Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Culisele descinderii premierului Grindeanu la Ministerul Transporturilor

Postat la: 22.02.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Descinderea fulger a premierului Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor condus de Razvan Cuc a urmarit, oficial, sa se „găsească soluţii în două mari chestiuni, care se răsfrâng după aceea pe tot ce înseamnă lucrări de infrastructură, pe tot ce înseamnă funcţionarea ministerului".

„Pe de o parte, cadrul legislativ, tot ceea ce înseamnă licitaţii, fie că vorbim de autostrăzi, de magistrale de metrou.(...) şi anume pe investiţii strategice să putem să demarăm lucrurile mai repede, astfel încât lucrările de execuţie să fie făcute într-un ritm alert. Şi al doilea lucru important, şi a fost o recomandare pentru domnul ministru să mute ministerul în teren", a spus Grindeanu, la finalul vizitei de lucru efectuate la Ministerul Transporturilor. Totodata, el a lansat si un semnal neasteptat subliniind ca că birocraţia s-a răsfrânt în trecut "în tot ce ştim negativ legat de infrastructura din România" şi, de aceea, este nevoie să se meargă cât mai mult în teren.

Ordonanța salvatoare cu bătaie lungă

Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, in timpul acestei vizte fulger s-a discutat si despre o problema destul de delicata care trebuie legalizata intr-un mod mai aparte dar foarte repede.de catre omul lui Badalau impus in fruntea Ministerului Transporturilor. Practic, se doreste inscaunarea pentru inca patru ani a unor directorii de companii sustinuti si garantati de PSD, chiar daca acestia nu si-au indeplinit criteriile de performanta conform contractului de mandat, fapt pentru care acum posturile lor sunt in „aer" intrucat nu s-au respectat prevederile OUG 109/2011- privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice şi a Legii nr. 111/2016 pentru aprobarea acestei ordonanţe.

In aceasta situtie se afla Registrul Auto Roman, Romatsa, Autoritatea Rutiera Romana, Administratia Porturilor Dunarii Fluviale SA Giurgiu, CFR Calatori si inca cateva entitati mari Ca atare, premierul Grindeanu si Cuc-ul lui Badalau trebuie sa gaseasca o solutie pentru inscaunarea rapida a directorilor garantati de PSD. Si aceasta mutare de inscaunare se va face printr-o ordonanta de urgenta dupa modelul, oarecum asemanator, celei date de fostul premier Victor Ponta prin care cei care au incasat bani ilegal, potrivit Curtii de Conturi a Romaniei, prin CA constituite in baza OUG 109/2011, au fost scutiti de a returna sumele incasate ilegal. Astfel, se doreste urgentarea si incaunarea cat mai rapida a directorilor garantati de PSD, desi nu exista pe site-il Ministerului Transporturilor, nicio scrisoarea de asteptare.

În așteptarea scrisorilor de... așteptare

ZIUAnews a semnalat inca de anul trecut ca mai multe companii din subordinea Ministerului Transporturilor s-au trezit de ceva timp că au la conducere un manager căruia i s-a prelungit mandatul cu 60 de zile pana la 120 de zile, deşi, conform OUG 109/2011- privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice şi a Legii nr. 111/2016 pentru aprobarea acestei ordonanţe, se dorea şi, se putea legal, prelungirea cu încă patru ani. Dar, ignorarea, poate cu bună ştiinţă, a prevederilor OUG 109/2011şi a Legii nr. 111/2016 pentru aprobarea OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor, de către fosta conducere a Ministerului Transporturilor, în frunte cu ministrul Sorin Bușe, a condus la blocarea activităţii a majorităţii celor 53 de entităţi din subordine.

Legea nr. 111/2016 prevede că numirea unui manager sau a administratorilor trebuie să se facă numai cu existenţa unei scrisoari de aşteptare. Astfel, articolul 2, alineatul 6 al Legii 111/2016 stipulează clar: "scrisoare de aşteptări - document de lucru prin care autoritatea publică tutelară, în consultare cu orice acţionari reprezentând, individual sau împreună, 5% din capitalul social al întreprinderii publice, stabileşte performanţele aşteptate de la organele de administrare şi conducere ale întreprinderii publice, precum şi politică autorităţii publice tutelare privind întreprinderile publice care au obligaţii specifice legate de asigurarea serviciului public, pentru o perioadă de cel puţin 4 ani". Mai mult, alineatul 7 prevede că „declaraţie de intenţie - document de lucru întocmit pe baza elementelor din scrisoarea de aşteptări şi a informaţiilor publice legate de activitatea întreprinderii publice, prin care candidaţii pentru postul de administrator, precum şi candidaţii pentru postul de director, selectaţi şi înscrişi în lista scurtă, îşi prezintă viziunea sau programul privind dezvoltarea întreprinderii publice.

Declaraţia de intenţie se prezintă în scris de către fiecare dintre candidaţi şi este parte componentă a evaluării finale a acestora pentru clasificare şi numire". În plus, la articolul 3, alineatul 1 al aceleiaşi legii se menţionează că trebuie „să întocmească scrisoarea de aşteptări şi să o publice pe pagina proprie de internet pentru a fi luată la cunoştinţă de candidaţii la postul de administrator sau director aflaţi pe lista scurtă." Ori fără această scrisoare de aşteptare, numirea managerului şi a administratorilor companiilor de sub tutela Ministerului Transporturilor, pe o perioada de patru ani, nu este posibilă. Însă, ministrul Transporturilor Sorin Bușe a tergiversat semnarea scrisorilor de aşteptare şi, automat, nu există postat pe site un asemenea document.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE