Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Răzvan Cuc vrea să resusciteze săgețile băieților deștepți din Ministerul Transporturilor

Postat la: 13.02.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Pe zi ce trece se demonstreaza ca noul ministru al Transporturilor, Razvan Cuc, omul baronului de Giurgiu-Nicolae Badalau, este condus de cativa sforari care roiesc de ani de zile in Palatului CFR si trag sforile pentru „baietii destepti" de la calea ferata. In plus, el pregatit o mutare controversata prin care doreste sa preia controlul total al companiilor aflate sub tutela Ministerului Transporturilor.

Este deja arhicunoscut ca fostul ministru tehnocrat al Trasporturilor, garantat de Vasile Blaga, Dan Costescu, a ajuns consilierul personal onorific al lui Razvan Cuc. Insa, de vreo saptamana la usa ministrului Trasporturilor a aparut doua personaje extrem de controversate la calea ferata: George Buruiana si Claudiu Dumitrescu, care, deocamdata, tatoneaza terenul sa vada unde se vor repezi,adica spre ce companii feroviare. Despre George Buruiana si cumetriile sale a scris ZIUAnews pe larg in anii trecuti.

Dar ceea ce se stie mai putin este faptul ca acesta a fost director general la CFR Marfa pe vremea cand Miron Mitrea era ministrul Transporturilor, dar a fost trimis la plimbare de catre acesta pentru ca sponsorizase cu circa 25.000 de dolari din banii companie de stat o starleta TV ajunsa vedeta in tabloidele deocheate. Cand Ioan Rus a ajuns ministru al Transporturilor, in 2015, deja de un de zile, George Buruiana era director general la CFR Marfa, dar in acelasi timp figura ca membru in Consiliul de Administratie de la CFR SA si in Consiliul de Supraveghere de la CFR Calatori si Danube Bridge Calafat-Vidin. Pentru aceste eforturi, Buruiana a fost remunerat, in 2014, cu suma totala de 108.710 de lei, adica lunar cu 9.059 de lei, ceea ce reprezinta circa 2.000 de euro, iar cu un asemenea CV a ajuns ulterior consilierul ministrului Ioan Rus.

Celelalat dalmatian care a revenit pe la etajul I din Palatul CFR , Claudiu Dumitrescu, ex-director al Directiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, a fost cercetat de DNA in anii trecuti si urmarit penal pentru coruptie, pentru ca a intervenit la ministerele Transporturilor si Finantelor pentru urgentarea circuitului documentelor si obtinerea avizelor in favoarea oamenilor de afaceri Iorgu Ganea si Costel Comana, cei care detineau firma de transport feroviar de persoane Regiotrans Brasov.

Conform anchetatorilor, Claudiu Dumitrescu "se afla in cercul relational de sprijin al lui Iorgu Ganea si Costel Comana inca din anul 2009, context in care a sustinut si promovat interesele oamenilor de afaceri brasoveni in domeniul feroviar". De asemenea, „in perioada decembrie 2011 - ianuarie 2012, prin intermediul lui Claudiu Dumitrescu (reprezentant al Ministerului Transporturilor in cadrul SNTFC "CFR Calatori" SA), oamenii de afaceri Comana si Ganea au actionat constant in comisiile specializate din Ministerul Transporturilor pentru mentinerea modului de calcul al subventiei prevazute in contractele de servicii publice pentru transportul feroviar de calatori aferente perioadei 2012 - 2015".

Totodata, Claudiu Dumitrescu a pus la dispozitie prin sistem electronic (e-mail) variantele de contract aflate in dezbatere la Ministerul Transporturilor, datele aferente fiind ulterior utilizate de omul de afaceri Costel Comana pentru promovarea si sustinerea intereselor sale in discutiile purtate ulterior la ministerul de resort, dar si pentru expertizarea contractelor de servicii publice incheiate de alti operatori feroviari privati, mai noteaza procurorii.

La negocierea pachetelor sociale, respectiv a subventiei de stat pentru prestarea serviciilor publice de transport feroviar pentru anul 2013 (negocieri derulate intre reprezentantii Ministerului Transporturilor si operatorii de transport feroviar de calatori, in perioada 08-11 octombrie 2012 si ulterior pana la 19 decembrie 2012), Comana si Ganea au actionat pentru obtinerea unor sume cat mai mari de la bugetul de stat, reprezentand subventii pentru transportul social de calatori pe anul 2013.

"In acest scop, cei in cauza au vizat influentarea actului decizional la nivelul Ministerului Transporturilor in sensul cresterii cuantumului subventiei alocate pe tren/kilometru (n.n. - unitate de masura in functie de care se calculeaza cota de subventie aferenta unui operator feroviar) si, respectiv, a alocarii bugetare aferente - beneficiind in acest scop de sprijin din partea lui Claudiu Dumitrescu". Consiliat de catre cei trei dalmatieni - Costescu, Buruian, Dumitrescu -, ministrul Transporturilor are toate sansele sa duca companiile CFR in depoul falimentului.

Dar ministrul Razvan Cuc pregateste inca o mutare care va da apa la moara baietilor destepti de la calea ferata. Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, omul lui Badalau vrea sa-l schimbe pe actualul secretar geenral al Ministerului Transporturilor, Mihai Dionisie, cu directorul economic Petre Neacsa, cel care de circa 20 de ani, dirijeaza banii ministerului, inclusiv subventiile pentru transportatorii feroviari si rutieri privati de persoane. Astfel, Cuc impreuna cu Petre Neacsa si sefa Directiei Juridice, Anisoara Cornila, fosta gestionara intr-un dutty free din Giurgiu, vor sa controleze tot ce misca in minister, dar mai ales in consiliile de administratie de la cele 52 de entitati aflate sub tutela Ministerului Transporturilor.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE