ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Ce trebuie să știm când cumpărăm online din afara Uniunii Europene

Postat la: 08.04.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Cu toate că anumite magazine online pot avea preţuri mai bune decât în UE sau produse care nu sunt disponibile pe piaţa europeană, în final costurile pot fi mai mari.

Atunci când cumparam dintr-un stat din afara UE sunt aplicabile alte reguli, trebuie platie taxe vamale. Valoarea acestora depinde de statul de unde comanzi. Mai mult, când cumperi din afara Uniunii Europene, legislaţia acesteia privind protecţia consumatorilor nu se aplică. De exemplu, nu este sigur dacă îţi poţi anula comanda. Este important să obţii informaţii despre politica de tratare a reclamaţiilor şi răspunderea comercianţilor în privinţa produselor defecte. Perioada de timp pentru care un comerciant răspunde pentru un produs (garanţie) este diferită de la stat la stat.

De asemenea, trebuie verificat dacă există o garanţie şi dacă aceasta este aplicabilă pe teritoriul României. În caz contrar, soluţia este orientarea spre un comerciant din UE. Pe de altă parte, la cumpărăturile făcute din afara spaţiului comunitar, se plătesc taxe vamale. Acestea se calculează de obicei ca un procent aplicabil preţului, incluzând taxele de transport şi costurile de asigurare. Dacă există o convenţie de comerţ liber sau ceva similar semnat între UE şi statul din care sunt comandate bunurile, taxele vamale pot fi reduse sau eliminate. Pentru a obţine asemenea beneficii trebuie să obţinut un document separat, de obicei un certificat de origine din statul de unde l-ai achiziţionat.

Pe de altă parte, în momentul în care coletul ajunge în România, serviciul poştal sau de curierat va completa o declaraţie vamală şi o declaraţie TVA şi va taxa cumpărătorul. Dacă apar probleme există organizaţii de consumatori şi alte organizaţii, agenţii şi asociaţii care oferă informaţii despre drepturile consumatorilor. În cazul în care ai fost victima unei fraude, precum şi în alte situaţii, cum ar fi nelivrare în termen, refuz de rambursare după trimiterea produsului înapoi, şi ai plătit prin card, poţi lua legătura cu banca ta pentru a vedea dacă poţi iniţia o procedură de refuz la plată pentru a-ţi recupera banii. De asemenea, unele sisteme de plată, precum PayPal, oferă consumatorilor anumite garanţii la plată pentru situaţiile în care apar probleme.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE