Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Claudia Țapardel: Nu vom accepta ca transportatorii români să fie sacrificati pentru interesul economic al statelor din Europa de Vest

Postat la: 11.01.2019 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Săptămâna aceasta a fost deosebit de importantă pentru piața de transport europeană. Membrii Comisiei pentru Transporturi din Parlamentul European s-au reunit pentru a vota noile propuneri de amendamente de compromis pe Pachetul Rutier, ca urmare a rezultatului negativ din luna iulie din plenul PE, când dosarele au fost întoarse comisiei de specialitate.

Astfel, membrii au supus la vot noile propunerile de amendamente de compromis ale raportorilor pe cele trei dosare cuprinse în Pachetul de Mobilitate. În ceea ce privește dosarul privind „regulile detașării lucrătorilor"(Merja Kyllonen), respectiv dosarul privind „timpii de conducere și odihnă" (Wim Van de Camp), rezultatul a fost unul de respingere a propunerilor venite din partea raportorilor, dar si a altor variante de compromis alternative.

Așadar, în momentul de față nu s-a ajuns la o poziție clar definită a comisiei de Transporturi pe aceste dosare. În ceea ce privește dosarul privind „accesul la profesie și accesul la piața de transport rutier de marfă" (dosarul privind regulile de cabotaj al raportorului Ismail Ertug), propunerile de amendamente de compromis ale raportorului au fost adoptate.

Comisia Europeană a lansat Pachetul Rutier cu scopul de a armoniza sectorul transporturilor la nivel european și pentru a face un pas înainte pentru crearea unui sistem de transport rutier funcțional și cu adevărat european. Tranziția către modernizarea fundamentală a mobilității în Uniunea Europeană întâmpină numeroase provocări și trebuie să fie corectă din punct de vedere social, însă fără a împovăra companiile de transport cu sarcini administrative suplimentare, precum declarațiile de detașare ale șoferilor sau verificarea în trafic a respectării legislației naționale și europene a muncii, care ar avea un impact negativ semnificativ asupra operațiunilor de transport rutier, și implicit a companiilor de transport.

"În calitate de membru al Comisiei pentru Transporturi și de reprezentant al României în PE, consider că rezultatul de astăzi este o dovadă a faptului că divergențele de opinie între Estul și Vestul Europei în ceea ce privește viitorul pieței europene de transport rutier încă persistă.

În ciuda numeroaselor discuții și negocieri purtate cu ceilalți reprezentanți ai statelor membre din Europa de Vest ne confruntăm cu o lipsă de flexibilitate din partea vesticilor, dovadă fiind rezultatul de astăzi din comisie, unde nu avem un consens pe două dintre cele mai importante dosare cuprinse în pachetul rutier. Așa după cum am spus în repetate rânduri, reducerea timpilor în care se pot efectua operațiuni de cabotaj sau includerea transportului internațional sub incidența Directivei privind Detașarea Lucrătorilor reprezintă o greșeală fundamentală care ar duce la distorsionarea pieței de transporturi din Uniunea Europeană.

Este inacceptabil să susținem o legislație europeană prin intermediul acestui pachet de mobilitate care să fie strict în interesul individual al unor state membre din Vestul Europei și în defavoarea celor din Est, prin promovarea și protejarea exclusivă a intereselor și obiectivelor companiilor occidentale", a declarat europarlamentarul social-democrat Claudia Țapardel.

Raportul privind accesul la profesie și accesul la piața de transport rutier, singurul care a primit vot pozitiv în Comisiei pentru Transporturi, prevede restricții foarte dure care vor afecta semnificativ piața transportatorilor rutieri din Europa Centrală și de Est. Una dintre măsuri se referă la perioada de restricționare a cabotajului care va fi de trei zile (în loc de șapte zile, conform legislației actuale).

O altă prevedere la fel de îngrijorătoare este obligația realizării a cel puțin unei operațiuni de încărcare/descărcare la fiecare patru săptămâni în statul membru de origine al companiei de transport. Acest aspect este extrem de sensibil pentru toți transportatorii din Centrul și Estul Europei, și o linie roșie pentru România.

„Din punctul meu de vedere, prevederile acestea sunt extrem de periculoase fiindcă nu doar că afectează libertățile fundamentale de circulație privind circulația persoanelor și mobilitatea forței de muncă în Uniunea European, ci au de asemenea și un impact negativ asupra eficienței transportului rutier și mediului înconjurător prin sporirea numărului de "curse în gol" ce vor duce la consum suplimentar de combustibil și la drumuri europene tot mai congestionate.
Este mai mult decât evident că măsurile acestea sunt menite să scoată de pe piață companiile de transport din Europa Centrală și de Est care au un mare succes pe piața de transport europeană. Chiar în dimineața aceasta am fost alături de reprezentanți a peste 700 de asociații de transport rutier internațional la mitingul pe care l-au organizat în fata Parlamentului European pentru a-si exprima nemulțumirea și revolta față de măsurile abuzive și arbitrare pe care le susțin raportorii, care evident că reprezintă interesele Europei de Vest, fiind total insensibili la solicitările si preocupările companiilor din Centrul si Estul Europei", a precizat europarlamentarul PSD Claudia Țapardel.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE