Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Directorul Iosif Szenteș sabotează compania CFR Călători și turismul românesc

Postat la: 23.06.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Compania CFR Calatori, condusa de catre controversatul manager Iosif Szentes, a anuntat ca incepand din data de 17 iunie pana pe 4 septemrbie 2016, călătorii care vor dori să ajungă în Grecia cu trenul vor avea o legătură directă între Bucureşti Nord - Sofia - Salonic şi retur, la preţuri ce pornesc de la circa 45 de euro.

Totodata CFR Calatori a anuntat ca pentru destinaţia Salonic, trenul va avea în compunere patru vagoane (două clasa a 2-a, unul de dormit şi unul cuşetă) şi va circula săptămânal, cu plecare din Bucureşti vinerea şi întoarcere din Salonic duminică. Din Capitală, plecarea este programată pentru ora 12,50, iar sosirea în Salonic la ora 6,30, iar la întoarcere trenul va pleca din Salonic la ora 23,10 şi va ajunge în Bucureşti la 17,24, informează CFR Călători printr-un comunicat de presă. Un bilet pentru o călătorie dus Bucureşti - Salonic costă aproximativ 45 de euro la vagon clasa a 2-a, 52,10 euro la vagon cuşetă de 6 locuri şi 58,50 euro la vagon de dormit de 3 locuri. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai ca realitatea este cu totul alta si demonstreaza ca prin introducerea acestei legaturi directe intre Bucurestti si Salonic, managerul Iosif Szentes isi saboteaza propria companie, dar mai ales turismul romanesc.

„E sabotaj pe față"

Practic, prin introducerea acestei legaturi, CFR Calatori face jocurirle unor agentii de turism care duc turisti romani in Grecia si astfel incurajeaza pe romani sa-si petreaca vacantele si concediile in aceasta tara. Mai direct, prin aceasta manevra, romanii umfla buzunarele grecilor. In plus, compania CFR Calatorii care beneficiaza de fonduri foarte mari de la bugetul de stat pentru subventionarea transportului feroviar de calatori isi permite sa mearga pe pierderi doar ca sa faca jocul unor anumite interese. De ce? Pentru ca deplasarea acestui tren timp de 18 ore pe ruta Bucuresti- Salonic, adica 695 km, inseamna ca opt oameni vor sta non stop , timp de trei zile, cu diuna aferenta, la dispozitia calatorilor.

Ca atare, cu 45 de euro calatoresti cu trenul de la Bucuresti la Salonic, in timp ce pentru parcurgerea cu trenul a circa 200 km pe ruta Bucuresti-Constanta, un roman scoate din buzunar 62 de lei, cee ce inseamna in jur de 14 euro.Adica cam tot atat cat plateste si cel care merge in Grecia cu trenul pus la dispozitie de CFR Calatori. In primele zile de la introducerea acestui tren, numarul celor care au calatori catre Salonic se numara pe degetele unei singure maini. „Prin introducerea acestui tren, turismul de pe Litoral este sabotat direct de catre CFR Calatori, adica de o companie de stat subventionata de la bugetul Romaniei. E sabotaj pe fata", a declarat pentru ZIUAnews unul dintre cei mai cunoscuti hotelieri de pe Litoral.

Jocul dublu a lui Szenteș

Trebuie precizat ca Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, Stefan Roseanu si Valentin Dorobantu, sustinut si promvat de liderul PSD-Liviu Dragnea, a „tesut" mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori-Stefan Roseanu, Valentin Dorobantu si Vasile Secara, dar si Iosif Szentes, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru.

La ora actuala, ca urmare a jocului dublu facut de catre directorii generali de la CFR Calatori si CFR SA, dar si ministrul Dan Costescu, s-a ajuns ca pe rutele cele mai rentabile ale companiei de stat, cum ar fi Ploiesti-Bucuresti, Brasov- Ploiesti sau Buzau-Ploiesti, sa circule trenurile regio private oprind doar in doua-trei statii, adica au mers de inter regio. Asta da afacere serioasa. Primesti subventie de la stat pentru trenuri sociale, adica regio, pretul este cat la trenurile regio ale CFR Calatori, dar circuli in regim de inter regio, unde compania de stat opereaza cu tarife mai mari de aproape doua ori si jumatate decat cele ale operatorului privat.

Mai mult, ca urmare a blatului dintre operatorii privati si conducerile companiilor CFR Calatori si CFR SA, in garile mari,trenurile private sunt garate la primele doua linii, adica cele mai accesibile calatorilor, in timp ce, trenurile de la CFR Calatori stationeaza la ultimele linii ale garilor, asa cum se intampla la Brasov, Ploiesti Sud si Vest, Buzau sau Gara de Nord.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE