Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Cine a garantat pentru jaful de la CFR Marfă

Postat la: 05.05.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Arestarea preventiva pentru 30 de zile a celor doi fosti directori generali al CFR Marfa, Craciun Mihut si Pavel Barculet si a inca doi directori a scos la iveala doar o parte a caracatitei infractionale de la aceasta companie.

Ceea ce nu s-a spus este faptul ca vinderea a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi si prejudicierea companiei cu circa 6,3 milioane de euro a fost oarecum premedita printr-o decizie a ministrului Transporturilor de la acea vremea, tehnocratul garantat de PDL si Vasile Blaga- Dan Costescu. ZIUAnews a semnalat in aprilie 2016 ca Dan Costescu si-a batut joc de aceasta companie reusind impreuna cu membrii Consiliului de Administratie sa atinga apogeul batjocurei si amatorismului managerial, numind in fruntea companiei CFR Marfa un director venit de la o fabrica de ciocolata, adica pe Craciun Mihut. La fel de important e de spus ca secretar de stat la vremea aia pentru CFR era chiar Razvan Cuc, actualul ministru al Transporturilor.

Dan Costescu a mentinut ilegal in fruntea Consiliului de Administratie un personaj controversat venit din zona penitenciarelor, Dan Jianu, care, timp de doi ani de zile, s-a tinut numai de aranjamente si ingineri, si nici prin cap n-a avut habar de rederesarea companiei. Costescu l-a imputernicit pe presedintele Consiliului de Administratie al CFR Marfa, Dan Jianu, sa aleaga un nou director general al companiei. Dan Jianu, insa, s-a autopropus din nou presedinte al CA la CFR Marfa, desi nu indeplinea niciuna dintre conditiile impuse de OUG 109/2011- privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. In plus, el este doar un dirijor care nu a luat nicio decizie, nu a propus nicio o masura constructiva. Astfel, sub administrarea lui Jianu, CFR Marfa a reusit anul trecut sa inregistreze pierderi de 100.000.000 de lei, adica de circa 23.000.000 de euro, fapt pentru care toti membrii Consiliului de Administratie trebuiau demisi conform OUG nr.109/2011. Dan Jianu, in continuare, a numit pe ceilalti sase membrii ai Consiliului de Administratie de la CFR Marfa, dar si pe directorul general al companiei.

Ca atare, in urma "deliberarii", noul director general al CFR Marfa a fost ales Mihut Constantin Craciun, consilierul pe probleme economice si transporturi al premierului de atunci Dacian Ciolos, care vinea de la fabrica de ciocolata Kandia Dulce si mai trecuse pe la Red Bull Romania. Practic, atunci, ca urmare a aranjamentelor girate si garantate de Dan Costescu, cea mai mare companie de transport feroviar de marfa a tarii, un simbol al Romaniei, a fost data pe mana unui director care a condus o fabrica de ciocolata, si care, atentie, nu indeplinea niciuna din conditiile impuse de OUG nr.109/2011! Mai mult, prin bunavointa ministrului Transporturilor, Mihut Constantin Craciun a ajuns si in Consiliul de Administratie de la Tarom si cel de la CN Administratia Porturilor Maritime Constanta.

Tot atunci, in Consiliul de Administratie de la CFR Marfa a fost mentinut si Dan Toader de la Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, care n-are nicio legatura cu calea ferata, fiind doar un papusar al lui Jianu, si care trebuia demis odata cu acesta pentru neindeplinirea criteriilor de performanta, adica pierderile de circa 23.000.000 de euro. Si ceilalti patru membrii ai CA de la CFR Marfa aveau CV-uri paralele cu activitatea companiei, dar au fost mentinuti. Astfel, in bordul CA a ajuns din domeniul caramizilor de constructii- Adrian Mitroi, de la o fabrica de tigarete a venit Catalin George Culinescu, iar de la firma de medicamente a aterizat Florin Buligoanea si ultimul pe lista- Eugen Tudor sosit de la casa de expeditiei.

Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, nciunul dintre cei sapte membrii ai Consiliului de Administratie de la CFR Marfa de la acea vreme, in frunte cu Dan Jianu si Mihut Constantin Craciun, nu indeplinea conditiile mentionate in OUG 109/2011 de OUG nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Astfel, articolul 5 din OUG nr.109/2011 precizeaza foarte clar: Consiliul de administraţie este constituit din: a) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, licenţiat în ştiinţe economice şi cu experienţă în domeniul economic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puţin 5 ani de la data obţinerii diplomei de studii superioare; b) un reprezentant al autorităţii tutelare, cu experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/sau în activitatea de administrare de societăţi comerciale ori regii autonome; c) 3-5 persoane cu experienţă în administrarea/ managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile din domeniul de activitate al regiei autonome, inclusiv societăţi comerciale din sectorul privat. Aceste persoane nu pot fi selectate din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii publice.

De asemenea, nu s-a tinut cont nici de alineatul 4 al aceluiasi articol din ordonanta care stipuleaza ca „Desemnarea membrilor consiliului de administraţie, inclusiv a reprezentanţilor autorităţii publice tutelare şi ai Ministerului Finanţelor Publice, va fi făcută în baza unei evaluări/selecţii prealabile efectuate de o comisie organizată la nivelul autorităţii publice tutelare şi al Ministerului Finanţelor Publice, formată din specialişti în recrutarea resurselor umane. Autoritatea publică tutelară poate decide ca această comisie de selecţie să fie asistată sau ca selecţia să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate în condiţiile legii". Totodata, se mentioneaza clar ca „Anunţul privind selecţia membrilor consiliului de administraţie se publică în două ziare economice şi/sau financiare cu largă răspândire şi pe pagina de internet a întreprinderii publice. Acesta trebuie să includă condiţiile ce trebuie întrunite de candidaţi şi criteriile de evaluare a acestora. Selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei". Practic, conducerea Ministerului Transporturilor, adica ministrul Dan Costescu, a aplicat OUG nr.109/2011 dupa ureche, adica in functie de interesele sale sau ale unor baieti destepti, fara sa-l interseze redresarea companiei CFR Marfa.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE