ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Strategie tehnocrată marca Cioloș: De-a BUȘE-lea din Gara de Nord spre Otopeni. Un km cale ferată realizat în 18 luni cu 6.200.000 de euro

Postat la: 19.10.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

Strategie tehnocrată marca Cioloș: De-a BUȘE-lea din Gara de Nord spre Otopeni. Un km cale ferată realizat în 18 luni cu 6.200.000 de euro

In goana disperata dupa imagine si prost sfatuit de cativa smecheri din Ministerul Transporturilor, nevinovatul ministru tehnocrat Sorin Buse a bifat ieri o actiune care a s-a dorit reusita, dar care in final a fost un fiasco.

Intr-un vagon restaurant, s-a prezentat proiectul viitoarei legături feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" Bucureşti. Deplasarea a avut punct terminus halta Odaile, la circa 2 km de Aeroportul Otopeni, in plin camp, printre scaieti si balarii, cu peron din secolul XIX, unde, daca nu erai atent, cadeai in cap.

Cu vagonul restaurant pe câmp

In jurul orelor 11.00 peronul 14 al Garii de Nord din Capitala era lustruit in graba, cativa agenti de paza alungau boschetarii, politistii de la Transporturi supravegheau zona mai ceva ca atunci cand se deplaseaza Iohannis iar, pe peron, incolonati ca la defilare si in tinute elegante si de firma, se aliniasera stafurile companiilor CFR SA si CFR Calatori, in frunte controversatii manageri Marius Chiper si Iosif Szentes. Cativa nasi scosi din cutie, scrobiti si parfumati, asteptau sosirea ministrului Sorin Buse. Doua locomotive un vagon de clasa I si unul restaurant, ca deh obrazul subtire cu cheltuiala se tine, urma sa se puna in miscare pe ruta Gara de Nord-Odaile (16,9 km), adica ministrul Transporturilor se deplasa pe viitoarea legătură feroviară Gara de Nord - Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" Bucureşti.

In sfarsit, cu vreo 15 minute intarzire, Sorin Buse isi face aparitia la peronul 14. Iincepe imbulzeala. Ziaristi, fotoreporteri, cameramani, sefi, sefuleti si bagatori de seama din Ministerul Transporturilor dar si o armata de directori din cele doua companii se inghesuiau sa ajunga cat mai aproape de demnitar. Timp de aproape 40 de minute cat a durat deplasarea pe cei 17 km de la Gara de Nord pana la Odaile, ministrul Sorin Buse a prezentat proiectul viitoarei legătură feroviară Gara de Nord - Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" Bucureşti. Insa, prezentarea proiectului a adus niste surprize cat Casa Poporului.

Prima etapa a proiectului consta in realizarea unei legături feroviare catre aeroport şi construcţia unui terminal temporar în apropiere de terminalul sosiri al aeroportului, cu o durată de implementare de 18 luni: octombrie 2016 - aprilie 2018. Costul de realizare al acestei etape este de 88,8 mil. euro (cu TVA) şi va fi asigurat din Fonduri Europene şi cofinanţare de la bugetul de stat, iar lucrările vor fi realizate de CFR SA, în regie proprie. Insa, surprizele apar la costurile de executie a lucrarilor.

Pentru sectorul Gara de Nord - Odăile , adica 16,9 km, linia este operabilă şi necesită doar reabilitare şi electrificare, costurile estimate de realizarea a acestor lucrari este de 38.530.000 de euro, adica de circa 2.200.000 euro/km. Pe ruta Odăile - Aeroport Otopeni, cu o lungime de 2,3 km, s-a propus construcţia unei noi linii ferate, împreună cu terminalul feroviar aferent. Insa, incredibil: se propune alocarea sumei de 14. 350.000 de euro pentru construirea, atentie intr-un an si jumatate, a 2,3 km de cale ferata, adica, peste 6.200.000 de euro pentru realizarea a unui kilometru de cale ferata.

Totodata, proiectul mai include si realizarea cu 36.000.000 de euro a unui terminal feroviar si a unei subtraversari a DN 1 de circa 0,2 km. Practic, pentru cei 19,4 km de cale ferata care va asigura legatura dintre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda se va cheltui 88.880.000 de euro, adica circa 4.500.000 de euro pentru un kilometru de cale ferata. „Ce sa spun? Nu mi se pare mult 6.000.000 de euro pentru un kilometru de cale ferata", a precizat Sorin Buse. La acest raspuns orice replica este inutila.

Mai contează oare standardele de cost?

In documentele oficiale ale Ministerului Transporturilor aprobate de Guvern se mentioneaza negru pe alb: „Pe segmentul feroviar, costurile standard pentru reabilitarea unei cai ferate coridor european si pentru reparatii capitale a unei linii de cale ferata sunt de 2,18 milioane euro/ km, respectiv 1,19 milioane euro/ km" iar „costul standard pe kilometru pentru autostrazi extraurbane in zona de deal si de ses este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelasi tip de autostrada in zona de munte se ridica la 6,1 milioane euro".

Acțiune bifată, toată lume-i fericită!

Cam asa a mai bifat o actiune de imagine ministrul inca tehnocrat al Trasporturilor, Sorin Buse, iar directorii generali de la CFR Sa si CFR Calatori, Marius Chiper si Iosif Szentes au rasuflat usurati cand trenul cu vagonul „personalizat" cu numele demnitarului a ajuns la peronul 14 al Garii de Nord. Si ei stiu de ce! Vine sfarsitul anului, si Chiper abia asteapata sa-si mai traga un supliment de performanta de vreo 40.000 de euro ca anul trecut, iar Szentes, sfatuit de dalmatianul Litra, poate reuseste sa cumpere costume de matase pentru nasi si genti la pretul de Louis Voitton.

A lipsit doar secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, preotul Marcel Bolos, "specialistul" in exterminarea psihica a subalterinilor, care putea sa binecuvanteze proiectul si sa-l aghesmuiasca putin! Asa ca, toata lumea a fost fericita dupa escapada feroviara pana la Odaile, chiar daca proiectul n-are la baza un randament de trafic, dar vrem sa facem lucrari de electrificare, desi CFR Calatori mai are decat 7 rame electrice functionale!

Ion Teleanu

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Strategie tehnocrată marca Cioloș: De-a BUȘE-lea din Gara de Nord spre Otopeni. Un km cale ferată realizat în 18 luni cu 6.200.000 de euro

Postat la: 19.10.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

In goana disperata dupa imagine si prost sfatuit de cativa smecheri din Ministerul Transporturilor, nevinovatul ministru tehnocrat Sorin Buse a bifat ieri o actiune care a s-a dorit reusita, dar care in final a fost un fiasco.

Intr-un vagon restaurant, s-a prezentat proiectul viitoarei legături feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" Bucureşti. Deplasarea a avut punct terminus halta Odaile, la circa 2 km de Aeroportul Otopeni, in plin camp, printre scaieti si balarii, cu peron din secolul XIX, unde, daca nu erai atent, cadeai in cap.

Cu vagonul restaurant pe câmp

In jurul orelor 11.00 peronul 14 al Garii de Nord din Capitala era lustruit in graba, cativa agenti de paza alungau boschetarii, politistii de la Transporturi supravegheau zona mai ceva ca atunci cand se deplaseaza Iohannis iar, pe peron, incolonati ca la defilare si in tinute elegante si de firma, se aliniasera stafurile companiilor CFR SA si CFR Calatori, in frunte controversatii manageri Marius Chiper si Iosif Szentes. Cativa nasi scosi din cutie, scrobiti si parfumati, asteptau sosirea ministrului Sorin Buse. Doua locomotive un vagon de clasa I si unul restaurant, ca deh obrazul subtire cu cheltuiala se tine, urma sa se puna in miscare pe ruta Gara de Nord-Odaile (16,9 km), adica ministrul Transporturilor se deplasa pe viitoarea legătură feroviară Gara de Nord - Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" Bucureşti.

In sfarsit, cu vreo 15 minute intarzire, Sorin Buse isi face aparitia la peronul 14. Iincepe imbulzeala. Ziaristi, fotoreporteri, cameramani, sefi, sefuleti si bagatori de seama din Ministerul Transporturilor dar si o armata de directori din cele doua companii se inghesuiau sa ajunga cat mai aproape de demnitar. Timp de aproape 40 de minute cat a durat deplasarea pe cei 17 km de la Gara de Nord pana la Odaile, ministrul Sorin Buse a prezentat proiectul viitoarei legătură feroviară Gara de Nord - Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" Bucureşti. Insa, prezentarea proiectului a adus niste surprize cat Casa Poporului.

Prima etapa a proiectului consta in realizarea unei legături feroviare catre aeroport şi construcţia unui terminal temporar în apropiere de terminalul sosiri al aeroportului, cu o durată de implementare de 18 luni: octombrie 2016 - aprilie 2018. Costul de realizare al acestei etape este de 88,8 mil. euro (cu TVA) şi va fi asigurat din Fonduri Europene şi cofinanţare de la bugetul de stat, iar lucrările vor fi realizate de CFR SA, în regie proprie. Insa, surprizele apar la costurile de executie a lucrarilor.

Pentru sectorul Gara de Nord - Odăile , adica 16,9 km, linia este operabilă şi necesită doar reabilitare şi electrificare, costurile estimate de realizarea a acestor lucrari este de 38.530.000 de euro, adica de circa 2.200.000 euro/km. Pe ruta Odăile - Aeroport Otopeni, cu o lungime de 2,3 km, s-a propus construcţia unei noi linii ferate, împreună cu terminalul feroviar aferent. Insa, incredibil: se propune alocarea sumei de 14. 350.000 de euro pentru construirea, atentie intr-un an si jumatate, a 2,3 km de cale ferata, adica, peste 6.200.000 de euro pentru realizarea a unui kilometru de cale ferata.

Totodata, proiectul mai include si realizarea cu 36.000.000 de euro a unui terminal feroviar si a unei subtraversari a DN 1 de circa 0,2 km. Practic, pentru cei 19,4 km de cale ferata care va asigura legatura dintre Gara de Nord si Aeroportul Henri Coanda se va cheltui 88.880.000 de euro, adica circa 4.500.000 de euro pentru un kilometru de cale ferata. „Ce sa spun? Nu mi se pare mult 6.000.000 de euro pentru un kilometru de cale ferata", a precizat Sorin Buse. La acest raspuns orice replica este inutila.

Mai contează oare standardele de cost?

In documentele oficiale ale Ministerului Transporturilor aprobate de Guvern se mentioneaza negru pe alb: „Pe segmentul feroviar, costurile standard pentru reabilitarea unei cai ferate coridor european si pentru reparatii capitale a unei linii de cale ferata sunt de 2,18 milioane euro/ km, respectiv 1,19 milioane euro/ km" iar „costul standard pe kilometru pentru autostrazi extraurbane in zona de deal si de ses este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelasi tip de autostrada in zona de munte se ridica la 6,1 milioane euro".

Acțiune bifată, toată lume-i fericită!

Cam asa a mai bifat o actiune de imagine ministrul inca tehnocrat al Trasporturilor, Sorin Buse, iar directorii generali de la CFR Sa si CFR Calatori, Marius Chiper si Iosif Szentes au rasuflat usurati cand trenul cu vagonul „personalizat" cu numele demnitarului a ajuns la peronul 14 al Garii de Nord. Si ei stiu de ce! Vine sfarsitul anului, si Chiper abia asteapata sa-si mai traga un supliment de performanta de vreo 40.000 de euro ca anul trecut, iar Szentes, sfatuit de dalmatianul Litra, poate reuseste sa cumpere costume de matase pentru nasi si genti la pretul de Louis Voitton.

A lipsit doar secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, preotul Marcel Bolos, "specialistul" in exterminarea psihica a subalterinilor, care putea sa binecuvanteze proiectul si sa-l aghesmuiasca putin! Asa ca, toata lumea a fost fericita dupa escapada feroviara pana la Odaile, chiar daca proiectul n-are la baza un randament de trafic, dar vrem sa facem lucrari de electrificare, desi CFR Calatori mai are decat 7 rame electrice functionale!

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE