Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Firea vrea sa dea 500 de lei soferilor care fac car-sharing. 22 de organizatii desfiinteaza proiectul

Postat la: 17.10.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Ciprian Ciucu, consilierul general din cadrul Primariei Capitalei, atrage atentia ca masurile propuse de primarul general Gabriela Firea pentru decongestionarea traficului au motivatie politica.

Ciucu face referire la proiectul car-sharing, prin care posesorii de masini din Bucuresti-Ilfov care se grupeaza sa transporte elevi la scoala sau sa mearga in aceeasi directie vor primi un decont de carburant de 500 de lei pe luna. Programul "Stimularea mobilitatii si decongestionarea traficului din Municipiul Bucuresti" se afla pe ordinea de zi a sedintei CGMB de joi, 18 octombrie.Consilierul atrage atentia ca proiectul "reflecta in primul rand ambitiile politice din judetul Ilfov ale familiei Pandele-Firea si nu nevoile de mobilitate/tranzit ale bucurestenilor".

"Deoarece PMB nu are capacitati de implementare si control, pe scurt, efectele acestui program se vor rezuma la urmatoarele rezultate:

- se vor da 500 de lei posesorilor de autoturisme din judetul Ilfov;
- se vor da 500 de lei bucurestenilor care au copii si sunt posesori de autorurisme;

Punctele urmatoare referitoare la un sistem municipal de car-sharing/bike-sharing dotat cu autoturisme ecologice/biciclete electrice sunt tratate sumar, fiind puse in hotarare doar pentru a-i da un oarecare staif, la pachet cu pomenile electorale", a transmis Ciprian Ciucu intr-un comunicat de presa remis Ziare.com.

In plus, consilierul general subliniaza ca acest comportament este "tipic" pentru Firea, "evidentiind mari greseli de buna guvernare".

Iata ce probleme a sesizat consilierul Ciprian Ciucu:

"1) Directioneaza (Gabriela Frea - n.red.) bugetul Bucurestiului catre locuitori din judetul Ilfov, stiut fiind faptul ca Gabriela Firea este presedintea a organizatiei PSD Ilfov, iar sotul sau are interese politice in acest judet. Astfel, motivatia sa este politica.

2) Intai ia deciziile si dupa aceea comanda studiile. In acest fel perverteste ideea de evaluare ex-ante (inainte de) a impactului masurii propuse. Toate studiile comandate anterior in acest fel i-au 'confirmat' deciziile deja luate ad-hoc si pe genunchi. Ceea ce d.p.d.v. metodologic si statistic este o aberatie.

3) Masurile pe care le propune nu pot fi controlabile fara un sistem de verificare costisitor, sistem pentru care PMB nu este pregatita si nu are capacitate administrativa. Din modul in care este conceput proiectul de hotarare, Primarul General nici nu pare interesata de corectitudinea cheltuirii fondurilor;

4) La fel ca si in cazul voucherelor pentru biciclete, administratia Fiea nu stapaneste logica elementara, nu face legaturi simple de tipul 'cauza-efect': dupa ce a acordat vouchere pentru biciclete nu poate demonstra reorientarea bucurestenilor catre transportul alternativ. Similar, in cazul de fata, nu va putea demonstra ca ilfovenii si bucurestenii vor imparti mijlocele de transport personale;

5) Titlul hotararii este inselator, acesta nu contine termene de implentare si nici bugete;

6) Toaca bugetul cu plati catre populatie in loc sa-l consolideze si sa-l aloce unor proiecte de investitii majore si utile orasului nostru. Niciun proiect mare de infrastructura initiat de primarii anteriori nu a fost finalizat! Niciun proiect mare de infrastructura nu a fost initiat, in cei doi ani si jumatate de mandat Firea", potrivit comunicatului citat.

22 de organizatii si grupuri civice cer respingerea proiectului

De altfel, 22 de organizatii si grupuri civice reclama incompetenta PMB in domeniul mobilitatii urbane si solicita membrilor CGMB sa respinga proiectul de hotarare pentru aprobarea programului.

Intr-un comunicat de presa remis Ziare.com, organizatiile sustin ca "Alocarea de fonduri publice pentru decontarea combustibililor pentru utilizarea autoturismului va duce la o forma de subventionare a utilizarii transportului motorizat individual, asta in conditiile in care toata energia si fondurile publice ale institutiei publice trebuie sa fie indreptate spre masuri care sa duca tocmai la descurajarea acestui comportament".

"Mai mult, este greu de imaginat o metodologie de implementare pentru un astfel de program, existand un potential mare de utilizare a acestor fonduri altfel decat conform cu scopul declarat in aceasta hotarare", se arata in document.

De asemenea, grupurile civice subliniaza ca propunerea este chiar una nociva, in contextul in care PMB va "educa" noile generatii sa circule doar cu masina.

" (...) In loc sa adopte masuri verificate de mii de orase, Primaria Capitalei propune un nou experiment pentru traficul din Bucuresti, propunand un program pilot prin care sa stimuleze transportul copiilor cu autoturismele la scoala.

Pe langa nocivitatea propunerii, Primaria educa noile generatii sa li se para firesc sa se deplaseze cu autoturismele prin oras, acest fapt contravenind principiilor dezvoltarii durabile.

Costuri = 500 lei/luna pentru un grup de maxim 4 copii
Poluare = DA
Beneficii (!!) = sedentarism pentru copii si insotitori
Probleme identificate = posibilitatea de crestere a parcului auto prin incurajarea detinerii si utilizarii de autoturisme", mai transmit organizatiile.

Grupurile semnatare: ActiveWatch, Agent Green, Asociatia Ecopolis, Asociatia Greenitiative, Asociatia Initiativa Prelungirea Ghencea, Asociatia Peisagistilor din Romania - Filiala Bucuresti, Asociatia Reper21, CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publica, Floreasca Civica, Fundatia Comunitara Bucuresti, Greenpeace Romania, Grow Up Romania, Grupul Civic Iancului, Grupul de Initiativa Civica Cismigiu, Grupul de Initiativa Civica Kiseleff, Grupul de Initiativa Civica Lacul Tei, Grupul de Oponenta Ciurel - A1, Grupul Floreasca, Grupul Parcul Herastrau, MaiMultVerde, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), Terra Mileniul III.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE