Aeroportul Otopeni, caz pentru CSAT. Baza NATO în pericol, trafic aerian blocat
Postat la: 25.07.2017 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Cazul debandadei de pe aeroportul Otopeni ar trebui să ajungă în atenția CSAT, susțin reprezentanții Partidului Ecologist Român, care avertizează asupra pierderii certificării deținute în prezent de aeroport, pentru aeronavele de transport greu, cu consecințe directe asupra activității bazei NATO din imediata vecinătate.
„Aeroportul Otopeni, definit aeroport NATO, este administrat și condus de persoane incompatibile cu funcția de manager responsabil al unei organizații operator de aerodrom. Încercările de menținere a certificării pistelor în lipsa efectuării reparațiilor obligatorii pun în pericol securitatea și integritatea pasagerilor și a aeronavelor. Lipsa soluțiilor în menținerea nivelului de calificare a pistelor de decolare/ aterizare va conduce inevitabil la restricționarea operării aeronavelor militare și civile mari", reclamă președintele PER, Dănuț Pop, într-un comunicat de presă remis PSNews.ro.
Impas major
Starea proastă a pistelor de aterizare, bretelelor de rulaj și a buzunarelor în care sunt adăpostite aeronavele care aterizează pe aeroportul Henri Coandă-Otopeni reprezintă un adevărat pericol pentru avioanele de mari dimensiuni.
Bucățile de bitum și asfalt care sar din pistă la fiecare aterizare ar putea lovi motoarele navelor provocând daune majore sau chiar tragedii, iar chestiunea pare să nu își găsească o rezolvare prea curând.
O serie de licitații lăsate în derulare de directorul Sorinel Ciobanu, demis în 2016, a intrat într-un blocaj total, ca urmare a contestațiilor depuse de firmele competitoare, iar cum instanțele nu reușesc să facă lumină în aceste cazuri, aeroportul ar putea să își piardă actuala certificare internațională.
Efectul nu ar fi resimțit doar în traficul de călători de pe principala poartă aeriană de intrare în România, ci și nivelul activității bazei NATO din imediata vecinătate a aeroportului civil, avioanele de transport Hercules folosind aceleași piste ca și aeronavele civile.
Suspendarea activității de transport greu a tehnicii militare pe cale aeriană către baza NATO din București ar ridica și destule semne de întrebare din partea țărilor aliate față de angajmentele asumate de România.
După spusele ecologiștilor, în acest moment, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mândrescu, folosește orice șperaclu politic la îndemână pentru a forța Autoritatea Aeronautică Română să își modifice strategia de conversie a certificatului de operare de aerodrom pentru a ține pistele operaționale pentru aeronavele de mari dimenisuni, chiar și cu riscul producerii unei tragedii.
„Încercările disperate ale conducerii CNAB de a folosi influența politică în determinarea Autorității Aeronautice Române să accepte modificarea strategiei privind conversia certificatului de aerodrom, aruncă în ilegalitate certificatul emis de aceștia, mutând responsabilitatea și răspunderea, în cazul unui incident sau accident", mai reclamă Dănuț Pop.
Cu dedicație
Pentru a-și deschide porțile spre biroul lui Armand Petrescu, directorul general al Autorității Aeronautice Civile din Romaânia, dar și pentru a-și mulțumi protectorii, vicepremierul Marcel Ciolacu și președintele executiv al PSD, Nicolae Bădălău, directorul CNAB, Bogdan Mândrescu a aprobat o serie de cârpeli care să lase o vagă impresie că pe aeroport se și remediază ceva.
Astfel, o firmă din Buzău, județ din care provin atât Ciolacu, cât și Mândrescu, a primit un contract de reparații de întreținere cu mixturi a pistelor uzate, în vreme ce bordurile din parcarea auto a aeroportului sunt schimbate prin intervenția firmei Gecor SRL Girgiu, deținuă de Marian Mina, finul lui Bădălău.
„Sunt cârpeli, nu se rezolvă nimic prin aceste lucrări. Mă rog, înainte se făceau cu personal propriu,. Acum s-a recurs la această metodă pentru că directorul are de demonstrat ceva față de protectorii săi.
Ideea este că licitațiile pentru asfaltarea unei piste de pe aeroport au rămas blocate, în prezent folosindu-se mai mult pista 08L/26R, iar actuala conducerea nu are la îndemână decât varianta cârpelilor. Riscul unor accidente dramatice rămâne același. Fără o reabilitare corectă a pistelor, mixtura turnată pentru a le cârpi va sări și ea la fiecare aterizare a unei aeronave grele. Dacă intră la motor o bucată mai mare de asfalt... mă rog, mai bine să nu vă gândiți la așa ceva.
Varianta celor de la PER, cu trimiterea unui raport către CSAT prin care să se atragă atenția asupra problemei cu baza NATO este corectă. CSAT-ul poate decide că este o situație excepțională și poate sări peste procedurile de scoatere la licitație a lucrărilor, mergând pe varianta încredințării directe a lucrărilor.
În acest moment, pe varianta cârpelilor gândită de Mândrescu și baronii PSD riscăm ori să vedem o tragedie înfiorătoare la aterizarea unei aronave mari, ori să ne mulțumim cu un downgrade al certificatului aeroportului, astfel încât acesta va deservi numai companii low-cost, cu aeronave mici: Wyzzair, Blue Air, Ryanair etc. ", explică, sub protecția anonimatului, un fost membru al Consiliului de Administrație al CNAB.
Stare deplorabilă
Pista de aterizare utilizată frecvent pe Otopeni, 08l/26R a fost catalogată ca improprie pentru aterizarea aeronavelor de mari dimensiuni încă din 2013, la 6 ani după lucrările de refacere a ei. În prezent, doar 2.200 metri din lungimea de 3300 metri sunt considerați a fi conformi cu cerințele minime de rulaj a avioanelor.
Cealaltă cale de rulaj se prezintă într-o stare și mai proastă și se închide frecvent pentru efectuarea unor lucrări de urgență, care de obicei constau în astuparea gropilor de pe pistă, după cum a constatat și Cătălin Drulă, membru al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputatilor, într-o postare de pe pagina sa de Facebook.
Ca răspuns la problemele sesizate de deputatul Drulă la începutul acestei luni, purtătorul de cuvânt al aeroportului Otopeni, Valentin Iordache, a confirmat existența problemelor la cele două piste de aterizare, dar a explicat că acestea sunt operate cu avizul expres al autorității de reglememntare în domeniu.
„Pista 2 se utilizează într-adevăr cu prag decalat și nu este o situatie recentă. Este o situație mai veche și depinde și de niste aspecte din justiție, iar pe pista 1 se fac regulat intervenții pentru reparații curente.
Dacă nu s-ar putea opera în siguranță pe piste, nu s-ar opera. Se operează cu avizul expres al Autorității Civile Române, ca și pentru orice altă pistă de aeroport din țara asta". a explicat Iordache, conform ziare.com.
Sursa: psnews.ro
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
O femeie s-a dezbrăcat și a vrut să-l fure pe pruncul Iisus de la Vatican VIDEO
O activistă ucraineană Femen a încercat să fure Pruncul din scena Nașterii Domnului de la Vatican. Tânăra în vârstă de 28 de ani s-a dezbrăcat înainte de a se cațăra peste gard și de a se repezi spre șopronul din fața bazilicii, anunță Corriere della serra.
-
Părintele fondator al AI avertizează: Tehnologia ar putea duce la dispariția oamenilor în 10 ani
Profesorul Geoffrey Hinton, cunoscut ca „părintele fondator al AI", avertizează că inteligența artificială ar putea duce la dispariția umanității în următorii zece ani. El cere reglementări guvernamentale stricte, scrie The Telegraph.
-
Aici ar putea fi declanșat Al Treilea Război Mondial: au început pregătiri majore de apărare
Narva, al treilea oraș ca mărime din Estonia, se confruntă cu o creștere a provocărilor din partea Rusiei, într-un context de temeri crescânde că Moscova ar putea ataca acest oraș aflat la graniță și vulnerabil, informează Politico.
-
Bani cu nemiluita: cât încasează Andra pentru un concert de 45 de minute
Andra este una dintre cele mai îndrăgite artiste din România, iar succesul ei nu se rezumă doar la popularitatea în rândul fanilor, ci și la veniturile semnificative obținute din concertele susținute cu fonduri publice.
-
Sindromul Havana: explicațiile CIA dezamăgesc, iar Senatul SUA reacționează dur
Un raport bipartizan al Comisiei de informaţii a Senatului SUA, publicat vineri, a criticat răspunsul CIA la aşa-numitul sindrom Havana, care a creat probleme de sănătate personalului său, afirmând că multe persoane nu au primit îngrijirea adecvată.
-
O nouă pandemie ar fi dezastru: virusul gripei aviare a suferit mutaţii în organismul unui pacient
Primul caz uman grav de gripă aviară din Statele Unite este purtător al unui virus care a suferit mutaţii în interiorul organismului său pentru a se adapta la tractul respirator uman, au anunţat joi autorităţile sanitare americane.
-
Care este viteza reală a gândului uman. Suntem cu adevarat mai rapizi in prelucrarea informatiei fata de un computer?
Cercetătorii de la Universitatea Caltech au descoperit că viteza gândului uman este semnificativ mai mică decât s-a crezut anterior și considerabil inferioară vitezei medii a conexiunii la internet.
-
Putin joacă tare pe nervii noștri: Revenirea lui Trump la Casa Albă ar putea declanșa o nouă cursă nucleară - Avertisment dur lansat de la Moscova
Responsabilul cu controlul armelor din Rusia a avertizat vineri viitoarea administrație a lui Donald Trump că Moscova ia în considerare o gamă largă de măsuri posibile privind testele nucleare, din cauza poziției radicale a lui Trump în această privință.
-
Baba Vanga și Nostradamus fac aceeași predicție înfricoșătoare pentru 2025: Vine sfârșitul pentru Europa și apare "o nouă putere mondială"
Celebrii clarvăzători Baba Vanga și Nostradamus au făcut aceeași previziune înfricoșătoare pentru 2025, care spune că Europa ar s-ar putea sfârși. Legendara pereche mistică a lăsat o profeție sinistru de asemănătoare, care detaliază modul în care întregul continent ar putea fi aruncate în haos în următoarele 12 luni.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.SRI a intors armele: blochează ordinele lui Klaus Iohannis pentru a preveni o lovitură de stat care sa păstreze la putere actualul regim
- 2.De ce ar fi fost chemat Marcel Ciolacu la Budapesta. Telefonul care a schimbat soarta României!
- 3.O să iasă un iureș de nedescris: Horațiu Potra a condus operațiuni neoficiale în numele statului român
- 4.Până la urmă, rușii lui Putin, sau oamenii lui Trump l-au propulsat pe orbita prezidentialelor pe Georgescu?
- 5.CCR a anulat alegerile degeaba: Nu Rusia, ci PNL a atacat cibernetic România in campania lui Călin Georgescu. Un document ANAF confirmă manipularea de pe TikTok
- 6.Cercetarile secrete ale Pentagonului: Reîncarnarea este reală. Pe ce informații se bazează raportul serviciilor de informatii
- 7.Fost procuror general identifică o greșeală care ar putea fi speculată de Călin Georgescu
- 8.Secretul murdar al Europei: Bătrânul continent se prăbușește în ritm accelerat
- 9.O criză mondială uriașă despre care nimeni nu vorbește: urmează un colaps major pentru jumătate dintre cele mai mari economii ale lumii
- 10.Presa americană: Viziunea lui "Trump de România" - respingerea războaielor perpetue și a politicilor woke!
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu