ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, trimis în judecată pentru luare de mita

Postat la: 08.01.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, trimis în judecată pentru luare de mita

Fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Marin Anton, la data faptelor era și vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic din cadrul MT, a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru luare de mită, a anunţat DNA.

Conform DNA, Marin Anton, la data faptei era secretar de stat şi de vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic în cadrul MT, ce avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti" pentru comiterea infracţiunii de luare de mită. Și Adrian Ionescu a fost trimis în judecată, la data faptei director general adjunct al Direcţiei de Coordonare şi Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA (la acea dată) şi fost consilier al ministrului transporturilor şi infrastructurii, pentru comiterea infracţiunii de complicitate la luare de mită.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut următoarea stare de fapt: "În anul 2009, se afla în derulare un contract modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adiţional nr. 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal. Statutul ţării noastre de membru al UE, precum şi perspectiva aderării la spaţiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiţii, concomitent cu aprobarea, la nivelul ministerului transporturilor şi infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizaţi. Compania internaţională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul şi întreaga documentaţie către beneficiar - Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 şi urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obţinerea avizelor şi aprobărilor necesare demarării lucrărilor.

Cu toate că C.N.A.I.B. a înaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici încă de la începutul lunii februarie 2009, până în luna iunie 2009, la nivelul Ministerului transporturilor şi infrastructurii nu se luase încă vreo decizie, iar din cauza lipsei de finanţare, lucrările pe şantierul Otopeni stagnau.

În aceste împrejurări, în perioada iunie - noiembrie 2009, inculpatul Anton Marin, în calitatea menţionată mai sus, a acceptat promisiunea şi ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor", potrivit unui comunicat DNA.

Procurorii precizează că banii respectivi au fost primiţi de inculpat pentru a aviza, în perioada 15 iunie - 17 iulie 2009, documentaţia privind obiectivul de investiţii "Dezvoltare şi Modernizare Aeroport Internaţional Bucureşti - Otopeni (...)", nota de fundamentare şi proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi ai obiectivului de investiţii menţionat mai sus, precum şi aprobarea continuării lucrărilor şi a finanţării obiectivului respectiv.

"Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru încheierea actului adiţional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti – Otopeni, având ca părţi Compania Naţională Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti şi societatea omului de afaceri.Banii au fost primiţi de inculpatul Anton Marin prin intermediul unei societăţi comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.

Inculpatul Anton Marin a beneficiat de ajutorul inculpatului Ionescu Adrian Mihai care, în luna iunie 2009, cu ocazia unei întâlniri pe care acesta din urmă a avut-o cu reprezentantul companiei internaţionale, i-a specificat acestuia “pretenţiile” primului inculpat precum şi modalitatea de remitere a banilor. Astfel, între compania internaţională şi societatea controlată de inculpatul Anton Marin a fost încheiat un contract de subantrepriză, suma de 22.760.654 lei fiind achitată prin transfer bancar, în perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, şi reprezenta contravaloarea unor lucrări de organizare şantier care nu au fost executate în realitate", se arată în comunicatul DNA.

Suma de bani obţinută în modalitatea de mai sus a fost folosită în interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat. În cauză s-a dispus instituirea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra mai multor imobile ce aparţin inculpatului Anton Marin. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti, cu propunere de a se menţine măsurile asigurătorii dispuse în cauză. Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, trimis în judecată pentru luare de mita

Postat la: 08.01.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Marin Anton, la data faptelor era și vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic din cadrul MT, a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru luare de mită, a anunţat DNA.

Conform DNA, Marin Anton, la data faptei era secretar de stat şi de vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic în cadrul MT, ce avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti" pentru comiterea infracţiunii de luare de mită. Și Adrian Ionescu a fost trimis în judecată, la data faptei director general adjunct al Direcţiei de Coordonare şi Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA (la acea dată) şi fost consilier al ministrului transporturilor şi infrastructurii, pentru comiterea infracţiunii de complicitate la luare de mită.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut următoarea stare de fapt: "În anul 2009, se afla în derulare un contract modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adiţional nr. 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal. Statutul ţării noastre de membru al UE, precum şi perspectiva aderării la spaţiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiţii, concomitent cu aprobarea, la nivelul ministerului transporturilor şi infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizaţi. Compania internaţională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul şi întreaga documentaţie către beneficiar - Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 şi urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obţinerea avizelor şi aprobărilor necesare demarării lucrărilor.

Cu toate că C.N.A.I.B. a înaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici încă de la începutul lunii februarie 2009, până în luna iunie 2009, la nivelul Ministerului transporturilor şi infrastructurii nu se luase încă vreo decizie, iar din cauza lipsei de finanţare, lucrările pe şantierul Otopeni stagnau.

În aceste împrejurări, în perioada iunie - noiembrie 2009, inculpatul Anton Marin, în calitatea menţionată mai sus, a acceptat promisiunea şi ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor", potrivit unui comunicat DNA.

Procurorii precizează că banii respectivi au fost primiţi de inculpat pentru a aviza, în perioada 15 iunie - 17 iulie 2009, documentaţia privind obiectivul de investiţii "Dezvoltare şi Modernizare Aeroport Internaţional Bucureşti - Otopeni (...)", nota de fundamentare şi proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi ai obiectivului de investiţii menţionat mai sus, precum şi aprobarea continuării lucrărilor şi a finanţării obiectivului respectiv.

"Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru încheierea actului adiţional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti – Otopeni, având ca părţi Compania Naţională Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti şi societatea omului de afaceri.Banii au fost primiţi de inculpatul Anton Marin prin intermediul unei societăţi comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.

Inculpatul Anton Marin a beneficiat de ajutorul inculpatului Ionescu Adrian Mihai care, în luna iunie 2009, cu ocazia unei întâlniri pe care acesta din urmă a avut-o cu reprezentantul companiei internaţionale, i-a specificat acestuia “pretenţiile” primului inculpat precum şi modalitatea de remitere a banilor. Astfel, între compania internaţională şi societatea controlată de inculpatul Anton Marin a fost încheiat un contract de subantrepriză, suma de 22.760.654 lei fiind achitată prin transfer bancar, în perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, şi reprezenta contravaloarea unor lucrări de organizare şantier care nu au fost executate în realitate", se arată în comunicatul DNA.

Suma de bani obţinută în modalitatea de mai sus a fost folosită în interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat. În cauză s-a dispus instituirea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra mai multor imobile ce aparţin inculpatului Anton Marin. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti, cu propunere de a se menţine măsurile asigurătorii dispuse în cauză. Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE