Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Volkswagen, BMW si Daimler vor sa dreaga emisiile a 5 mil. diesel-uri, apoi ar opri dezvoltarea acestei tehnologii

Postat la: 04.08.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Volkswagen Group, BMW Group si Daimler vor sa faca niste actualizari de software pentru autoturisme echipate cu motoare diesel Euro 5 si Euro 6, intr-un efort de a reduce emisiile de NOx. La aceasta rezolutie s-a ajuns dupa un summit tinut in Berlin.

Aceste eforturi de a tine motorizarile diesel eficiente si atractive pentru clienti seamana cu un "cantec de lebada" pentru aceasta tehnologie in contextul in care industria auto germana ar urma sa stopeze dezvoltarea de noi tehnologii pentru motoarele cu ardere interna dupa 2023. In cadrul summit-ului din Berlin Volkswagen Group, BMW Group si Daimler (fabricantul masinilor Mercedes-Benz) s-au oferit sa recalibreze voluntar si gratuit 5 milioane de motoare turbo diesel Euro 5 si Euro 6 montate pe autoturisme, ceea ce, sustin producatorii, ar reduce cu pana la 30% emisiile de NOx pentru aceste masini, potrivit Financial Times.

Problema este ca aceste 5 milioane de masini diesel nu sunt toate modelele Euro 5 si Euro 6 comercializate in timp si, in plus, oamenii folosesc in continuare multe diesel-uri Euro 4 si Euro 3 - masini care nu doar ca au emisii poluante mai mari, dar nici nu exista solutii software ori hardware pentru ele.

Situatia este cu atat mai complicata cu cat eficienta si autonomia mare a masinilor diesel nu poate fi inca devansta de alte solutii de mobilitate, chiar daca eficienta si performantelor masinilor pe benzina s-au imbunatatit notabil in ultimii ani. Din punct de vedere economic masina diesel este greu de infrant. Vanzarile de masini electrice au crescut si incepe sa se formeze o masa critica, dar gradul de acceptare in randul clientilor este in continuare foarte scazut. Desi vanzarile de electrice cresc sustinut, volumele sunt inca foarte mici si asa vor ramane multi ani de aici incolo.

Producatorii auto germani s-ar concentra pe masini electrice si hibride din 2023 incolo, urmand sa abandoneze dezvoltarea de noi motoare diesel ori pe benzina, potrivit unor declaratii ale lui Wolfgang Schaefer, directorul financiar al concernului Continental, acordate Reuters. Continental furnizeaza diverse componente pentru motoarele diesel si, furnizor fiind, stie din timp ce tehnologii vor dori clientii (marcile auto) pe masinile lor peste 3-5 ani.

In acest moment este greu de prevazut o solutionare a problemei emisiilor generate de automobile pentru ca niciuna dintre solutiile de propulsie existente nu rezolva complet problema poluarii, nici macar mobilitatea electrica. Si chiar daca discutia privind poluarea provenita de la autoturisme este intensa, totusi nu trebuie ignorat faptul ca marii poluatori planetari sunt si transporturile navale, transporturile aeriene, productia la nivel industrial a bunurilor si productia de electricitate din resurse neregenerabile.

 

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE