ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Scrisoare deschisă către Nicolae Văcăroiu: "Apele Române"- instituție atipică care execută două bugete

Postat la: 04.02.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

Scrisoare deschisă către Nicolae Văcăroiu:

ZIUAnews a semnalat de nemumarate ori ca fostul director general al Administratiei Nationala Apele Romane (ANAR), Vasile Pintilie, omul garantat si sustinut de catre baronul de Vrancea- Marian Oprisan, a tesut impreuna cu echipa sa o multime de inginerii financiare si patrimoniale cu iz penal.

Desi sunt numeroase sesizari impotriva acestuia catre mai multe insitutii de forta ale statului, inclusiv DNA, deocamdata Vasile Pintilie si oamenii sai fac in continuare jocurile la ANAR. Mai mult, printr-o interpretare eronata a legislatiei, Curtea de Conturi a Romaniei a considerat ca ANAR a incalcat legea, fapt pentru care a imputat o suma enorma, iar banii urmeaza sa fie recuperati de la cei aproximativ 10.000 de angajati. Ca sa-si justifice oarecum imputarea banilor, Curtea de Conturi a Romaniei (CCR) si fostul director Vasile Pintilie au gasit un tap ispasitor, in persoana fostului director economic al ANAR, Dumitru Dumitru, pe care chiar Pintilie l-a dat afara ilegal, iar acum Apele Romane trebuie sa-i plateasca circa 140.000 de euro.

Fostul director economic a avertizat de mai multe ori ca demersurile reprezentantilor CCR sunt abuzive, dar deocamdata nu s-a luat nicio masura, fapt pentru a transmis o scrisoare deschisa presedintelui CCR- Nicolae Vacaroiu in care mentioneaza interpretarile abuzive ale legii de catre subordonatii fostului premier, iar ANAR este vaduvita de o suma uriasa de bani. ZIUAnews va prezenta in continuare scrisoarea deschisa a fostului director economic al ANAR, Dumitru Dumitru, catre presedintele CCR- Nicolae Vacaroiu:

Domnului Nicolae Văcăroiu, președintele Curții de Conturi a României

Administrația Națională "Apele Române" este o instituție atipică, care funcționează prin finanțare din surse de la bugetul de stat și din venituri proprii conform Legii 400/2005. Așa a funcționat si până în anul 2005 pe baza Legii apelor 107/1996, O.U.G 107/2002, Directiva cadru a U.E 60/2000/EC când A.N.A.R a fost nominalizată ca instituție de implementare a Directivelor Europene - când a fost denumita Companie Națională a Apelor apoi Regie Autonomă "Apele Române".
Din decembrie 2005, odată cu adoptarea O.U.G 73/2005 aprobată prin Legea 400/2005 a funcționat tot prin finanțarea din două surse - de la bugetul de stat - unde primea credite repartizate de ordonatorul principal M.M.S.C către A.N.A.R, care are calitatea de ordonator secundar (conf. anexă) și din venituri proprii pe baza unui mecanism economic stabilit prin această lege. Deci A.N.A.R avea de executat si executa două bugete. Așa se înregistrează în contabilitate și în rapotările prin darea de seamă contabilă periodică.

Veniturile proprii se constituiau din contribuții, plăți, bonificații și penalități specifice sistemului de gospodărirea apelor. Principiile prin care se realizează veniturile proprii sunt :
1. Principiul recuperării costurilor care se calculează conform art. 19 din Directiva cadru 60/2000/CE - deci prin calculație de preț, conform metodologiei de calculatie de pret anexată (vezi documentele) și pentru raportarea la U.E.
2. Preluatorul plătește.
Noțiunea de contribuție a fost introdusă prin Directiva inundații 60/2007/EC. Sistemul actual nu prevede contribuții pentru protecția populației, a proprietăților la inundații ca o noțiune de contribuție, asa cum se prevde in Directiva 60/2007/EC.

În anul 2010, datorită nivelului mic al veniturilor provenit din recuperarea costurilor (nivelul costurilor era cu mult mai mare decât cel recuperat, se asigura circa 60% din costuri), s-a încercat introducerea contribuțiilor printr-un act normativ, dar datorită cerințelor U.E și F.M.I de reducere a impozitelor, taxelor și contribuțiilor populației, s-a renunțat la aceasta. Este adevărat că utilizarea în exces a noțiunii de "contribuții" si acolo unde nu are legatura cu fenomenul economic, duce la unele confuzii, fapt ce impune armonizarea de urgență a legislației cu realitatea. În anul 2012 prin apariția O.G 26/2012 s-a stabilit ca bugetul A.N.A.R să se aprobe prin H.G - de unde rezultă că în această H.G trebuie incluse numai veniturile proprii.

Reprezentantul Ministerului Finantelor în Consiliul de Conducere al A.N.A.R la acea vreme - dl. Pavel- a susținut acest mod de lucru, dar nefiind ascultat și luat în seamă și-a dat demisia, după care în Consiliul de Conducere al A.N.A.R a venit doamna Doina Draghici ca reprezentant al M.F, care a impus includerea și a sumelor repartizate de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice in calitate de ordonator principal de credite aprobatprin legea bugetului de stat - la subvenții.
Fac precizarea că acestea sunt incluse în Legea Bugetulu de Stat anuală la cap. 70 - Bunuri și servicii și investiții. Includerea acestora încă o dată ca subvenții in bugetul ANAR duce la dublarea veniturilor statului , cu sumele repartizate A.N.A.R. de M.M.S.C, raportarea acestora numai o dată la cheltuieli și denaturarea totalului deficitului bugetar.

ZIUAnews a semnalat de nemumarate ori ca fostul director general al Administratiei Nationala Apele Romane (ANAR), Vasile Pintilie, omul garantat si sustinut de catre baronul de Vrancea- Marian Oprisan, a tesut impreuna cu echipa sa o multime de inginerii financiare si patrimoniale cu iz penal. De asemenea, trecerea acestora la subvenții contravine documentelor semnate de statul român cu U.E și memorandurilor cu F.M.I de eliminare a subvențiilor. Drăgan Gheorghe și Corina Chivulescu de la Curtea de Conturi a României- Departamentu IX. Curtea de Conturi a României prin auditările din perioada 2005-2013 a analizat activitatea A.N.A.R pe cele 2 componente, venituri de la bugetul de stat și venituri proprii.

Începând cu anul 2013, auditorii Curții de Conturi a României, Directorul Drăgan Gheorghe și Corina Chivulescu, interpretează într-o manieră proprie veniturile proprii ale A.N.A.R ca fiind contributii (în Legea 500/2002 - punctul 19 ,, contributile reprezinta prelevarea obligatorie a unei parti din persoanelor fizice si juridice cusau fara posibilitatea obtinerii unei contraprestatii ") pentru a musamaliza ingineriile financiare facute de fostul director Pintilie Vasile cu ,, echipa lui de lucru", interpretind intr-o maniera tendentioasa pentrua acuza si incrimina pe cineva calculând in mod arbitrar nefundamentat si documentat anumite sume ca fiind presupuse prejudicii pentru a le masca pe cele care au conotatii de prejudicii savirsite prin acte si apte de coruptie (a se vedea si cele doua dosare penale intocmite de MMSC- Departamentul Ape Paduri si Piscicultura in februarie si septembrie 2014).

Ori dacă tarifele, plățile, penalitățile sunt venituri bugetare (contribuții) înseamnă că ele sunt suportate de populație și sunt juridic- mascate în prețul produsului final (enegie electrică, apă potabilă, apă din stații de epurare etc.). În anul 2010, România a avut ca sarcină de la U.E reducerea numărului de impozite, taxe, contribuții de la populație - sau comasarea unora dintre acestea. În urma analizei făcută la M.F. și Secretariatul General al Guvernului, s-a comunicat că valorile incluse în anexele la Legea 400/2005 nu sunt de natură bugetară, nu sunt percepute direct sau indirect ( într-o formă mascată) de la populație ele sunt plati incasate de pla utilizatorii de apa ca urmare a unor activitati comerciale.

Ca sunt activitati comerciale rezulta si din declaratiile ANAR date pentru accesatea de fonduri europene. De asemenea, prin memorandurile încheiate cu F.M.I de către Guvernul României , la sfirsitul anului 2009, s-a stipulat si reducerea si/sau comasarea unor taxe si tarife parafiscale. In mai 2010, in acordul cu FMI se mentioneaza - se vor reduce pensiile si salariile si vor fi reduse masiv subventiile. In anul 2011, ANAR a primit solicitarea de al MF si Secretariatul General al Guvernului de reducere a impozitelor, taxelor , contributiilor sau de comasare a acestora, prevazute in anexa la OUG 73/2005, aprobata prin Legea 400/2005, in vederea raportarii la UE si FMI de respectare a celor stipula in intelegerile semnate.

Ca o concluzie: ANAR implementeaza doua bugete si se analizeaza conform legislatiei specifice fiecarui buget, sau se trateaza conform opiniilor celor doi de la CCR si se trateaza conform Legii 500/2002. In functie de solutia adoptata sa se modifice legislatia sau sa fie actualizata si sa se raporteze si U.E. pentru ca Romania sa nu intre in infrigiment pe sectorul mediu.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Scrisoare deschisă către Nicolae Văcăroiu: "Apele Române"- instituție atipică care execută două bugete

Postat la: 04.02.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat de nemumarate ori ca fostul director general al Administratiei Nationala Apele Romane (ANAR), Vasile Pintilie, omul garantat si sustinut de catre baronul de Vrancea- Marian Oprisan, a tesut impreuna cu echipa sa o multime de inginerii financiare si patrimoniale cu iz penal.

Desi sunt numeroase sesizari impotriva acestuia catre mai multe insitutii de forta ale statului, inclusiv DNA, deocamdata Vasile Pintilie si oamenii sai fac in continuare jocurile la ANAR. Mai mult, printr-o interpretare eronata a legislatiei, Curtea de Conturi a Romaniei a considerat ca ANAR a incalcat legea, fapt pentru care a imputat o suma enorma, iar banii urmeaza sa fie recuperati de la cei aproximativ 10.000 de angajati. Ca sa-si justifice oarecum imputarea banilor, Curtea de Conturi a Romaniei (CCR) si fostul director Vasile Pintilie au gasit un tap ispasitor, in persoana fostului director economic al ANAR, Dumitru Dumitru, pe care chiar Pintilie l-a dat afara ilegal, iar acum Apele Romane trebuie sa-i plateasca circa 140.000 de euro.

Fostul director economic a avertizat de mai multe ori ca demersurile reprezentantilor CCR sunt abuzive, dar deocamdata nu s-a luat nicio masura, fapt pentru a transmis o scrisoare deschisa presedintelui CCR- Nicolae Vacaroiu in care mentioneaza interpretarile abuzive ale legii de catre subordonatii fostului premier, iar ANAR este vaduvita de o suma uriasa de bani. ZIUAnews va prezenta in continuare scrisoarea deschisa a fostului director economic al ANAR, Dumitru Dumitru, catre presedintele CCR- Nicolae Vacaroiu:

Domnului Nicolae Văcăroiu, președintele Curții de Conturi a României

Administrația Națională "Apele Române" este o instituție atipică, care funcționează prin finanțare din surse de la bugetul de stat și din venituri proprii conform Legii 400/2005. Așa a funcționat si până în anul 2005 pe baza Legii apelor 107/1996, O.U.G 107/2002, Directiva cadru a U.E 60/2000/EC când A.N.A.R a fost nominalizată ca instituție de implementare a Directivelor Europene - când a fost denumita Companie Națională a Apelor apoi Regie Autonomă "Apele Române".
Din decembrie 2005, odată cu adoptarea O.U.G 73/2005 aprobată prin Legea 400/2005 a funcționat tot prin finanțarea din două surse - de la bugetul de stat - unde primea credite repartizate de ordonatorul principal M.M.S.C către A.N.A.R, care are calitatea de ordonator secundar (conf. anexă) și din venituri proprii pe baza unui mecanism economic stabilit prin această lege. Deci A.N.A.R avea de executat si executa două bugete. Așa se înregistrează în contabilitate și în rapotările prin darea de seamă contabilă periodică.

Veniturile proprii se constituiau din contribuții, plăți, bonificații și penalități specifice sistemului de gospodărirea apelor. Principiile prin care se realizează veniturile proprii sunt :
1. Principiul recuperării costurilor care se calculează conform art. 19 din Directiva cadru 60/2000/CE - deci prin calculație de preț, conform metodologiei de calculatie de pret anexată (vezi documentele) și pentru raportarea la U.E.
2. Preluatorul plătește.
Noțiunea de contribuție a fost introdusă prin Directiva inundații 60/2007/EC. Sistemul actual nu prevede contribuții pentru protecția populației, a proprietăților la inundații ca o noțiune de contribuție, asa cum se prevde in Directiva 60/2007/EC.

În anul 2010, datorită nivelului mic al veniturilor provenit din recuperarea costurilor (nivelul costurilor era cu mult mai mare decât cel recuperat, se asigura circa 60% din costuri), s-a încercat introducerea contribuțiilor printr-un act normativ, dar datorită cerințelor U.E și F.M.I de reducere a impozitelor, taxelor și contribuțiilor populației, s-a renunțat la aceasta. Este adevărat că utilizarea în exces a noțiunii de "contribuții" si acolo unde nu are legatura cu fenomenul economic, duce la unele confuzii, fapt ce impune armonizarea de urgență a legislației cu realitatea. În anul 2012 prin apariția O.G 26/2012 s-a stabilit ca bugetul A.N.A.R să se aprobe prin H.G - de unde rezultă că în această H.G trebuie incluse numai veniturile proprii.

Reprezentantul Ministerului Finantelor în Consiliul de Conducere al A.N.A.R la acea vreme - dl. Pavel- a susținut acest mod de lucru, dar nefiind ascultat și luat în seamă și-a dat demisia, după care în Consiliul de Conducere al A.N.A.R a venit doamna Doina Draghici ca reprezentant al M.F, care a impus includerea și a sumelor repartizate de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice in calitate de ordonator principal de credite aprobatprin legea bugetului de stat - la subvenții.
Fac precizarea că acestea sunt incluse în Legea Bugetulu de Stat anuală la cap. 70 - Bunuri și servicii și investiții. Includerea acestora încă o dată ca subvenții in bugetul ANAR duce la dublarea veniturilor statului , cu sumele repartizate A.N.A.R. de M.M.S.C, raportarea acestora numai o dată la cheltuieli și denaturarea totalului deficitului bugetar.

ZIUAnews a semnalat de nemumarate ori ca fostul director general al Administratiei Nationala Apele Romane (ANAR), Vasile Pintilie, omul garantat si sustinut de catre baronul de Vrancea- Marian Oprisan, a tesut impreuna cu echipa sa o multime de inginerii financiare si patrimoniale cu iz penal. De asemenea, trecerea acestora la subvenții contravine documentelor semnate de statul român cu U.E și memorandurilor cu F.M.I de eliminare a subvențiilor. Drăgan Gheorghe și Corina Chivulescu de la Curtea de Conturi a României- Departamentu IX. Curtea de Conturi a României prin auditările din perioada 2005-2013 a analizat activitatea A.N.A.R pe cele 2 componente, venituri de la bugetul de stat și venituri proprii.

Începând cu anul 2013, auditorii Curții de Conturi a României, Directorul Drăgan Gheorghe și Corina Chivulescu, interpretează într-o manieră proprie veniturile proprii ale A.N.A.R ca fiind contributii (în Legea 500/2002 - punctul 19 ,, contributile reprezinta prelevarea obligatorie a unei parti din persoanelor fizice si juridice cusau fara posibilitatea obtinerii unei contraprestatii ") pentru a musamaliza ingineriile financiare facute de fostul director Pintilie Vasile cu ,, echipa lui de lucru", interpretind intr-o maniera tendentioasa pentrua acuza si incrimina pe cineva calculând in mod arbitrar nefundamentat si documentat anumite sume ca fiind presupuse prejudicii pentru a le masca pe cele care au conotatii de prejudicii savirsite prin acte si apte de coruptie (a se vedea si cele doua dosare penale intocmite de MMSC- Departamentul Ape Paduri si Piscicultura in februarie si septembrie 2014).

Ori dacă tarifele, plățile, penalitățile sunt venituri bugetare (contribuții) înseamnă că ele sunt suportate de populație și sunt juridic- mascate în prețul produsului final (enegie electrică, apă potabilă, apă din stații de epurare etc.). În anul 2010, România a avut ca sarcină de la U.E reducerea numărului de impozite, taxe, contribuții de la populație - sau comasarea unora dintre acestea. În urma analizei făcută la M.F. și Secretariatul General al Guvernului, s-a comunicat că valorile incluse în anexele la Legea 400/2005 nu sunt de natură bugetară, nu sunt percepute direct sau indirect ( într-o formă mascată) de la populație ele sunt plati incasate de pla utilizatorii de apa ca urmare a unor activitati comerciale.

Ca sunt activitati comerciale rezulta si din declaratiile ANAR date pentru accesatea de fonduri europene. De asemenea, prin memorandurile încheiate cu F.M.I de către Guvernul României , la sfirsitul anului 2009, s-a stipulat si reducerea si/sau comasarea unor taxe si tarife parafiscale. In mai 2010, in acordul cu FMI se mentioneaza - se vor reduce pensiile si salariile si vor fi reduse masiv subventiile. In anul 2011, ANAR a primit solicitarea de al MF si Secretariatul General al Guvernului de reducere a impozitelor, taxelor , contributiilor sau de comasare a acestora, prevazute in anexa la OUG 73/2005, aprobata prin Legea 400/2005, in vederea raportarii la UE si FMI de respectare a celor stipula in intelegerile semnate.

Ca o concluzie: ANAR implementeaza doua bugete si se analizeaza conform legislatiei specifice fiecarui buget, sau se trateaza conform opiniilor celor doi de la CCR si se trateaza conform Legii 500/2002. In functie de solutia adoptata sa se modifice legislatia sau sa fie actualizata si sa se raporteze si U.E. pentru ca Romania sa nu intre in infrigiment pe sectorul mediu.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE