Cum au reuşit două surori din România să facă o afacere din dorinţele bărbaţilor cu bani mulţi
Postat la: 14.02.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

Într-o vreme în care singurele cadouri de lux pentru bărbaţi erau băuturile fine, trabucurile sau cămăşile şi cravatele „de firmă", surorile Elena Miu şi Corina Cristian s-au gândit să se nişeze pe segmentul de cadouri de lux dedicat publicului masculin, aducând însă un alt plus: serviciul de gift concierge. Astăzi au ajuns la venituri de peste jumătate de milion de lei şi continuă să atragă sute de clienţi noi an de an.
„Modelul nostru de business constă într-un magazin de cadouri diferite de tot ce se află pe piaţă, cu exclusivitate pe tot ceea ce vindem, care a început cu o colecţie dedicată bărbaţilor şi mai apoi s-a extins şi către femei. Suntem prezenţi atât online, ca e-commerce, cât şi fizic, printr-un showroom, astfel încât clienţii să poată vedea produsele. Fiecare produs are o poveste şi este ideal să o ştii pe fiecare. Doar aşa poţi să recomanzi un cadou potrivit pentru povestea pe care clientul o are pentru tine", spune Elena Miu, cofondatoarea magazinului de cadouri de lux MyMan.
Elena Miu a urmat Finanţe-Bănci şi, după absolvire, a început o carieră în imobiliare. Ulterior a decis să intre, în paralel, în lumea antreprenoriatului alături de sora sa, Corina. „Chiar de atunci am simţit că viitorul comerţului va fi online, aşa că ni s-a părut o idee numai bună să clădim ceva al nostru, în paralel cu joburile noastre." MyMan a fost lansat în 2007 şi „a apărut dintr-o pasiune personală pentru produsele pe care azi le avem în magazin", spune antreprenoarea.
Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, în 2018 compania a înregistrat venituri de circa 545.000 de lei şi un profit de aproape 50.000 de lei. Miu spune că cifra de afaceri este în creştere an de an - „ne situăm pe la 30% creştere anuală". Pentru anul acesta speră însă la o creştere de minimum 50%. Echipa businessului este încă mică: o foarte mare parte din vânzare şi consiliere este făcută de ea şi sora sa, cele două gift concierge ale showroomului, iar zona de site este acoperită de o echipă de development şi promovare care lucrează în regim remote, contabilitatea şi marketingul fiind, de asemenea, externalizate.
Miu povesteşte că pe vremea când a lansat afacerea cadourile de lux nu erau o nişă bine acoperită. „Îmi aduc aminte că am făcut un research şi singurele cadouri mai speciale, mai ales pentru bărbaţi, erau băuturile fine sau trabucurile, cravatele sau cămăşile de brand." De altfel, aşa a pornit şi MyMan: cum a dat tonul piaţa - cu băuturi fine, pipe, trabucuri, accesorii şi vinuri vechi româneşti. „Însă lucrurile acestea au devenit banale şi am vrut să mergem într-o direcţie mai creativă, să abordăm producători de produse de lux de altă natură." Au căutat mult timp producători în România, însă atunci când găseau produse care să le placă era foarte greu de colaborat cu aceştia. „Aşa am ajuns la ideea de a începe să căutăm în Europa produse care nu se găsesc în România şi care ar fi apreciate de clienţi."
Deşi la început nu le-a fost deloc uşor, cum „niciun lucru care merită în viaţă nu este", spune că nopţile nedormite au dat roade şi proiectul a prins încă de la început, aşa că au fost şi mai motivate să meargă înainte şi să dezvolte şi mai mult businessul. Aşadar, cu toate că iniţial compania a funcţonat doar în online, ulterior, „ca o etapă nouă, venită natural din cererea clienţilor", în vara lui 2017 s-au hotărât să deschidă şi un showroom fizic, pe bulevardul Ferdinand I, cu o investiţie de 25.000 euro. Deschiderea noii unităţi a impulsionat creşterea numărului de clienţi, anul trecut acesta evoluând cu 1.200 de persoane. „Numărul clienţilor a crescut an de an, însă creşterea semnificativă a fost din momentul în care am deschis showroomul. Practic, acest pas în dezvoltarea magazinului a dus la creşterea încrederii în brandul nostru."
Potrivit Elenei Miu, clientela afacerii este diversă. „Având decoraţiuni speciale şi machete sau miniaturi, precum şi mici obiecte de mobilier pentru casă sau birou, s-a conturat şi un profil de clientelă de colecţionari. Totodată, unii clienţi îşi cumpără pentru propria plăcere, pentru propriul cămin un obiect de decor care ţine fie de o pasiune, fie de o completare inedită a spaţiului de acasă sau de la birou", descrie cofondatoarea businessului preferinţele clienţilor MyMan. Ca interval de vârstă, „25-45 de ani este majoritar, iar ca proporţie domni versus doamne, doamnele sunt predominante ca procent pentru că ele sunt, de obicei, cele desemnate, fie de colegii de muncă, fie de familie, să aleagă cadoul pentru sărbătorit".
O parte dintre clienţi vin din zona corporate, unde Miu spune că s-a căutat mereu factorul unicitate, deosebit, altfel. „Pentru noi a fost un succes zona aceasta - pentru că avem şi serviciul de Gift Concierge, dar şi produse de import care să iasă din paleta clasică de cadouri, prin design şi raritate. Suntem importatori unici pentru 90% dintre produsele noastre, de peste 10 ani deja. Restul cadourilor le producem în România, iar lucrurile prind contur, clienţii sunt încântaţi." Până acum spune că au oferit cu succes servicii de Gift Concierge unor companii medii şi mari din domeniul pharma, asigurări, finanţe, real estate, industria uşoară şi grea şi unor companii de stat. „Un exemplu de proiect de decorare pentru un client din real estate a constat în decorarea unei vile de pe malul lacului Snagov, unde am livrat o selecţie rară de decoraţiuni nautice, în temă cu locul în care se afla imobilul."
Cu toate că o parte din produsele din portofoliul companiei pot fi achiziţionate drept cadou unisex, de curând cele două surori au lansat, cu o investiţie de 5.000 de euro, o nouă linie de produse, de data aceasta dedicată femeilor - MyWoman - care include, printre altele, genţi, rucsacuri, portofele şi seturi de scris.
Dacă la începuturile businessului cele două surori-antreprenoare s-au axat exclusiv pe zona de produse high end, cu articole de lux precum seturi de şah persan cu preţuri de peste 2.300 de lei, pe parcurs au introdus şi produse accesibile, mergând chiar spre pragul de 50-100 de lei. „Spre exemplu, avem acum o linie de accesorii din plută, cum ar fi brăţările, care intră în această categorie." După ce o vreme a activat doar pe segmentul de retail, în 2017 compania a început să dezvolte uşor şi partea de distribuţie, businessul intrând în lanţul de librării Eminescu cu o parte dintre produse, cele mai apreciate de clienţii librăriei fiind seturile de scris cu pană şi statuetele.
Unii clienţi ştiu din start ce doresc, spune Miu, în timp ce alţii aleg la faţa locului. „Rolul nostru, ca gift concierge, este să ascultăm povestea clientului şi să ştim câteva caracteristici ale sărbătoritului. Apoi, facem sugestii de cadou care să se potrivească şi cu bugetul alocat. În cazul în care clientul nu îl cunoaşte aşa de bine bine pe sărbătorit, recomandăm cadouri care ne-au dovedit, în timp, că se potrivesc şi celor mai pretenţioşi." În opinia antreprenoarei, România este la început inclusiv în zona de servicii concierge. „Însă, cu un efort susţinut, creştem, evoluăm, atât noi cât şi clienţii noştri. Chiar şi aşa, credem că românii sunt pregătiţi financiar pentru serviciile de gift concierge şi cadourile de lux. Clienţii au mereu în vedere raportul calitate/preţ. Nu putem oferi, totuşi, o statistică, dar din observaţiile noastre clienţii sunt orientaţi către calitate şi sunt conştienţi că acest atribut are nişte costuri mai ridicate."
Miu spune că în prezent nu au un competitor direct, pentru că vând produse unice în România, care nu se găsesc în alte magazine, şi deocamdată serviciul de gift concierge pentru produse de lux poate fi găsit doar la MyMan. „Putem spune că avem, mai degrabă, competitori indirecţi, pentru că orice produs poate fi oferit ca şi cadou, deci aici ne referim la magazinele online de cadouri. Însă poziţionarea noastră este diferită prin tipul de produse rare sau unice, prin disponibilitatea showroomului în care poţi veni şi vedea produsele online şi, mai ales, prin serviciul de gift concierge."
Despre 2020 spune că va fi un an cu provocări. „Vom merge atât pe dezvoltarea zonei de distribuţie a produselor noastre, cât şi pe creşterea vizibilităţii brandului MyMan." Iar când vine vorba de cele mai mari provocări cu care s-a confruntat de-a lungul anilor de activitate, antreprenoarea menţionează categoric inovarea şi învăţarea: „De la cum să alegi cei mai buni furnizori de produse până la cum să mulţumeşti clienţii mai pretenţioşi, care par să le aibă pe toate". Însă, indiferent de provocările apărute, spune că s-au străduit să le rezolve cât mai bine cu putinţă. „Practic, nu lăsăm clienţii să plece nemulţumiţi de la noi, indiferent că vin în magazin sau cumpără de pe site. Ne plac şi clienţii pretenţioşi, pentru că atunci când reuşim să le oferim o soluţie şi cumpără cadouri de la noi, odată ce i-am «cucerit», devin clienţii noştri fideli."
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Care-i treaba cu testul paharului cu apă și sare ca să verifici dacă ai energie rea în casă
Expresia: "peste tot e bine, dar acasa-i cel mai bine" poate sa nu fie intotdeauna adevarata. Acasa este locul in care t ...
-
Forțe misterioase accelerează rotația planetei noastre provocând cele mai scurte zile înregistrate vreodată. Și oamenii de știință nu știu ce cauzează acest fapt!
Într-o intorsatura derutanta atat pentru cronometratori, cat și pentru planetari, Pamantul se rotește mai repede d ...
-
GenAI a fost folosit de Netflix pentru prima dată într-un serial. O scenă a fost realizată de 10 ori mai rapid și a costat mai puțin decât folosind efecte vizuale tradiționale
Netflix a anunțat ca a inceput sa foloseasca inteligența artificiala generativa (GenAI) in realizarea filmelor și serial ...
-
A murit "Prințul Adormit". Timp de 20 de ani a stat în comă și a sfâșiat inima unei întregi națiuni
Prințul Al Waleed bin Khaled bin Talal, cunoscut de milioane de arabi drept „Prințul adormit", a murit dupa 20 de ...
-
Va primi Mihaela Radulescu ceva din imensa avere a iubitului? Felix Baumgartner era multimilionar
Felix Baumgartner, celebrul sportiv austriac cunoscut pentru salturile sale spectaculoase și performanțele in sporturi e ...
-
A cumpărat o geacă veche, dar ce era ascuns într-un buzunar secret l-a lăsat mut de uimire
Ce poate fi mai fascinant decat sa descoperi o comoara ascunsa intr-o geaca second-hand? Un barbat a cumparat o geaca de ...
-
Nu munca, ci fuga l-a creat pe om! Femeile primitive era "moarte" după alergătorii pe distanțe lungi care erau si mai rezistenti la partidele de sex
Adaptarile evolutive, necesare pentru supravietuirea intr-un mediu concurential și violent, au implicat și alte parți di ...
-
Cele 7 suplimente absolut naturale care susțin slăbitul și arderea grăsimilor
În procesul de slabire, alimentația echilibrata și mișcarea raman fundamentele de baza. Cu toate acestea, suplimen ...
-
Dacă iubirea ar avea formă, ar semăna cu o perlă: rară, pură, adevărată
Unele daruri nu au nevoie de justificari. Sunt expresii ale unei emoții care nu cauta validare. Așa este perla - și tot ...
-
Un medic care studiază cancerul de colon face trei lucruri simple ca să se protejeze. Ce mănâncă la fiecare masă
Un medic care cerceteaza legatura dintre boala și microbii intestinali are o teorie. „Nu vreau sa transmit mesajul ...
-
Insecte cyborg: Cum au transformat cercetătorii albinele în agenți de recunoaștere pentru armata chineză
În laboratoarele din Beijing, cercetatorii chinezi au reușit sa controleze traiectoria de zbor a albinelor prin im ...
-
Războiul cu țânțarii: Un inginer chinez a inventat un sistem "Iron Dome" care pulverizează insectele cu lasere controlate de inteligența artificială
Photon Matrix este un gadget conceput pentru a distruge țanțarii in timpul zborului. Aceasta cutie neagra de dimensiunea ...
-
Inteligența artificială vrea să spargă bariera dintre om și natură. Se apropie ziua în care vom ști ce gândesc animalele?
Un nou centru de cercetare dedicat ințelegerii conștiinței animale, Centrul Jeremy Coller pentru Senzația Animala, iși v ...
-
S-a aflat de ce a murit Michael Madsen. Agentul actorului a dat toate informațiile
Michael Madsen a murit saptamana trecuta la varsta de 67 de ani. Gasit inconstient la domiciliul sau din Malibu, cauza m ...
-
De ce Brigitte îl ridiculizează pe Emmanuel Macron: motivul trist din spatele comportamentului primei doamne a Franței
Publicația britanica Daily Mail a dezvaluit posibilul motiv pentru care prima doamna a Franței, Brigitte Macron, a avut ...
-
Turnul invizibil - Structura misterioasă care nu poate fi fotografiată
În nordul Norvegiei, aproape de Cercul Polar, exista o zona care nu apare in broșurile turistice, nu este semnaliz ...
-
Ce se întâmplă în organismul uman atunci când stă prea mult timp în caniculă
Canicula afecteaza organismul mai mult decat pare la prima vedere. Expunerea prelungita la temperaturi ridicate poate du ...
-
Motivul pentru care vedetele poartă încălțăminte mai mare decât mărimea lor obișnuită
Chiar daca tradiția marilor vedete ale ecranului, in special deminine, a impus un cult al "piciroului mic", vremurile s- ...
-
Cauza morții actorului american Michael Madsen. Drama personală a vedetei din „Kill Bill": „Este tragic și sfâșietor"
Actorul american Michael Madsen, cunoscut pentru rolurile sale din filmele „Kill Bill" și „Reservoir Dogs", ...
-
Mare scandal în familia regală a României. Nepoata Regelui Mihai declară că este ființă non-binară: "Nu sunt nici femeie, nici bărbat!"
Identitatea și diversitatea in cadrul familiilor regale europene devin tot mai vizibile și mai relevante in societatea c ...
-
Cine a creat mașina care sfidează orice logică. Este cea mai subțire din lume si se poate parca absolut oriunde
Mecanicul italian și YouTuber Andrea Marazzi a facut recent titlurile știrilor internaționale pentru ca a transformat un ...
-
"Caseta Triadicon" - Mecanismul care n-a fost inventat niciodata!
Într-un colț pierdut al Italiei, intr-un mic sat numit Civitella del Tronto, un muzeu puțin cunoscut pastreaza int ...
-
Regula nutriționiștilor care dă peste cap multe diete: Nu renunța la desert dacă vrei să slăbești!
Cand vine vorba de dietele de slabit, unele reguli raman neschimbate: fara dulciuri, sucuri sau prajeli. Majoritatea die ...
-
Două ciuperci din acest soi la o masă pot reduce cu 45% riscul de cancer. Cine le mănâncă zilnic uită de doctori și medicamente
Sarace in sodiu și grasimi, ciupercile susțin sanatatea inimii și pot contribui la reglarea tensiunii arteriale. Totodat ...
-
Premieră în China: Roboții umanoizi joacă fotbal în Beijing fără nicio intervenție umană
Patru echipe de roboți umanoizi s-au confruntat sambata seara in meciuri de fotbal 3 la 3 complet autonome, in capitala ...
-
Cafeina ar putea încetini îmbătrânirea prin activarea unui "comutator celular" despre care nu se stia că există
Cercetatorii britanici au descoperit mecanismul prin care cafeina ar putea ajuta la imbatranirea sanatoasa. Au identific ...
-
"Amazoana" lui Jeff Bezos a sărbătorit ultima noapte din "Nunta Secolului" în pijama alături de magnat
Proaspat casatoriti, fondatorul Amazon Jeff Bezos si jurnalista Lauren Sanchez au participat, sambata, la o ultima noapt ...
-
Profeția care a zguduit lumea s-a adeverit! Revenirea lui Trump și războiul SUA-Iran au fost prezise de "Nostradamus chinez"
Un obscur profesor din Beijing, Jiang Xueqin, devenit viral abia la un an dupa ce a lansat predicțiile, zguduie acum int ...
-
O fostă vedetă dintr-un reality show, acuzată că și-a decapitat iubitul. Apelul lansat de poliția australiană
O fosta vedeta a reality show-ului Beauty and the Geek Australia, Tamika Chesser, este acuzata de crima dupa ce cadavrul ...
-
Povestea incredibilă a puștiului care a venit pe jos în România, din Afganistan. Și-a deschis propria afacere: „Aici e casa mea. Singura țară în care am fost ajutat foarte mult"
Idris Mahmad, cetațeanul afgan care a plecat din țara de origine de la varsta de doar 12 ani, pentru a scapa de saracie, ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu