Gabriel Tudorache: "Nu facem grevă pentru salarii mai mari, ci pentru a salva instituția ROMATSA de la faliment"
Postat la: 14.05.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Controlorii de trafic aerian nu au făcut grevă pentru salarii mai mari, ci pentru a atrage atenția autorităților statului asupra situației ROMATSA și a o salva de la faliment, a declarat, vineri, președintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian (ATSR), Gabriel Tudorache.
"Nu facem grevă pentru că vrem salarii mai mari. Facem grevă pentru a atrage atenția și pentru a salva instituția ROMATSA de la faliment. Din cauza unui management profund defectuos, din cauza autorităților statului care până astăzi au fost surde, deși am depus nenumărate documente peste tot, ROMATSA, în acest an, practic, nu va avea bani pentru niciun salariu începând cu luna septembrie, poate octombrie. În mod oficial, este pentru prima dată în istoria de 20 de ani a ROMATSEI, când, anul trecut, a încheiat estimat pe minus", a adăugat Tudorache.
Acesta a subliniat că prin intermediul acestei greve de avertisment s-a dorit să se atragă atenția autorităților statului și a patronatului asupra problemelor grave cu care se confruntă salariații ROMATSA. "Ceea ce am încercat prin această grevă de avertisment a fost să atragem atenția autorităților statului, în primul rând, apoi, patronatului, asupra problemelor grave cu care ne confruntăm în această instituție. În al doilea rând, aș dori să cerem scuze, în primul rând pasagerilor, însă am fost obligați să recurgem la această măsură legală, dar agresivă", a spus Gabriel Tudorache.
Peste 100 de salariați ai ROMATSA, membri ai ATSR, s-au aflat, vineri, în grevă de avertisment între orele 11:00 și 13:00, fiind nemulțumiți de managementul Regiei și de lipsa contractului colectiv de muncă. Liderul ATSR a afirmat că încă din luna august 2016, când a expirat contractul colectiv de muncă (CCM), a trimis documente autorităților, însă acestea nu au fost luate în considerare. Încă din luna august, când a expirat contractul colectiv de muncă, am trimis numeroase documente atât la președinție, prim-ministrului, ministrului Transportului. Nu am fost ascultați și chemați de nimeni până în momentul în care am anunțat această grevă de avertisment", a precizat Tudorache.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al ATSR, Florin Diaconu, a susținut că există o negociere cu managementul ROMATSA care a început în urmă cu un an și două luni și au rămas 50 de revendicări nesoluționate. "Vrem să subliniem faptul că avem o negociere pornită acum un an și două luni. În timpul negocierii, s-au adunat 70 de revendicări din partea noastră, care nu au fost soluționate de management, motiv pentru care la începutul lunii octombrie am declanșat conflictul de muncă. Au rămas 50 de revendicări nesoluționate după concilierea în prezența inspectorului ITM, fapt care ne-a obligat astăzi să facem această grevă", a explicat Diaconu.
De asemenea, Gabriel Tudorache a informat că, împreună cu reprezentanții Ministerului Transporturilor (MT), ''s-a pus pe hârtie" un plan pentru evitarea declanșării grevei generale. "Împreună cu cei de la Ministerul Transporturilor, ieri și alaltăieri, am pus pe hârtie un plan în care de luni, marți, miercuri, încolo, încercăm să facem totul pe repede înainte, pentru a încerca să evităm greva generală. Asta i-am spus și domnului ministru: 'Haideți să ne concentrăm să nu ajungem la greva generală'", a mai spus acesta.
Întrebat în ce constă planul conceput cu reprezentanții MT, Tudorache a răspuns că va pune la dispoziția presei documente în acest sens. "Noi avem documente pe care o să vi le punem la dispoziție pentru a răspunde în ce constă acel plan. În opinia mea, cred că este nevoie de o discuție de cel puțin două ore pentru a putea înțelege efectiv. O să încerc să rezum lucrurile pe cât posibil. Există foarte multe aspecte legate de anumite nerespectări ale legii, care de fapt și de drept nu pot fi rezolvate. O să vedeți din revendicările pe care le avem - și aș vrea să fac o precizare, că am fost întrebat în cursul zilei de astăzi dacă este adevărat că noi facem grevă pentru că dorim avioane mai puține și controlori mai mulți, ceea ce este total eronat. Noi ne dorim foarte mult să avem acest serviciu în continuare, să fie cât mai multe (avioane - n. r.), să fim cât mai profitabili.
Problema pe care o avem și cu care ne confruntăm este pe dos. Traficul crește, au fost evenimentele din Ucraina, Crimeea, închise, se dezvoltă economia, din ce în ce mai multe avioane. Este firesc ca, în aceste condiții, tu să ai nevoie să angajezi mai mulți controlori, pentru că nu putem fizic să asigurăm serviciile pe care trebuie să le asigurăm la un nivel de siguranță și calitate, la fel ca și în Occident. Și vă asigur că asta facem", a dat asigurări sindicalistul. Potrivit acestuia, ar fi nevoie de circa 89 de controlori de trafic, în condițiile în care pregătirea unui controlor de trafic aerian este de aproape trei ani. "Este nevoie, din punctul nostru de vedere, undeva la circa 89 de controlori doar pentru anul ăsta. Ceea ce este foarte grav este că un controlor de trafic se formează undeva la trei ani, depinde de unde vorbim, la un turn cu avioane mai puține.
Dacă vorbim efectiv de traficul de rută, unde suntem aici, e nevoie undeva la 5-6 ani ca să poată deveni efectiv controlor, să poată prelua tot traficul pe întreaga zonă de acoperire a întregii țări. Toate aceste aspecte, din păcate, nu pot fi rezolvate pentru că există acel plan, acele angajamente, în care de fapt și de drept managementul, nefăcând niciun fel de politică, de dinamică de personal, pe termen mediu, lung, aceste lucruri nu pot fi acoperite. Adică noi vrem să angajăm, spunem că vrem să angajăm 89, facem eforturi anul acesta. Din ce o să-i plătim când eu v-am spus mai devreme că ROMATSA nu mai are bani să îi plătească pe cei angajați, cu CIM-urile (contractele individuale de muncă - n. r.) semnate, fără niciun contract colectiv de muncă, fără niciun leu în plus din luna septembrie", a explicat președintele ATSR. Purtătorul de cuvânt al ATSR a intervenit și a atras atenția asupra managementului, spunând că acesta este defectuos, în condițiile în care deși sunt mai multe avioane și încasări mai mari Regia se îndreaptă spre faliment.
"Avem avioane mai multe, dirijăm mai mult, avem încasări mai mari și mergem direct spre faliment. Asta înseamnă management defectuos. Aici este problema acestei instituții", a spus Florin Diaconu. Ultima grevă de avertisment declanșată de controlorii de trafic aerian a avut loc în iulie 2015 și a afectat 22 de aterizări și 18 decolări, adică 40 de mișcări de aeronave programate pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București, conform planurilor de zbor. Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanțată de importanță națională, deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian și nu primește de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiții și dezvoltare.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Jackson Hinkle e „comunistul MAGA" care i-a intervievat pe Georgescu și Simion iar acum îi cere lui Trump să bombardeze Londra, Parisul și Bruxelles-ul!
Fost susținator al stangii americane, Jackson Hinkle este acum parte a unei mișcari extreme de dreapta care manifesta o ...
-
Umanitatea a intrat deja în prima etapă a sindromului Kessler, fenomenul care ne poate trimite înapoi în timp cu 100 de ani
Emergența turismului spațial, a rachetelor reutilizabile sau planurile de a coloniza Luna sau planeta Marte in urmatoare ...
-
Ordin bombă emis de ANPC: Supermarketurile sunt obligate să afișeze adaosul comercial practicat
ANPC a emis un ordin bomba care va obliga toți comercianții sa afișeze adaosul comercial practicat la produsele pe care ...
-
Dezastru la ministerul condus de Burduja! Producția de energie electrică s-a prăbușit în ianuarie, iar importurile au explodat
Producția de energie electrica a Romaniei a fost in ianuarie 2025 de 4408,8 milioane kWh, cu 1040,2 milioane kWh mai mic ...
-
Elon Musk și-a pus internauții în cap. Mesajul pe care l-a postat, dar l-a șters după câteva minute
Elon Musk a fost taxat de internauți dupa ce a postat un mesaj in mediul online. Miliardarul a repostat un mesaj, despre ...
-
China a luat fața SUA: Americanii pierd lupta pentru tehnologia viitorului legata de Soarele Artificial
China si SUA concureaza pentru a dezvolta prima centrala nucleara pe baza de fuziune la scara industriala, un sector est ...
-
Scenariu de film: un lunetist ucrainean ucide un soldat rus aflat la peste doi kilometri după ce l-a urmărit timp de patru zile
Un lunetist ucrainean, cunoscut sub numele de Lektor, a doborat un soldat rus de la o distanța de mai mult de doua kilom ...
-
Astronomii au detectat un semnal cosmic de origine necunoscută! Un puls regulat, ca o bătaie de inimă, bate la fiecare două ore
În ultimul deceniu, oamenii de știința au detectat un fenomen enigmatic: impulsuri radio provenind din interiorul ...
-
Bătălia pentru metalele rare a ajuns și în Asia Centrală: China domină toată industria, dar din spate vin tare SUA și UE
Lipsa de aprovizionare cu pamanturi rare necesare pentru a alimenta multe dintre gadgeturile considerate indispensabile ...
-
Producția de energie electrică a României a căzut accentuat, cel mai grav la Hidroelectrica. Importurile au explodat, deși consumul economiei s-a redus
Producția de energie electrica a Romaniei a scazut accentuat in prima luna a anului, cu peste 19% fața de ianuarie 2024, ...
-
Elon Musk spune că naveta Starship ar putea decola spre Marte la finalul anului 2026 cu un robot Optimus la bord
Fondatorul SpaceX, Elon Musk, a declarat sambata ca naveta Starship va decola spre Marte la sfarsitul anului 2026, trans ...
-
Ce dezvăluiri face cartea a cărei apariție Mark Zuckerberg se luptă să o împiedice. Autoarea ar fi fost invitată de fosta directoare operațională a Meta să „vină în pat" cu ea
Într-un discurs susținut in 2019 la Georgetown University, Mark Zuckerberg a declarat ca Facebook a fost creata pe ...
-
Putin vrea să scufunde planul lui Trump: Un diplomat dezvăluie cacealmaua dictatorului rus
Discuțiile dintre delegațiile Statelor Unite, Rusiei și Ucrainei s-au desfașurat separat in Arabia Saudita, iar speranțe ...
-
Bărbat abandonat de o ambulanță într-o zonă pustie din Maramureș. Un martor povestește detalii cutremurătoare
Un incident șocant s-a petrecut vineri, in zona Dealul Bocicoielului, in județul Maramureș, unde un barbat inconștient a ...
-
Misterul obiectului care gravitează planeta Marte: ce a surpins sonda Agenției Spațiale Europene în timpul unui survol gravitațional
Sonda Hera a Agenției Spațiale Europene a surprins aceasta imagine a micuței și misterioasei luni marțiene Deimos. Sonda ...
-
Schwab, pe tobogan: Giganții lumii au trădat Davosul și au sărit în barca lui Trump
Klaus Schwab, care a fondat Forumul Economic Mondial in anii 1970 și a modelat discursul globalist timp de decenii, a fo ...
-
Impozitul de 70% al ANAF pentru sumele fără chitanțe este o vânătoare a românilor care au adunat bani la saltea
Decizia ANAF de a impozita cu 70% sumele de bani trimise intre rude, daca nu se poate dovedi proveniența acestora, ar tr ...
-
Oamenii de ştiinţă chinezi au creat primul organ sexual masculin imprimat 3D din lume pentru tratamentul disfuncţiei erectile
O solutie terapeutica pentru disfunctia erectila (DE) ar putea fi disponibila in curand, dupa progresele revolutionare a ...
-
Teoria conspiratiei: Somnul insuficient poate declanșa o schimbare bizară a personalității. Ce au descoperit oamenii de știință
Cercetari alarmante sugereaza ca lipsa constanta de somn ar putea crește riscul de a crede in teorii ale conspirației. P ...
-
Cum vom fi afectați de războiul comercial, inițiat de către Trump. Economist: „Asta e teama pe care o am"
Instalarea lui Donald Trump la Casa Alba a resetat jocul geopolitic. Din ce in ce mai mulți economiști sunt de parere ca ...
-
Donald Trump îl umilește pe Klaus Iohannis, de la Casa Albă: "Nu l-am plăcut deloc!"
În timpul unei intalniri in Biroul Oval, Donald Trump a lansat un comentariu acid la adresa lui Klaus Iohannis, co ...
-
De ce viteza nu este totul? Alte aspecte esentiale la o trotineta electrica
Atunci cand vine vorba de trotinete electrice, multi utilizatori sunt tentati sa se uite doar la viteza maxima. Este uso ...
-
Donald Trump vrea să cumpere Nord Stream și să dea gaze rusești la toată Europa
Statele Unite se afla in discuții cu Rusia și cu Germania pentru achiziționarea Nord Stream și a altor infrastructuri en ...
-
Un cunoscut economist anunță că România va intra în recesiune din cauza inflației: Prețurile la energie și carburanți vor exploda
Romania risca sa intre in criza economica din cauza inflației extrem de mari. Datele Institutului National de Statistica ...
-
Pensionară ucisă de un băiețel de 5 ani care învăța să meargă cu bicicleta. Tatăl a fost acuzat de omor
Un italian a fost achitat de acuzația de omor prin imprudența dupa ce fiul sau de 5 ani a lovit fatal o pensionara in ti ...
-
Tradiții și obiceiuri legate de oferirea florilor în lunile de primăvară pe străzile din București
În fiecare an, odata cu primele zile insorite din martie, strazile Bucureștiului prind viața și se umplu de oameni ...
-
Și 2025 va fi un an prost pentru „perla coroanei", Hidroelectrica. Va fi din nou scădere, ce cifre s-au anunțat
Hidroelectrica a prognozat pentru acest an, in bugetul pe care il va supune atenției acționarilor, venituri totale de 10 ...
-
Octavian Hoandră a scos pe piață o nouă carte-document: Pe mine sa nu va bazati!
Cunoscutul scriitor clujean Octavian Hoandra pune in rafturile librariilor o noua carte-document. O colectie de interviu ...
-
Cercetătorii de la Meta au reușit să creeze un model AI care să citească gândurile fără implanturi cerebrale
Un nou model de inteligența artificiala (AI) poate scana creierul folosind echipamente neinvazive și poate transforma ga ...
-
Fizicienii dau totul peste cap: Cercetările au arătat că timpul curge în două direcții, chiar și spre trecut
Cercetatorii de la Universitatea Surrey din Marea Britanie au descoperit, cu ajutorul fizicii cuantice, ca timpul poate ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu