Eveniment apocaliptic: Tsunami cu valuri de 1.500 de metri inaltime dupa ce un asteroid s-a prabusit pe Terra

Postat la: 17.07.2021 | Scris de: ZIUA NEWS

În urmă cu 66 de milioane de ani un asteroid s-a prabusit in langa oceanul planetar, producand un crater urias si provocand un tsunami cu valuri de 1.500 de metri.

Când gigantica rocă venită din spațiu a lovit apele din apropierea Peninsulei Yucatan din Mexic, ea a provocat ridicarea unei "pături" de praf, care a acoperit Soarele pentru mulți ani, dar și uciderea dinozaurilor, potrivit Science Mag. Impactul a generat, de asemenea, un tsunami în Golful Mexic, care conform unor modele ale cercetătorilor arată că valul inițial a ajuns până la 1.500 de metri, spărgându-se de-a lungul Americii de Nord.

Acum, pentru prima dată, oamenii de știință au descoperit urme fosilizate, niște "mega încrețituri" subterane, ale acestui tsunami, îngropate în sedimentele aflate în prezent, în centru statului Louisiana din Statele Unite. "Este minunat să ai dovezi despre ceva, care a fost teoretizat de foarte mult timp", a spus Sean Gulick, geofizician la Universitatea Texas din Austin. El nu a fost implicat în studiu, dar a condus o expediție în 2016 la craterul de impact al asteroidului, numit Chicxulub.

Pentru a căuta structurile antice îngropate, cercetătorii se bazează pe tehnici de imagistică seismică, pentru "a vedea" în subteran. Cercetătorii au obținut aceste date referitoare la centrul Louisianei de la Devon Energy. În momentul impactului, când au fost exterminați dinozaurii, nivelul mării era mai ridicat, iar Gary Kinsland, geofizician de la Universitatea din Luoisiana, susține că informațiile oferă indicii despre ce s-a întamplat.