Claudia Țapardel: Nu vom accepta ca transportatorii români să fie sacrificati pentru interesul economic al statelor din Europa de Vest
Postat la: 11.01.2019 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Săptămâna aceasta a fost deosebit de importantă pentru piața de transport europeană. Membrii Comisiei pentru Transporturi din Parlamentul European s-au reunit pentru a vota noile propuneri de amendamente de compromis pe Pachetul Rutier, ca urmare a rezultatului negativ din luna iulie din plenul PE, când dosarele au fost întoarse comisiei de specialitate.
Astfel, membrii au supus la vot noile propunerile de amendamente de compromis ale raportorilor pe cele trei dosare cuprinse în Pachetul de Mobilitate. În ceea ce privește dosarul privind „regulile detașării lucrătorilor"(Merja Kyllonen), respectiv dosarul privind „timpii de conducere și odihnă" (Wim Van de Camp), rezultatul a fost unul de respingere a propunerilor venite din partea raportorilor, dar si a altor variante de compromis alternative.
Așadar, în momentul de față nu s-a ajuns la o poziție clar definită a comisiei de Transporturi pe aceste dosare. În ceea ce privește dosarul privind „accesul la profesie și accesul la piața de transport rutier de marfă" (dosarul privind regulile de cabotaj al raportorului Ismail Ertug), propunerile de amendamente de compromis ale raportorului au fost adoptate.
Comisia Europeană a lansat Pachetul Rutier cu scopul de a armoniza sectorul transporturilor la nivel european și pentru a face un pas înainte pentru crearea unui sistem de transport rutier funcțional și cu adevărat european. Tranziția către modernizarea fundamentală a mobilității în Uniunea Europeană întâmpină numeroase provocări și trebuie să fie corectă din punct de vedere social, însă fără a împovăra companiile de transport cu sarcini administrative suplimentare, precum declarațiile de detașare ale șoferilor sau verificarea în trafic a respectării legislației naționale și europene a muncii, care ar avea un impact negativ semnificativ asupra operațiunilor de transport rutier, și implicit a companiilor de transport.
"În calitate de membru al Comisiei pentru Transporturi și de reprezentant al României în PE, consider că rezultatul de astăzi este o dovadă a faptului că divergențele de opinie între Estul și Vestul Europei în ceea ce privește viitorul pieței europene de transport rutier încă persistă.
În ciuda numeroaselor discuții și negocieri purtate cu ceilalți reprezentanți ai statelor membre din Europa de Vest ne confruntăm cu o lipsă de flexibilitate din partea vesticilor, dovadă fiind rezultatul de astăzi din comisie, unde nu avem un consens pe două dintre cele mai importante dosare cuprinse în pachetul rutier. Așa după cum am spus în repetate rânduri, reducerea timpilor în care se pot efectua operațiuni de cabotaj sau includerea transportului internațional sub incidența Directivei privind Detașarea Lucrătorilor reprezintă o greșeală fundamentală care ar duce la distorsionarea pieței de transporturi din Uniunea Europeană.
Este inacceptabil să susținem o legislație europeană prin intermediul acestui pachet de mobilitate care să fie strict în interesul individual al unor state membre din Vestul Europei și în defavoarea celor din Est, prin promovarea și protejarea exclusivă a intereselor și obiectivelor companiilor occidentale", a declarat europarlamentarul social-democrat Claudia Țapardel.
Raportul privind accesul la profesie și accesul la piața de transport rutier, singurul care a primit vot pozitiv în Comisiei pentru Transporturi, prevede restricții foarte dure care vor afecta semnificativ piața transportatorilor rutieri din Europa Centrală și de Est. Una dintre măsuri se referă la perioada de restricționare a cabotajului care va fi de trei zile (în loc de șapte zile, conform legislației actuale).
O altă prevedere la fel de îngrijorătoare este obligația realizării a cel puțin unei operațiuni de încărcare/descărcare la fiecare patru săptămâni în statul membru de origine al companiei de transport. Acest aspect este extrem de sensibil pentru toți transportatorii din Centrul și Estul Europei, și o linie roșie pentru România.
„Din punctul meu de vedere, prevederile acestea sunt extrem de periculoase fiindcă nu doar că afectează libertățile fundamentale de circulație privind circulația persoanelor și mobilitatea forței de muncă în Uniunea European, ci au de asemenea și un impact negativ asupra eficienței transportului rutier și mediului înconjurător prin sporirea numărului de "curse în gol" ce vor duce la consum suplimentar de combustibil și la drumuri europene tot mai congestionate.
Este mai mult decât evident că măsurile acestea sunt menite să scoată de pe piață companiile de transport din Europa Centrală și de Est care au un mare succes pe piața de transport europeană. Chiar în dimineața aceasta am fost alături de reprezentanți a peste 700 de asociații de transport rutier internațional la mitingul pe care l-au organizat în fata Parlamentului European pentru a-si exprima nemulțumirea și revolta față de măsurile abuzive și arbitrare pe care le susțin raportorii, care evident că reprezintă interesele Europei de Vest, fiind total insensibili la solicitările si preocupările companiilor din Centrul si Estul Europei", a precizat europarlamentarul PSD Claudia Țapardel.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Se deschide un nou front al războiului global: Navele de război rusești intră în Marea Roșie în timp ce acolo patrulează deja coaliția condusă de SUA
Flota din Pacific a marinei ruse a confirmat că a trimis mai multe dintre navele sale de război prin strâmtoarea Bab al-Mandab și în Marea Roșie, într-un moment în care atacurile Houthi împotriva transportului maritim internațional sunt în curs de desfășurare și în timp ce apele sunt încă patrulate de coaliția militară condusă de SUA.
-
Profesorul care a "ghicit" până acum toți pașii lui Putin în război: Rusia va mai anexa încă patru regiuni din Ucraina!
Ucraina ar putea pierde controlul asupra unei mari părți a teritoriilor sale, a declarat profesorul american John Mearsheimer într-un interviu acordat lui Palki Sharma.
-
Creștere cu 79% a mortalității cancerigene sub 50 de ani: Există 5 cauze din ce au descoperit experții britanici
Experții britanici dau un avertisment serios persoanelor sub 40 și 50 de ani, după ce studii recente au descoperit că există o tendință periculoasă în rândul populației tinere în privința stilului deficitar de viață. Astfel, cancerul lovește mortal sub 50 de ani, având o creștere uriașă de 79% între anii 1990 și 2019, conform cercetărilor experților.
-
Răsturnare de situație: serviciile secrete americane nu au oferit Rusiei toate informațiile despre posibilul atac terorist
Agențiile de informații americane nu au oferit Federației Ruse toate datele pe care le aveau despre amenințarea teroristă de la mallul Crocus. Serviciile secrete din SUA se temeau să-și dezvăluie sursele.
-
Baza de la Kogălniceanu stârnește îngrijorare la Kremlin - Rușii cred că NATO se pregătește de război la Marea Neagră
Activităţile NATO din Europa de est şi din regiunea Mării Negre sunt concentrate pe pregătirea aliaţilor săi pentru o potenţială confruntare cu Rusia, a afirmat Ministerul de Externe rus joi, menţionând activităţi de militarizare în regiune.
-
Ciolacu dă „undă verde" pentru încă 110 km de drum de mare viteză
Două obiective prevăzute în Programul Investiţional 2021-2030, pentru care este alocată suma totală de 16,53 miliarde de lei, au primit „undă verde" din partea Guvernului Ciolacu.
- Eficientizarea proceselor agricole cu ajutorul tehnologiei
-
Ținta România: Vladimir Putin spune că Rusia nu va ataca țări NATO dar că va lovi aeroporturile de pe care acestea vor decola indiferent care ar fi acelea!
Președintele rus, Vladimir Putin, a declarat, miercuri, că Rusia nu are proiecte privind nicio ţară din NATO şi nu va ataca Polonia, statele baltice sau Republica Cehă, dar dacă Occidentul îi livrează Ucrainei avioane de luptă F-16, atunci acestea vor fi doborâte de forţele ruse.
-
"Boala carnivoră" care se transmite și la om se răspândește accelerat și inexplicabil în Japonia: Peste 500 de cazuri la nivel național!
Japonia înregistrează o creștere misterioasă a numărului de persoane cu sindrom de șoc toxic streptococic (STSS), o infecție bacteriană streptococică A rară, dar foarte gravă, definită drept "boală carnivoră".
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Adevaratul motiv pentru care PSD si PNL nu vor un candidat comun la prezidentiale si miza regionalizarii României
- 2.Manifestul PPE: Europa se pregătește serios de război: planul în 3 pași care va fi adoptat la București
- 3.Sondaj Sociopol în Vrancea: în pole position la Focșani stă actualul primar Misăilă (PSD) cu 37%, la CJ Vrancea cel mai bine cotat este candidatul PNL Dragoș Ciobotaru
- 4.Portofelul digital a fost adoptat de UE: reacție vehementă din partea europarlamentarului Cristian Terheș
- 5.Sociopol confirmă rezultatele Insomar: PSD-PNL obține mai puțin împreună decât separat, iar AUR va fi câștigătorul la europarlamentare!
- 6.George Simion s-a dezlănțuit: Mihai Tudose e un moș libidinos care a fost implicat într-un scandal sexual la Bruxelles
- 7.Traian Băsescu, dezvăluiri despre adevărata valoare a tezaurului României aflat la ruși. Ce i-a spus Putin când a fost la Moscova
- 8.Florentin Pandele vrea să se bată cu Cristian Popescu Piedone: Îi cere o confruntare bărbătească
- 9.Iohannis la Congresul PPE nu a făcut nicio referință la "români", ci doar la „europeni" și la războiul din Ucraina. Von der Leyen a zis depre el ca "e un bun european"!
- 10.Austria a votat documentul care cere integrarea României în Schengen la "calendele grecesti"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu