 'nu'
A fost unul dintre momentele importante din Washington in 2019. Toate privirile erau indreptate spre fostul avocat al lu ...
-
Austeritatea Regimului BoloDan este impusă prin PNRR. Banii ajung să fie spălați prin Ucraina pentru mafia de la Bruxelles
Marionetele Bruxelles-ului de la noi din țara vand naivilor basme despre „necesitatea" taierilor salariale, taxelo ...
-
Ei plănuiesc în mod deliberat să ne omoare de foame. Și iată care e planul în mod explicit!
Motivul pentru care prețurile energiei și alimentelor sunt in creștere, iar aprovizionarea cu alimente devine din ce in ...
-
CJ Vrancea a balastat 4 drumuri comunale cu prețuri de autostradă, între 96,313 euro și 313,230 euro /km
"24. Aprobarea documentatiilor tehnico-economice la faza: Expertiza tehnica Documentatie de avizare a lucrarilro de int ...
-
Fiul lui Tudorel Toader, denunțat de studente pentru hărțuire sexuală. Una a cedat și a făcut sex de două ori cu profesorul după care s-a îmbătat o săptămână
Acuzații extrem de grave la adresa lui Alexandru Toader, lector la Facultatea de Drept a Universitații „Cuza" (UAI ...
-
Pactul Witkoff-Dimitriev: Ultimile dezvăluiri despre planul de pace din Ucraina elaborat direct în limba rusă și doar tradus în engleză
Un plan de pace controversat in 28 de puncte, elaborat in secret de oficiali americani apropiați de Donald Trump și omol ...
-
The Telegraph: Disperat de scandalul de corupție, Zelenski semnează contracte scandaloase de armament pe care Ucraina nu și le poate permite
Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, pe fondul unui scandal masiv de corupție care ii implica pe susținatorii sai, ...
-
Consiliul de administrație de la o companie strategică a fost numit direct de ministrul Economiei Radu Miruță. Trei din cinci membri sunt oameni cu carnet de partid USR
Într-o postare din data de 28 iulie, Senatorul de Dolj Marian Vasile a facut urmatoarea declarație: „La Avio ...
-
Banca Națională a analizat peste 66.000 de produse și ne spune cum au transferat magazinele creșterea de TVA în coșul românilor
Majorarea Taxei pe Valoarea Adaugata s-a transmis in prețuri aproape integral, dar cu diferențe mari intre alimente și p ...
-
Manipularea pietei de capital: Trump a cumpărat acțiuni în valoare de peste 80 milioane dolari la companii care ar putea beneficia de pe urma deciziilor sale politice
Președintele american Donald Trump a achiziționat obligațiuni corporative in valoare de cel puțin 82 de milioane de dola ...
-
Cum era Ceaușescu să provoace un război cu URSS. Istoria secretă a unor planuri de invazie
Nicolae Ceaușescu a fost la un pas de a provoca un razboi intre Romania Socialista și Uniunea Sovietica. Și asta dupa ce ...
-
Cel mai monstruos scandal: Plata CASS la pensii ar putea fi neconstituțională!
Intrarea in vigoare a Legii nr. 141/2025 privind unele masuri fiscal-bugetare, la data de 28 iulie 2025, a reactivat una ...
-
Ingineria "Apartamentul": O judecătoare CCR a primit locuință de protocol după ce și-a donat casa si a zis ca n-are unde sa stea. Este fostă consilieră medaliată a lui Ionannis
Mihaela Ciochina, actual judecator la Curtea Constituționala a Romaniei, a donat singurul sau apartament din București i ...
-
Dosarul Epstein duce la Casa Albă: Donald Trump știa despre fete - se arată în mailuri scurse în spațiul public
Jeffrey Epstein, un infractor sexual condamnat a carui moarte prin sinucidere a generat o examinare intensa a persoanelo ...
-
Operațiunea "Midas" - cel mai mare scandal de corupție din Ucraina: Un ministru a pus la cale jaful de 100 de milioane de dolari
Herman Halushchenko, implicat intr-un scandal de corupție la compania nucleara de stat Energoatom, a fost suspendat din ...
-
Coșmarul pacienților de la spitalul din Târnăveni: legați, lăsați să moară și obligați să spele toaletele. Spitalul susține că „totul este în regulă"
Scene de coșmar intr-un spital de psihiatrie din Tarnaveni: pacienți legați, saltele murdare, decese și sinucideri. Toat ...
-
Lovitură de teatru la Chisinau! Sefii SPP Moldova si-au cerut demisiile. Unul dintre ei e fostul bodyguard al Maiei Sandu. Nevasta-sa de la PAS spune ca e vorba de ceva extrem de grav
Marti seara, presedinta Moldovei Maia Sandu a fost nevoita sa aprobe demisiile a doi sefi ai SPP, semnandu-le decretele ...
-
"Turism pentru lunetişti" în timpul războiului din Bosnia: Grupuri din Italia şi din alte ţări au plătit pentru a putea împuşca locuitori din Sarajevo pentru propriul amuzament
Grupuri de cetateni italieni si de alte nationalitati, asa-numiti „turisti lunetisti", sunt acuzati ca au particip ...
-
Atacurile ordonate de Donald Trump au ucis pescari și șoferi, nu lideri de cartel. O anchetă AP dezvăluie adevărul loviturilor SUA în Venezuela
Peste 70 de oameni au murit in urma operațiunilor militare americane din Venezuela, dar cei uciși nu erau lideri de cart ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu