Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Trenul fantomă al Cuc-ului lui Bădălău: 8 călători circulă într-un vagon de 110 locuri

Postat la: 19.09.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

In goana disperata dupa imagine, Razvan Cuc, ministrul Transporturilor impus de baronul PSD de Giurgiu, Niculae Badalau, anunta cu mare fast, la sfarsitul lunii aprilie, redeschiderea circulatiei feroviare pe ruta Gradistea-Giurgiu. Aceasta ruta a fost închisă după prăbușirea podului de la Grădiștea, în 2005, în urma inundațiilor.

Astfel, 6 trenuri Regio, tip Săgeata Albastră cu 110 locuri, vor asigura zilnic, de la ora 4.00 și până la 18:40, transportul pasagerilor pe ruta Grădiştea - Giurgiu și retur, 3 trenuri pe direcţia dus şi 3 trenuri pe retur. Traseul in lungime de 42 de km are prevăzute opt opriri, distanța parcursă fiind de aproximativ 1 oră și 20 de minute , iar prețul biletului este de 6,8 lei respectiv 3,4 lei pentru elevi. „"Am venit, am văzut, am promis și am rezolvat", a declarat Cuc-ul lui Badalau, în trenul care a efectuat atunci prima cursă pe această rută, după 12 ani. Numai ca minstrul Transporturilor a uitat sa prezinte situatia reala care este una de cascadorii rasului, daca nu chiar de plans, adica o bataie de joc la adresa CFR doar ca sa-si faca imagine Cuc-ul lui Badalau.

Viteza melcului

Potrivit informatiilor furnizate de catre CFR Calatori, cei 42 de kilometrii ai rutei Giurgiu- Gradistea sunt parcursi in circa 80 de minute, ceea ce inseamna ca viteza medie a unui tren Sageata Albastra care circula pe aceasta ruta este de 36 de km/ora. Adica, cu viteza melcului, daca tinem cont ca distanta de 59 km de la Giurgiu la Bucuresti este parcursa intr-o ora cu microbuzul sau autocarul. Insa, ceea ce nu a spus Cuc-ul lui Badalau este ca de la Gradistea pana la Bucuresti, calatorii care au venit cu trenul de Giurgiu sunt transportati cu microbuze. Ca atare, calatorii se dau jos la Gradistea si trec per pedes raul Arges pe celalalt mal de unde sunt preluati cu microbuzele spre Bucuresti. Si la fel se intampla si cu cei care vin de la Bucuresti si merg la Giurgiu. "De ani buni nu se mai operează pe această secție după căderea podului de la Grădiștea, în data de 8 august 2005. Practic, atât pentru CFR Călători, dar și pentru locuitorii din zonă a fost un mare inconvenient acest lucru, fiind nevoiți, în loc de 59 de kilometri, să parcurgem pentru a ajunge la Giurgiu 117 kilometri (n.r. deoarece cursa București-Giurgiu se efectuează în prezent prin Videle).

În momentul de față, parțial, această problemă s-a rezolvat, în sensul că doritorii de călătorii pot efectua pe calea ferată parcursul Giurgiu-Grădiștea pe o distanță de 42 de kilometri, unde vom opera cu trei perechi de tren", a declarat atunci directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes. Aceasta situatia de la Gradistea este desprinsa parca din filmele cu Pacala si Tandala, numai ca azi in rolul lui Pacala este Razvan Cuc, iar Tandala este jucat de directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes. La redeschiderea circuitului de cale ferată între Grădiștea și Giurgiu au participat parlamentari de Giurgiu și locuitori din localitățile aflate pe traseu

Pagubă garantată 100% de Cuc

ZIUAnews a solicitat directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, sa precizeze care a fost numarul total al calatorilor care au circulat pe ruta Giurgiu- Gradistea si retur in perioada 1 mai-31 august 2017. „Numărul călătorilor înregistraţi pe ruta Giurgiu - Grădiştea la trenurile Regio, în perioada mai - august 2017, este de aproximativ 6200", a fost raspunsul companiei CFR Calatori. Din aceste date rezulta ca in cele patru luni, adica 123 de zile, au circulat cu cele trei perechi de trenuri Sageata Albastra pe aceasta ruta circa 6200 de calatori, ceea ce inseamna ca zilnic au fost, in medie, 50 de calatori.

Practic, in fiecare zi, in cele sase trenuri Sageata Albastra care au circulat pe ruta Giurgiu- Gradistea si retur, au fost in medie, atentie, 8 calatori! Daca tinem cont ca un tren de tip Sageata Albastra are 110 locuri pe scaune, constatam ca doar 7% din locuri sunt ocupate, adica trenul lui Cuc merge aproape gol. Incredibil, dar adevarat! Ca atare, se poate observa ca moftul de imagine a lui Cuc costa foarte mult companiei CFR Calatori. Nu trebuie omis ca fiecare tren are un mecanic si cel putin un controlor de bilete, la care se adauga personalul feroviar din cele opt statii ale traseului. In plus, se adauga cheltuielile de zi cu zi aferente obligatorii celor trei perechii de trenuri Sageata Albastra.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE