ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Cum se completează declarația 200. Sfaturi pentu a nu fi obligați să plătiți un contabil

Postat la: 19.05.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

Cum se completează declarația 200. Sfaturi pentu a nu fi obligați să plătiți un contabil

Anul acesta toate persoanele fizice care au realizat venituri în mod individual sau intr-o forma de asociere sunt obligate să depună până la data de 25 mai 2015 Declarația 200. Formularul poate fi descărcat de pe internet dar problema cu care se confruntă majoritatea celor care o au de depus este modul de completare.

Persoanele fizice care au obținut venituri în bani și sau în natura din Romania, provenind din activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor (chirii) cu titlu de activitate independenta (peste 5 contracte), cedarea folosintei bunurilor (chirii), activitati agricole care nu sunt impuse pe baza normelor de venit, operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract
sau transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor mai au la dispoziție cinci zile să depună declarația 200.

De aici puteti descărca formularul

ANAF a anunțat că săptămâna aceasta va veni în întâmpinarea celor care au de completat această declarație și pe pagina de Facebook a instituției, patru angajați vor răspunde în cursul zilei de miercuri întrebărilor celor interesați.
Cei care nu pot lua legătura cu reprezentanții ANAF pot să urmărească explicațiile de mai jos și să își completeze singuri formularul pe care au de-l depus până luni, 25 mai. Accesați următorul link pentur a vedea modelele de formular și unde trebuie să completați

1. Se completează doar de persoanele fizice

2. Nu toate veniturile dvs. trebuie declarate.Nu trebuie să completaţi această declaraţiedacă aţi avut venituri, de exemplu:• numai din salarii• din pensii• din salarii din străinătate• din activităţi independente impuse pe bază de norme de venit (cu excepţia celorpentru care nu s-au stabilit încă plăţi anticipate)• din premii sportive sau jocuri de noroc• din dobânzi şi dividende• din agricultură (cu excepţia arendei şi a metodelor intensive, adică sere, solarii,pepiniere ...)• din moşteniri, donaţii, burse, alocaţii de maternitate, de şomaj, etc.(De altfel, nici nu le găsiţi tipărite în formular )

3. Declaraţie rectificativă: dacă aţi depus deja declaraţia 200 şi doriţi să corectaţi o eroare, treceţi aici un X şi completaţi declaraţia cu toate datele corecte. Codul numeric personal sau Număr de identificare fiscală : copiaţi-l din actul de identitate. Adresa: nu uitaţi să completaţi toate datele, în special adresa de e-mail; astfel veţi putea primi diverse informaţii utile. Banca, cont bancar: dacă doriţi ca plăţile sau restituirile să se facă prin bancă, fără a vă mai deplasa la Trezorierie.

4. Capitolul II se referă la veniturile obţinute, pe surse şi categorii. Dacă aţi avut venituri din mai multe surse / categorii, completaţi Anexa din pagina 3 a formularului; repetaţi Anexa de câte ori e nevoie şi numerotaţi-o. Ataşaţi anexele la formular. Venituri comerciale: Bifaţi dacă aţi avut venituri realizate din comerţ de către persoane fizice (indivizi), sau de asocieri fără personalitate juridică, din prestări de servicii (altele decât profesii libere, despre care veţi citiţi mai departe), sau cele din practicarea unei meserii. De exemplu: activităţi de producţie; activităţi de cumpărare făcute în scopul vânzării; organizarea de spectacole; contract de comision, de mandat, de reprezentare, de agent de asigurare; vânzarea în regim de consignaţie; activităţi de editare, imprimerie, multiplicare; transport; alte fapte de comerţ definite în Codul comercial.

5. Venituri din profesii libere: Sunt acele venituri obţinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfăşurate în mod independent.

6. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuală sunt venituri realizate dinbrevete de invenţie, desene şi modele, mostre, mărci de fabrică şi de comerţ,procedee tehnice, know-how, drepturi de autor şi drepturi conexe dreptului de autorşi altele asemenea. Dacă aveţi astfel de venituri de la mai mulţi plătitori, depuneţi osingură declaraţie (treceţi totalul lor).

7. Venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate în categoriavenituri din activităţi independente: Dacă aţi avut venituri dintr-unnumăr mai mare de 5 contracte de închiriere sau subînchiriere lasfârşitul anului fiscal, aceste venituri intră în categoria veniturilordin activităţi independente. Detalii aici: OPANAF 2333/2007

8. Veniturile din cedarea folosinţei bunurilor:În această categorie intră veniturile din închirieri şisubînchirieri de bunuri mobile şi imobile, precum şiveniturile din arendarea bunurilor agricole, dinpatrimoniul personal. De exemplu, venituri dinînchirierea locuinţei, caselor de vacanţă, garajelor,terenurilor şi altele asemenea, în baza unor contracte deînchiriere/subînchiriere, uzufruct, arendare şi alteleasemenea, inclusiv a unor părţi din acestea, utilizate înscop de reclamă, afişaj şi publicitate. (Dacă aveţi mai Nu depuneţi declaraţia dacă: chiria estemult de 5 contracte, completaţi doar căsuţa stabilită în lei, nu calculaţi venitul net înprecedentă) sistem real (adică nu ţineţi contabilitate) şi nu aţi avut peste 5 contracte.

9. Operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract:Se completează de către persoanele care au realizat câştiguri/pierderi dinoperaţiuni de vânzare - cumpărare de valută la termen, pe bază de contract,precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumentefinanciare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de ComisiaNaţională a Valorilor Mobiliare şi au obligaţia stabilirii câştigului netanual/pierderii nete anuale

10. Nu depuneţi declaraţia dacă aţi vândut produsele agricole după recoltare, în stare naturală, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de prelucrare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare (În acest caz, cumpărătorul v-a reţinut impozitul, de 2%).Veniturile din activităţi agricole sunt venituri din următoarele activităţi: venituri din cultivarea şi valorificareaflorilor, legumelor şi zarzavaturilor, în sere şi solarii special destinate acestor scopuri şi/sau în sistem irigat;venituri din cultivarea şi valorificarea arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor; venituri din exploatareapepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea. Aceste venituri se impozitează cu 16%.

11. Câştiguri din transferul titlurilor de valoare: se completează depersoanele care au realizat câştiguri/pierderi din transferul titlurilor devaloare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazulsocietăţilor închise şi au obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderiinete anuale, potrivit legii. Se trece separat câştigul/pierderea dintransferul titlurilor în perioade diferite, conform formularului.

12. Determinarea venitului net:Venitul net obţinut se calculeazăîn mai multe moduri.- În sistem real: cei care ţinevidenţa bazată pe datele dincontabilitatea în partidă simplă(facturi, alte documente)- Pe baza cotelor forfetare (adică stabilite prinlege): Venitul net din drepturi de proprietate - Pe baza normelor de venit: depun doar cei care au activităţiintelectuală şi din cedarea folosinţei bunurilor independente impuse pe bază de norme de venit, care ause calculează pe baza unor cote forfetare de depus declaraţiile de venit estimativ în decembrie şi pentrucheltuieli (dacă nu aţi optat pentru sistemul care nu s-au stabilit plăţi anticipate.real)

13. Forma de organizare: Bifaţi căsuţa corespunzătoare, dacă aţi acţionat în mod individual, într-o formă de asociere, sau într-o societate civilă profesională (avocaţi, practicieni insolvenţă) supusă regimului transparenţei fiscale. Căsuţa "modificarea modalităţii" se bifează în cazul reorganizării activităţii independente în timpul anului 2011. 4. Obiectul principal de activitate: Dacă sunteţi persoană fizică autorizată, treceţi denumirea activităţii principale care vă aduce venit, precum şi codul CAEN al acesteia

14. Sediul/Datele de identificare a bunului pentru care se cedează folosinţa : Sediul - se completează adresa sediului saulocului principal de desfăşurare a activităţii. În cazul în care activitatea se desfăşoară prin mai multe puncte de lucru, secompletează adresa sediului sau locului principal. Persoanele care au venituri din activităţi agricole vor înscriedenumirea unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se află terenul (terenurile), respectiv: municipiu, oraş, comunăsau sector al municipiului Bucureşti. Datele de identificare a bunului pentru care se cedează folosinţa - se completeazăde către contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor. De exemplu: pentru imobile (clădiri, terenuri):adresa completă (localitate, stradă, număr, bloc, etaj, apartament etc.); b) pentru mobile (autovehicule/autoturisme,tractoare, maşini agricole, şalupe, iahturi şi alte mijloace de transport): tipul, anul de fabricaţie, numărul deînmatriculare, seria şasiului; c) alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliată, cu identificarea principalelorcaracteristici care individualizează bunul.

15. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/Închiriere/Arendare - se înscriu numărul şi data documentului care atestă dreptul contribuabilului de a desfăşura activitate independentă. Dacă desfăşuraţi activităţi în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice, completaţi numărul sub care contractul de asociere a fost înregistrat la organul fiscal, precum şi data înregistrării. Dacă aţi avut venituri din cedarea folosinţei bunurilor completaţi rubrica după cum urmează: se elimină din text cuvântul "închiriere" sau "arendare", în funcţie de natura contractului încheiat între părţi; se înscriu numărul şi data sub care a fost înregistrat la organul fiscal contractul încheiat între părţi.

16. 7,8. Data începerii/încetării activităţii - completaţi numai dacă aţi început/încetat activitatea în cursul anului 2011. Dacă aţi avut venituri din chirii sau arendă, înscrieţi data prevăzută pentru începerea derulării contractului, respectiv data prevăzută pentru încetarea contractului.
17. 1B. DATE PRIVIND VENITUL/CÂŞTIGUL NET ANUAL Alegeţi tipul de venit, apoi daţi click pentru explicaţii: • activităţi comerciale, profesii libere • drepturi de proprietate intelectuală • cedarea folosinţei bunurilor (chirie, arendă) • activităţi agricole • titluri de valoare • vânzare /cumpărare de valută la termen

18. ACTIVITĂŢI COMERCIALE ŞI PROFESII LIBERE :a) Dacă aţi activat în mod individual:a.1) În sistem real şi/sau venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate ca activităţi independente (peste 5 contracte), completaţi pe baza datelor din evidenţa contabilă (facturi, alte documente).rd.1. Venit brut - veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură încasate, atât din activitatea de bază, cât şi din activităţi adiacente.rd.2. Cheltuieli deductibile - cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcute în 2011.rd.3. Venit net anual - diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).Se completează numai dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului - se înscrie partea din venitul net aferent activităţilor independente, pentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şi venitul brut (rd.1). Se completează numai dacă cheltuielile deductibile sunt mai mari decât venitul brut.a.2) Pe bază de norme de venit, şi dacă aţi depus declaraţie de venit estimativ în luna decembrie 2011 şi nu s-au stabilit plăţi anticipate.rd.3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând norma de venit corespunzătoare perioadei lucrate, comunicată de organul fiscal.

19. Cum completăm Declaraţia privind veniturile realizate din România D200 ACTIVITĂŢI COMERCIALE ŞI PROFESII LIBEREb.1) Dacă aţi activat într-o asociere care nu dă naştere unei persoane juridice, sau într-o formă supusă regimului transparenţei fiscale:rd.3. Venit net anual = preluaţi suma din coloana 5, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = se preia suma înscrisă în col.7 din aceeaşi declaraţie.b.2) Dacă aţi fost într-o asociere constituită între persoane fizice şi persoane juridice române, care nu dau naştere unei persoane juridice:rd.1. Venit brut - preluaţi suma din coloana 5, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.rd.2. Cheltuieli deductibile - sunt contribuţiile sociale obligatorii plătite de asociaţii persoane fizice.rd.3. Venit net anual - este diferenţa dintre venitul brut şi contribuţiile sociale, adică dintre rd.1 şi rd.2.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă - se preia suma de la rd.3.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - preluaţi suma din coloana 6, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.

20. VENITURI DIN DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂÎn sistem real, pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplărd.1. Venit brut = veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură.rd.2. Cheltuieli deductibile = cheltuielile făcute în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesuldirect al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcute în 2011; seinclud şi contribuţiile sociale obligatorii plătite.rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile deductibile (rd.2). Completaţi numai dacăvenitul este mai mare decât cheltuielile.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului = venitul net rămas, după ce plăţileanticipate în contul impozitului au fost reţinute de plătitorrd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şi venitul brut (rd.1).Completaţi numai dacă cheltuielile sunt mai mari decât venitul.

21. VENITURI DIN DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂPe baza cotelor forfetare de cheltuieli (cote acordate prin lege)rd.1. Venit brut - veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură realizate din valorificarea suborice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din toate sursele. La stabilirea veniturilor brute se au în vedereatât sumele încasate în cursul anului, cât şi reţinerile în contul plăţilor anticipate efectuate cu titlu de impozit şicontribuţiile obligatorii, efectuate de plătitorii de venit.rd.2. Cheltuieli deductibile - se înscrie valoarea rezultată prin însumarea cheltuielilor forfetare şi a contribuţiilorsociale obligatorii plătite. Cheltuielile deductibile se determină astfel: aplicaţi o cotă asupra venitului brut (dacă aţirealizat artă monumentală, cota este de 25%, altfel cota este de 20%); adunaţi la rezultat contribuţiile socialeobligatorii plătiterd.3. Venit net anual - diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului - se înscrie partea din venitul netpentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă.

22. VENITURI DIN DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂÎn cazul veniturilor transmise prin succesiune, din suită sau remuneraţie compensatorie pentru copia privată:rd.1. Venit brut = veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură.rd.2. Cheltuieli deductibile = suma totală plătită organismelor de gestiune colectivă sau altor plătitori care au atribuţiide colectare şi de repartizare a veniturilor între titularii de drepturi.rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).

23. VENITURI DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILOR Nu depuneţi declaraţia dacă: chiria este stabilită în lei, nu calculaţi venitul net în sistem real (adicănu ţineţi contabilitate) şi nu aţi avut peste 5 contracte. Declaraţia se completează pe baza contractului încheiat între părţi. rd.1. Venit brut = suma reprezentând chiria/arenda prevăzută în contractul încheiat între părţipentru anul fiscal de raportare, indiferent de momentul plăţii acesteia, majorată cu valoarea cheltuielilorce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinător legal,dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. În venitul brut se includ şi eventualele daune plătitepotrivit unor clauze contractuale, în cazul rezilierii contractelor înainte de termen. Reprezintă venit brut şivaloarea investiţiilor la bunurile mobile şi imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altuideţinător legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosinţei bunurilor, inclusiv a contractelor decomodat şi care sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. Dacă chiria (sau arenda) este în valută, venitul brut se calculează astfel: înmulţiţi chiria (arenda)din fiecare lună cu cursul în lei al valutei din ultima zi a lunii, comunicat de Banca Naţională. Apoi adunaţivenitul în lei din toate lunile şi veţi obţine venitul brut. Dacă arenda se achită în produse, evaluarea în lei aacesteia se face pe baza preţurilor medii ale produselor agricole. Dacă aţi optat pentru determinarea venitului net în sistem real, se înscrie totalitatea veniturilorîncasate ca urmare a cedării folosinţei bunului, pe baza datelor din evidenţa contabilă.

24. VENITURI DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILORrd.2. Cheltuieli deductibile - se înscrie, după caz:= dacă aţi optat pentru sistemul real (adică ţineţi contabilitate), treceţi suma reprezentând cheltuielilefăcute pentru obţinerea venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, săcorespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcute în 2011;= dacă aţi optat pentru cote forfetare de cheltuieli, treceţi suma rezultată prin aplicarea unei cote de 25%la venitul brut (rd.1)rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).Completaţi numai dacă cheltuielile sunt mai mici decât venitul.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierderea netă anuală = diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şivenitul brut (rd.1). Completaţi numai dacă cheltuielile sunt mai mari decât venitul şi dacă aţi optat pentrusistemul real.

25. VENITURI DIN ACTIVITĂŢI AGRICOLEEste vorba de venituri din activităţi agricole pentru care venitul net se determină în sistem real, adică pe bazadatelor din contabilitatea în partidă simplă.a) Dacă desfăşuraţi activitatea în mod individualrd.1. Venit brut = veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în naturărd.2. Cheltuieli deductibile = cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate îninteresul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcuteîn 2011rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2). Completaţinumai dacă venitul este mai mare decât cheltuielile.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şi venitul brut(rd.1). Completaţi numai dacă venitul este mai mic decât cheltuielile. Nu depuneţi declaraţia dacă aţi vândut produsele agricole după recoltare, în stare naturală, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de prelucrare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare (În acest caz, cumpărătorul v-a reţinut impozitul, de 2%).

26. VENITURI DIN ACTIVITĂŢI AGRICOLEEste vorba de venituri din activităţi agricole pentru care venitul net se determină în sistem real, pe baza datelordin contabilitatea în partidă simplăb) Dacă aţi desfăşurat activitatea într-o asociere dintre persoane fizice, care nu dă naştere unei persoanejuridice:rd.3. Venit net anual = preluaţi suma din coloana 5, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V dinDeclaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = se preia suma înscrisă în col.7 din aceeaşi declaraţie. Nu depuneţi declaraţia dacă aţi vândut produsele agricole după recoltare, în stare naturală, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de prelucrare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare (În acest caz, cumpărătorul v-a reţinut impozitul, de 2%).

27. VENITURI DIN TRANSFERUL TITLURILOR DE VALOARE Declaraţia se depune de către persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câştiguri/pierderi dintransferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise şi au obligaţiastabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. Se completează pe baza documentelor justificative, eliberate de intermediari/societăţile de administrare ainvestiţiilor sau alţi plătitori de venit, privind tranzacţiile efectuate cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şivalorile mobiliare în cazul societăţilor închise. rd.4. Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderileînregistrate ca urmare a tranzacţionării titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazulsocietăţilor închise. Se completează numai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentând diferenţa dintrepierderile şi câştigurile înregistrate ca urmare a tranzacţionării titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorilemobiliare în cazul societăţilor închise. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decât câştigurile.

28. VENITURI DIN VÂNZARE/CUMPĂRARE DE VALUTĂ LA TERMEN Declaraţia se depune de către persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câştiguri/pierderidin operaţiuni de vânzare - cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiunisimilare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate deComisia Naţională a Valorilor Mobiliare şi au obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale,potrivit legii. Se completează pe baza documentelor justificative, eliberate de plătitorii de venit, privind tranzacţiileefectuate. rd.4. Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderileînregistrate în cursul anului 2011, din operaţiuni de vânzare - cumpărare de valută la termen. Se completeazănumai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentânddiferenţa dintre pierderile şi câştigurile înregistrate în cursul anului de raportare, din operaţiuni de vânzare -cumpărare de valută la termen. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decâtcâştigurile. La declaraţie se anexează documente justificative, eliberate de plătitorii de venit, privind tranzacţiileefectuate din care să rezulte câştigul net/pierderea netă declarat/declarată, precum şi impozitul calculat şireţinut ca plată anticipată pentru anul fiscal de raportare.

29. Dacă aveţi venituri din mai multe categorii, completaţi şi Anexa. Listaţi Anexa de câte ori vă trebuie. Depuneţi Anexa odată cu formularul, nu mai târziu. Dacă trebuie să corectaţi ceva, depuneţi altă declaraţie 200, bifând  căsuţa "declaraţie rectificativă.

30. Se completează dacă: • aţi făcut în cursul anului cheltuieli pentru acordarea de burse private (detalii aici) şi solicitaţi restituirea acestora , sau: • doriţi virarea unei sume, reprezentând până la 2% din impozit, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care funcţionează în condiţiile legii, sau a unităţilor de cult. Puteţi solicita transmiterea acestei sume către un singur beneficiar. Completează acest formular şi contribuabilii care au realizat venituri din activităţi independente/activităţi agricole, impuşi pe bază de normă de venit şi/sau din cedarea folosinţei bunurilor, care nu au obligaţia depunerii declaraţiei.

31. 1. Bursa privată: căsuţa se bifează dacă aţi efectuat cheltuieli cu burse private şi solicitaţi restituirea acestora. Contract nr./data - se înscriu numărul şi data contractului privind acordarea bursei private. Suma plătită - treceţi suma plătită în anul 2011 pentru bursa privată. Documente de plată nr./data - treceţi numărul şi data documentelor care atestă plata bursei private. Contractul şi documentele se prezintă în original şi în copie. În cazul în care declaraţia se transmite prin poştă, documentele de mai sus se anexează în copie.

32. 2. Susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult - dacă vreţi ca o sumă de până la 2% din impozit să fie transferată unei entităţi nonprofit (ex. asociaţie, fundaţie, ONG), sau unităţi de cult (ex. biserică). Denumire entitate nonprofit/unitate de cult , Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult, Cont bancar (IBAN) - aflaţi-le de la beneficiarul sumei donate de dvs. Suma - se completează cu suma ce doriţi să fie virată în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult. Dacă nu cunoaşteţi suma care poate fi virată, nu treceţi nimic, caz în care organul fiscal va calcula şi va vira suma admisă. Dacă suma solicitată a se vira către entitatea nonprofit/unitatea de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată, depăşeşte plafonul de 2% din impozit, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată.

33. IV. DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI Se completează numai în cazul în care obligaţiile de declarare a veniturilor se îndeplinesc de către împuternicitul desemnat de contribuabil, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală. Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal al împuternicitului. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a împuternicitului.

34. De unde se obţine formularul 200? Descărcaţi aici Formularul 200 şi instrucţiunile de completare, sau cereţi-l de la sediul unităţii fiscale Găsiţi aici adresa unităţii fiscale de care aparţineţi. Ultima zi: vineri 25 mai 2012 Cum depuneţi declaraţia 200: sau Prin poştă, cu plic Direct la sediul unităţii fiscale recomandat Prin portalul e-guvernare.ro, dacă aveţi certificat de semnătură digitală
Aveţi întrebări? Sunaţi la Centrul nostru de apeluri: 031-403.91.60 Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Direcţia generală de metodologii fiscale, îndrumare şi asistenţă a contribuabililor. Acesta este un material simplificat pentru orientarea dvs., care nu conţine tot textul dispoziţiilor legale din domeniu

 

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Cum se completează declarația 200. Sfaturi pentu a nu fi obligați să plătiți un contabil

Postat la: 19.05.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Anul acesta toate persoanele fizice care au realizat venituri în mod individual sau intr-o forma de asociere sunt obligate să depună până la data de 25 mai 2015 Declarația 200. Formularul poate fi descărcat de pe internet dar problema cu care se confruntă majoritatea celor care o au de depus este modul de completare.

Persoanele fizice care au obținut venituri în bani și sau în natura din Romania, provenind din activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor (chirii) cu titlu de activitate independenta (peste 5 contracte), cedarea folosintei bunurilor (chirii), activitati agricole care nu sunt impuse pe baza normelor de venit, operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract
sau transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor mai au la dispoziție cinci zile să depună declarația 200.

De aici puteti descărca formularul

ANAF a anunțat că săptămâna aceasta va veni în întâmpinarea celor care au de completat această declarație și pe pagina de Facebook a instituției, patru angajați vor răspunde în cursul zilei de miercuri întrebărilor celor interesați.
Cei care nu pot lua legătura cu reprezentanții ANAF pot să urmărească explicațiile de mai jos și să își completeze singuri formularul pe care au de-l depus până luni, 25 mai. Accesați următorul link pentur a vedea modelele de formular și unde trebuie să completați

1. Se completează doar de persoanele fizice

2. Nu toate veniturile dvs. trebuie declarate.Nu trebuie să completaţi această declaraţiedacă aţi avut venituri, de exemplu:• numai din salarii• din pensii• din salarii din străinătate• din activităţi independente impuse pe bază de norme de venit (cu excepţia celorpentru care nu s-au stabilit încă plăţi anticipate)• din premii sportive sau jocuri de noroc• din dobânzi şi dividende• din agricultură (cu excepţia arendei şi a metodelor intensive, adică sere, solarii,pepiniere ...)• din moşteniri, donaţii, burse, alocaţii de maternitate, de şomaj, etc.(De altfel, nici nu le găsiţi tipărite în formular )

3. Declaraţie rectificativă: dacă aţi depus deja declaraţia 200 şi doriţi să corectaţi o eroare, treceţi aici un X şi completaţi declaraţia cu toate datele corecte. Codul numeric personal sau Număr de identificare fiscală : copiaţi-l din actul de identitate. Adresa: nu uitaţi să completaţi toate datele, în special adresa de e-mail; astfel veţi putea primi diverse informaţii utile. Banca, cont bancar: dacă doriţi ca plăţile sau restituirile să se facă prin bancă, fără a vă mai deplasa la Trezorierie.

4. Capitolul II se referă la veniturile obţinute, pe surse şi categorii. Dacă aţi avut venituri din mai multe surse / categorii, completaţi Anexa din pagina 3 a formularului; repetaţi Anexa de câte ori e nevoie şi numerotaţi-o. Ataşaţi anexele la formular. Venituri comerciale: Bifaţi dacă aţi avut venituri realizate din comerţ de către persoane fizice (indivizi), sau de asocieri fără personalitate juridică, din prestări de servicii (altele decât profesii libere, despre care veţi citiţi mai departe), sau cele din practicarea unei meserii. De exemplu: activităţi de producţie; activităţi de cumpărare făcute în scopul vânzării; organizarea de spectacole; contract de comision, de mandat, de reprezentare, de agent de asigurare; vânzarea în regim de consignaţie; activităţi de editare, imprimerie, multiplicare; transport; alte fapte de comerţ definite în Codul comercial.

5. Venituri din profesii libere: Sunt acele venituri obţinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfăşurate în mod independent.

6. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuală sunt venituri realizate dinbrevete de invenţie, desene şi modele, mostre, mărci de fabrică şi de comerţ,procedee tehnice, know-how, drepturi de autor şi drepturi conexe dreptului de autorşi altele asemenea. Dacă aveţi astfel de venituri de la mai mulţi plătitori, depuneţi osingură declaraţie (treceţi totalul lor).

7. Venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate în categoriavenituri din activităţi independente: Dacă aţi avut venituri dintr-unnumăr mai mare de 5 contracte de închiriere sau subînchiriere lasfârşitul anului fiscal, aceste venituri intră în categoria veniturilordin activităţi independente. Detalii aici: OPANAF 2333/2007

8. Veniturile din cedarea folosinţei bunurilor:În această categorie intră veniturile din închirieri şisubînchirieri de bunuri mobile şi imobile, precum şiveniturile din arendarea bunurilor agricole, dinpatrimoniul personal. De exemplu, venituri dinînchirierea locuinţei, caselor de vacanţă, garajelor,terenurilor şi altele asemenea, în baza unor contracte deînchiriere/subînchiriere, uzufruct, arendare şi alteleasemenea, inclusiv a unor părţi din acestea, utilizate înscop de reclamă, afişaj şi publicitate. (Dacă aveţi mai Nu depuneţi declaraţia dacă: chiria estemult de 5 contracte, completaţi doar căsuţa stabilită în lei, nu calculaţi venitul net înprecedentă) sistem real (adică nu ţineţi contabilitate) şi nu aţi avut peste 5 contracte.

9. Operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract:Se completează de către persoanele care au realizat câştiguri/pierderi dinoperaţiuni de vânzare - cumpărare de valută la termen, pe bază de contract,precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumentefinanciare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de ComisiaNaţională a Valorilor Mobiliare şi au obligaţia stabilirii câştigului netanual/pierderii nete anuale

10. Nu depuneţi declaraţia dacă aţi vândut produsele agricole după recoltare, în stare naturală, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de prelucrare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare (În acest caz, cumpărătorul v-a reţinut impozitul, de 2%).Veniturile din activităţi agricole sunt venituri din următoarele activităţi: venituri din cultivarea şi valorificareaflorilor, legumelor şi zarzavaturilor, în sere şi solarii special destinate acestor scopuri şi/sau în sistem irigat;venituri din cultivarea şi valorificarea arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor; venituri din exploatareapepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea. Aceste venituri se impozitează cu 16%.

11. Câştiguri din transferul titlurilor de valoare: se completează depersoanele care au realizat câştiguri/pierderi din transferul titlurilor devaloare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazulsocietăţilor închise şi au obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderiinete anuale, potrivit legii. Se trece separat câştigul/pierderea dintransferul titlurilor în perioade diferite, conform formularului.

12. Determinarea venitului net:Venitul net obţinut se calculeazăîn mai multe moduri.- În sistem real: cei care ţinevidenţa bazată pe datele dincontabilitatea în partidă simplă(facturi, alte documente)- Pe baza cotelor forfetare (adică stabilite prinlege): Venitul net din drepturi de proprietate - Pe baza normelor de venit: depun doar cei care au activităţiintelectuală şi din cedarea folosinţei bunurilor independente impuse pe bază de norme de venit, care ause calculează pe baza unor cote forfetare de depus declaraţiile de venit estimativ în decembrie şi pentrucheltuieli (dacă nu aţi optat pentru sistemul care nu s-au stabilit plăţi anticipate.real)

13. Forma de organizare: Bifaţi căsuţa corespunzătoare, dacă aţi acţionat în mod individual, într-o formă de asociere, sau într-o societate civilă profesională (avocaţi, practicieni insolvenţă) supusă regimului transparenţei fiscale. Căsuţa "modificarea modalităţii" se bifează în cazul reorganizării activităţii independente în timpul anului 2011. 4. Obiectul principal de activitate: Dacă sunteţi persoană fizică autorizată, treceţi denumirea activităţii principale care vă aduce venit, precum şi codul CAEN al acesteia

14. Sediul/Datele de identificare a bunului pentru care se cedează folosinţa : Sediul - se completează adresa sediului saulocului principal de desfăşurare a activităţii. În cazul în care activitatea se desfăşoară prin mai multe puncte de lucru, secompletează adresa sediului sau locului principal. Persoanele care au venituri din activităţi agricole vor înscriedenumirea unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se află terenul (terenurile), respectiv: municipiu, oraş, comunăsau sector al municipiului Bucureşti. Datele de identificare a bunului pentru care se cedează folosinţa - se completeazăde către contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor. De exemplu: pentru imobile (clădiri, terenuri):adresa completă (localitate, stradă, număr, bloc, etaj, apartament etc.); b) pentru mobile (autovehicule/autoturisme,tractoare, maşini agricole, şalupe, iahturi şi alte mijloace de transport): tipul, anul de fabricaţie, numărul deînmatriculare, seria şasiului; c) alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliată, cu identificarea principalelorcaracteristici care individualizează bunul.

15. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/Închiriere/Arendare - se înscriu numărul şi data documentului care atestă dreptul contribuabilului de a desfăşura activitate independentă. Dacă desfăşuraţi activităţi în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice, completaţi numărul sub care contractul de asociere a fost înregistrat la organul fiscal, precum şi data înregistrării. Dacă aţi avut venituri din cedarea folosinţei bunurilor completaţi rubrica după cum urmează: se elimină din text cuvântul "închiriere" sau "arendare", în funcţie de natura contractului încheiat între părţi; se înscriu numărul şi data sub care a fost înregistrat la organul fiscal contractul încheiat între părţi.

16. 7,8. Data începerii/încetării activităţii - completaţi numai dacă aţi început/încetat activitatea în cursul anului 2011. Dacă aţi avut venituri din chirii sau arendă, înscrieţi data prevăzută pentru începerea derulării contractului, respectiv data prevăzută pentru încetarea contractului.
17. 1B. DATE PRIVIND VENITUL/CÂŞTIGUL NET ANUAL Alegeţi tipul de venit, apoi daţi click pentru explicaţii: • activităţi comerciale, profesii libere • drepturi de proprietate intelectuală • cedarea folosinţei bunurilor (chirie, arendă) • activităţi agricole • titluri de valoare • vânzare /cumpărare de valută la termen

18. ACTIVITĂŢI COMERCIALE ŞI PROFESII LIBERE :a) Dacă aţi activat în mod individual:a.1) În sistem real şi/sau venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate ca activităţi independente (peste 5 contracte), completaţi pe baza datelor din evidenţa contabilă (facturi, alte documente).rd.1. Venit brut - veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură încasate, atât din activitatea de bază, cât şi din activităţi adiacente.rd.2. Cheltuieli deductibile - cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcute în 2011.rd.3. Venit net anual - diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).Se completează numai dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului - se înscrie partea din venitul net aferent activităţilor independente, pentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şi venitul brut (rd.1). Se completează numai dacă cheltuielile deductibile sunt mai mari decât venitul brut.a.2) Pe bază de norme de venit, şi dacă aţi depus declaraţie de venit estimativ în luna decembrie 2011 şi nu s-au stabilit plăţi anticipate.rd.3. Venit net anual - se înscrie suma reprezentând norma de venit corespunzătoare perioadei lucrate, comunicată de organul fiscal.

19. Cum completăm Declaraţia privind veniturile realizate din România D200 ACTIVITĂŢI COMERCIALE ŞI PROFESII LIBEREb.1) Dacă aţi activat într-o asociere care nu dă naştere unei persoane juridice, sau într-o formă supusă regimului transparenţei fiscale:rd.3. Venit net anual = preluaţi suma din coloana 5, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = se preia suma înscrisă în col.7 din aceeaşi declaraţie.b.2) Dacă aţi fost într-o asociere constituită între persoane fizice şi persoane juridice române, care nu dau naştere unei persoane juridice:rd.1. Venit brut - preluaţi suma din coloana 5, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.rd.2. Cheltuieli deductibile - sunt contribuţiile sociale obligatorii plătite de asociaţii persoane fizice.rd.3. Venit net anual - este diferenţa dintre venitul brut şi contribuţiile sociale, adică dintre rd.1 şi rd.2.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă - se preia suma de la rd.3.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - preluaţi suma din coloana 6, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V din Declaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.

20. VENITURI DIN DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂÎn sistem real, pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplărd.1. Venit brut = veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură.rd.2. Cheltuieli deductibile = cheltuielile făcute în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesuldirect al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcute în 2011; seinclud şi contribuţiile sociale obligatorii plătite.rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile deductibile (rd.2). Completaţi numai dacăvenitul este mai mare decât cheltuielile.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului = venitul net rămas, după ce plăţileanticipate în contul impozitului au fost reţinute de plătitorrd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şi venitul brut (rd.1).Completaţi numai dacă cheltuielile sunt mai mari decât venitul.

21. VENITURI DIN DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂPe baza cotelor forfetare de cheltuieli (cote acordate prin lege)rd.1. Venit brut - veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură realizate din valorificarea suborice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din toate sursele. La stabilirea veniturilor brute se au în vedereatât sumele încasate în cursul anului, cât şi reţinerile în contul plăţilor anticipate efectuate cu titlu de impozit şicontribuţiile obligatorii, efectuate de plătitorii de venit.rd.2. Cheltuieli deductibile - se înscrie valoarea rezultată prin însumarea cheltuielilor forfetare şi a contribuţiilorsociale obligatorii plătite. Cheltuielile deductibile se determină astfel: aplicaţi o cotă asupra venitului brut (dacă aţirealizat artă monumentală, cota este de 25%, altfel cota este de 20%); adunaţi la rezultat contribuţiile socialeobligatorii plătiterd.3. Venit net anual - diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului - se înscrie partea din venitul netpentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă.

22. VENITURI DIN DREPTURI DE PROPRIETATE INTELECTUALĂÎn cazul veniturilor transmise prin succesiune, din suită sau remuneraţie compensatorie pentru copia privată:rd.1. Venit brut = veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură.rd.2. Cheltuieli deductibile = suma totală plătită organismelor de gestiune colectivă sau altor plătitori care au atribuţiide colectare şi de repartizare a veniturilor între titularii de drepturi.rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).

23. VENITURI DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILOR Nu depuneţi declaraţia dacă: chiria este stabilită în lei, nu calculaţi venitul net în sistem real (adicănu ţineţi contabilitate) şi nu aţi avut peste 5 contracte. Declaraţia se completează pe baza contractului încheiat între părţi. rd.1. Venit brut = suma reprezentând chiria/arenda prevăzută în contractul încheiat între părţipentru anul fiscal de raportare, indiferent de momentul plăţii acesteia, majorată cu valoarea cheltuielilorce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinător legal,dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. În venitul brut se includ şi eventualele daune plătitepotrivit unor clauze contractuale, în cazul rezilierii contractelor înainte de termen. Reprezintă venit brut şivaloarea investiţiilor la bunurile mobile şi imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altuideţinător legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosinţei bunurilor, inclusiv a contractelor decomodat şi care sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. Dacă chiria (sau arenda) este în valută, venitul brut se calculează astfel: înmulţiţi chiria (arenda)din fiecare lună cu cursul în lei al valutei din ultima zi a lunii, comunicat de Banca Naţională. Apoi adunaţivenitul în lei din toate lunile şi veţi obţine venitul brut. Dacă arenda se achită în produse, evaluarea în lei aacesteia se face pe baza preţurilor medii ale produselor agricole. Dacă aţi optat pentru determinarea venitului net în sistem real, se înscrie totalitatea veniturilorîncasate ca urmare a cedării folosinţei bunului, pe baza datelor din evidenţa contabilă.

24. VENITURI DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILORrd.2. Cheltuieli deductibile - se înscrie, după caz:= dacă aţi optat pentru sistemul real (adică ţineţi contabilitate), treceţi suma reprezentând cheltuielilefăcute pentru obţinerea venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, săcorespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcute în 2011;= dacă aţi optat pentru cote forfetare de cheltuieli, treceţi suma rezultată prin aplicarea unei cote de 25%la venitul brut (rd.1)rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).Completaţi numai dacă cheltuielile sunt mai mici decât venitul.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierderea netă anuală = diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şivenitul brut (rd.1). Completaţi numai dacă cheltuielile sunt mai mari decât venitul şi dacă aţi optat pentrusistemul real.

25. VENITURI DIN ACTIVITĂŢI AGRICOLEEste vorba de venituri din activităţi agricole pentru care venitul net se determină în sistem real, adică pe bazadatelor din contabilitatea în partidă simplă.a) Dacă desfăşuraţi activitatea în mod individualrd.1. Venit brut = veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în naturărd.2. Cheltuieli deductibile = cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate îninteresul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie făcuteîn 2011rd.3. Venit net anual = diferenţa dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2). Completaţinumai dacă venitul este mai mare decât cheltuielile.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = diferenţa dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şi venitul brut(rd.1). Completaţi numai dacă venitul este mai mic decât cheltuielile. Nu depuneţi declaraţia dacă aţi vândut produsele agricole după recoltare, în stare naturală, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de prelucrare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare (În acest caz, cumpărătorul v-a reţinut impozitul, de 2%).

26. VENITURI DIN ACTIVITĂŢI AGRICOLEEste vorba de venituri din activităţi agricole pentru care venitul net se determină în sistem real, pe baza datelordin contabilitatea în partidă simplăb) Dacă aţi desfăşurat activitatea într-o asociere dintre persoane fizice, care nu dă naştere unei persoanejuridice:rd.3. Venit net anual = preluaţi suma din coloana 5, la rândul cu numele dvs., din tabelul de la cap. V dinDeclaraţia anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică 204.rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală = se preia suma înscrisă în col.7 din aceeaşi declaraţie. Nu depuneţi declaraţia dacă aţi vândut produsele agricole după recoltare, în stare naturală, către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de prelucrare industrială sau către alte unităţi, pentru utilizare ca atare (În acest caz, cumpărătorul v-a reţinut impozitul, de 2%).

27. VENITURI DIN TRANSFERUL TITLURILOR DE VALOARE Declaraţia se depune de către persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câştiguri/pierderi dintransferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise şi au obligaţiastabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. Se completează pe baza documentelor justificative, eliberate de intermediari/societăţile de administrare ainvestiţiilor sau alţi plătitori de venit, privind tranzacţiile efectuate cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şivalorile mobiliare în cazul societăţilor închise. rd.4. Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderileînregistrate ca urmare a tranzacţionării titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazulsocietăţilor închise. Se completează numai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentând diferenţa dintrepierderile şi câştigurile înregistrate ca urmare a tranzacţionării titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorilemobiliare în cazul societăţilor închise. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decât câştigurile.

28. VENITURI DIN VÂNZARE/CUMPĂRARE DE VALUTĂ LA TERMEN Declaraţia se depune de către persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câştiguri/pierderidin operaţiuni de vânzare - cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiunisimilare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate deComisia Naţională a Valorilor Mobiliare şi au obligaţia stabilirii câştigului net anual/pierderii nete anuale,potrivit legii. Se completează pe baza documentelor justificative, eliberate de plătitorii de venit, privind tranzacţiileefectuate. rd.4. Câştig net anual - se înscrie câştigul net anual reprezentând diferenţa dintre câştigurile şi pierderileînregistrate în cursul anului 2011, din operaţiuni de vânzare - cumpărare de valută la termen. Se completeazănumai în situaţia în care câştigurile sunt mai mari decât pierderile. rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierdere netă anuală - se înscrie pierderea netă anuală reprezentânddiferenţa dintre pierderile şi câştigurile înregistrate în cursul anului de raportare, din operaţiuni de vânzare -cumpărare de valută la termen. Se completează numai în situaţia în care pierderile sunt mai mari decâtcâştigurile. La declaraţie se anexează documente justificative, eliberate de plătitorii de venit, privind tranzacţiileefectuate din care să rezulte câştigul net/pierderea netă declarat/declarată, precum şi impozitul calculat şireţinut ca plată anticipată pentru anul fiscal de raportare.

29. Dacă aveţi venituri din mai multe categorii, completaţi şi Anexa. Listaţi Anexa de câte ori vă trebuie. Depuneţi Anexa odată cu formularul, nu mai târziu. Dacă trebuie să corectaţi ceva, depuneţi altă declaraţie 200, bifând  căsuţa "declaraţie rectificativă.

30. Se completează dacă: • aţi făcut în cursul anului cheltuieli pentru acordarea de burse private (detalii aici) şi solicitaţi restituirea acestora , sau: • doriţi virarea unei sume, reprezentând până la 2% din impozit, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care funcţionează în condiţiile legii, sau a unităţilor de cult. Puteţi solicita transmiterea acestei sume către un singur beneficiar. Completează acest formular şi contribuabilii care au realizat venituri din activităţi independente/activităţi agricole, impuşi pe bază de normă de venit şi/sau din cedarea folosinţei bunurilor, care nu au obligaţia depunerii declaraţiei.

31. 1. Bursa privată: căsuţa se bifează dacă aţi efectuat cheltuieli cu burse private şi solicitaţi restituirea acestora. Contract nr./data - se înscriu numărul şi data contractului privind acordarea bursei private. Suma plătită - treceţi suma plătită în anul 2011 pentru bursa privată. Documente de plată nr./data - treceţi numărul şi data documentelor care atestă plata bursei private. Contractul şi documentele se prezintă în original şi în copie. În cazul în care declaraţia se transmite prin poştă, documentele de mai sus se anexează în copie.

32. 2. Susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult - dacă vreţi ca o sumă de până la 2% din impozit să fie transferată unei entităţi nonprofit (ex. asociaţie, fundaţie, ONG), sau unităţi de cult (ex. biserică). Denumire entitate nonprofit/unitate de cult , Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult, Cont bancar (IBAN) - aflaţi-le de la beneficiarul sumei donate de dvs. Suma - se completează cu suma ce doriţi să fie virată în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult. Dacă nu cunoaşteţi suma care poate fi virată, nu treceţi nimic, caz în care organul fiscal va calcula şi va vira suma admisă. Dacă suma solicitată a se vira către entitatea nonprofit/unitatea de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată, depăşeşte plafonul de 2% din impozit, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată.

33. IV. DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI Se completează numai în cazul în care obligaţiile de declarare a veniturilor se îndeplinesc de către împuternicitul desemnat de contribuabil, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală. Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal al împuternicitului. Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală a împuternicitului.

34. De unde se obţine formularul 200? Descărcaţi aici Formularul 200 şi instrucţiunile de completare, sau cereţi-l de la sediul unităţii fiscale Găsiţi aici adresa unităţii fiscale de care aparţineţi. Ultima zi: vineri 25 mai 2012 Cum depuneţi declaraţia 200: sau Prin poştă, cu plic Direct la sediul unităţii fiscale recomandat Prin portalul e-guvernare.ro, dacă aveţi certificat de semnătură digitală
Aveţi întrebări? Sunaţi la Centrul nostru de apeluri: 031-403.91.60 Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Direcţia generală de metodologii fiscale, îndrumare şi asistenţă a contribuabililor. Acesta este un material simplificat pentru orientarea dvs., care nu conţine tot textul dispoziţiilor legale din domeniu

 

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE