NASA a descoperit şapte planete de mărimea Terrei gravitând în jurul unei stele, trei avand potential de viață

Postat la: 22.02.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Astronomii au descoperit şapte planete de mărimi apropiate de cea a Terrei gravitând în jurul unei singure stele, anunţă Administraţia Naţională Aeronautică şi Spaţială din SUA (NASA).

Conform cercetătorilor, toate cele şapte planete ar putea avea apă în formă lichidă la suprafaţă, iar trei planete sunt în zona care în mod tradiţional este considerată "locuibilă", unde viaţa ar putea fi o posibilitate. Acest sistem compact de exoplanete orbitează în jurul stelei denumite Trappist-1, aflată la 40 de ani lumină de Terra. Planetele au fost descoperite prin utilizarea Telescopului Spitzer al NASA.

"Planetele se află foarte aproape una de cealaltă şi foarte aproape de stea, situaţie asemănătoare cu cea a lunilor planetei Jupiter", a declarat Michaël Gillon, cercetător la Universitatea belgiană Liège. "Totuşi, steaua este atât de mică şi de rece încât clima celor şapte planete este temperată, ceea ce înseamnă că ar putea avea anumite cantităţi de apă lichidă şi, prin extensie, poate chiar viaţă", a subliniat Gillon, şeful echipei internaţionale care a analizat datele NASA despre Trappist-1. "Cred că am făcut un pas crucial spre a afla dacă există viaţă acolo", a explicat Amaury H.M.J. Triaud, astronom la Universitatea Cambridge şi membru al echipei de cercetare.

Miercuri, pe 22 februarie, la ora 20:00 (ora României), NASA a realizat o conferinţă de presă pentru anunţarea unei descoperiri majore referitoare la planetele aflate în afara sistemului nostru solar. În puţinele informaţii oferite de către agenţie publicului, aceştia vor ,,prezenta noi descoperiri despre planetele care orbitează alte stele în afară de Soare, acestea fiind cunoscute ca exoplanete''. Mai mulţi experţi vor lua parte la conferinţă, inclusiv autorul descoperirii, Michael Gillon, de la Universitatea din Liege (Belgia), şi dr. Sara Seager, un renumit cercetător al planetelor din cadrul MIT.