Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Cucu' şi pupăza din Palatul CFR

Postat la: 30.01.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Instalarea lui Răzvan Cuc în fotoliul de ministru al Transporturilor a fost o surpriză pentru pesediştii de top dar și pentru cei de rând, însă nu şi pentru cei din Palatul CFR care-l cunoşteau din perioada cât a fost secretar de stat. Dar, fiind garantat şi susţinut de baronul de Giurgiu, Nicolae Bădălău, partenerul de nădejde al liderului PSD Liviu Dragnea, Cuc n-a avut nicio emoţie nici măcar atunci la audierile din Parlament.

Când a fost întrebat câţi kilometri de autostradă vor fi inauguraţi în 2017, Cuc a răspuns sec: "Nu promit nici un km de autostrada"! Aşa că, după această declaraţie fulminantă, românii au ajuns la concluzia că pe drumurile din România nu se va mai circula, ci doar se va zbura cu cântec. Ca atare, după instalarea lui Cuc, prin Palatul CFR, dar mai ales prin gările şi haltele din întreaga ţară, versurile şlagărului lui Marius Dragimir "Cucu' şi pupăză" sunt din nou en vogue: "Când zăpada s-a topit/ Cip cirip, cirip cip pa/ Cine-n crâng s-o auzit/ Cucu şi pupăza". Mai mult, în semn de respect faţă de noul ministru al Transporturilor, pe locomotivele şi vagoanele CFR, simbolul Cailor Ferate Române va fi înlocuit cu o pasăre, care seamnă a cuc cu aripile întinse şi ciocul deschis, iar în locul sirenei lui Vasile Roaită va răsuna "Cucu' şi pupăză".

S-ar părea că pentru omul lui Bădălău nu mai este niciun dubiu ca să se identifice ca fiind cucul din versurile lui Marius Dragomir, în schimb, au fost mari dileme în Ministerul Transporturilor privind pupăza. Dar lucrurile s-au lămurit foarte repede. Pupăza nu putea fi alta decât directoarea juridică a Ministerului Transporturilor, mămiţica Anişoara Cornilă, fosta gestionară într-un dutty free din Vama Giurgiu. "Răzvănel e ca şi copilul meu. Pot să spun că eu l-am crescut de când a venit în Ministerul Transporturilor. Mămiţica a avut grijă de el şi uite, acum, a ajuns ministru". Dar, de câteva zile, mămiţica Cornilă are o concurenţă serioasă la fotoliul de pupăză a Transporturilor după ce Dragoş Titea - "regele pacanelelor" -, a fost reinstalat ca secretar de stat. Şi Titea are ceva în comun cu pasărea cuc, după ce a zburat către mare cu toată familia într-n elicopter al unei entităţi de sub tutela Ministerului Transporturilor. Mai nou, ca să mimeze că-i pasă de Giurgiu, Cuc-ul lui Bădălău a dat dispoziţie ca pe site-urile tuturor primăriilor din judeţ să fie postată întrebarea dacă oamenii sunt de acord cu reconstrucţia podului de la Grădiştea.

Întrebarea este o cacialma de doi bani. De ce? Foarte simplu. Pe majoritatea giurgiuvenilor nu-i interesează dacă se va reface sau nu produl de la Grădiştea. În schimb, sunt mai mulţi edili giurgiuveni care profită din greu de pe urmă prăbuşirii podului, întrucât ei deţin firme de trasnport persoane. Şi Cuc ştie bine acest lucru, chiar dacă a învăţat la Liceul George Coşbuc din Capitală. Trebuie precizat că pe 1 septembrie 1865, compania engleză John Trevor-Barkley a început construcţia liniei Bucureşti - Giurgiu. Această linie a fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869 şi a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp. În 2005, podul feroviar de la Grădiştea de pe linia Bucureşti-Giurgiu s-a prăbuşit şi de atunci se pot fac promisiuni şi iar promisiuni pentru refacerea acestuia. Aşa că odată cu înscăunarea lui Cuc şi reinstalarea în bordul Ministerului Transporturilor a "regelui păcănelelor" Dragoş Titea, calea ferată are viitorul asigurat, din punct de vedere muzical, adică "Când vine primăvară/ Cip cirip, cirip cip pa/ Încep păsări a cânta/ Cucu şi pupăză"!

Ion Teleanu

albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE